Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ook bij de kinderen van mijn zus zie ik dat diezelfde basis is gelegd, en dat de kinderen van jongs af aan zich beleefd gedragen.Nikass schreef:Ik ben het wèl helemaal met Daisy eens. En ik hoor haar helemaal nergens zeggen dat de uitvoering altijd simpel is. Maar het uitgangspunt is wel simpel.
Ik ben op die manier opgevoed en mijn ouders hadden een groot gezin met kinderen dicht op elkaar, maar er lag er niet één ooit op de vloer van de supermarkt te krijsen. Die "fase" bestond toen blijkbaar nog niet?Ook bij de kinderen van mijn zus zie ik dat diezelfde basis is gelegd, en dat de kinderen van jongs af aan zich beleefd gedragen.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe ik kinderen zich tegenwoordig zie gedragen.
Neemt niet weg dat ik als ik ts was haar kind nog even (veel meer) thuis zou houden. Ik zie dat namelijk niet als een gebrek aan opvoeding. Kindje is er gewoon nog niet aan toe om zo vaak en lang van mama gescheiden te worden. En waarom zou dat ook moeten?
Ik zou zeker teruggaan naar minder uren en als school niet mee wil denken/werken zou ik ook op zoek gaan naar een andere school.
Nikass schreef:Ik ben het wèl helemaal met Daisy eens. En ik hoor haar helemaal nergens zeggen dat de uitvoering altijd simpel is. Maar het uitgangspunt is wel simpel.
Ik ben op die manier opgevoed en mijn ouders hadden een groot gezin met kinderen dicht op elkaar, maar er lag er niet één ooit op de vloer van de supermarkt te krijsen. Die "fase" bestond toen blijkbaar nog niet?Ook bij de kinderen van mijn zus zie ik dat diezelfde basis is gelegd, en dat de kinderen van jongs af aan zich beleefd gedragen.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe ik kinderen zich tegenwoordig zie gedragen.
Neemt niet weg dat ik als ik ts was haar kind nog even (veel meer) thuis zou houden. Ik zie dat namelijk niet als een gebrek aan opvoeding. Kindje is er gewoon nog niet aan toe om zo vaak en lang van mama gescheiden te worden. En waarom zou dat ook moeten?
Ik zou zeker teruggaan naar minder uren en als school niet mee wil denken/werken zou ik ook op zoek gaan naar een andere school.
egnie schreef:In Nederland zijn ook psychologen verbonden aan een school. TS kan dat gewoon vragen op school.
Veranderen van school klinkt makkelijk maar als je in een dorp woont met maar 1 school is dat niet iets wat je snel doet. Je wilt ook dat je kind aansluiting vindt bij leeftijdsgenoten en om dan naar een school een dorp verder te doen, is een flinke stap.
Wat ik mij afvraag en waar TS niet op heeft gereageerd is of dochter nog begeleiding krijgt van een arts of andere hulpverleningsinstantie. Ik ben gelukkig niet bekend met vroeggeboorte dus weet niet hoelang ze gevolgd worden. Als ze nog door een instantie wordt gevolgd zou ik deze vragen mee te gaan naar school. En dan met de juf en internbegeleider de situatie bespreken en een plan van aanpak maken.
Ik snap heel goed dat men zegt houdt haar thuis ze hoeft nog niet. Echter dat is nou ook het mooie eraan ze hoeft niet dus een middag of dagje thuis kan en mag. Als ze straks 5 is en het is niet over dan heb je in die zin een probleem dat je kind leerplichtig is en dan mag je haar niet meer zomaar thuishouden.

Natuurlijk moet een kind wennen aan dat niet alles altijd naar zijn zin gaat...en dat hij zich aan moet passen en niet alles altijd perfect leuk is enzo. Maar dat wennen doe je wel vanuit een fijne, stevige basis en die moet je eerst opbouwen vind ik 

Kind moet wel echt voelen dat de juf er voor hem / haar is, dat moet klikken
Even uithuilen bij de juf, zwaaien naar degene die hem / haar gebracht heeft.....nog even een poosje napruttelen en hup ze doen weer leuk mee met de rest

tengeltje11 schreef:Ik geloof ik niet dat het daarom gaat. Je gaat veranderen als je ziet dat je kind slechter wordt door de Juf.zoiets ligt ook gewoon moeilijk,je kan je kind niet 1 jaar van school veranderen omdat de juf van klas x je niet ligt....
verootjoo schreef:egnie schreef:In Nederland zijn ook psychologen verbonden aan een school. TS kan dat gewoon vragen op school.
Veranderen van school klinkt makkelijk maar als je in een dorp woont met maar 1 school is dat niet iets wat je snel doet. Je wilt ook dat je kind aansluiting vindt bij leeftijdsgenoten en om dan naar een school een dorp verder te doen, is een flinke stap.
Wat ik mij afvraag en waar TS niet op heeft gereageerd is of dochter nog begeleiding krijgt van een arts of andere hulpverleningsinstantie. Ik ben gelukkig niet bekend met vroeggeboorte dus weet niet hoelang ze gevolgd worden. Als ze nog door een instantie wordt gevolgd zou ik deze vragen mee te gaan naar school. En dan met de juf en internbegeleider de situatie bespreken en een plan van aanpak maken.
Ik snap heel goed dat men zegt houdt haar thuis ze hoeft nog niet. Echter dat is nou ook het mooie eraan ze hoeft niet dus een middag of dagje thuis kan en mag. Als ze straks 5 is en het is niet over dan heb je in die zin een probleem dat je kind leerplichtig is en dan mag je haar niet meer zomaar thuishouden.
Als ze 5 zijn mogen ze nog 5 uur per week thuisgehouden worden. Dus 1 dag per week.
Als ze 6 is moeten ze volledig, tenzij het echt niet gaat, dan kan de directeur toestemming geven.
Kinderen ‘moeten’ helemaal niks. Voor de eventuele achterstand kan je altijd nog een jaar extra laten kleuteren.
Zoveel druk op jonge kinderen leggen is echt nergens voor nodig.
egnie schreef:Niet nodig hoor, wij wilden persé daar niet aan mee doen en kinderen echt een kleuterschool laten doorlopen met gecertificeerde juf of meester. Daarom op de Vrije School kleuterschool gedaan waar NIET wordt geleerd maar volop gespeeld.De kinderarts waar 1 van mijn kinderen bij loopt bevestigd dit en zegt als je daar niet aan mee wilt doen je naar bijv Spanje moet verhuizen en ze herder laten worden.