Slechte ervaringen hotels - shoot!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 19:23

Ik bedenkt me net nog een "tropisch" hotel in de Ardennen!

Het had een binnenzwembad - maar dit was absoluut niet verwarmd, was echt ijskoud.
Ons "mooi uitzicht" bleek een parking te zijn met vuilcontainers.

Ontbijt was hier wel lekker, maar daar hebben we dan ook voor bijbetaald :+

Ik verwacht geen 5 sterren hotels als ik die niet boek, maar ik verwacht wél dat men zich aan de advertentie houdt. En hoe veel of weinig ik ook betaal, ik verwacht op zijn minst hygiëne :)

Twee jaar geleden een week naar Cyprus geweest met een vriendin, naar een all-in hotel, héérlijk daar. Wij hadden een héél ruime kamer: slaapkamer met 2 bedden, ruime kast, bureautje. Badkamer met toilet, douche, lavabo. Ons keukentje was een beetje ouderwets, maar alles werkte perfect. De woonkamer had 2 banken, een salontafel en een tv. De afstandsbediening van de tv was echt het enige puntje dat minder was, de batterijen waren nogal funky, er liep vanalles uit :+ Maar ik had zelf een hoop batterijen bij dus dat was zo opgelost. Terrasje met tafels en stoelen was er ook bij. Het eten was er heerlijk en in overvloed, het personeel was super vriendelijk en onze kamer was schoon. En oeeh de coctails waren zalig en vanaf 11u te verkrijgen :D Heerlijk hotel, ik zou zo terug gaan!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:31

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:33

Mijn meest memorabele ervaring was denk ik ondertussen rond de 20 jaar geleden, in Rusland. Ik was een jaar of 8-10 en ging met mijn ouders enkele dagen naar Rusland (we vierden zomervakantie in Finland). Toen zo’n 5-10 jaar kapitalistisch, mijn ouders waren nieuwsgierig.
Ze boekte, met behulp van finnen, een 3 sterren hotel voor ons 4tjes. Mijn broer en ik bleken op een krappe slaapbank in het woongedeelte te moeten slapen, de lakens waren half verteerd en er liepen kakerlakken door de kamer. Uiteindelijk besloten mijn ouders dat wij tot hun bedtijd in hun bed sliepen en daarna wisselden we.
Het ontbijt was het meest memorabel. Er stonden gigantische lange houten tafels met bankjes in de ruimte. Iedereen zat dus gezamelijk, je had geen eigen tafeltje ofzo. Ze kwamen langs met een soort zure karnemelk, een brei (waarschijnlijk een soort pap), en gebakken eieren in kleine pannetjes waar een laagje vet op dreef. Het brood was stug en droog, er was geen beleg. Wat me vooral bij bleef is dat mijn ouders ons ieder een blikje frisdrank gaven die dagen bij het ontbijt. Het avondeten hebben we beide avonden maar overgeslagen :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:44

Dat moment dat we er te laat achter kwamen dat ik een kinderdekbed had gekregen -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:48

Ergste hotel was toch wel eentje in Kenia, aangeboden/opgedrongen door degene die ons een lift naar die plaats gaf.
Kamerdeur kon niet op slot, we hadden samen een éénpersoonsbed met een klamboe met gaten waardoor je twee voeten tegelijk naar buiten kon steken. Gelukkig maakte dat alleen maar uit voor de muggen en niet voor de bedwantsen; die zaten toch al overal.
Avondeten was, eh, bijzonder: een opnieuw door een beslagje gehaalde en gefrituurde tilapiagraat, waarvan het vlees al opgegeten was door degene die hem als eerste geserveerd had gekregen.
Laten we zeggen dat we de volgende ochtend niet zoveel zin hadden om te blijven voor het ontbijt, en ook niet de behoefte voelden om ons door de liftgever/zoon-van-de-eigenaar/dagtochtjesronselaar een boottochtje op het meer te laten aansmeren.

