.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Re: Hoe kom ik de dagen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:45

Voor de afwisseling misschien yoga of mindfullness oefeningen? :)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:51

Zelf door ziekte ook veel thuis. Zelf lid van het puzzelblad win zodat ik toch nog met hersenwerk bezig ben en een stok achter de deur dat ik het af moet hebben ivm inleverdatum prijspuzzels, jan van haasteren of was gij puzzelen is leuk, van de week via breiring en breiraam een sjaal en muts gemaakt ( handen werken niet optimaal maar via dit systeem werkt het makkelijker), bokt, social media of foto's die veel waarde hebben uitprinten/fotoboek maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:13

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:18

Nu nog leren meerderen en minderen, paar rondbreipennen erbij en je kan je eerste trui breien *\o/*

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:30

Weet niet of het al genoemd is, maar misschien een thuisstudie/cursus iets? Nieuwe taal leren?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:35

Lalidan schreef:
Nu nog leren meerderen en minderen, paar rondbreipennen erbij en je kan je eerste trui breien *\o/*

Of een kleiner projectje: sokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:24

.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:28

Ik zit ook al 5 weken thuis en ik mag niet lopen, kleine stukjes in huis. Ik heb een soupmaker besteld mijn kinderen doen de boodschappen. En ik ben allemaal recepten aan het uit proberen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:33

Trui vind ik makkelijker dan sokken, zeker op rondbreipennen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:35

.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:44

Daar zit een behoorlijk verschil tussen. Met rondbreinaalden (zeker met een set verwisselbare naalden en verschillende lengtes kabels) kan je werkelijk alles breien wat je wilt. Als ik me niet vergis zit je bij deze ringen qua aantal steken vast aan het aantal pinnen.

Sinds ik rondbreinaalden (en het topdownbreien van truien) heb ontdekt, brei ik nergens anders meer op. Ook niet als ik wel heen en weer brei.

Voorbeelden van rondbreinaalden: https://dolopwol.com/267-knitpro-symfonie

Voorbeeld van een trui die ik momenteel op de pennen heb, allemaal rondbreien, passen terwijl je aan het breien bent, ideaal: https://www.ravelry.com/patterns/library/apres (je hebt een account van ravelry nodig om dit te kunnen bekijken, maar als je breien leuk vind en daar een keer rondkijkt, ben je verkocht. Geen spam, geen rare dingen, volledig vrijblijvend)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:04

Annet_Dottie schreef:
Trui zou wel heel gaaf zijn haha maar dat is een behoorlijk project voor ik daar ben... :x
Sokken?? Op een rondbrei set? Of gewoon met rechte pennen? Dat is misschien wel iets als ik een goed filmpje kan vinden om het te begrijpen :P

Kan op een rondbreinaald of op 4 (korte) naaldjes. Ik ben zelf begonnen met babysokjes, dat zijn helemaal lekker overzichtelijke projectjes. Toen ik de slag daarvan te pakken had ben ik grote sokken gaan breien. Inmiddels bezig met mijn 358e paar. Eventueel kan ik je ook van video's voorzien

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:08

Of een sjaal, dat is makkelijker. Rondbreinaalden zijn van die naalden die aan de achterkant vast zitten met een touwtje

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:16

Ik heb een Ninteno Switch, daar kan ik me wel mee vermaken :D

Verder hoor ik regelmatig diamond painting, ik ken het zelf niet, maar mss is het wat.
Of hotfix?

