Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:41

xPabloBokt schreef:
Kairos schreef:
- Auto's die volgas de rotonde af gaan. Hallo? Ik fiets rechtdoor op het fietspad en heb nog steeds voorrang.

Ik erger me ook vaak aan het tegenovergestelde, mensen die ineens voorrang verlenen aan fietsers op een rotonde als ze dat niet hebben. Schrik me altijd lam als dat gebeurt, je verwacht het gewoon niet.

Precies dit...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:48

Nog een irritatie bedenk ik me net:

Twee-richtingsfietspad. Uit tegenovergestelde richting clubje scholieren met 3 naast elkaar fietsend, daarbij op tegenovergestelde weghelft komend. Maar even achter elkaar gaan rijden bij tegenliggers is blijkbaar niet cool genoeg... Vroeger ging ik met mijn fiets nog wel eens even in of net tegen de berm rijden. Tegenwoordig vertik ik dat. Moet je eens opletten hoe snel ze dan ineens last-minute alsnog als een harmonicaatje in elkaar willen vouwen....

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:50

Ik heb er eigenlijk maar 2. Ik kan me enorm ergeren aan auto's met van die led-koplampen. Krijg daar spontaan een migraineaanval van en kan me niet meer op de weg concentreren. En ik kan echt vloeken en tieren als mensen op rotondes geen richting aangeven. Het kost me niet eens veel extra tijd ofzo maar ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk is.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:53

Mensen die te langzaam rijden en dan ga je ze inhalen en gaan ze opeens harder rijden zodat je er niet langs kan.... Als in:
Waarom kan ik jou met 130 km per uur niet inhalen, terwijl ik net met 90km per uur achter je zat.......

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:56

Topic naar mijn hart!

Ik erger me dood aan mensen die langs een file rijden (bijv in een baan om linksaf te gaan en de baan rechtdoor staat file) en zich er dan vlak voor het stoplicht nog tussen prakken. En vervolgens verontwaardigd zijn als ze er niet tussen gelaten worden 8)7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:01

Mkango schreef:
Rebecca schreef:
In mijn vertrouwde omgeving is het vooral 2 baans, een 4 baans en had geen idee waar ik rijden moest :')

Try Albertina Sisulu Avenue tussen Johannesburg en Pretoria. 5 banen complete chaos, met voertuigen die alles rijden tussen 30km/h en 150km/h. :)) Ik heb geleerd dat je voor een afslag het 1200m bord voor kennisgeving aanneemt, en idealiter vanaf het 600m bord niet meer inhaalt, maar op die weg zorg je dat je bij het 2km bord je al langzaam een weg naar links baant (zeker als je helemaal rechts rijdt) en dan ben je over het algemeen een paar meter voor de afslag wel op de baan waar je zijn moet.

Jaaa die weg heb ik ook gereden. Spannend was die.
Maar niks haalt het bij de 'snelweg' in Mozambique. Een baan heen, een terug, geen vluchtstrook, geen vangrails, geen afscheiding in het midden.
Dronken bestuurders, mensen die 100 rijden, mensen die 20 rijden, fietsers midden op de weg. Links en rechts ingehaald worden, gaten in de weg, wandelaars, vrachtwagens met pech die midden op de weg stil staan met pech, auto's zonder verlichting, zonder ramen, enz enz. In het donker rijden is een soort zelfmoordmissie.

Hier erger ik me aan mensen die te langzaam rijden, geef eens gassss!!!! 100 meter van tevoren remmen voor een drempel of voor een lege rotonde. Kom op man.
En gebruik je knipperlicht.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:03

Ooooh hier kan ik ook mijn hart lunchen! Ik woon in Ghana en mijn hemel wat zitten er hier gekken achter t stuur soms. Voor de buschauffeurs van het lokale ov, de trotros, die hebben achteruitkijkspiegels voor decoratie. Schuiven van links naar rechts zonder aankondiging.
Of de rijkelui in de dikke autos met geblindeerde ramen, die hoeven niet netjes in de rij te staan en drukken zich overal tussen.
Rij nu nog niet zelf, maar heb in de Uber al vaak last van road rage dus dat wordt nog wat :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:13

tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is

_/-\o_ Verschrikkelijk. Zijn mensen bang dat de richtingaanwijzer slijt of zo als je hem gebruikt?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:15

Cookies schreef:
tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is

_/-\o_ Verschrikkelijk. Zijn mensen bang dat de richtingaanwijzer slijt of zo als je hem gebruikt?