Dat alles gezegd hebbende...
Je moet je verwachtingen wel aanpassen aan wat je ervoor betaalt, en €2,5 p.p.p.n. is niet duur.

germie

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:52

Ik had in Laos ratten onder de deur door. Ze kwamen gelukkig niet op bed. Was een kamer van 5 dollar.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:16

We hebben een keer zo’n airbnb fiasco gehad.
We gingen naar köln voor een concert en wilde daar dichtbij overnachten. De keuzes waren beperkt dus bij een in de buurt uitgekomen..
Bij binnenkomst stonk het binnen naar wiet, toen mijn vriend in ging checken. Ik was nog bezig met de auto parkeren want we hadden haast.
Kwamen we terug van het concert: het bed stonk naar natte hond ofzo. Werd er sochtends vroeg ook gewoon wakker van. Ik ben ook allergisch voor honden, katten, paarden en gevoelig voor stof dus ik wist niet hoe snel ik op moest staan, moest douchen en weg moest komen daar...

Ook een keer in zweden iets grappigs gehad. Was midden in de zomer in midden/noord Zweden. Dan is het ‘s nachts dus nog best wel licht en ze hadden doorzichtige gordijnen. Gevolg: ik kon al die nachten niet slapen :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 20:29

Lynn_Nikita schreef:
Een fletcher hotel in Zeeland. Een familiekamer besteld, bleek bij aankomst dat ik een dag te vroeg was , te ver om naar huis te rijden en 0.0 wilen meewerken om iets te vinden om met 2 jonge kinderen te overnachten in het hoogseizoen,, alles zat natuurlijk vol en ik kon alleen op mijn gsm naar hotels zoeken. Ontzettende stress gehad en uren bezig geweest. Uiteindelijk in België een uur verderop een overnachting gevonden ( in een prachtig hotel die echt hun best deden om ons met 4en in een 2 persoonskamer te krijgen)

Dag erna bleken de kozijnen rot de vloerbedekking vol vlekken, het bankstel kapot en vol vlekken, gordijnen stuk, schimmel overal en de dag van vertrek de matras bekeken ( noooooit moeten doen, ieuwwww) Ik heb nog sommige foto`s daarvan ( zie beneden)
Meteen naar beneden gegaan om te klagen, ik kreeg gelijk, hij vond ook dat de kamer niet in topstaat was maar hij kon maar 10- euro compenseren op een vrij dure 4 **** kamer die wij 3 dagen geboekt hadden. Ik heb toen help red mijn vakantie ingelicht en het op fb geplaatst en ineens werd ik op mijn kamer gebeld, kreeg ik de volledige vakantie vergoed, een tegoedbom voor een overnachting en een drankje aangeboden. Wij kregen schoon beddengoed en een ander bankje, de rest konden ze niet meteen vervangen. Ik heb de kinderen niet zonder schoenen op hun kamer durven lopen en heb de kamer zoveel mogelijk ontweken.
Een jaar later die bon ingelost bij een hotel in Schoorl, welke echt een heel stuk beter was. Netjes en schoon.

[ [url=m/ytMjse.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aRUqaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xO4akh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jpa91e.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kamer is absoluut in abominabele staat, dat ontken ik zeker niet. En goed dat je stappen ondernomen hebt, en in die mate vergoed/verholpen bent!

Maar dat je een dag te vroeg aankomt, dat is toch echt wel je eigen schuld, daar kunnen zij niks aan doen.. Als alle kamers bezet zijn, kunnen ze verder ook niet veel doen lijkt mij. Het zou natuurlijk wel fijn zijn mochten ze meezoeken naar een oplossing - maar je kan ze niet verplichten. Het is niet zo'n goeie klantenservice, maar het is een fout van jou kant uit. We hopen altijd op menselijkheid, maar die is in de 21ste eeuw vaak ver te zoeken, helaas...

Heb je de tegoedbon ooit nog gebruikt trouwens? :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:40

Lynn_Nikita wat ik me afvraag hoe kan je een dag te vroeg zijn.

Hier nooit echt slechte ervaringen en ik verblijf best geregeld in een hotel of benb.
Ik zoek het goed uit en
lees recensies op meerdere sites.
Maar ik kies ook niet de goedkoopste hotels uit als ik wegga wil ik ook luxe met een schone kamer ,goede bedden en een goed ontbijt ,ik heb jaren lang zelf het ontbijt verzorgd in een hotel dus ik ben erg kritisch :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:54

tinkert_tje schreef:
Hier nooit echt slechte ervaringen en ik verblijf best geregeld in een hotel of benb.
Ik zoek het goed uit en
lees recensies op meerdere sites.
Maar ik kies ook niet de goedkoopste hotels uit als ik wegga wil ik ook luxe met een schone kamer ,goede bedden en een goed ontbijt ,ik heb jaren lang zelf het ontbijt verzorgd in een hotel dus ik ben erg kritisch :-)

Precies. Het is ook wel typisch Hollands om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten en dan steen en been klagen als het eens ietsje tegen valt.

