Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
genja schreef:Helaas is het nog steeds zo dat gezond eten duurder is als ongezond. En iedereen wil wel keer iets lekkers eten.
Shaggy09 schreef:safina schreef:Nee, ik bepaal wat ik weggeef. Wat iemand ervan eet, bepaalt diegene zelf. Maar ik hoop natuurlijk wel een gevarieerd pakket samen te stellen zodat er keuze is.
Oké, maar nu ga je zelf 'gezonde' producten kopen en toevoegen aan het pakket omdat je het anders te ongezond vind, toch?
Shaggy09 schreef:safina schreef:Nee, ik bepaal wat ik weggeef. Wat iemand ervan eet, bepaalt diegene zelf. Maar ik hoop natuurlijk wel een gevarieerd pakket samen te stellen zodat er keuze is.
Oké, maar nu ga je zelf 'gezonde' producten kopen en toevoegen aan het pakket omdat je het anders te ongezond vind, toch?
safina schreef:Yonker schreef:Eens met oryjani, jij wil dus bepalen wat mensen wel en niet gaat eten want je wil het niet weg geven aan mensen die "dik" zijn? Sorry hoor maar dat gaat imo veel te ver, wellicht hebben deze mensen wel gewoon vrede met hoe ze eruit zien en hoe ze eten? Een zak marshmallows betekend niet een gewichtstoename ofzo. Verdeel het gewoon of breng het inderdaad naar de voedselbank of weet ik veel wat.
Ik vind het erg dat de wijk waarin je opgroeit en armoede in je gezin blijkbaar samenhangt met wat je te eten krijgt en daarmee met je kans als kind op een gezonde toekomst. En ik twijfel over hoe ik daarmee om wil gaan als het gaat om het afdanken van eten dat ik zelf niet wil. En die twijfels deel ik hier. Omdat ik niet zeker weet of ik daar nou echt oprecht iets goeds mee doe door het op die manier af te danken. Dat is alles.
Gypsy schreef:Ik vind het een mooie oplossing.
Bij de voedselbank krijgen mensen als zo vaak potjes en pakjes en weinig verse groente en fruit. Dus ik kan me voorstellen dat ze heel blij zijn als dat er nu wel eens bij zit.
Dan zou TS dit topic niet gestart hebben. Gypsy schreef:Ik vind het een mooie oplossing.
Bij de voedselbank krijgen mensen als zo vaak potjes en pakjes en weinig verse groente en fruit. Dus ik kan me voorstellen dat ze heel blij zijn als dat er nu wel eens bij zit.
mysa schreef:Franse kaasjes zijn ook niet gezond hoor. Mega vet.
Maar dat is helemaal niet erg. Mijn ongezonde eetmomenten vul ik met dingen die ik écht ontzettend lekker vind. Als ik dat dan toch doe, wil ik ook genieten.
ajesca123 schreef:En ik begrijp wel wat je zegt hoor. Als je het niet goed genoeg vind voor jezelf waarom zou je het dan voor iemand anders wel goed genoeg vinden?
Zoolgangster schreef:Gypsy schreef:Ik vind het een mooie oplossing.
Verse groente en fruit in een kerstpakket?Dan zou TS dit topic niet gestart hebben.