Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fluttershy schreef:Dankjewel voor al jullie antwoorden!
Ik denk dat ik nu wel een duidelijke lijn kan trekken wat hier word aan- of afgeraden. Ik ga in ieder geval naar de paardenhouderij meer informatie opvragen, misschien heb ik instroommogelijkheden en versnelmogelijkheden. Dan zou ik er “maar” 2 jaar over kunnen doen bijvoorbeeld. Datzelfde ga ik ook doen met een andere MBO opleiding, weet nog niet precies welke maar sowieso Junior Accountant en dan nog 2 anderen.
Verder zat ik wat geks te denken, stel ik begin gewoon met de paardenhouderij, en het mocht niet bevallen kan je tussen november/februari nog switchen naar een andere opleiding i he eerste jaar. Natuurlijk niet de bedoeling maar het blijft een optie.
maava schreef:ik kan over je leeftijd heen gelezen hebben maar er staat me nog iets bij van volwassenen onderwijs. Kan je snel je havo halen zodat je daarna door kan naar het hbo.
Of heb ik dit verkeerd onthouden?
EDIT:
Volgensmij niet in de buurt maar dit is wel wat ik bedoel. Dat scheelt 4 jaar een mbo opleiding doen.
https://www.aventus.nl/opleidingen/havo-diploma-1-jaar
maava schreef:Ah jammer dat is dit nog geen optie denk ik? Als je in het leerjaar 18 word zou je dan mee morgen doen?
Bonnelover schreef:Misschien rare vraag maar wat vinden je ouders van deze keuze?
. Fluttershy schreef:Bedankt allemaal voor de reacties! Jullie hebben het roer voor mij wel een beetje omgegooid en ik zie nu in dat ik niet altijd gewoon voor de lol iets kan gaan doen. Zeker niet voor 3 jaar. Ik houd nu mijn keuzes open en ben enorm geïnteresseerd geraakt in de opleiding marketing en communicatie. Ik ga daar ook binnenkort en dag op meelopen.
.Dt is een goede richting waar genoeg werk in is later en je kan daarmee makkelijk doorstromen naar het hbo. Ook zullen werkgevers blij zijn met zo'n vooropleiding voor je hbo, marketing en communicatie is heel belangrijk in het bedrijfsleven!