Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:52

Hier zijn DPD en PostNL aan dezelfde onderaannemer uitbesteed. Die doen het allebei even goed hier dus.
DHL ook geen problemen mee, GLS was/is eigenlijk de minste hier. Maar ondertussen ken ik ze allemaal wel, zijn vaste chauffeurs, ze weten ook waar ze de boel neer kunnen zetten als ik er toevallig een keer niet ben.
Ik vind ook de communicatie (ook van DPD) hoe laat ze - ongeveer - komen prima. Meeste werken met 2-uurs periodes, en daar zitten ze altijd keurig in.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:15

Hier rijdt er een chauffeur rond die liever lui dan moe is. Ook hetzelfde, bij het afleveren van het pakket wat op de route voor mij is denkt hij al te weten dat ik er niet ben, jammer voor hem werk ik thuis dus ben er vrijwel altijd wel, heb dan ook een paar keer gebeld dat ik dit niet een juiste werkwijze vind.
De afgelopen keer gooide hij letterlijk het pakket over een hek heen van 1.20m en heeft niet eens de moeite genomen om aan te bellen, daar waar hij het pakket over het hek heen gooit staat mijn auto ook in het zicht. Doos gescheurd, inhoud over de straat heen, gelukkig droog weer en niets kapot maar toch dit is niet helemaal de juiste werkwijze lijkt mij. Klacht ingediend samen met foto's erbij, keer erop weer hetzelfde hij dacht bij het vorige adres al te weten dat ik er niet was, video in de aanslag en ja hoor, hij draait de oprit in, stopt bij de brievenbus, kaartje er in en weg, weer een klacht ingediend, met videobeelden erbij, daags erna gooit hij beide dozen weer over het hek heen, dit keer in de regen, 1 doos kapot en alle inhoud ook weer op straat in de regen, andere doos was nog heel. Wederom klacht ingediend, dit kan niet een normale manier van werken zijn en omgaan met de spullen van een ander. Heb inmiddels van de verzender van het pakket wel nieuwe spullen gekregen via een andere transporteur maar toch, dit is te belachelijk voor woorden dat je op moet gaan letten waar je je spullen besteld en als je ziet dpd dat je dan elders moet gaan bestellen en wellicht duurder uit bent omdat zij wel via een ander aanleveren..

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:52

Ik heb overigens wel één keer een akkefietje gehad dat een bezorger zelf had afgetekend en pakje vóór het hek had achtergelaten (was - uiteraard - iets duurs en stond a) in het zicht en b) in de regen). Zelfs even het hek openmaken en die doos onder het afdak neerzetten was teveel werk.
Die druif had ook nog eens mijn handtekening geprobeerd na te doen. Was PostNL, heb geklaagd, werd slecht op gereageerd. Toen ik dreigde met aangifte wegens identiteitsfraude (was dat is het tenslotte) werden ze opeens wél wakker. Het is ook nooit meer gebeurd daarna.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:57

Moest er nog eens bij komen Ibbel dat ze dat dan nog een keer doen! Hier ook de PostNL bezorger hij beweerde dat het pakje was bezorgd, nergens te bekennen, overal gekeken, gemeld dat ik niets ontvangen had terwijl ik thuis was op moment van bezorgen, paar dagen later lag het plotseling 's ochtends bij de achterdeur onder de veranda... bezorger was niet zo blij met de klacht, kwam hij me ook vertellen nadat hij me bijna voor mijn sokken reed op het fietspad met zijn bus... Tja als ik mijn werk niet goed doe krijg ik dat ook te horen, zijn verklaring was dat hij die dag geen zin had om te bezorgen.. tja dan moet je ander werk gaan zoeken denk ik dan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:48

Sinds ik uit eerste hand, van de bezorger zelf dus, heb gehoord hoe hij het aanpakt.. vertrouw ik er niks meer van.

Als hij geen zin meer heeft of de route al te lang duurt gooit hij alle pakketten achter de deur bij een bekende die daar in de buurt woont en geeft dan aan dat ze niet thuis waren en daar kunnen afhalen. Dit is soms wel straten verder dan het huis waar het bezorgd moest worden. En dit is geen uitzondering, collega's schijnen het ook te doen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:07

SammyFloor schreef:
Ik rijd elke dag langs dpd Mechelen en elke dag word ik daar ook bijna aangereden door de chauffeurs. Ze rijden zonder te kijken zomaar de baan op, iedereen moet maar stoppen voor hen. En zoals hierboven vermeld staat, zijn ze vaak ook niet al te vriendelijk.

