Het meest vreselijke kerstliedje. ( en de mooiste)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Re: Het meest vreselijke kerstliedje. ( en de mooiste)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 03:15

Vreselijkste: I saw mommy kissing santa claus van the jackson 5

Leukste: Merry Christmas Everyone van Shakin' Stevens

All I want for christmas vind ik ook wel leuk, vooral om mee te zingen. Ik heb nu vaak een afspeellijst met kerstliedjes opstaan.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 07:19

Ik kan echt niet tegen Jingle bells :+ Vreselijk nummer. Verder ben ik ook niet zo'n fan van why couldn't it be christmas everyday. {:)-:(

Wat ik wél leuk vind, naast Coldplay uiteraard, is deze. Volgens mij niet heel bekend in Nederland maar ik hou van dit nummer en vooral ook van de 'Dickens - style' in de clip **\O/**
Florin street band - My favorite time of year

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:07

musiqolog schreef:
Het vreselijkste kerstliedje? "Christmas time" van 2 Brothers on the 4th Floor. Echt álle kerstclichés zitten in die drie minuten verpakt. Buisklokken, sledebelletjes, een trompet die héél duidelijk uit de synthesizer komt, een refrein op het akkoordenschema van Pachelbels canon (iets dichter bij huis: het nummer is een cover van "Rain and tears" van Aphrodite's child), een zijige tekst over "we moeten allemaal lief zijn voor elkaar want er is zoveel ellende in de wereld" en "wij gaan met zijn allen de wereld verbeteren", uitgesproken in een extreem sloom parlando, een kinderkoor en als klap op de vuurpijl... precies dat. Typisch geval van "zo slecht dat het goed wordt."
[ Video ]
(Het kan zijn dat ik vorig jaar in een dergelijk topic dezelfde tirade heb afgestoken. Mijn mening is niet veranderd. Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen een nieuwe generatie die de wereld gaat verbeteren. Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.)

Een heel goeie tweede is "Last Christmas". Zo verschrikkelijk bloedeloos, daar word ik echt agressief van.

Bijna iedereen, en zeker heel veel vrouwen, vindt "All I want for Christmas" een k*tnummer. Dat vind ik juist wel weer oké. Het heeft een stuk meer vaart en er valt muzikaal het een en ander in te beleven. Misschien heeft die afkeer meer te maken met de persoon van Maria Carey, of haar manier van zingen, dan met het nummer zelf.

Over het algemeen vind ik kerstliedjes toch maar niks. Tenminste: kerst-popliedjes. De oude kerst-hymnes vind ik wel mooi. Net zoals ik het seculiere kerstfeest (dus alles zonder God en Jezus: de kerstboom, het kerstdiner, de kerstfilms) maar zozo vind. Als je niet meer gelooft (en dat doe ik niet), wat voor inhoud heeft het feest dan nog? Vreten en verplicht samenzijn?

Maar je weet hoe het werkt: net als bijna iedereen vier ik het elk jaar toch weer. En stiekem heb ik dit jaar ook een kerstplaat voor sinterklaas gevraagd en gekregen: "Gloria" van Clean Pete. Liefhebbers van alternatieve pop kan ik die van harte aanraden!

Hee wat leuk, ik wist niet eens dat 2 brothers on the 4th Floor een kerstnummer has gemaakt! Het is op de melodie van hun liedje There’s a key. Wat leuk!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:21

Afgelopen weekend heb ik het meest vreselijke kerstliedje ooit gehoord. Een zeurderige vrouwenstem die op enorm zielige en trage wijze over kerst zong. Wat een horror. Helaas niet onthouden welke zangeres/groep het was, volgens mij The Carpenters.

En Jingle bells rock is mijn favoriet <3.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:34

Merol - kerst met de fam {:) :):)

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:38

Shakin Stevens-Merry Christmas everyone
En uiteraard Chris Rea-Driving home for Christmas
Mud-Lonley this Christmas

Flappie,Mariah en dat gillende kind mogen van mij voorgoed gedissed worden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:51

O ja Merol. Daar heb ik niet zoveel mee. Maar dat kerstliedje is nog wel grappig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:03

Het allergrappigste is te zien hoe de ene zijn favoriet hier, de ander zijn ergernis blijkt te zijn :D
Dan zie je al dat radiozenders het sowieso nooit goed kunnen doen :D :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:18

_San87_ schreef:
Afgelopen weekend heb ik het meest vreselijke kerstliedje ooit gehoord. Een zeurderige vrouwenstem die op enorm zielige en trage wijze over kerst zong. Wat een horror. Helaas niet onthouden welke zangeres/groep het was, volgens mij The Carpenters.

2000 Miles?
Ik vind de begeleidende muziek wel heel mooi :))

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:31

En ik vind coldplay dan echt weer helemaaal niks...zoveel mensen zoveel smaken. En idd driving home for christmas en wham mag van mij in de prullenbak
Ik hou idd ook erg van pentatonix luttel drummer boy, en tja op een of andere manier brengt op i want doe chritmas me wel enorm in kerstsfeer.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:34

Sokje_6 schreef:
_San87_ schreef:

2000 Miles?
Ik vind de begeleidende muziek wel heel mooi :))

Ik durf nog niet te luisteren :P.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:37

De meeste kerstmuziek is goed te doen vind ik. Alleen die miauw miauw die ergens in een liedje zit is om te huilen.
Ach natuurlijk heb ik wel verschil in de liedjes, maar echt een hekel heb ik bijna nergens aan.

