Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:42

Ik heb dus 3 kinderen kort na elkaar zijn nu 16, 18 en 20 en ze hebben echt niks met elkaar.
Als kleintjes waren ze ook niet altijd lief voor elkaar, tot flinke gevechten aan toe.
Soms doen ze wel eens wat voor de ander, maar ze gaan zelden wat samen doen.

Mijn zus is ruim 8 jaar ouder en juist nu heb ik daar de beste band mee.

nine1987

Re: Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:52

Ondanks dat ik eerdere reacties wel heul erg lomp vond, gingen mijn gedachten wel een beetje dezelfde kant op..

Is het geen idee om een kindje te adopteren inderdaad? Er zijn zoveel kindjes die ook een goed thuis en liefdevolle ouders zoeken.. Is zoiets echt niet het overwegen waard?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:55

nine1987 schreef:
Ondanks dat ik eerdere reacties wel heul erg lomp vond, gingen mijn gedachten wel een beetje dezelfde kant op..

Is het geen idee om een kindje te adopteren inderdaad? Er zijn zoveel kindjes die ook een goed thuis en liefdevolle ouders zoeken.. Is zoiets echt niet het overwegen waard?

Nederlandse kinderen worden bijna niet ter adoptie aangeboden en vanuit het buitenland duurt lang en kost heel veel geld.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:57

Nou... In NL zijn zat kinderen te vinden hoor.. Geef 't beestje dan de naam pleeggezin.. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:57

Adoptie is wel even iets heel anders dan een eigen kind en heeft vaak veel meer invloed op een gezin dan een eigen kind omdat je daar ook het bijbehorende ‘rugzakje’ bij krijgt.

Mijn oudsten schelen exact 14 maanden en eerlijk is eerlijk ik vond en vind dat soms best heftig. Ik ben dus ook echt wel heel benieuwd hoe ik het ga ervaren met 2,5 jaar tussen de baby en de jongste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:00

Daarnaast komen pleegkinderen vaak met hun eigen rugzak en is dat voor ons nu geen optie met kleine kinderen.

Als adopteren niet zo'n smerige geldkwestie was geweest met gestolen kinderen etc had ik dat graag gewild, of een baby uit mijn buik of uit een vliegtuig komt, maakt voor mij niet uit. Maar toen we ons gingen verdiepen in adoptie hebben we er vanaf gezien.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:01

Ik kreeg binnen 3 jaar 3 kids. Ze zijn nu 18, 20 en 21 jaar. Ze hebben het oprecht leuk samen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:05

nine1987 schreef:
Nou... In NL zijn zat kinderen te vinden hoor.. Geef 't beestje dan de naam pleeggezin.. :)

De meeste kinderen gaan weer terug naar hun ouders en zo niet, hebben daar in de meeste gevallen wel veel contact mee.

En nee, een pleegkind is 100% wat anders dan een geadopteerd kind.
Je bent nl nooit voor 100% ouder (alles moet besproken worden met het bureau), en je krijgt er voor betaald.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:06

Voor je lichaam is het veel beter om tussen twee kinderen minimaal een jaar te wachten. Dan zijn je hormonen weer veel stabieler en heb je minder kans op complicaties zoals hypertensie en hyperemesis. Voor de rest is mijn mening dat je lekker moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik persoonlijk moet er niet aan denken

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:12

Ik heb een tweeling van anderhalf en nog een kinderwens. Ik hoop dat wij er ook 3 onder de 3 hebben over een tijdje ;). Ik vind deze fase erg pittig want ze lopen alle kanten op en luisteren niet/ snappen nog niet veel. Ik hoop dat als ze tegen de 3 jaar oud zijn dat beter gaat. Moet er niet aan denken dat ik bijvoorbeeld nu hoogzwanger zou zijn met 2 ongeleide (lieve) projectielen. Dus voor ons is een leeftijdsverschil van 2,5/3 jaar handig denken we. Maarja dan moet je ook maar het geluk hebben om snel zwanger te raken en ik heb een vergrote kans op nog een tweeling.

Weet niet zo goed of je hier wat mee kan met mijn vage verhaal haha. Ik ken in ieder geval heel veel tweelingouders die 3 kids onder de 3 hebben gehad én overleefd ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:13

MarcoBorsato schreef:
Als adopteren niet zo'n smerige geldkwestie was geweest met gestolen kinderen etc had ik dat graag gewild, of een baby uit mijn buik of uit een vliegtuig komt, maakt voor mij niet uit. Maar toen we ons gingen verdiepen in adoptie hebben we er vanaf gezien.

Zelfde hier inderdaad, plus dat ivm medisch verleden van ons we niet in aanmerking kwamen voor adoptie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:15

Ieders eigen keuze. En ik heb geen kinderen en krijg geen kinderen, dus Mazida mag die van mij!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:46

Shadow0 schreef:
Ieders eigen keuze. En ik heb geen kinderen en krijg geen kinderen, dus Mazida mag die van mij!

Pas op wat je weggeeft, straks staat ze aan je deur als het tegenvalt :+

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:58

Mijn collega had eerst een zoon, 2 jaar later nog een zoon. Toen dachten ze na 1 jaar kom we proberen nog voor een meisje en kregen een tweeling. Bij hun is het meestal super gezellig, maar dat weet je van te voren toch niet.

Een kinderwens is niet zomaar iets, ik heb dat verlangen echt 5 jaar op pauze gezet met moeite. Ben nu zwanger van onze eerste. Als jij het nu goed redt met 2 dan denk ik dat een 3de niet veel problemen gaat opleveren eigenlijk. Wat wel eerder gezegd is, luister goed naar je lichaam of die het nu al aankan. Maar dat weet jij beter dan ik.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:02

Ik kreeg 3 kinderen in 4,5 jaar. Ik vond de overgang van 1 naar twee groter dan van 2 naar 3 (terwijl daar maar 22 mnd tussen zit).
Het fijne is dat ze inderdaad redelijk in dezelfde fase, tv programma’s en interesses zaten en zitten.