In Frankrijk eens in zo'n Formule 1 hotel geslapen. Dan moet je niet te veel verwachten maar de kamer was netjes, het ontbijt simpel maar voldoende en de koffie te drinken. Nee, het was geen toppertje maar daar was de prijs ook naar.

Zo zijn we ooit in een dorpje aan de rand van het Peak district terecht gekomen. Ik ken die omgeving als een plek waar weinig onderdak te vinden is en wat er was, was vol geboekt, ook het poepie-chique hotel in het dorp waar we doorheen reden. Een local aan de bar hoorde ons verhaal aan..... wait a moment, I've heard something...... (belt iemand) I've heard you've had a cancalation this morning? Here is a couple from Holland, looking for a room. You have a room for two? Diner possible? Yes?! I'll send them your way.... Thanks....
Waarna we wat, ogenschjnlijk, vage route-aanwijzingen kregen waar we moesten zijn.

En dan kom je hier terecht:
https://christianguild.co.uk/willersley/
De auto stond rechts, naast de blauwe den. Onze kamer was de eerste verdieping van het bijgebouw links. De HELE bovenverdieping, wel te verstaan...... We waren iets meer dan 100 pond kwijt voor die nacht, maar dan wel half pension......

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:20

__Sannne schreef:
daffodil schreef:
Alle fletcher hotels zijn drama en eten moet je er helemaal niet willen!!!!

Mag ik hieruit opmaken dat je bij alle Fletcher hotels hebt verbleven en gegeten?

Fletcher hotel in Vierhouten was prima en netjes, beetje oudbollig maar kunnen daar wel om lachen. Eten deden we in het dorp bij tante Sjaan. Zo heet dat restaurant. In hotels vind ik dat vaak ongezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:29

Vientje schreef:
in de ligt hing tapijt aan de muren met een briefje erop "Hotel environment not suitable for pregnant women" (er zat een of ander stofje in dat tapijt wat een serieus gevaar voor de gezondheid zou zijn := )

Dit is letterlijk overal in Californië. Ik werk in een luxe hotel en wij hebben die bordjes ook :+ Je ziet ze ook in winkels en laundromats.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:31

Serieus? Ik heb toch wel in meerdere hotels gezeten in San Francisco de laatste jaren maar die briefjes ben ik verder nooit tegengekomen :)

Maar het is wel typisch Amerikaans dus ik geloof wel dat ze vaker voorkomen idd, iets met voor een scheet al zowat gesued kunnen worden daar := :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:32

De eerste keer dat ik ze zag was ik ook half in shock, nu zie ik ze niet meer :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:34

Wahaha :') Nou ja ik was al in shock door die daklozen, dat briefje heb ik alleen maar een wenkbrauw bij opgetrokken en gedacht - ik ga eeeeeeecht niet meer naar buiten hier voordat het weer licht is dus het zal me jeuken :+ _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:46

De host was wel een gezellige kerel maar gewoon het hostel en de hele ervaring zelf.. eentje om niet te vergeten :')

Er was geen warm water om mee af te wassen, laat staan schone sponsjes of handdoeken. Aangezien de keuken buiten was en je niet weet wat voor iets geks er van te voren in je pan heeft gezeten, was dat niet zo fijn idee.
Matrassen waren zo slecht dat je eigenlijk op de boomstammen sliep. Trappetjes die treden missen (bed was 3 hoog, dus niet super handig).
Allé muren in het hostel waren onder gekladderd door vorige gasten. Heeft wel iets maar genoeg is genoeg :+
Afbeelding

Legit de receptie, even z'n paard voeren. Die overigens los door het dorp konden lopen en dus regelmatig over je voeten liepen als het gras daar beter was
Afbeelding