Flappie wordt hier heel hard meegezongen. Grappig dat mensen hem daarom uitzetten, is satire met een dikke knipoog in mijn beleving, kan er wel om lachen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:34

Oh Let is snow is wel mijn guilty pleasure trouwens :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:57

Flappie word ik meteen enorm depressief van, dus die gaat ook hier onmiddelijk uit. Meteen mijn hele dag verpest :o
Net als dat vreselijke hij was maar een clown nummer maar dat is geen kerstding :+

Verder echt geen favoriet kerstlied, kan er best even naar luisteren maar dat is het dan ook :')

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:01

dit is echt zoooo`n gruwelijk goede cover

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:29

Flappie? Ken het nummer niet, maar das niet zo verrassend ( voor mij dan); zo te lezen een Nederlandstalig nummer en de radio gaat onmiddellijk uit bij elk Nederlandstalig liedje.

verschrikkelijk; alle kerstliedjes van Mariah Carey en dat vervloekte Last Christmas van Wham. Die laatste wordt echt tijd dat alle opnames ritueel verbrand/gewist worden.

Goed/leuk: Driving home for Christmas is imo eigenlijk het enige kerstnummer wat echt enigszins te pruimen is.

Maar ik luister dan sowieso amper radio; eigenlijk alleen op mn werk en op de fiets. Thuis komt de radio niet aan. Dan luisteren we naar zelf samen gestelde playlists; weet ik zeker dat er alleen goede nummers voorbij komen ipv om de 10 min de radio uit te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:32

All I want for Christmasis you van Mariah Carey is absoluut favoriet!! **\O/**
Lekker dansen en gek doen :D

Kerstliedjes die té modern zijn hoeven voor mij niet.

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:56

één van de mooisten:
The Pogues and Kirsty MacColl - Fairytale of New York ...

en ook (helemaal anders)
Frank Sinatra - The christmas song

Wel 2 uitersten :)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:56

Anoeska27 schreef:
just_kiki schreef:
Geen idee hoe het heet, maar ik heb zo’n gruwelijke hekel aan dat liedje dat gaat zo gaat”
BAM BAM BAM,BAM BAM BAM volgens mij gaat tie daarna ook nod miauwen

We all stand together... Is juist 1 van mijn favorieten en ook die van de kinderen.
Ik heb een kerstgevoel als ik 3 nummers heb gehoord: bovenstaand nummer, last christmas en flappie. Ik heb op mijn werk vaak muziek via mijn telefoon op staan en als het donker wordt dan schakel ik automatisch over op kerstnummers.

Just_kiki: dat miauwen klopt wel, met clip erbij wordt het ook wat logischer. ;)

(Vind het zelf wel een lief nummer, maar ik ben gek op die zingende kikker animaties :') )

Suzanne F. schreef:
musiqolog schreef:
Het vreselijkste kerstliedje? "Christmas time" van 2 Brothers on the 4th Floor. Echt álle kerstclichés zitten in die drie minuten verpakt. [...]
[ Video ]
[...]

Een heel goeie tweede is "Last Christmas". Zo verschrikkelijk bloedeloos, daar word ik echt agressief van.

Hee wat leuk, ik wist niet eens dat 2 brothers on the 4th Floor een kerstnummer has gemaakt! Het is op de melodie van hun liedje There’s a key. Wat leuk!

Haha, ik wist het ook niet en werd meteen nieuwsgierig. Moet wel zeggen dat ik wel ergens zie wat musiqolog bedoeld, hoewel ik het niet zo tenenkrommend vind ook.

Last Christmas, haha, wat grappig dat de ene daar zo'n hekel aan kan hebben, terwijl het bij mij 1 van de weinige doodgedraaide foute kerstnummers is waarbij ik per direct de neiging krijg mee te zingen en niet juist gillend wegren.. :))

Flappie, Mariah Carey, en nog wat anderen, ja die kan ik ook niet aanhoren inderdaad. Brrrrr..

Wat ik dan weer wel erg mooi vind, is het album Winter Carols van Blackmore's Night. Vroeger, eten bij mams met kerst, stond die CD standaard aan. Ik had hem ooit ontdekt en hem toen aan haar kado gegeven, ook uit eigen belang omdat ze voorheen altijd standaard kerstalbums draaide en ik daar echt een gloedje hekel aan had. :=

Een nummertje van het Winter Carols album die extra speciaal blijft omdat we hem ook op de crematie van mn moeder hebben gedraaid.

Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 10-12-19 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:57

Cayenne schreef:
Ik ben een kerstbal van Bert & Ernie :D

Die is BRILJANT! {:)

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:02

Serenity350, dank voor de tip van Blackmore nights. Heel mooi.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:42

Serenity350: ik kende die Blackmore nights niet, maar wat mooi! Bedankt voor de tip!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:55

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:04

horselover22 schreef:
[ Video ]

Geweldig <3

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:07

merijn06 schreef:
horselover22 schreef: