Opgelicht? En nu?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:52

Ook voor 56€ willen oplichten, kom op.. voor dat bedrag houd je toch liever eer aan jezelf ipv het risico te lopen nu bekend gemaakt te worden..

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:09

Dit zijn hele lastige kwesties, en er is maar een enkeling die zijn geld terug ziet. Politie heeft het te druk hiervoor en je kan niemand dwingen geld over te maken. Je kan inderdaad wel langs gaan en dan hopen dat ze je geld terug geven, maar ja kleine kans dat ze überhaupt de deur openen en als zij de politie bellen hebben je zelf een probleem.
Ze zijn schijnbaar ook niet vatbaar voor "ik zet je naam openbaar", want dan had je je geld al weg terug gezien. Succes er mee.

marleen_88

Berichten: 14115
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:21

Ik vind mensen die oplichten altijd een beetje sneu, blijkbaar hebben ze geld van een ander nodig om zich heter te voelen.

Ik heb geen tips TS, veel succes!
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 15-01-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 19:45

Ze leest mijn marktplaats berichten nu wel. Heb haar een tikkie gestuurd met de boodschap dat ze 24 uur heeft om hem te betalen.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:00

Marlinde ik hoop dat het snel is opgelost en jij je geld op je rekening hebt staan.

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:08

Zulke mensen hebben wel lef hoop dat het opgelost word

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:12

sureido schreef:
Ook voor 56€ willen oplichten, kom op.. voor dat bedrag houd je toch liever eer aan jezelf ipv het risico te lopen nu bekend gemaakt te worden..


Nou, 10x 56 euro voor laarzen is nog altijd 560 euro.
En de kans dat mensen voor zo´n bedrag gaan protesteren is relatief klein.

je leest toch vaak dat oplichten over kleine bedragen gaat, ook die fishing mails, tot iemand het me voor ging rekenen.

Maar je hebt gelijk, voor die 56 euro kun je beter een soort van je verlies nemen :+
En gewoon terug storten.

Maar zo kocht een vriendin van mij via marktplaats een zo goed als nieuwe rijbroek.
Het kruis hing er helemaal uit, toen ze hem opgestuurd kreeg.
Zij heeft na een opmerking het er bij gelaten, dat zou ik dus nooit doen.

Rizette
Berichten: 4417
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:12

MarlindeRooz schreef:
Ze leest mijn marktplaats berichten nu wel. Heb haar een tikkie gestuurd met de boodschap dat ze 24 uur heeft om hem te betalen.

Goed doorgepakt, blijf op jouw strepen staan. Ze gaat het wel heet onder de voeten krijgen nu. Heb het idee dat dit goed gaat komen omdat je heel vasthoudend bent. Je zult w.s. de eerste niet zijn waar ze dit mee doet. Vaak komt er een hele beerput boven als mensen namen gaan noemen op facebook bijv. Het zou ook wijs van haar zijn om heel snel je geld terug te storten. Ik denk dat ze nog geen idee heeft hoe jij haar het vuur aan de schenen kunt leggen. Succes!
Laatst bijgewerkt door Rizette op 15-01-20 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:26

Goed punt Rizette,

MarlindeRooz is zeker vrij om contact te leggen met de andere gedupeerden en aan hun de informatie te verstrekken hoe ze contact kunnen krijgen met de gene die hun aankoop nog steeds niet geleverd heeft.

Rizette
Berichten: 4417
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:38

Als er meerdere gedupeerden zijn gaat de politie er ook eerder mee aan de slag. Als haar naam op de fb pagina Opgelicht in de paardenwereld terecht komt of een dergelijke pagina dan is ze die "naam"nog niet zo weer kwijt en kan deze oplichter daar nog heel lang last van houden.

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:44

Zo iemand zou ik met naam en alle andere gegevens openbaar te kakken zetten, en hoe ver het ook is diegene opzoeken.
Als je zo stoer bent om iemand op te lichten dan moet je ook de consequenties maar nemen.

Succes TS

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 02:47

Mijn oplichter betaalde juist omdat ik hem aan de schandpaal nagelde. Na een lange zoektocht zijn gegevens gevonden en hem de keuze gegeven; of betalen, of je foto gaat het internet op.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:02

Hier vorig jaar opgelicht. Ik had alleen een bankrekeningnummer en een tenaamstelling. Aangifte gedaan maar is nooit wat uitgekomen helaas.

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:34

Ken je niet, maar weet wel om welke bokker het gaat... hoop dat het opgelost word!

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:47

Heel vervelend dit en ik hoop dat je je geld terugkrijgt. Lekker volhouden en idd zonodig de anonimiteit van de persoon weghalen.
Dat een Bokker dit doet en gewoon nog actief is op het forum vind ik echt niet kunnen, ik snap sowieso al die oplichtingspraktijken al niet . Hoe zit je dan in je hoofd zeg?!

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:50

Ik hoop dat je vandaag je geld terug hebt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 10:59

... ik krijg net een track and trace link van het pakketje met de boodschap dat ze op de post zijn. :)

Hopelijk is het hierbij klaar en jammer dat het zo moest gaan.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:00

Hopelijk nog een nette afsluiting na al dit gedoe, fijner voor beiden partijen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 11:01

Blijf het niet netjes vinden om 3 weken niks te laten horen en niks op te sturen. :)

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:01

Ja het heeft wel veels te veel moeite gekost :=

BigOne
Berichten: 38447
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:05

In ieder geval voorlopig opgelost , voor de verkopende bokker, niet weer doen want met naam en gegevens op site van de politie internet oplichting komen inclusief je rekening nummer ( en diverse andere sites) betekend dat ook werkgevers en andere mensen meteen een hit hebben wanneer ze op je naam googelen. Mar heeft nog coulance met je gehad, bij mij was je na het weigeren van contact er meteen opgekomen.

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:05

Duimen dat ze eerdaags komen!

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:06

Ik hoop dat alles in topstaat afgeleverd wordt, anders heb je daar dalijk weer gezeur over. Belachelijk dat zo'n mafkees er mee wegkomt, hoe asociaal ben je dan, maar zulke figuren komen zichzelf nog wel tegen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 11:08

bigone schreef:
In ieder geval voorlopig opgelost , voor de verkopende bokker, niet weer doen want met naam en gegevens op site van de politie internet oplichting komen inclusief je rekening nummer ( en diverse andere sites) betekend dat ook werkgevers en andere mensen meteen een hit hebben wanneer ze op je naam googelen. Mar heeft nog coulance met je gehad, bij mij was je na het weigeren van contact er meteen opgekomen.

Ja ik ben nog “gemener” geweest dan ik normaal ben. Zou normaal nooooooit zo dwingend zijn. Heb een extreem rechtvaardigheidsgevoel maar ben ook wel een beetje pussy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:11

Dit lijkt een happy ending te krijgen +:)+

Wel nog als tip om bij aankomst de opening van het pakketje + inhoud te filmen. Gewoon voor het geval er iets heel anders in zit.....