En dan deze.. was in Zuid Afrika dus de aapjes kom je zo nu en dan wel tegen in het wild. Deze was "tam" en hoorde bij de crew van het hostel. In het begin leuk, grappig. Totdat hij alles van je gaat stelen, níks was veilig. Aanstekers in de boom, eten uit de pan, poten (handen?) op je bord. En dus ook, aap in je pan want keuken is buiten :D
Mooiste was wel, dat hij graag op iemand z'n schoot een dutje wilde doen maar dan vervolgens agressief werd als hij wakker werd gemaakt of verplaatst moest worden en echt gemeen kon uithalen, gillen en bijten.
Uren besteed aan die aap binnen / buiten te houden zodat je normaal je ding kon doen. Snachts de kneiterstonede eigenaar roepen omdat de aap in de slaapzaal zit en iedereen er bang van is..
:):)

Afbeelding

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:55

Djilna schreef:
Noppes schreef:
Absoluut onze slechtste ervaring ooit was in Peru. We kwamen daar erg laat in de avond aan. De kamer stelde weinig voor en was ook niet schoon. Gelukkig hadden we een slaapzak bij ons zodat we het beddengoed niet hoefden te gebruiken. Er was een deur in de kamer die uitkwam op een andere kamer vol puin en rotzooi. De voordeur van de kamers kwam uit op een binnenplaats. Het was erg gehorig zodat we konden horen dat onze buren bezig waren. De eigenaar van het hotel stond op het dak mee te genieten van de activiteit van de buren (kon door het glas boven de deur meekijken) terwijl hij met zichzelf bezig was. BAH.

:')

Dit kan echt niet _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:00

LWDaisy schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Een fletcher hotel in Zeeland. Een familiekamer besteld, bleek bij aankomst dat ik een dag te vroeg was , te ver om naar huis te rijden en 0.0 wilen meewerken om iets te vinden om met 2 jonge kinderen te overnachten in het hoogseizoen,, alles zat natuurlijk vol en ik kon alleen op mijn gsm naar hotels zoeken. Ontzettende stress gehad en uren bezig geweest. Uiteindelijk in België een uur verderop een overnachting gevonden ( in een prachtig hotel die echt hun best deden om ons met 4en in een 2 persoonskamer te krijgen)

Dag erna bleken de kozijnen rot de vloerbedekking vol vlekken, het bankstel kapot en vol vlekken, gordijnen stuk, schimmel overal en de dag van vertrek de matras bekeken ( noooooit moeten doen, ieuwwww) Ik heb nog sommige foto`s daarvan ( zie beneden)
Meteen naar beneden gegaan om te klagen, ik kreeg gelijk, hij vond ook dat de kamer niet in topstaat was maar hij kon maar 10- euro compenseren op een vrij dure 4 **** kamer die wij 3 dagen geboekt hadden. Ik heb toen help red mijn vakantie ingelicht en het op fb geplaatst en ineens werd ik op mijn kamer gebeld, kreeg ik de volledige vakantie vergoed, een tegoedbom voor een overnachting en een drankje aangeboden. Wij kregen schoon beddengoed en een ander bankje, de rest konden ze niet meteen vervangen. Ik heb de kinderen niet zonder schoenen op hun kamer durven lopen en heb de kamer zoveel mogelijk ontweken.
Een jaar later die bon ingelost bij een hotel in Schoorl, welke echt een heel stuk beter was. Netjes en schoon.

[ [url=m/ytMjse.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aRUqaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xO4akh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jpa91e.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kamer is absoluut in abominabele staat, dat ontken ik zeker niet. En goed dat je stappen ondernomen hebt, en in die mate vergoed/verholpen bent!

Maar dat je een dag te vroeg aankomt, dat is toch echt wel je eigen schuld, daar kunnen zij niks aan doen.. Als alle kamers bezet zijn, kunnen ze verder ook niet veel doen lijkt mij. Het zou natuurlijk wel fijn zijn mochten ze meezoeken naar een oplossing - maar je kan ze niet verplichten. Het is niet zo'n goeie klantenservice, maar het is een fout van jou kant uit. We hopen altijd op menselijkheid, maar die is in de 21ste eeuw vaak ver te zoeken, helaas...

Heb je de tegoedbon ooit nog gebruikt trouwens? :D

Ik heb met de prijs en het hotel vergelijken telkens een bepaalde datum ingevoerd maar blijkbaar is dat bij het bevestigden versprongen en heb ik dat niet opgemerkt. Zeker mijn fout maar ik kreeg niet eens een wifi code of gegevens van fletcher hotels in de omgeving want ik begrijp ook dat ze niet naast concurrenten gaan bellen. Ik ben 4 uur via een gsm bezig geweest na er autorit van 3 uur om iets geregeld te krijgen en met 2 jonge ongeduldige kinderen erbij was dat geen pretje. Was wel netjes of in ieder geval fijn geweest als ze iets meedenkende waren geweest.