Er zijn mensen die precies dat als excuus aanvoeren. Serieus. Geen grap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:15

Cookies schreef:
tylando schreef:

Mijn knipperlicht naar rechts die tript em ineens, dus misschien slijten ze wel hahaha. Nee, grapje. mensen die ze niet gebruiken zijn voornamelijk nieuwe auto's of jongetjes die liggen in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:18

:') als ik in de omgeving een trippend knipperlicht zie Marije dan weet ik dat jij het bent :))

Mijn auto heeft vele versleten onderdelen die niet enorm belangrijk zijn , maar het knipperlicht doet het nog prima . Dus dat is een fabel :D

Kinderen naast ouders fietsen is ook ergerlijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:21

Bedacht me er nog 1. Hebben hier een weg met drempels en nauwe doorgang, past maar 1 auto per keer overheen. Als je aan komt rijden en er komt van de andere kant een hele trits auto's, maar je bent langzamer dan de auto die je tegemoet komt, moet je wachten. Netjes zou zijn om om en om te gaan. Maar dat doet bijna niemand. Iedereen die achter een andere auto of vrachtwagen zit knalt er ongezien achter aan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:24

Ja, ik kom mijn frustraties hier ook eens ventileren :D .

Als ik naar mijn werk rij, is er een punt waar een wegversmalling is. Naar mijn werk toe heb ik voorrang. Nu is het zicht daar niet zo goed dat je de auto's langs mijn kant pas op het laatst momentje ziet. Hierdoor kan het zijn dat ik aan de ene kant aankom, en aan de andere kant een auto net aan het optrekken is om erdoor te gaan. Dat vind ik geen probleem, je kan moeilijk halverwege stoppen en weer achteruit omdat ik net de hoek omkwam. Maar, op dat punt sta ik er wel en dan ben ik wél duidelijk zichtbaar voor de andere kant.
Maar blijkbaar is er een regel: als auto 1 nog vlug de versmalling oversteekt, mogen de 10 andere auto's die er achter hangen allemaal mee voorrang nemen. Iedereen denkt blijkbaar "nog vlug even erbij" :+ .
Ook ooit echt een man gehad die mij aankijk alsof ik achterlijk was omdat ik mijn voorrang nam. Nee mijnheer, als ik een witte pijl heb en u hebt een rond bord met rode pijl dan heeft u inderdaad voorrang omdat u een man bent en ik een vrouw :j .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:27

Mensen die altijd alleen maar HAAST hebben....

40 of 50 rijden in een 30 zone, en vervolgens in mn reet zitten te douwen als ik wel gewoon netjes 30 rijdt.

Geen voorrang verlenen als er een opstakel aan jouw kant van de weg staat.

Geen richting aangeven.

Maar vooral het feit dat er altijd en eeuwig Haast is.

Ik ben beginnende bestuurder, moet nog een beetje gevoel erin krijgen en het is echt niet tof als je door me heen probeert te rijden.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:32

Veeeel te langzaam optrekken bij het stoplicht.

Voorganger die zn voet op de rem houd bij het stoplicht waardoor je de hele tijd in het remlicht tuurt.

Mensen die met andere dingen bezig zijn tijdens het rijden.

Algehele sloomheid op de weg

Bumperklevers. Zowel voor als achter je.
Die gasten voor je die bumperkleven bij hun voorganger, en dan telkens de rem aantikken omdat ze er te dicht opzitten. Aan het begin schrik je er steeds van en rem je natuurlijk zelf ook af. En net als je denkt....ik trap er niet meer in en ga niet ook remmen, dan remmen ze dus wel met een reden haha.

Kan nog wel ff doorgaan..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:35

mvdende schreef:

40 of 50 rijden in een 30 zone, en vervolgens in mn reet zitten te douwen als ik wel gewoon netjes 30 rijdt.

Geen richting aangeven.

Ik ben beginnende bestuurder, moet nog een beetje gevoel erin krijgen en het is echt niet tof als je door me heen probeert te rijden.

De reden waarom ik altijd via de valkseweg naar wekerom pak i.p.v. via de broeksteeg te gaan . Mijn God wat een asociale maniakken zeg . En ik zit dan nog in een huurauto ook want een eigen auto heb ik nog niet . Dus ben al als de dood om schade te rijden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:38

mvdende schreef:

Geen richting aangeven.

In het verlengde van dat laatste: mensen die gaan lopen drammen of extra asociaal gaan rijden als er een leswagen in de buurt is. Ik zorg dan juist dat ik extra ruimte laat, zodat iemand letterlijk ruimte heeft om fouten te maken, even te twijfelen of whatever.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:45

En toch mis ik die L op het dak wel. Mensen gaan er opeens vanuit dat je een ervaren bestuurder bent. Zeker in de auto die ik bestuur. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:47

Dat is wennen ja , mijn eerste keer zonder L op het dak kreeg ik de auto bij een rotonde niet meer weg . Helemaal in de stress aan het schieten , en de mensen die om mij heen reden haast altijd die haast. Hun hebben het ook moeten leren