Ik moest 2 maanden daar in de buurt werken.
Nu heb ik echt angsten als ik een dpd busje zie rijden :')
De weg van de rotonde duurde toen zeer lang tot aan de autostrade.

Stelletje agressievelingen , dus zie ze liever ook niet meer aan mijn deur.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 10:18

Vanmorgen stond de status om 8.00 dat het pakje uitgeleverd werd. Om 8.45 dat de uitlevering mislukt was :roll:
Dus Bol maar weer gebeld,het gaat vandaag of morgen bij de krantenwinkel geleverd worden.Ben benieuwd

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:04

beatje schreef:
Vanmorgen stond de status om 8.00 dat het pakje uitgeleverd werd. Om 8.45 dat de uitlevering mislukt was :roll:
Dus Bol maar weer gebeld,het gaat vandaag of morgen bij de krantenwinkel geleverd worden.Ben benieuwd

-O-
Lijkt wel de wet van Murphy :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:01

Klinkt als een zeer DPD-waardige bezorging.... -O-

En hou er dan ook maar rekening mee dat ze dan alsnog bij je op de stoep staan. Ik had ook ooit de afspraak dat na veel gedoe de levering naar hun parcelshop hier gestuurd zou worden, geen probleem volgens hun kantoor.

Praktijk: de hork stond alsnog aan de deur, want tja, misschien waren we wel thuis... :+
Vervolgens beledigd dat we het pakket niet gingen aannemen omdat de afspraak was dat het bij de parcelshop zou worden afgeleverd :roll: >;)

Kennelijk begrijpen ze de opdrachten daar niet >;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:04

Bizar eigenlijk dat iedereen slechte ervaringen heeft met DPD, en ook nog eens allemaal dezelfde slechte ervaringen. Waarom blijven webshops met DPD werken, zou het zoveel schelen met een DHL bijvoorbeeld?

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:07

Nou kan over DHL ook nog wel een paar verhalen vertellen. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met de individuele bezorger die jouw pakket komt brengen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:18

Ik heb zelf ook slechte ervaring met DPD zelfs dat mijn pakket nooit is aangekomen maar volgens de webwinkel wel is geleverd en er zelf is getekend terwijl ik en mijn buren dit nooit hebben ontvangen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:37

Ohhhh, DPD, breek me de bek niet open. Wat een ellende is dat!!

DPD staat echt voor Drama Pakket Dienst..

Maar goed, had vorige keer ook een PostNL bezorger die ik aan zie komen, en die niet eens aanbelt en het meteen al bij mijn benedenburen neerkwakt. Was echt witheet, want ik moest legitimeren en tekenen voor dat pakket. Dus daar heb ik een klacht over ingediend.

DHL is normaal ook echt drama fantastico, want die komen 9 van de 10 keer niet eens opdagen. Ik heb alleen van het weekeind een goede ervaring gehad met DHL. Mijn pakketje werd eerder bezorgd dan gepland, dus daar was ik aangenaam verrast door. :)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:56

Even buiten de vraag van de TS om: wat vervelend om te lezen dat er zoveel mis gaat bij DPD.
Wij verzenden met PostNL en DPD (net wat het voordeligst is), maar wij hebben toch liever te maken met DPD als verzender. Mocht er iets mis gaan staan ze je altijd te woord en zoeken ze uit wat en waar het mis gegaan is. Bij PostNL doen ze helemaal niks voor je bij brievenbuspakketjes. Bij pakketten met moeite, maar meestal is het pech, pakket kwijt. Bij DPD komt het pakket altijd terug als het echt mis gaat, helemaal kwijt nog niet meegemaakt.

Maar als hier al bijv. wordt gezegd dat er niet besteld wordt bij webwinkels die met DPD werken moet ik hier toch eens naar kijken. Lastig!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:04

Mloes schreef:
Bizar eigenlijk dat iedereen slechte ervaringen heeft met DPD, en ook nog eens allemaal dezelfde slechte ervaringen. Waarom blijven webshops met DPD werken, zou het zoveel schelen met een DHL bijvoorbeeld?

