Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:04

tengeltje11 schreef:
Voor iedereen die zegt dat het wel meevalt, de echte storm wordt volgens mij maar vanaf vanmiddag verwacht tot een stuk na middernacht?

De meeste wind wordt verwacht met de passage van een buienlijn vanuit het westen. Die zal ongeveer vanaf een uurtje of 20/21 over Nederland trekken. Daarnaast veroorzaakt de storm zelf voor en na die tijd nog behoorlijk wat wind.

Edit: uhhh.. autocorrect, wat is een buitenlijn nou weer?
Laatst bijgewerkt door Hiraeth op 09-02-20 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:04

Ik vind het maar helemaal niks, nu al niet.. vanmorgen mog een ronde om het huis gelopen, alles wat los zit binnen gelegd en de paarden staan op stal met een berg hooi vandaag. Ik heb een ouder huis en allemaal bomen om het erf, ik vertrouw het voor geen cent. Ik hoop dat de stal, het kippenhok en het huis heel blijft en dat de bomen en het hekwerk overeind blijft. Zuidoost Groningen hier trouwens, het waait hier in periodes al hard en dan weer even iets minder.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:05

Mijn zoon is bij zijn vader en wordt vanavond thuisgebracht. Hij woont in Limburg en wij in de kop van Noord-Holland. Ik knijp m wel hoor en hoop dan ook dat als t te gek wordt hij hem desnoods nog een nachtje daar houdt. Met school regel ik dat dan wel weer.
Laatst bijgewerkt door sans6 op 09-02-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Is er toevallig iemand de snelweg op geweest? Ik moet naar Utrecht vanmiddag en kan met mijn vader meerijden maar het is nog even de vraag of hij gaat ivm de sterke wind.

Mando

Nu valt het inderdaad nog mee.
Vanaf 3 uur hebben ze het over dus onze tijd maar uitzitten

xPareltje

Hier gaat de echte storm beginnen van vanavond 9 uur tot 1 uur vannacht. Hopelijk kan ik daarna wel een beetje slapen :j

xYaartje

Hier waait het, maar niet meer dan dat ik gewend ben qua wind. Als die wind zo blijf kan ik vanmiddag alsnog zonder problemen naar de pony's om ze te verzorgen :) .
Mocht het toch erger worden en de takken vallen naar beneden heb ik al geregeld dat ik ze bel en dat de fokker van mijn pony de dieren dan verzorgd, maar voor alsnog zie ik nog geen reden om af te zeggen (mijn pony staat bij mijn verzorgpony's).
Even uitwaaien buiten is ook heerlijk. En ach, met een beetje geluk heb ik wind mee en ben ik er zo met de fiets :D .

Pony's blijven ook gewoon buiten staan. Ze zijn gewend om 24/7 buiten te staan. We gaan het mee maken hier in de Achterhoek :) .

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:06

Granoek schreef:
Kent er hier iemand Duitse nieuwssites die dit opvolgen?
Ik vlieg normaal gezien vanavond terug van Tenerife naar Düsseldorf :+
Zag in Belgische kranten dat KLM al vluchten geannuleerd heeft maar ik zou niet weten waar ik deze info moet zoeken over Duitse vluchten haha

Op de website staan nog geen wijzigingen dus we zullen zien

https://www.flugrecht.de/flugverspaetun ... ldorf-DUS/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:07

tengeltje11 schreef:
Voor iedereen die zegt dat het wel meevalt, de echte storm wordt volgens mij maar vanaf vanmiddag verwacht tot een stuk na middernacht?

Hier gaat het vanmiddag windkracht 7 waaien en dan neemt het weer af. Dus ja dat valt mee. Storm noem ik het als bomen naar beneden donderen en dakpannen er afvliegen. Tot nu toe is dat hier weinig tot nooit gebeurt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:07

Na een storm van een aantal jaar geleden vergeet ik nooit meer om de trailer op de rem te zetten. :+

Hier even een rondje gedaan, wat spullen vastgezet. Paarden op tijd buiten, zodat ze wat eerder naar binnen kunnen. Hopelijk valt het mee. Bij de storm van 2018 hadden wij wel schade aan stal, huis en tuin.