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:49

Iedereen behalve ikzelf? Nee, flauw :+

- fietsers zonder licht. Jullie zijn niet onsterfelijk.
- fietsers met veel en veel te fel licht. Minstens zo irritant om half verblind te raken (dit geldt ook voor auto's met groot licht of veel te felle "normale" verlichting).
- bejaarden. Over het algemeen geen verkeersinzicht of overzicht en daardoor levensgevaarlijk.
- bejaarden op elektrische fietsen waarbij de fiets met de bejaarde op pad is en niet andersom.
- richtingaanwijzers zijn NIET optioneel.
- met 60 of 80 invoegen op de snelweg. Trap alsjeblieft dat gaspedaal in. Het zit er niet voor niets.
- de ik-durf-niet-te-rijden-als-er-2-spetters-regen-vallen-rijders. Blijf dan thuis. Of ga op de fiets/neem de bus.
- bumperklevers. Prima als jullie mijn verkeersboete willen betalen, maar houd anders aub afstand. Die 10 seconden tijdswinst zijn het echt niet waard...
- appen/bellen in het verkeer. Levensgevaarlijk.
- scholieren. Met van alles bezig, behalve met het verkeer.
- kleine kinderen die zwalkend over de weg fietsen. En ja, ik snap dat ze het ook moeten leren, maar.... :x

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:51

Rebecca schreef:
Dat is wennen ja , mijn eerste keer zonder L op het dak kreeg ik de auto bij een rotonde niet meer weg . Helemaal in de stress aan het schieten , en de mensen die om mij heen reden haast altijd die haast. Hun hebben het ook moeten leren

:(:) bij mij viel de auto uit toen ik weg wilde rijden bij het stoplicht ( was even wennen opeens benzine rijden) . Nog nooit zoveel toeters tegelijk gehoord .

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:53

Verkeer.. Breek me de mond niet open..

Als motorrijder op 4 wielen erger ik me sowieso op het moment, maar er zijn wat puntjes.

-Een knipperlicht is inderdaad NIET optioneel en je gaat er echt niet dood van als je hem op een rotonde gebruikt..
-Bakfietsers. 'Nough said.
-Wielrenners. 'Nough said.
-Vogelaars! Die dan met 20 over de dijk rijden, midden op de weg, terwijl jij naar je werk moet en wél gewoon de max snelheid van 60 wil rijden :+
-Motorrijders die met mach 6 tussen de file door vliegen! En ja ik rijd motor én door de file, maar nooit met mach 6. Iets met mensen die de deur zomaar open doen of zomaar (weer die knipperlichten jongens!) van rijstrook wisselen.
-Sowieso mensen die zomaar van rijstrook wisselen en dan vooral hem even tussen twee vrachtwagens doorpiepen om de afslag te kunnen 'redden'.
-De veelgenoemde Zondagsrijders kunnen geschaard worden onder het kopje Vogelaars.
-Als motorrijder zijnde van de weg gedrukt worden omdat er een (insert duur automerk) zo nodig jouw plek wilt hebben. Ik haal een auto in, hier genoemde automobilist kijkt naar links, kijkt mij recht aan en gooit zo het stuur om naar links. Links van mij weer was de vangrail. . . En dit was echt niet de enige keer haha.
-Mensen die niet kijken bij invoegen, uitvoegen, afslaan etc. en hem er gewoon tussen gooien.
-Tjappies met petjes in golfjes en bmw'tjes.
-Mensen met de telefoon voor hun neus op de snelweg of wherever.
-Bumperklevers! Ik heb een sticker op de auto en de motor die aangeeft dat ik vertraag als ik de kleur van hun ogen kan zien.

Zucht.
Laatst bijgewerkt door Minimus op 15-02-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:54

Absolem schreef:
[naam] schreef:

:(:) bij mij viel de auto uit toen ik weg wilde rijden bij het stoplicht ( was even wennen opeens benzine rijden) . Nog nooit zoveel toeters tegelijk gehoord .

Precies hier net zo , van diesel lesauto naar een benzine auto . Was gewend op koppeling wegrijden maar dat ging dus nou niet door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:59

Overigens, hier in Engeland: mensen (voetgangers of fietsers) die de functie van twee verschillende kleuren licht niet snappen, en dus het rode licht voor dragen, en het witte licht achter. |o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:01

Ik zag een paar ergernissen in Den Haag en ik wil er eentje aan toevoegen: het kruispunt Laan van Meerdervoort/Conradkade. Le-vens-ge-vaar-lijke toeren die daar uitgehaald worden soms := Fietsers die van alle kanten zich voor de tram werpen, voetgangers die denken dat zebrapaden een soort wegversiering zijn, automobilisten die ongenadig hard nog nét voor het stoplicht langs willen scheuren... dat daar niet meer ongelukken gebeuren is echt een wonder :=