Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:53

Ik vroeger eens als 13 jarige. Was in het centrum iets te doen en het fietsenrek stond vol. Dus zet mijn fiets er langs waardoor mijn achterband op het voetpad leunde ( 5 hele cm en het voetpad is 2meter).
Hoe ik het wel niet in men hoofd haalde om het voetpad te versperren. Werd ik bedreigd en geslagen met de wandelstok :\ .

DewiRox

Voor oudjes geldt ook; past niet, bestaat niet.
Ik heb een tijdje in de zorg gewerkt en ouderen willen het liefst zo dichtbij alles komen met hun scootmobiel. Bocht maken wat eigenlijk niet kan, een deur die niet breed genoeg is, nee hoor. Gewoon gas blijven geven, nog een paar keer achteruit en met een extra setje naar voren. Je kan 10x zeggen dat het niet lukt, ook al rijden ze de deurpost eruit, die scootmobiel moet naar binnen.. En vervolgens geen kick geven als je gewoon de boel hoort afbreken.

Tabby123

Wauw wat een verhalen... Ik werk in een hotel waar voornamelijk ouderen komen dus ik heb nog wel wat verhalen voor jullie:

Ons hotel ligt aan het water en is vierkant dus aan alle zeides zitten kamers. Dit echtpaar al gesproken voor aankomst want ze wilde een gratis upgrade naar een kamer met uitzicht over het water. Gratis helaas niet en ze wilde niet de upgrade betalen ( ze zaten met vouchers waarmee je maar 10 euro per nacht betaald). Aan de balie vroegen ze het weer, helaas zat alles al vol... Of ik niet iemand uit een meerzicht kamer kon schoppen want ze gingen echt niet akkoord met een normale kamer. Voet bij stuk gehouden en heb ze daarna niet meer gehoord. Krijgen we na afloop een dikke klacht binnen dat er asociaal personeel achter de balie staat.
-O-

Ook een keer buitenom het hotel iemand gehad die gooide met de auto deur in deuk in mijn moeders auto ik loop er naartoe en mevrouw scheurt weg, helaas te snel om een kenteken te noteren

Anoeska27

In het dorp naast ons komen we in de winkel altijd een oudere dame tegen die het vertikt om haar winkelwagentje zelf weg te brengen. Die laat ze dus gewoon achter bij de kassa waarop de caissière daarachter vandaan komt om het wagentje op te ruimen. Ik heb er de eerste keer wat van gezegd, maar kreeg geen reactie van het personeel en ook de omstanders keken ineens de andere kant op. Inmiddels herkennen we haar en staat mijn dochter al klaar om het wagentje even terug te rijden zodat de caissière gewoon verder kan met haar werk (waarvoor ze overigens ook nooit een dankjewel krijgt).

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:00

Door je openingsverhaal moet ik terugdenken aan dit filmpje TS :')

https://youtu.be/OqqKEgrPhHo

Fijn dat je geen schade hebt! Ik heb zelf geen bizarre ouderen-verhalen..

Maar, ik ga het topic wel volgen! :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:02

Toen ik nog bij een bio supermarkt werkte, hadden we altijd een uur voor sluitingstijd een To Good To Go pakket, waarbij je voor 3,- vers eten kon ophalen waarbij de houdbaarheidsdatum die dag afliep (al was het meeste als yoghurt vaak nog meerdere dagen goed). En er was echt áltijd een ouder stel die het pakket via de app te pakken hadden gekregen, zelfs die van meerdere filialen en vooral de vrouw ging er altijd moeilijk over doen...
Dat ze ontevreden was over de producten, allergisch was voor dit dus iets anders wou, of ze dan ook nog een brood mocht. Dat er niet genoeg in het pakket zou zitten, mij wijs proberen te maken dat het ter waarde van 15,- moet zijn terwijl dat 9,- is en we er ook nog vaak erg ruim in zijn.
Vreselijk mens was dat! Ze had het ook altijd door als er nieuwe medewerkers waren, zodat ze expres moeilijk ging doen bij hen die nog niet beter weten.
Op een gegeven moment was ze bij ons filiaal niet meer welkom om de togoodtogo pakketten op te halen :')

rink

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:08

Ik had ooit met precies hetzelfde op de parkeerplaats met een grijze dakduif uit de auto. Alleen de spetters verf vlogen int rond daardoor en hij had ook beste schade..

