Bank bestel leverdatum al verstreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:34

SecretLIN schreef:
genja schreef:
Niet zo bang zijn gewoon een mail sturen je staat in je recht. Gewoon. Duidelijk zijn wat je van ze verwacht . Zoals ik vorige week al schreef en houdt je mail vooral kort en zakelijk .
En als ze bellen na aanleiding van je mail gewoon vragen of ze schriftelijk willen reageren .
Heb je toevallig rechtsbijstand? Anders wordt dat de volgende stap

Ben inderdaad bang dat ik voorwaarden oid over het hoofd gezien heb.

Niet bang zijn gewoon schrijven laat hun maar bewijzen wat er in hun voorwaarde staat je hebt best veel rechten als consument. Kom voor jullie zelf op!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 21:34

Betreft: overschrijding levertermijn

Groningen 02-03-2020

Geachte heer of mevrouw,

Op 07-11-2019 kocht ik bij u een Hoekbank ( ordernummer ...........)

We hebben met elkaar een vermoedelijke levertermijn afgesproken Hij zou in week
05-2020 worden geleverd.
Deze termijn is inmiddels verstreken zonder dat u aan mij de hoekbank heeft geleverd.
Het is inmiddels al week 10

Ik stel u daarom hierbij in gebreke, en heb u al een termijn van 4 weken extra gegeven zoals u aangeeft in uw algemene voorwaarden op uw website.
ik heb geen belangstelling meer voor de hoekbank en zal ik de overeenkomst hierbij dan ook willen ontbinden.

Ik verzoek u vriendelijk op een reactie

Met vriendelijke groet,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:39

Ze zeggen toch iedere keer dat de bank 'komende week' wordt geleverd? Het is een keer klaar hoor. Eens met bovenstaande, ze kunnen hun levering niet binnen de tijd waarmaken en zodoende mag jij gewoon je geld terug vragen, tenzij hier iets over in de voorwaarden staat.
En inderdaad alles zwart op wit vanaf nu :j

Edit: pff, bovenstaande brief zou ik niet zo kopiëren plakken :n Wat een fouten. Als je rechtsbijstand hebt, zou ik het liever gewoon uit handen geven.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:41

Het is pas een dag week 9 dus het kan nog geleverd worden deze week.
Ik heb in een woonwinkel gewerkt en wij hadden ook wel eens te maken met vertragingen.
Super vervelend voor de klant natuurlijk en van deze winkel helemaal niet netjes dat ze je niet op de hoogte houden.
Als het goed is krijgen ze gewoon een herbevestiging van de producent met de nieuwe leverweek en een aanmelding zodra het de vrachtwagen in gaat.
Dus dat kunnen ze dan ook gewoon erbij pakken.
Voor klanten geldt inderdaad dat je bij meer dan 4 weken overschrijding kosteloos mag annuleren. Dit is wettelijk bepaald dus daar kunnen ze ook niet onderuit.
Je wil natuurlijk graag de bank dus annuleren zou niet mijn keuze zijn.
Ook omdat je dan waarschijnlijk lang op je geld moet wachten.
Maar je mag best wat meer je ongenoegen uiten bij de winkel. Wellicht dat ze je dan wat tegemoet komen met een kadobon ofzo. Kan je misschien nog wat leuke accessoires uitzoeken.

Edit: foutje het is al week 10 dus week 9 gaat niet meer :+
Laatst bijgewerkt door Horsier op 02-03-20 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 21:45

Renee1991 schreef:
Ze zeggen toch iedere keer dat de bank 'komende week' wordt geleverd? Het is een keer klaar hoor. Eens met bovenstaande, ze kunnen hun levering niet binnen de tijd waarmaken en zodoende mag jij gewoon je geld terug vragen, tenzij hier iets over in de voorwaarden staat.
En inderdaad alles zwart op wit vanaf nu :j

Edit: pff, bovenstaande brief zou ik niet zo kopiëren plakken :n Wat een fouten. Als je rechtsbijstand hebt, zou ik het liever gewoon uit handen geven.

Heb het wel wat aangepast.
Maar zal wel gedoe worden hoor zo ben echt klaar met deze winkel.

Heb geen rechtsbijstand.. Moet even kijken waar ik zoiets kan krijgen als dit een heel gedoe gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:49

Dat is wel een dingetje. Vaak heeft een rechtsbijstandsverzekering een wachttijd. Dat wil zeggen dat je niet direct hulp kunt krijgen als je zo'n verzekering afsluit. Vaak is dit een wachttijd van drie maanden.
Sommige verzekeraars adverteren met het feit dat ze geen wachttijd hebben (Ditzo bijvoorbeeld), maar die helpen je dan weer niet als je op het moment van afsluiten wist dat je juridische hulp nodig zou hebben (zoals in jouw geval).
Flexx van Das is dan wel een optie voor je.

SecretLIN

Re: Bank bestel leverdatum al verstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 21:52

Ben benieuwd wat ze gaan sturen. Misschien is de bank er morgen ineens spontaan.