Ik heb geen enkele slechte ervaring met Dpd
Zelfs net nog de DPD aan de deur gehad met een pakket wat ik niet kon wijzigen naar pick-up point en een pick up point pakket
(Ik kwam hem net achterop rijden op weg naar huis)
Hij heeft het pick up pakket ook nog even gepakt en we hebben afgesproken dat ik als ik nog es zo een pakket heb ik gewoon ene briefje voor hem ophang en dan brengt ie het gewoon door naar het pick up point
Die man is ook altijd vriendelijk en behulpzaam
Dus het kan wel degelijk

Edit
Heb al wel problemen gehad met PostNL en dhl
Maar dpd serieus alleen maar goede ervaringen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 15:06

Kan je het niet zo doen dat mensen kunnen kiezen lovelance?Ik bestel zelf ook niet meer bij zooplus omdat ze nu met DHL werken. Dpd ga ik dus ook mijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:19

DHL de afkorting zegt het al Duurt Heel Lang en ben ik ook niet over te spreken.
Eerder verzonden we daar ook mee als de klant dat wilde. Maar daarbij gebeurde toen met grote regelmaat dat het pakket niet afgeleverd werd onder het mom van "adres onbekend". Maar altijd bij leveringen in het buiten gebied of kleine dorpen.
Duurde soms wel 6! weken voordat het pakket bij ons terug was.
Was een bekend probleem aldus de klachtenafhandeling

Wij verzenden nu via een extern bedrijf, welke dan wel weer geleverd wordt via post.nl maar dit gaat 99 van de 100 keer goed. 1x Gehad dat het pakket stuk gegaan was, maar dat is netjes vergoed.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:59

beatje schreef:
Kan je het niet zo doen dat mensen kunnen kiezen lovelance?Ik bestel zelf ook niet meer bij zooplus omdat ze nu met DHL werken. Dpd ga ik dus ook mijden.

Zooplus verzend met Dpd... en ik vind het echt verschrikkelijk. DHL bezorgd geen pakketten meer boven de 23 kilo dus dan valt dat bij zooplus al snel af.. Ik kies liever voor Postnl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:05

Ik heb het inderdaad ook wel eens aangegeven bij een webshop, dat de bezorgdienst me weerhoud om daar in vervolg weer te bestellen. Maar als ik hier nu de post van Lovelance lees dan geeft dat wel weer een hele andere kant weer...

Bij Zooplus ging het met PostNL inderdaad altijd goed. Dat zijn hier vaste bezorgers en zetten het gewoon bij me in de schuur of in de serre. Laatst een klein doosje geleverd door DHL weer bij de buren neergezet...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:07

Mossel schreef:
beatje schreef:

Zooplus verzend met Dpd... en ik vind het echt verschrikkelijk. DHL bezorgd geen pakketten meer boven de 23 kilo dus dan valt dat bij zooplus al snel af.. Ik kies liever voor Postnl

Hier is Post nl vorige week geweest voor Zooplus?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:42

Hier weinig tot geen problemen met pakketbezorgers. DPD heeft afgelopen zaterdag keurig de bestelling van Obelink bezorgd *\o/*
Ja, soms bellen pakketbezorgers niet aan, terwijl ik gewoon thuis ben en schuiven een briefje door de deur dat het bij de buren bezorgd is. Maar het is in elk geval wel bezorgd.
Toppunt was laatst DHL. Ik zat boven, hoorde het busje, wachtte tot hij/zij aan zou bellen... maar ipv de bel, hoorde ik de brievenbus en vroemmmm busje reed weg. Er lag een briefje op de mat dat het pakketje achter de kruiwagen lag. Dat waren dus mijn medicijnen 8)7 Maar goed, ze waren wel bezorgd...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:06

lovelance schreef:
Maar als hier al bijv. wordt gezegd dat er niet besteld wordt bij webwinkels die met DPD werken moet ik hier toch eens naar kijken. Lastig!

