Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vreselijk nummer. Verder ben ik ook niet zo'n fan van why couldn't it be christmas everyday.
musiqolog schreef:Het vreselijkste kerstliedje? "Christmas time" van 2 Brothers on the 4th Floor. Echt álle kerstclichés zitten in die drie minuten verpakt. Buisklokken, sledebelletjes, een trompet die héél duidelijk uit de synthesizer komt, een refrein op het akkoordenschema van Pachelbels canon (iets dichter bij huis: het nummer is een cover van "Rain and tears" van Aphrodite's child), een zijige tekst over "we moeten allemaal lief zijn voor elkaar want er is zoveel ellende in de wereld" en "wij gaan met zijn allen de wereld verbeteren", uitgesproken in een extreem sloom parlando, een kinderkoor en als klap op de vuurpijl... precies dat. Typisch geval van "zo slecht dat het goed wordt."
[ Video ]
(Het kan zijn dat ik vorig jaar in een dergelijk topic dezelfde tirade heb afgestoken. Mijn mening is niet veranderd. Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen een nieuwe generatie die de wereld gaat verbeteren. Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.)
Een heel goeie tweede is "Last Christmas". Zo verschrikkelijk bloedeloos, daar word ik echt agressief van.
Bijna iedereen, en zeker heel veel vrouwen, vindt "All I want for Christmas" een k*tnummer. Dat vind ik juist wel weer oké. Het heeft een stuk meer vaart en er valt muzikaal het een en ander in te beleven. Misschien heeft die afkeer meer te maken met de persoon van Maria Carey, of haar manier van zingen, dan met het nummer zelf.
Over het algemeen vind ik kerstliedjes toch maar niks. Tenminste: kerst-popliedjes. De oude kerst-hymnes vind ik wel mooi. Net zoals ik het seculiere kerstfeest (dus alles zonder God en Jezus: de kerstboom, het kerstdiner, de kerstfilms) maar zozo vind. Als je niet meer gelooft (en dat doe ik niet), wat voor inhoud heeft het feest dan nog? Vreten en verplicht samenzijn?
Maar je weet hoe het werkt: net als bijna iedereen vier ik het elk jaar toch weer. En stiekem heb ik dit jaar ook een kerstplaat voor sinterklaas gevraagd en gekregen: "Gloria" van Clean Pete. Liefhebbers van alternatieve pop kan ik die van harte aanraden!
.

_San87_ schreef:Afgelopen weekend heb ik het meest vreselijke kerstliedje ooit gehoord. Een zeurderige vrouwenstem die op enorm zielige en trage wijze over kerst zong. Wat een horror. Helaas niet onthouden welke zangeres/groep het was, volgens mij The Carpenters.
En Jingle bells rock is mijn favoriet.
Sokje_6 schreef:_San87_ schreef:Afgelopen weekend heb ik het meest vreselijke kerstliedje ooit gehoord. Een zeurderige vrouwenstem die op enorm zielige en trage wijze over kerst zong. Wat een horror. Helaas niet onthouden welke zangeres/groep het was, volgens mij The Carpenters.
En Jingle bells rock is mijn favoriet.
2000 Miles?
Ik vind de begeleidende muziek wel heel mooi
.
Anoeska27 schreef:just_kiki schreef:Geen idee hoe het heet, maar ik heb zo’n gruwelijke hekel aan dat liedje dat gaat zo gaat”
BAM BAM BAM,BAM BAM BAM volgens mij gaat tie daarna ook nod miauwen
We all stand together... Is juist 1 van mijn favorieten en ook die van de kinderen.
Ik heb een kerstgevoel als ik 3 nummers heb gehoord: bovenstaand nummer, last christmas en flappie. Ik heb op mijn werk vaak muziek via mijn telefoon op staan en als het donker wordt dan schakel ik automatisch over op kerstnummers.
)Suzanne F. schreef:musiqolog schreef:Het vreselijkste kerstliedje? "Christmas time" van 2 Brothers on the 4th Floor. Echt álle kerstclichés zitten in die drie minuten verpakt. [...]
[ Video ]
[...]
Een heel goeie tweede is "Last Christmas". Zo verschrikkelijk bloedeloos, daar word ik echt agressief van.
Hee wat leuk, ik wist niet eens dat 2 brothers on the 4th Floor een kerstnummer has gemaakt! Het is op de melodie van hun liedje There’s a key. Wat leuk!