Puzzelen, kruiswoordpuzzels, sudoku. Verder heb ik zo even geen ideeen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:22

Lego :D
Of kerststukjes maken, bijvoorbeeld voor anderen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:27

Lego is inderdaad ook erg leuk tijdverdrijf - als je geen zoon hebt die je zit op te jagen zoals hier wel eens gebeurt :') :'). Maar je hebt echt hele gave sets <3 Alleen een dure hobby als je wat grotere sets wilt - maar marktplaats zal er denk ik wel vol mee staan :)

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:37

Je geeft aan dat geen vrijwilligerswerk kunt doen. Maar er zijn ook van die lijnen die je kunt bellen als je eenzaam bent, of andere soorten hulp zoekt. Zou het iets voor je zijn om als telefoonvrijwilliger op te treden. Bij de luistertelefoon o.i.d.? (ik weet niet hoe dat precies heet en of je daar een opleiding voor moet volgen).
Zo heb je misschien toch een meer voldaan gevoel over je dag, terwijl het fysiek misschien niet veel inspanning van je vraagt. Maar het moet natuurlijk wel bij je passen.

En zouden er andere activiteiten kunnen zijn die je vanaf huis kunt doen? Bijles geven bijvoorbeeld? Al is het maar een uurtje per week.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:24

Benoite schreef:
eilleen333 schreef:
Ik weet niet in welke richting je anders zou werken? Maar er zijn best veel (gratis) Nederlandse en internationale studies die een paar maand of enkele weken duren. Dan heb je geen officieel diploma ofzo, maar wel extra kennis en een soort van certificaat om op je cv te zetten. Is dat iets?

Wat een goed idee! Waar vind ik zulke gratis studies weet je dat ook toevallig? *D ik heb er wel eens naar gezocht maar kon het toen niet vinden.

En ts veel sterkte. Van een periode lang thuis zitten heb ik toen geleerd niet te veel op kleine schermen te kijken iig. Ik kreeg last van mijn ogen en ben toen meer gaan kleuren en schrijven.

Geen idee :') vriendin van mij heeft het ooit wel eens gedaan, was iig iets Amerikaans. Ben er zelf nooit aan toegekomen. Maar dat was iets paard gerelateerds geloof ik.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:51

Vind je het wel leuk om mensen te ontmoeten?
Anders bijvoorbeeld via bokt een spelletjes avond of middag organiseren bij jou thuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:09

.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:13

Oh jammer! Groningen is voor mij wel erg uit de richting helaas. Maar als het jou helpt en je wilt het nog een keer proberen dan wil ik wel reageren. Wellicht dat er dan mensen uit mijn regio mee willen rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:30

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:06

Annet_Dottie schreef:
Sure_lee schreef:
Oh jammer! Groningen is voor mij wel erg uit de richting helaas. Maar als het jou helpt en je wilt het nog een keer proberen dan wil ik wel reageren. Wellicht dat er dan mensen uit mijn regio mee willen rijden?

Dat is heel lief ! Dat ik dan een gerichter topic aan maak ofzo voor een spelletjes middag/avond? Huis is groot genoeg dus moet makkelijk kunnen :)

Ja dat bedoel ik inderdaad!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:41

Misschien beetje out of the box, heb niet alle reacties gelezen :+
Je zou ipv een serie kijken ook twitch kunnen kijken. Ik zie dat je nl games speelt.

Twitch is super leuk, community gebonden en je kletst zo live met een streamer en de andere chatters die ook samen meekijken. Als je bijvoorbeeld the Sims speelt kun je zoeken naar een streamer die the Sims speelt en dan kijken en meekletsen. Als het een goede streamer is wordt je zo meegenomen in het gesprek en kun je zo wel een paar uurtjes doden op een sociale manier :) Het is toch anders dan een youtube video kijken.

En ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb zelf een publiek van kijkers tussen de 18 en goh 50+? Dus het kan heel divers zijn en als je de juiste community vindt kan het echt op sociaal vlak helpen als je niet mobiel bent of gewoon niet weg kan. En er zijn een aantal leden uit mijn eigen community toch echt wel uit de put gekomen doordat er gewoon iemand met ze praatte en luisterde. En je hoeft geen mega gamer te zijn zelf om iets te kijken. En op twitch kun je ook muziek streams kijken, art streams, makeup streams, er is echt vanalles wat, zelfs mensen die tarot enzo doen. Of mensen die echt alleen maar praten. Maar het is wel live dus je krijgt meteen een reactie :)