Tja, ik wil ze absoluut niet meer aan de deur hebben. Dus soms vraag ik of een ander vervoerbedrijf mogelijk is (en ja, dan wil ik best bijbetalen!). Zo niet, dan kijk ik echt verder. Mijn vaste voerleverancier is zelfs op veler verzoek van klanten weer teruggegaan naar PostNL.... :j

En zelf zit ik nu heel erg in dubio, wil een nieuwe krabpaal hebben voor de katten. Degene die ik het mooiste vind, dat bedrijf levert alleen via DPD. Of ik neem de gok en laat het bij de parcelshop afgeven, of ik doe het toch niet, of ik ga het eventueel zelf halen als ik een keer een dag niet studeer.... 8-)
Ik ben er na al die tijd nog niet uit, en misschien als ik lang genoeg twijfel is de krabpaal straks in de uitverkoop :=

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:16

Nu is het wel zo dat we voornamelijk brievenbus pakketjes via DPD versturen, daar hoeft eigenlijk nooit voor aangebeld te worden. Onze ervaring is daarmee dat eigenlijk altijd alles aankomt en anders helpt de DPD klantenservice ons als verzender heel goed.
Pakketjes (behalve lange dozen zoals voor de sticks) gaan via PostNL

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:42

Ook ik heb 2 jaar geleden een hele slechte ervaring gehad met dpd. Die bezorger weigerde gewoon het dorp hier in te rijden. Ik zat thuis te wachten op mijn pakket en op eens stond de track and trace op aflevering mislukt, en dat ze het naar een pickup point zou gaan. Ik die winkel gebeld met de vraag wanneer ze het dan zouden ontvangen daar, want ik had dat pakket die middag nodig. De man van die winkel vroeg als eerste van woon je in dit of dat dorp? Het bleek dus meer regelmaat te zijn dat die chauffeur gewoon die dorpen niet eens binnen ging. De man van die winkel had mij een telefoon nummer gegeven zodat ik dpd kon bellen, eenmaal iemand aan de lijn was het verhaal dat ze het gingen uitzoeken en dat ze me terug zouden bellen, nu ruim 2 jaar later moeten ze nog steeds bellen.
Later ging ik mijn pakket ophalen ( ik werk bij postnl en mijn wijk was vlak bij die winkel, dus na mijn werk ging ik daar heen in postnl kleding.) kwam daar net toevallig een vertegenwoordiger van dpd binnen lopen, die heeft het hele verhaal aangehoord en heeft daarna zijn planning omgegooid en is naar het betreffende depot gegaan.
Sindsdien bestel ik dus ook liever niet meer bij webshops die met dpd verzenden.

Met dhl eens gehad dat ik ook dringend op een pakket zat te wachten, eenmaal de bezorger met een briefje al in de hand aan de deur met het verhaal dat ze mijn pakket niet had mee genomen en of die de volgende dag bezorgd kon worden, uhh nee! Ik zat er niet voor niks op te wachten, had de deur ook niet voor niks al open voordat diegene uit de auto was. Die baalde stevig dat ze dus als nog mijn pakket op moest gaan halen om die bij mij te brengen.

Met postnl gaat het eigenlijk altijd goed. Zelden een pakket kapot.
Ik heb ook heel vaak bij zooplus besteld, maar die gingen dus op eens met dpd verzenden, en kreeg bijna alleen maar kapotte dozen via hun. Ik bestel dus ook niet meer bij zooplus omdat ze nu dus met dpd verzenden.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:21

Ik heb enkele maanden terug precies dezelfde ervaring gehad als jij Beatje, ook met DPD. Papiertje gevonden waarop stond dat ik niet thuis was en pakket geleverd was in een servicepunt. Gewoon een bijna onleesbare straat en huisnummer, geen gemeente. Uiteraard ga ik ervan uit dat het dan in mijn eigen dorp geleverd is maar daar deden ze geen DPD zeiden ze. Uiteindelijk te weten gekomen dat er in een buurdorp ook een servicepunt was met dezelfde straatnaam 8)7 Dus ik daar naartoe. Maar daar hadden ze geen pakket binnen gekregen. Dan maar online gaan zoeken en volgens DPD zou mijn pakket in het depot van, jawel, Mechelen (BE) liggen. Om een lang verhaal kort te maken, na veel heen weer gemail en contactformuliertjes invullen heeft DPD laten weten dat mijn pakket verloren was gegaan en dat ik contact moest opnemen met de verkoper want die moest een schadeclaim indienen. Ik heb mijn geld netjes teruggekregen van de verkoper (opnieuw sturen ging niet want was tweedehands en niet meer verkrijgbaar (uiteraard -O- )), maar het pakket is nooit boven water gekomen...