Trok ook tekeer ik helemaal flabbegasted.. dat de vrouw naast mij zei hoop dat u goed verzekerd bent meneer want ik ben haar getuige.. nou als hij geen stampij had gemaakt had ik het gelaten met mijn 20 jaar oude Corsa maar nu kon hij het krijgen, heeft hem flink geld gekost.. mafklapper

mysa
correspondent/vertaler

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:21

Door dit topic krijg je de indruk dat vooral ouderen aso's zijn. Ik vind het hier en daar best neerbuigend. En niet alleen omdat ik zelf ook al wat ouder ben. Maar vooral omdat ik zowel aardige als asociale lieden uit iedere leeftijdscategorie wel tegenkom.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:23

@Brainless, ik had de gourmetschaal weer uit haar kar gehaald en mocht ze moeilijk gaan lopen doen dan haal ik de manager erbij (geen idee wat die kan betekenen, maar toch)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:27

mysa schreef:
Door dit topic krijg je de indruk dat vooral ouderen aso's zijn. Ik vind het hier en daar best neerbuigend. En niet alleen omdat ik zelf ook al wat ouder ben. Maar vooral omdat ik zowel aardige als asociale lieden uit iedere leeftijdscategorie wel tegenkom.

Mars schreef:
Nu is t wachten op de eerste bijdehand die komt met ‘Ooh MAar JOngERen ZIjn OOk vERveLEnd HOor :D

:+

Tja het topic gaat nu eenmaal om het gedrag van ouderen.

Open gerust een topic over het gedrag van 10-15 jarigen, of 20-25 jarigen, 30-40 jarigen enz enz enz.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:36

Een topic waar ik op zat te wachten haha!

Ik irriteer me echt vaak aan oudere mensen. Ze lijken echt te denken dat ze heilig zijn en voorrang op alles en iedereen moeten krijgen en mogen doen/zeggen wat ze willen, wanneer ze willen. En dan maar klagen dat de huidige generatie asociaal is en verwachten dat ze standaard respect moeten krijgen. Dat ze maar even in de spiegel kijken. Natuurlijk genoeg lieve oudjes, maar ook genoeg irritante hihi. In principe reageer ik standaard met respect naar ouderen, en ook andere mensen. Ik sta voor ze op zodat ze kunnen zitten, spreek met u aan en gedrag me netjes. Maar als iemand anders, of dat nu een oudere persoon is of niet (maar het gebeurt toch wel vaak met oudere mensen moet ik zeggen) niet respectvol kan zijn, ben ik ook klaar ermee hoor. Het werkt van twee kanten.

Vandaag nog wat mega irritants meegemaakt. We stonden in de rij bij de action en we hadden echt NET betaald en m'n man en ik hadden alles al in de tas ingepakt voor betaald werd, alleen moest ik de rollen inpak papier nog oppakken. Maar de oudere meneer achter me zit gewoon echt meteen te duwen met z'n kar in m'n rug, zo van 'rot op'. Ik was echt witheet. Kon het dan ook echt niet laten om even een sneer te geven 'dat het schijnbaar moeilijk is om even een paar seconden geduld op te brengen' - niet dat je daar wat mee op schiet, want of hij was echt stokdoof of hij deed alsof hij het was. Ik liep bijna m'n zoontje over de voet hierdoor, nog los vh feit dat ik nu een schaafwond op m'n hak heb achter, waar hij niet naar kraaide. Echt zo onbeschoft. Het begon al met het feit dat de goede man niet even een beetje aan de kant kon gaan voor m'n zoontje die het mandje aan't opruimen was en erna terug wilde naar ons. Hij zag dat m'n zoontje dit deed en dat hij bij ons hoorde en hij maakt zich zo breed mogelijk en gaat verder met spullen op de band gooien en m'n zoon de weg blokkeren. En zoveel hoefde hij niet aan de kant, want m'n zoon van 6 is nog niet zo heel groot en breed. Hij was gewoon echt bewust zo kinderachtig bezig -O- Toen de eer aan mezelf gehouden en gewoon netjes gevraagd of m'n zoontje even langs kon. Maar nadat hij met die kar tegen me aan zat te rammen, was ik er wel klaar mee.

