Ik ben iedere dag nog erg blij met onze keuken.
1 tip: neem veel lades. Dat is echt ideaal

Op deze foto moesten de bedenkingspaneken er nog op, wat folie eraf en deurtjes nog afgesteld worden maar het geeft een idee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

BartVB schreef:superpony schreef:Van Ikea hadden wij een 5pits 90cm gasfornuis, afzuigkap en vaatwasser. Op zich prima. Zou niet weten waarom je daar alleen simpel mee kan koken??? Als je een stoomoven wilt kan dat ook, maar stomen kan ook zonder speciaal apparaat in principe natuurlijk.
Oh, sorry, dat bedoelde ik niet. Ik schreef het een beetje raar idd.
Bedoel vooral dat de apparatuur vrij basic is. Daar kan je alles mee koken wat je wilt maar je mist de gimmicks van de duurdere merken. Displays, wifi, compleet kookboek in het menu, wegvouwbare deuren, etc, etc. Het doet wat het moet doen en ook niet meer dan dat. Is helemaal prima, is ook de reden dat je 4x meer betaalt voor een Miele met dezelfde functie.
Ikea keuken kan prima in een duurdere woning, zeker met wat luxere apparatuur en mooie fronten. En gros van de kopers vindt de keuken niet zo super belangrijk, die kan over een paar jaar worden vervangen. Vooral prettig als de keuken er niet meteen na de overdracht uit moet (b.v. omdat deze paars met roze is of uit elkaar valt).
Maar als het een renovatie is voor de verkoop dan zou ik zeker kijken naar een showroomkeuken
Dat zijn voor 95% keukens die 95% van Nederland heel acceptabel vindt wat uitstraling/kleuren betreft. Zoek er een met relatief goedkope kastjes (weinig lades e.d.) en A-merk apparatuur en je bent voor minder dan 6000 euro klaar.
Neonlight schreef:Hier ook alleen lades, maar ik mis gewone kasten wel. Heb geen bovenkasten nu. Als we een nieuwe keuken plaatsen gaan we wel bovenkasten plaatsen, en dan onder lades en boven de gewone kasten.

Jes schreef:BiBiQ schreef:Wij hebben inderdaad ook overal lades, onder. Zo ontzettend fijn.
En ladeverlichting, verlichting in de carrousel, in de bovenkastjes. Heerlijk!
Werkt die ladeverlichting op batterij of op stroom?

, echt granieten blad en 2 carrousels in beide hoeken. 2 wasbakken overigens met een klein boilertje voor direct heet water. 
Simbaa schreef:Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.
Voor 10-15.000€ heb je een prima keuken bij bijvoorbeeld Kvik. Wij hebben een grote keuken met veel opties en een duur werkblad en kwamen uiteindelijk op 17k uit. Maar wij hebben dan ook overal binnenlades etc etc. Ter illustratie van de grootte:
[ [url=m/1A5LA2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4RLwXD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovendien viel het in het niets tov de hele verbouwing pffff. Simbaa schreef:Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.
Voor 10-15.000€ heb je een prima keuken bij bijvoorbeeld Kvik. Wij hebben een grote keuken met veel opties en een duur werkblad en kwamen uiteindelijk op 17k uit. Maar wij hebben dan ook overal binnenlades etc etc. Ter illustratie van de grootte:
vind dit wel meer passen bij een huis van 5,5 ton dan bijv. de keuken van riddershow. Straalt meer luxe uit, en daar willen mensen wel voor betalen denk ik (het totaalplaatje). Mloes schreef:Simbaa schreef:Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.
Prachtige keukenvind dit wel meer passen bij een huis van 5,5 ton dan bijv. de keuken van riddershow. Straalt meer luxe uit, en daar willen mensen wel voor betalen denk ik (het totaalplaatje).
Simbaa schreef:Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.
superpony schreef:Nou, ik zie mensen juist altijd gelijk de keuken eruit slopen. Mensen in die prijsklasse laten dat doen, dus dat is niet echt een klushuis te noemen als je er pas in gaat nadat alles naar je wens is gemaakt.
Je kan bijna nooit een huis vinden waar alles naar je wens en smaak is, ook niet bij 5,5 ton en juist een keuken is erg smaakgevoelig ook.
En het is trend gevoelig. Wij hadden eerst geen bovenkastjes en die binnen 2 weken erbij gehaald. Dan maar niet modern, wel functioneel voor ons.
Ik zie veel van die half hoge kasten met een magnetron en of oven erin.
Toen mijn moeder een luxe keuken kocht, kon ze bijv ook een koffie zet apparaat inbouw nemen en ik raadde juist dat af. Als zoiets stuk is, ben je toch beperkt in vervangen.
Giolli schreef:Wij zoeken precies hetzelfde TS.![]()
Wij hebben nu 3 tekeningen en offertes laten maken, 1 bij keukenconcurrent (Word hem niet) en bij 2 plaatselijke ondernemers.
Ik lees je topic even door. Ben je toevallig ook opzoek naar een badkamer?
Edit:wij zitten nog steeds te twijfelen om de schuif pui dicht te gooien en een hoek keuken te maken. Ik zie alleen zo op tegen kozijn en metselwerk en er loopt een radiator onder, geen idee wat dat grapje zal gaan kosten.

en mijn nieuwe keuken. De nieuwe gekocht bij de ikea. Ik ging eigenlijk voor ene betonlook keuken, maar die had de ikea niet. We zijn vanalles in nederland en duitsland afgeweest, maar durfde het allemaal niet aan en zijn dua uit gemak naar de ikea geweest. Ik denk dat dit de 4e keuken van daar is.