De tegoedbon is gebruikt bij hotel in Schoorl en dat hotel was schoon en netjes.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:12

oomens schreef:
Ergste hotel was toch wel eentje in Kenia, aangeboden/opgedrongen door degene die ons een lift naar die plaats gaf.
Kamerdeur kon niet op slot, we hadden samen een éénpersoonsbed met een klamboe met gaten waardoor je twee voeten tegelijk naar buiten kon steken. Gelukkig maakte dat alleen maar uit voor de muggen en niet voor de bedwantsen; die zaten toch al overal.
Avondeten was, eh, bijzonder: een opnieuw door een beslagje gehaalde en gefrituurde tilapiagraat, waarvan het vlees al opgegeten was door degene die hem als eerste geserveerd had gekregen.
Laten we zeggen dat we de volgende ochtend niet zoveel zin hadden om te blijven voor het ontbijt, en ook niet de behoefte voelden om ons door de liftgever/zoon-van-de-eigenaar/dagtochtjesronselaar een boottochtje op het meer te laten aansmeren.

Dat alles gezegd hebbende...
Je moet je verwachtingen wel aanpassen aan wat je ervoor betaalt, en €2,5 p.p.p.n. is niet duur.

Dat. Heb ooit 2 nachten in de doucheruimte geslapen van een jeugdhotel in Athene. Lekker schoon maar wat vochtig, maar ja ze zaten vol. :+ Daarna 2 dagen op het dak van dat jeugdhotel. Was super (toen kon je in Athene nog buiten slapen zonder acuut COPD te krijgen van de smog). Daarna 8 dagen op het strand van een Grieks eiland. Kostte niks maar je krijgt ook niks.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:20

Hartje Amsterdam.. best aan de prijs. Was grootte bezemkast.
Mijn inmiddels man vroeg me na een avond musical ten huwelijk.. had champagne geregeld in hotel.. was niet te z**pen!
En nee.. ben heul snel tevreden en niet veeleisend. Ontbijt in de kantine hebben we overgeslagen.
Anyway.. toch n weekend om nooit te vergeten ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:28

Jnien schreef:
Hartje Amsterdam.. best aan de prijs. Was grootte bezemkast.
Mijn inmiddels man vroeg me na een avond musical ten huwelijk.. had champagne geregeld in hotel.. was niet te z**pen!
En nee.. ben heul snel tevreden en niet veeleisend. Ontbijt in de kantine hebben we overgeslagen.
Anyway.. toch n weekend om nooit te vergeten ;)

Dat je het woord ‘kantine’ gebruikt zegt genoeg! _O-

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:24

Even een tip..... let ook eens op de brandveiligheid. Heel veel 'slechte' hotels hebben geen brandmelders, deurdrangers, vluchtweg routes die daadwerkelijk aanwezig zijn en goed aangegeven, etc. Als je daar op gaat letten is er nog veel meer niet goed dan een vies bedje.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:28

Psydoxy schreef:
Even een tip..... let ook eens op de brandveiligheid. Heel veel 'slechte' hotels hebben geen brandmelders, deurdrangers, vluchtweg routes die daadwerkelijk aanwezig zijn en goed aangegeven, etc. Als je daar op gaat letten is er nog veel meer niet goed dan een vies bedje.....

Als we dat blik open trekken, dan maak je borst maar nat......

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:23

Germie dat spant wel de kroon, die ratten.

Hier 1x kakkerlakken in een hotel gehad, zijn we om een uur s nachts vertrokken (kwamen om tien uur can). Daar ga ik niet tussen liggen met mijn tweet kinderen. Was wel ruk want de dag erna moesten we 9 uur vliegen.

Ook wel eens andersom gehad, dat we bij een hotel aankomen dat er van buiten vreselijk uit zag maar van binnen echt top was.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:59

Psydoxy schreef:

Mijn enige slechte ervaring in Parijs speelde dit ook mee. Ik kijk altijd hoe moet ik weg komen, de conclusie er moet gewoon geen brand uit breken. Muffer dan muf, nul waterdruk of warmte en het kleinste bed ooit (ben 183). Blij dat ik mijn eigen kussensloop en wegwerp doekjes mee had ook brrr.