mysa
Het is een topic dat gaat over asociale oudjes, dus logisch dat de meerderheid van de berichten hierover gaat. Als je irritante kinderen wilt kun je naar het kinder-haters topic en in het ergernis topic komen ook genoeg ergernissen over mensen in 't algemeen voorbij. Dit is een specifiek topic natuurlijk. Er zijn zeker genoeg niet ouderen asociaal, maar daar is dit topic niet voor :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-12-19 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:43

Oh ja tijdje geleden kwamen we op een 100 kilometer weg een ouder vrouwtje tegen die op het midden van de weg 80 bleef rijden. Ze reed echt over de middenstrepen heen, dus mijn geeft haar de ruimte maar ze blijft daar in het midden rijden. Na een minuut of wat geeft mijn vriend een toeter seintje, mevrouw doet niks blijft op het midden. Toen wij er langs reden kregen wij een dikke middelvinger van haar! Ja die kreeg ze dubbel terug van mij. Stom mens en nog gevaarlijk ook want zo hield ze 2 banen bezet terwijl het hartstikke druk was.
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 06-12-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:45

Wat een fantastisch topic _/-\o_ Ik ben echt zoooo blij dat ik in niks mijn lieve opaatje herken.

Bij ons in de buurt hebben we altijd van die oudjes op de fiets die midden op de weg of kruising gaan overleggen welke kant ze op moeten. En dan echt heel traag aan de kant schuifelen als je er langs wil met de auto. Of nog wat drinken uit de fietstas halen, de kaart opvouwen en je vuil aankijken

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:46

Onali schreef:
mysa schreef:

Mars schreef:
Nu is t wachten op de eerste bijdehand die komt met ‘Ooh MAar JOngERen ZIjn OOk vERveLEnd HOor :D

Open gerust een topic over het gedrag van 10-15 jarigen, of 20-25 jarigen, 30-40 jarigen enz enz enz.

Ik zeg toch ook: in alle leeftijdsgroepen?
Ik kom toevallig juist vaak heel aardige oudere mensen tegen. (klinkt trouwens ook een stuk minder denigrerend dan 'oudjes' of 'grijze duif')
En ook de meeste jongeren die ik ken zijn gewoon aardige mensen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:50

alice0cullen schreef:
Ik heb vorig jaar in de intratuin een ouder echtpaar gezien die met bijna de gehele winkel aan de knok gingen. Filiaal ging verhuizen dus alles was 80 procent korting, en als ze te laat waren voor dingen gristen ze het uit de handen en winkelwagens van andere mensen.

Ik zie het nog zo een klein meisje met zo 'n zingend rendier, stond gewoon te wachten op haar moeder. En dat mens grist zo dat rendier uit haar handen, kind huilen en dat mens probeerde weg te schuivelen. Uiteindelijk zijn ze met lege handen weg gestuurd nadat er werd gedreigd met politie, want ze hadden maar een aowtje en konden toch echt niet de volle pond betalen en het kon wel eens hun laatste kerstmis zijn want ziek en bla bla bla.

Was echt bizar.

En als je dan de rijdende rechter kijkt en meester frank visser zijn het altijd van die oudjes die lopen te zeiken over een boom, of een hek van 10 cm, jeetje pas je eens aan of ga in je graf liggen zeg. Kan toch niet dat de hele maatschappij maar om ze heen moet plannen en werken, en dan ben ik met mijn paarse haar een snowflake :+

Ha! Deventer/twello?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:51

Ik irriteer me aan genoeg mensen, uit alle leeftijdsgroepen. Maar het is wel vaker bij oudere mensen zo dat ze 'typische' gedragingen hebben waar ik me persoonlijk nog wel eens goed aan kan irriteren. Net als dat heel veel mensen kinderen niet kunnen uitstaan omdat die ook heel typisch irritant kunnen doen, etc.

