xxCYNNxx schreef:Ja nou, dat soort dingen moet je gewoon ook niet toezeggen; zoals niet na 23:00 achter je computer je schoolwerk maken, zelfde als keukenkastjes....dat zijn gewone leefgeluiden.
Dan gewoon keihard wezen en zeggen dat hij bij de woningbouw maar gaat lobbyen voor geluidsisolatie.
Daar ben ik vrij kort in dan hoor; wil gerust meedenken, maar het moet wel realistisch blijven; dus die klereplee wordt gewoon doorgetrokken s'nachts; je wil s'ochtends toch zeker op een fris schoon toilet en niet dat de hele ruimte meurt naar die plas die al uren in de pot ligt te rijpen....bah
En als je iets uit je keukenkastje wil pakken, dan pak je dat...zelfde als je schoolwerk. Dat soort klachten gewoon gelijk niet pikken en duidelijk maken dat over dat soort doodnormale leefgeluiden niet gediscussieerd wordt; is die nou helemaal gek geworden..........echt zulke onredelijke mensen moet je hard tegen zijn, anders houden de klachten nooit op. Dus als hij klaagt over doodnormale leefgeluiden; gelijk afkappen en in niet mis verstaande woorden duidelijk maken dat hij je reet kan kussen, maar jij doet je schoolwerk. Of op iets tactische wijze, maar je begrijpt de intentie wel neem ik aan. Niet eens hem het idee geven dat je bereid bent daarin ook maar enige concessie te doen.
Iedereen weet dat als je in een flat woont dat je dan heel veel meekrijgt van je buren
Het verhaal van het keukenkastjes was bij wijze van
We hebben ook geen afspraken over het zitten aan de eettafel, maar ik vind het gewoon een vervelend idee dat wanneer ik mijn stoel aan schuif, de buurman er wakker van kunnen worden. Wilde hier meer mee aantonen dat ik in zekere zin veel rekening met hem houd.
De isolatie is vorig jaar bij de renovatie al “verbeterd” maar hier was de buurman totaal niet blij mee. Zijn plafond is hierdoor verlaagd en het had nauwelijks effect vertelde hij.
Lusitana schreef:Er is een verschil tussen last en overlast, maar veel hebben daar geen erg in.
Eigenlijk is het zo dat alles went, maar drukte na tienen , als je zelf op bed ligt, kan enorm op je zenuwen werken, dus ik snap zo´n buurman ook wel.
Het slimste dat je kunt doen is de buurman sowieso van te voren waarschuwen dat er vrienden komen en bij voorbaat excuses voor de overlast aanbeden en wellicht utnodigen om ook een drankje te doen, of hem een fles aanbieden.
De kans dat hij laagt over een feest waar hij zelf is geweest is miniem en drank kan helpen het gehoor wat te dempen.

Als je het hele topic leest kun je lezen dat dit allemaal al is gedaan en het in principe “opgelost” was. Helaas begint hij nu weer te klagen over het feit dat hij mijn vriend hoort lopen...
capopjekop schreef:Maar sta je er open voor om eens te gaan luisteren dan? Want nu geloven jullie beide je eigen kant van het verhaal. Pas als je eens geluisterd hebt weet je of de buurman overdrijft of niet.
Je moet niet onderschatten hoe irritant rondlopen kan klinken. Ik word ook geregeld gek van mijn bovenbuurmeisje als die weer eens rond rent. Buurvrouw en haar vriend heb ik overigens nauwelijks last van. Ik heb laatst ook aangebeld na me een heel weekend te hebben lopen opvreten omdat dat kind vrijwel de hele dag en avond aan het rondspringen en rennen was.
Je moet er toch samen uit komen.
Dat heb ik (eerder ook al genoemd vgm) tijdens het eerste gesprek ook voorgesteld maar dat was niet nodig. Gisteren dus weer benoemd maar hij kapte dit snel af en noemde Corona als oorzaak.
Ik kan me ook zeker voorstellen dat het heel irritant kan zijn. Ik heb hiervoor ook in een portiek gewoond waar wel studenten boven zaten. Die hoorde je ook de hele dag. Zelfs een boer. Ik heb me hier gelukkig nooit zo aan kunnen storen, want dit heb je nou eenmaal in een portiek.