Waarschuwen of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarschuwen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:31

Op basis van roddel en achterklap worden tegenwoordig echt heksenjachten ontketend. En veel kuddedieren stellen geen vragen, lopen domweg mee, of erger nog, het hardst blatend voorop.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:14

Waarom wil je die persoon waarschuwen wat hoop je er mee te bereiken?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:19

En wellicht vind deze man het wel juist fijn een vrouw die wat baziger is dan 'gemiddeld' op ieder potje past een deksel.

Laat het. Je kent beide personen amper (nog)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:04

In dit geval denk ik niet dat het zo ernstig is. Maar ik zie op de t.v. bij Opgelicht wel eens hele reeksen van personen die allemaal een relatie met dezelfde gehad hebben en allemaal bedrogen en leeggeplukt achtergebleven zijn. Dan denk ik toch wel,hoe kan dat nu dat die niet vantevoren door iemand gewaarschuwd werden????Al is het zo dat men door de roze bril van verliefdheid vaak toch niet naar waarschuwingen wil luisteren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:29

anjali schreef:
In dit geval denk ik niet dat het zo ernstig is. Maar ik zie op de t.v. bij Opgelicht wel eens hele reeksen van personen die allemaal een relatie met dezelfde gehad hebben en allemaal bedrogen en leeggeplukt achtergebleven zijn. Dan denk ik toch wel,hoe kan dat nu dat die niet vantevoren door iemand gewaarschuwd werden????Al is het zo dat men door de roze bril van verliefdheid vaak toch niet naar waarschuwingen wil luisteren.

Dus omdat er naïeve mensen zijn geweest bij Opgelicht moeten we vanaf nu iedereen waarschuwen
die een relatie aangaat met een persoon waar je geen leuke ervaringen mee hebt gehad?

Denk dat ik een nieuwe datingsite ga beginnen waar je recensies over je ex mag achter laten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:05

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:

Dus omdat er naïeve mensen zijn geweest bij Opgelicht moeten we vanaf nu iedereen waarschuwen
die een relatie aangaat met een persoon waar je geen leuke ervaringen mee hebt gehad?

Denk dat ik een nieuwe datingsite ga beginnen waar je recensies over je ex mag achter laten.

Goed idee. Op internet worden er tenslotte recensies over van alles en nog wat geplaatst. Zoals over handelsstallen met naam en toenaam ,behandelaars met naam en toenaam, tandartsen (voor mensen), allerlei producten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:09

Het sarcasme was misschien te subtiel?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:19

In sommige kringen wordt iemand nagetrokken voordat er mee getrouwd gaat worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:12

Ugh...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:23

Er wordt veel kritischer gedaan op de aanschaf van een paard dan op het kiezen van een levenspartner. Paarden worden door en door geröntgend, stambomen nagezocht en weet ik wat. Terwijl een mens nog een veel grotere invloed op je leven,positief of negatief,kan hebben.Ook financieel.En vooral emotioneel. Ik geef toe dat de vergelijking scheef is maar paardenliefhebbers moeten dit toch snappen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:26

Oh jeetje :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:29

Mocht het uit gaan met mijn vriend, vraag ik de volgende om zijn stamboom, vog, minstens 3 referenties, en een letter of recommendation.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:30

En misschien een genetisch onderzoek om kanker uit te sluiten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:32

MarcoBorsato schreef:
En misschien een genetisch onderzoek om kanker uit te sluiten.

Een kankergen heb ik zelf al, dus hopen dat hij daar niet om gaat vragen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:38

Vroeger werd wel eens een bloedonderzoek gedaan omdat sommige bloedtypes niet samen kunnen omdat de kinderen dan niet gezond zouden zijn. Ik weet niet of daar tegenwoordig een oplossing voor gevonden is.Dit gaat dus over stellen die echt willen trouwen en kinderen krijgen.In de tijd van mijn ouders was dat in elk geval nog zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:44

Tegenwoordig wordt er op rhesusfactor gecontroleerd maar gaan we niet ontzettend offtopic nu?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:43

Ja nu moeten jullie echt stoppen hoor anders trek ik het niet meer.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:43

anjali schreef:
Dit gaat dus over stellen die echt willen trouwen en kinderen krijgen.

't Is niet omdat mensen kinderen willen, ze ook willen trouwen natuurlijk. Ongetrouwd kindjes maken gaat even goed :D

Als je kindjes wil samen, kun je het gewoon even laten checken natuurlijk, maar denk niet dat de dokter om een trouwboekje vraagt hoor :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:01

cjb schreef:
Thx voor de reacties. Ik ben het met jullie eens dat niet moeien misschien wel het beste en het gemakkelijkste is. Maar de situatie zoals SVRL schrijft wil ik hem besparen. Vandaar ook het dilemma kies ik voor de makkelijke oplossing of kan ik subtiel toch een hint geven. Want manipulatief is ze zeker agressief gelukkig "nog" niet.

Je kan het doen, dan is het altijd nog zijn keuze of hij er wat mee wilt doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:13

Niet doen zoals de meesten al zeiden. Ze komen er vanzelf wel achter liefde maakt immers blind en helemaal de eerste paar weken/maanden.

Bemoeien kan erge irritaties tot zelfs ruzies opwekken , neem aan dat je daar absoluut geen zin in hebt. Komt een hoop gezeur en gezeik van die niet nodig is. Weet hoe moeilijk het is ik heb ook zo'n soort situatie met mijn ex en een goede vriendin van mij ( praat slecht over mij zodat ze een slecht beeld van mij krijgt) alles wat ik doe is negeren en 0,0 aandacht aan geven. Lol is er immers voor hem wel vanaf omdat het mij echt niks doet.

Dus leven en laten leven om het zo maar te zeggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:51

anjali schreef:
Er wordt veel kritischer gedaan op de aanschaf van een paard dan op het kiezen van een levenspartner. Paarden worden door en door geröntgend, stambomen nagezocht en weet ik wat. Terwijl een mens nog een veel grotere invloed op je leven,positief of negatief,kan hebben.Ook financieel.En vooral emotioneel. Ik geef toe dat de vergelijking scheef is maar paardenliefhebbers moeten dit toch snappen.

Absoluut. Ik heb mijn vrouw voor trouwen óók geröntgend. Ze zal maar artrose hebben, je wil er tenslotte wel een paar jaar o-okay, hier stop ik.... ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:58

Kuggur schreef:
anjali schreef:

Absoluut. Ik heb mijn vrouw voor trouwen óók geröntgend. Ze zal maar artrose hebben, je wil er tenslotte wel een paar jaar o-okay, hier stop ik.... ;)

Sinds onze bruiloft 2 jaar terug heeft mijn, nu 27 jarige, vrouw drie operaties gehad aan haar rug... had ik dat geweten :+ garantie helaas verlopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:09

Ts, ondanks dat je je er niet mee moet bemoeien krijg je misschien van die vriend wel de vraag wat je van zijn nieuwe vriendin vind, dan kun je natuurlijk rustig zeggen dat je geen fan van haar bent en wat je er verder nog over zegt hangt van het gesprek af.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:45

Misschien een random waarschuwing geven?
Dus iets in de trant van ik weet dat je volwassen bent maar je denkt wel een beetje om jezelf hea.
Dan hoef je niet in het detail te treden maar je geeft wel een kleine opmerking

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:50

Maartje1990 schreef:
Sinds onze bruiloft 2 jaar terug heeft mijn, nu 27 jarige, vrouw drie operaties gehad aan haar rug... had ik dat geweten :+ garantie helaas verlopen.

Had je daarvoor wel een potje opgebouwd of had je een goede verzekering afgesloten? :+