Veel werk is het hier vooral omdat er veel gesport wordt en ze niet alles kunnen fietsen vanwege afstanden en tijden.

Ik vind het nog steeds heel gezellig en heb er vaak meer dan 3 aan tafel zitten of rond lopen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:25

Onze oudste was net 4 toen de derde geboren werd.
Is het te doen, ja! Is het altijd simpel, nee absoluut niet.
Ik ben blij met mijn ouderschapsverlof waardoor ik 's ochtends minder stress heb met kinderen aankleden en op tijd naar school krijgen.

Ik heb overigens 3 keer een keizersnede gehad.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:26

Ik kreeg 3 kinderen binnen 20 maanden.Ze zijn nu 8,8 en 7.
Het was druk maar ook zo gezellig.Ik had een tijd 21 luiers per dag.Wij kregen eerst een tweeling en wilde nog graag een derde ,en werd erg vlot weer zwanger.
In de tijd dat de jongste 5 maanden was hebben we ook nog een verbouwing,verhuizing en bedrijfsovername gedaan.Achteraf gekkenwerk maar het was toen niet anders en ben altijd blij dat nummer 3 er al was anders had ze misschien wel nooit meer gekomen.
Ik heb wel geleerd om dingen uit te besteden ,we hebben een tijd een schoonmaakster gehad,af en toe een kindje naar opa of de omas ,boodschappen laten bezorgen ,wasje weglaten vouwen als oma koffie kwam drinken.
Paardenhobby ben ik op een gegeven moment wel even mee gestopt.Sociaal leven is ook even minder geweest.Ons huis is nooit opgeruimd en netjes.
Ik vind het nu super ,oudste en jongste kunnen heel goed samen.Middelste werkt graag mee met mijn man op ons veebdrijf.Ik kan alleen met de kinderen op pad of op vakantie.Geen tassen mee met schone kleren ,alles kan zich zelf aankleden ,zelf gordels om .
Ik zou zeggen doen haha!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:43

Wat een azijnpissers. Al wil OP 22 kinderen. Ga papier prikken in het park of een ranjakraam opzetten om geld te verzamelen voor het klimaat ipv mensen hier de les te lezen :roll:.

Op, ik denk dat je hier genoeg adviezen hebt gezien. Succes :).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:52

Ierpier schreef:
Wat een azijnpissers. Al wil OP 22 kinderen. Ga papier prikken in het park of een ranjakraam opzetten om geld te verzamelen voor het klimaat ipv mensen hier de les te lezen :roll:.

Op, ik denk dat je hier genoeg adviezen hebt gezien. Succes :).

Ik vind t ook heel erg hypocriet. Neem toch aan dat ze paardrijden of zelfs in het bezit zijn van een milieubevuiler. :+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:58

Ik had er ook 3 binnen vier jaar. Vond nummer twee het meeste wennen, want ik had met mijn oudste zoon een bepaald ritme ontwikkeld en dat werd door de komst van mijn tweede zoon, krap 15 maanden later nogal overhoop gehaald. Wende wel snel hoor. Toen onze dochter twee jaar later werd geboren was dat geen echt probleem. Alleen had ik in die tijd wel een vervoersprobleem, de kinderwagen mocht toen niet in de bus, een auto had ik niet (die had mijn partner altijd mee). Ik woonde in een nog in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk zonder voorzieningen. Deed dus alles lopend, want met drie op de fiets ging niet en de oudste was te klein om zelf te fietsen. Ik heb toen een bolderkar gekocht waar ze alledrie net in pasten en liep overal naar toe. Met slecht weer was dat wel een behoorlijke uitdaging. Ik werkte in die tijd wel, maar vooral 's avonds (vertaalwerk, programmatuur). Natuurlijk was het wel zwaar, maar ook erg leuk met drie van die ukken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:02

@Sarino
Dat uitbesteden moet dan wel kunnen, zowel financieel (schoonmaakster ed) als hulp van familie/vrienden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:21

MizzMontana schreef:
Hey, er schiet me ineens een oplossing te binnen, alle zuurpruimen en negativo’s nemen geen kinderen :)*

Als ik het allemaal hoor op het nieuws zijn er toch al heel veel klimaatactivisten die geen kinderen nemen? Daarnaast stijgen de vruchtbaarheidsproblemen de pan uit.

Ts, geen ervaring. Maar de één vind het makkelijk en geweldig en de ander raadt het iedereen af.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:24

Brainless schreef:
@Sarino
Dat uitbesteden moet dan wel kunnen, zowel financieel (schoonmaakster ed) als hulp van familie/vrienden.

Of voordat een volgend kind komt berekenen hoe je financieel zit,en wat familie wil en kan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:26

Ceffyl schreef:
Daar is het toch een forum voor? Of mogen we alleen maar allemaal dezelfde mening hebben. Op de vraag van TS is het handig om voor een derde te gaan kan een mening ook gewoon zijn ‘Nee, er zijn al teveel mensen dus doe maar niet.’

Nee, want TS vraagt niet om meningen over handigheid voor een derde. Ze vraagt om ervaringen, een feit dus.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:32

Shadow0 schreef:

Ik heb er 1 en we houden het er ook bij 1,maar als ts nog een 4e wil in de toekomst mag ze die van mij ook :')

Als het kriebelt ts, en je lichaam en je thuissituatie laat het toe lekker gaan voor die derde. Druk is het toch wel. Als wij besloten zouden hebben voor nog een 2e kindje te gaan had ik die ook snel achter de eerste aan willen hebben.