Shaggy09

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:08

Weet iemand hoe het morgen is? Is het ergste dan al geweest of is het dan nog steeds gevaarlijk om de weg op te gaan etc?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:09

Kop NH tussen het Amstelmeer en de Waddenzee in hadden we vanmorgen om 7.45 windkracht 7. Snel met een paar de stalhouder geholpen met stallen mesten, paddock mesten, voeren zodat straks alles op tijd weer naar binnen kan.
Voor de buiten groep een extra hooibak erbij gepakt en deze binnen in de schuilstal gezet.

Volgens buiendader hebben we nu windkracht 8. Maar als ik naar het water voor de deur kijk dan worden de golven al hoger en gaar het harder waaien.
We gaan het zien later vandaag,

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:09

Shaggy09 schreef:
Weet iemand hoe het morgen is? Is het ergste dan al geweest of is het dan nog steeds gevaarlijk om de weg op te gaan etc?

Morgen kan je prima de weg wel op. :)

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:10

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:10

Volgens mij is het ook niet zo zeer de windkracht waar men zich zorgen over maakt, maar de rukwinden. Maar goed hopelijk valt het mee. Hier in 2018 wel veel schade gehad hoor met omvallende bomen en grote takken die eruit waaien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:11

Granoek schreef:
Zag in Belgische kranten dat KLM al vluchten geannuleerd heeft maar ik zou niet weten waar ik deze info moet zoeken over Duitse vluchten haha

Deze is misschien interessant ?
https://www.news.de/nachrichten/wetter/1/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:12

Continue harde wind is niet erg, inderdaad, de rukwinden zijn gevaarlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:12

De mijne staan nu buiten en ik ga straks de stallen al klaarmaken zodat als het ook flink gaat regenen/hagelen ik ze direct op stal kan zetten.
Ik heb een open stal, en omdat de wind nu meer uit het zuiden komt staat de wind er vol in en staan ze buiten net zo in de wind als binnen.
Hopelijk draait de wind nog iets meer naar het westen, anders heb ik nog kans dat er een gedeelte van de platen loskomt (omdat de wind er dan vol onder komt).

Gisteren alles extra vastgezet wat kon en dingen naar binnen of plat gelegd en hopen dat de dakpannen blijven liggen.
Pfff ik hou hier helemaal niet van, helemaal niet straks met regen/hagel erbij.
Dat klinkt de wind toch veel harder en gaan dingen eerder aan de wandel.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:16

Wij hebben net de paarde toch maar binnen getrokken. Gaat keihard. Wij wonen op de Veluwe. Deken waaide er ook zowat af. Ze hebben vanaf 8 uur buiten gelopen en nu dus tot morgenvroeg op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:20

Wij vertrekken toch maar morgenochtend vanaf Duitsland (NRW) naar huis ipv vanavond, de storm trekt hier ook overheen en hier hangen echt overal grote rode waarschuwingen dat je binnen moet blijven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:22

Stalhouder woont bij stal, en als het te gek wordt voor ze of ze staan bij de draden te zeuren dat ze naar binnen willen haalt ze ze binnen, anders sws max 14.00 naar binnen ( normaal gaan ze later hoor). Maar stonden om voor achten al buiten. Hebben ook een schuilstal waar ze in kunnen staan. Vanmorgen stonden ze daar in de luwte, maar anders zijn ze zelf slim genoeg om erachter te gaan schuilen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:22

Granoek schreef:

https://www.wetter.de/cms/live-ticker-z ... 83421.html
En eventueel de KATWARN app, zie foto hieronder.

Afbeelding

Ik moet zelf vandaag terug van Oost-Groningen naar Koblenz (DE). Ben benieuwd of het gaat lukken. Ik heb een treinticket gekocht, maar die is gelukkig de hele week geldig door het weer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:24

Ik zit aan de kust, het begint nu aan te trekken, vooral in vlagen.
Vanmorgen vroeg was de wind hard maar viel het verder nog alles mee, ik ben nog gauw naar strand geweest voor het erger zou worden, dus wij zijn uitgewaaid voor vandaag...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:25

In Brabant wordt vanavond 20:00 pas écht de storm verwacht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:26

GraceZarif schreef:
Gewoonlijk ben ik altijd jaloers op zo’n erf met hoge bomen eromheen.

Buitenuit wonen heeft voordelen maar met dit weer meestal niet.
_O-