Vind dit wel heel spannend hoe nu verder

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:52

Laat me raden, woonsquare

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 21:53

justdiesel schreef:
Laat me raden, woonsquare

Nee haha.. Wil in pb wel sturen

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:12

Ik ben ook heel benieuwd, welke zaak hier zo nonchalant is.. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:15

Toevallig lid van de vakbond CNV? Dat lidmaatschap is inclusief rechtsbijstandverzekering namelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:54

Klinkt als Seats and sofas

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:12

kiki1976 schreef:
Klinkt als Seats and sofas

Ook mijn eerste gedachte :o

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:15

Nee geen Seats en sofas daar kom ik nooit weer ooit es een bank gekocht was binnen een maand een rits van kapot moest er maar mee naar de schoenmaker was bankstel van over de 2000 euro

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:23

Je kan ook even langs het juridisch loket, die weten de juiste weg

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:27

Heb vanavond een mail gestuurd om de koop te ontbinden dat de 4 extra weken zoals hun voorwaarden omschrijven al voorbij zijn.

Maar denk dat ze zeggen hem deze week te gaan leveren nou ja moet hem daar ophalen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:34

Heb je er niet nog in vermeld dat je je gehele aankoopbedrag uiterlijk dan en dan terug verwacht op rekening nummer dat en dat? Anders wordt dat weer wat om moeilijk over te doen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:22

Het klinkt een beetje of je de bank ook eigenlijk niet meer wilt (los van de levertermijn).... En je spreekt er in de voorbeeldmail over dat je een 'vermoedelijke levertermijn' hebt afgesproken. Staat er ergens wel een datum zwart op wit? Anders is het lastig te bepalen wanneer de extra vier weken in gaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 11:55

meggiemeg schreef:
Heb je er niet nog in vermeld dat je je gehele aankoopbedrag uiterlijk dan en dan terug verwacht op rekening nummer dat en dat? Anders wordt dat weer wat om moeilijk over te doen.

Ja

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 11:56

turtlelito schreef:
Het klinkt een beetje of je de bank ook eigenlijk niet meer wilt (los van de levertermijn).... En je spreekt er in de voorbeeldmail over dat je een 'vermoedelijke levertermijn' hebt afgesproken. Staat er ergens wel een datum zwart op wit? Anders is het lastig te bepalen wanneer de extra vier weken in gaan.

Er staat leverdatum week 5 2020

Nee inmiddels heb ik hem liever niet meer dan wel, ook hoe ze reageren ben geen debiel ofzo of klein kind met haar iedereen is wel eens over tijd niet?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:04

SecretLIN schreef:
turtlelito schreef:

Er staat leverdatum week 5 2020

Nee inmiddels heb ik hem liever niet meer dan wel, ook hoe ze reageren ben geen debiel ofzo of klein kind met haar iedereen is wel eens over tijd niet?

Ik snap dat je haar reactie niet netjes vond, maar misschien heeft ze een wat apart gevoel voor humor of ze bedoelde het anders.
Als je nu ergens anders een bank besteld zul je ook 10/12 weken moeten wachten (tenzij het een zaak is waar alles op voorraad staat natuurlijk), dus daar zit niet echt je winst. Ik zou even wachten op een reactie en anders nogmaals een mail sturen met het verzoek te reageren voor x datum.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:29

En reken er maar op met het Coronavirus dat je kans hebt dat de levertijd van een nieuwe bank nog langer zou kunnen zijn.

Ik heb 2 jaar terug een nieuwe bank bij de Leenbakker gekocht. Daar kon ik de bank bewijs van spreken de volgende dag ophalen, omdat hij in voorraad was. De vorige bank was ook 3 maanden levertijd ongeveer. Het hangt er maar net van af hoe de containerlading is op het moment dat je bank in de container gaat.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 03-03-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 12:37

Nou dan gebeurd me dit niet weer en kies ik een bank die gelijk mee kan.maar ff afwachten misschien is hij er vandaag spontaan

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:51

SecretLIN schreef:
Nou dan gebeurd me dit niet weer en kies ik een bank die gelijk mee kan.maar ff afwachten misschien is hij er vandaag spontaan

Hij zal niet ineens voor je stoep staan. Bezorgdiensten hebben een vaste route en sturen vaak ruim van te voren hun verwachte tijdvak door.

Ik vind je in je berichten in dit topic vrij onzeker overkomen TS, zo standvastig als je wilt overkomen, is helaas vooral onzekerheid.
Ik hoop voor jou dat het allemaal met een sisser afloopt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 13:23

marleen_88 schreef:
SecretLIN schreef:

Hij zal niet ineens voor je stoep staan. Bezorgdiensten hebben een vaste route en sturen vaak ruim van te voren hun verwachte tijdvak door.

Ik vind je in je berichten in dit topic vrij onzeker overkomen TS, zo standvastig als je wilt overkomen, is helaas vooral onzekerheid.
Ik hoop voor jou dat het allemaal met een sisser afloopt.

Hij wordt niet bezorgd moet hem zelf afhalen daarvoor zouden ze mij bellen

Onzeker inderdaad heb nog nooit zoiets gedaan of hoeven doen.

Ik probeer niet standvastig over te komen anders had ik hier niet om advies gevraagd als ik alles zo zeker zou weten