xPabloBokt schreef:Kairos schreef:- Auto's die volgas de rotonde af gaan. Hallo? Ik fiets rechtdoor op het fietspad en heb nog steeds voorrang.
Ik erger me ook vaak aan het tegenovergestelde, mensen die ineens voorrang verlenen aan fietsers op een rotonde als ze dat niet hebben. Schrik me altijd lam als dat gebeurt, je verwacht het gewoon niet.
Precies dit...

Ik heb geleerd dat je voor een afslag het 1200m bord voor kennisgeving aanneemt, en idealiter vanaf het 600m bord niet meer inhaalt, maar op die weg zorg je dat je bij het 2km bord je al langzaam een weg naar links baant (zeker als je helemaal rechts rijdt) en dan ben je over het algemeen een paar meter voor de afslag wel op de baan waar je zijn moet.
Verschrikkelijk. Zijn mensen bang dat de richtingaanwijzer slijt of zo als je hem gebruikt? 
.
.
bij mij viel de auto uit toen ik weg wilde rijden bij het stoplicht ( was even wennen opeens benzine rijden) . Nog nooit zoveel toeters tegelijk gehoord .
Fietsers die van alle kanten zich voor de tram werpen, voetgangers die denken dat zebrapaden een soort wegversiering zijn, automobilisten die ongenadig hard nog nét voor het stoplicht langs willen scheuren... dat daar niet meer ongelukken gebeuren is echt een wonder