UWV - baan met veel minder inkomen aannemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:22

listiglistje schreef:
mandy_toy schreef:
Bedankt Voor alle reacties, en ik zie ook een hoop reacties waarin men zich afvraagt wat ik precies doe. Een logische vraag...

43 jaar oud,
20 jaar werkervaring
5 jaar geleden bij dit bedrijf (iT)gestart en binnen gekomen op een salaris van 3200 eur als secretaresse ( toen een hbo diploma Office management) ondertussen recent een opleiding hbo projectmanagement gedaan. Nog steeds voor 50% werkzaam als secretaresse, maar wel op bestuurlijk niveau. Voor de andere 50% zit ik op projecten.

Elk jaar wel iets gestegen maar 1.5 jaar terug een grote sprong gemaakt.

De functie waar ik een aanbieding voor heb gekregen is een secretaresse functie, maar wel ook bestuurlijk niveau. Omdat ik daar geen projecten coördineer of leid, is 4000 daar niet reel, maar een salaris van 2500 ook niet. Ik had gehoopt rond de 3200-3500 toch wel uit te komen.

Dit is reeel qua salaris, ik ben 45 en 14 jaar werkzaam bij een bouwbedrijf.
Servicecoordinator ben ik nu en oud managementassistente voor de directie (later technisch omgeschoold MBO+)
Beetje zelfde verhaal...ik zit op hetzelfde 3200-3500. Normaal dus.
Maar de 4000 was wel goed betaald :D

Even voor mijn beeld, dit is bruto?
Hoop dat je snel een leuke baan vindt met niet teveel afwijkend salaris.

Ailill

Re: UWV - baan met veel minder inkomen aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:29

Ik denk dat finance/I(C)T per definitie meer opbrengt dan een hele hoop andere sectoren. Ben persoonlijk van mening dat meerdere sectoren een hoger salaris verdienen, is helaas niet het geval. Het is, denk ik, ook een kwestie van onderhandelen. Ik ben een stukje jonger dan TS en zat vrijwel op hetzelfde niveau qua inkomsten. In het buitenland werd het nog een stuk leuker :+

En toch maakt geld niet gelukkig. Ja het is leuk en je gaat er ook naar leven, of althans een hoop mensen doen dit. Maar toch begin vorig jaar, heel bewust, de keuze gemaakt 180 graden te veranderen wat betreft een beroep. Dat was best even slikken, maar nogmaals, andere factoren zijn, voor mij, veel belangrijker. Bijv. thuiswerken/flexibel werken/lang op reis kunnen.

Anoniem

Re: UWV - baan met veel minder inkomen aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:47

Ik weet niet welke omgeving je zit, maar als je als fulltime project manager aan de slag wil moet je even een PBtje doen. :) Misschien net onder de 4k (gezien je ervaring als PM) maar zeker goed salaris.

Overigens zie ik hier veel verbazing over de 4k per maand;
korte rekensom, ik heb een MBO 4 diploma en werk op HBO en afgelopen opdracht (project basis) zeker WO internationale omgeving. Hier is het salaris dan ook echt naar incl. lease auto. Mijn salaris zit daar ook in de buurt en ik werk nu pas 3 jaar (wel altijd IT).

Ik denk dat heel veel vrouwen moeilijk vinden om hard te onderhandelen maar dat stukje wat je daar laat liggen, haal je nooit meer op. :)

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 23:22

43 jaar oud,
20 jaar werkervaring
5 jaar geleden bij dit bedrijf (iT)gestart en binnen gekomen op een salaris van 3200 eur als secretaresse ( toen een hbo diploma Office management) ondertussen recent een opleiding hbo projectmanagement gedaan. Nog steeds voor 50% werkzaam als secretaresse, maar wel op bestuurlijk niveau. Voor de andere 50% zit ik
Dit is reeel qua salaris, ik ben 45 en 14 jaar werkzaam bij een bouwbedrijf.
Servicecoordinator ben ik nu en oud managementassistente voor de directie (later technisch omgeschoold MBO+)
Beetje zelfde verhaal...ik zit op hetzelfde 3200-3500. Normaal dus.
Maar de 4000 was wel goed betaald :D
[/quote]

Even voor mijn beeld, dit is bruto?
Hoop dat je snel een leuke baan vindt met niet teveel afwijkend salaris.[/quote]

Haha ja alle bedragen zijn bruto hoor

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:49

Ben ook heel benieuwd welke omgeving je wat zoekt, ik ben accountmanager bij een IT-bedrijf en ook wij zoeken fijne collega’s met ervaring. Zit in omgeving Rotterdam.
Mocht je meer willen weten mag je me altijd een pb sturen!