In m'n beroep als teamleider in de supermarkt was het soms ook echt om te huilen met de oudere mensen die er kwamen. We waren een supermarkt in een dorp, dus er kwam veel aan oudere mensen bij ons in de winkel. En die vinden het doodnormaal dat je echt alles uit je handen laat vallen en verwachten dat je het hele lijstje met ze afgaat en voor de kleinste schijt meteen de manager erbij halen als ze hun zin niet krijgen - die dan weer hetzelfde kon zeggen als dat ik al deed, maar schijnbaar is er dan een weer wat oudere persoon als mij nodig om iets door te laten dringen want wat weet een 20-30 jarige nu :'). En dat is echt maar een van de vele dingen die ik echt best asociaal vond van wat ik tegenkwam. Dat mis ik dus niet meer sinds ik er niet meer werk, die lastige klanten (waarvan het vaak oudere mensen waren) waar we maar tegen moesten blijven lachen en door 't stof voor moesten kruipen. En ze waren dus met hun wagens enz. vaak gewoon heel asociaal, tegen mensen aanrijden en geen sorry zeggen. Dat zag ik toch echt met name bij veel oudere mensen voorkomen, net als bij kinderen waar dan de ouders weer niets eraan doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-12-19 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:52

Pauline2cv schreef:
Wat een fantastisch topic _/-\o_ Ik ben echt zoooo blij dat ik in niks mijn lieve opaatje herken.

Mijn oma deed altijd wel bumperkleven met de kinderwagens als we een dagje weggingen :+
Inmiddels valt dat nu ook weer mee, maar in het begin zat ze af en toe echt te dicht op de hielen van andere mensen.

Maar ze is uit zichzelf gestopt met autorijden, is ze nooit geen fan van geweest en ze is eerder te lief dan dat ze voor zichzelf opkomt.

Gelukkig is ze supermobiel en gaat haar eigen gang.
Laatst bijgewerkt door Onali op 06-12-19 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:53

Als ik ga winkelen met mijn ouders, moet ik hen soms ook erop wijzen dat ze achteraan de rij moeten aanschuiven. Lijken minder geduld te hebben dan de jongeren. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 19:55

Deze is misschien niet zo heel asociaal, maar minstens zo hypocriet...

Toen ik nog wat jonger was moest ik nog wel eens mee naar de kerk. Godzijdank ben ik op mijn 14e gestopt met groeien, maar ik ben toch 1.86m... En dat is best lang...
Ik weet niet hoeveel mensen hier bekend zijn met de kerk en welke kerk dan. Maar ik ging naar een gewone protestantse kerk zonder tierelantijntjes en niet bepaald streng.
Destijds kreeg ik nog best wel eens mee dat oudjes het vreselijk vonden dat de jeugd niet meer in de kerk kwam...

Nu was het bij ons altijd gebruikelijk dat je ging staan op een bepaald moment voorafgaand aan de dienst. Dus ik stond braaf naast mijn ouders (paps 1.87m, mams 1.78m en zusje 1.78m) en achter mij zitten een stel oudjes. Die gewoon door de dominee heen kletsen met hun geklaag over dat ze NIKS KUNNEN ZIEHIEN.
Omdat ik toevallig wat langer ben dan gemiddeld... En bedankt he, ik vind het zelf ook niet leuk. -O-

Maar goed, ik durfde toen nog niet zoveel te zeggen. Was een jaar of 16...
Ik kon wel door de grond zakken toen er door die oudjes op mijn grootste onzekerheid werd gestampt... :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:57

mysa schreef:
Onali schreef:

Ik zeg toch ook: in alle leeftijdsgroepen?
Ik kom toevallig juist vaak heel aardige oudere mensen tegen. (klinkt trouwens ook een stuk minder denigrerend dan 'oudjes' of 'grijze duif')
En ook de meeste jongeren die ik ken zijn gewoon aardige mensen.

In eerste instantie krijgt iedereen respect, maar als je zo verschrikkelijk bent, is dat respect terecht weg en verdien je het ook niet om met respect aangesproken te worden. Iedereen kent leuke oudere mensen, maar er zitten gewoon asociale ouderen tussen waar je niets mee kan. Als het je niet zint dat over die laatste doelgroep grappige, maar ook idiote verhalen verteld worden, raad ik je aan om je niet in dit topic te begeven.

Ik vind het topic hilarisch trouwens, blijf alsjeblieft posten. Wat een rare droeftoeters hebben we op de wereld :')
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 06-12-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:57

Een jaar of 2 geleden liep ik terug naar mijn huis over het voetpad. Netjes aan de zijkant zodat er eventueel ook anderen konden passeren. Verderop zie ik een oudere meneer aan komen lopen die dus aan de andere kant van datzelfde voetpad loopt. Opeens, een meter of 15 voor me, komt hij aan 'mijn' kant van het voetpad lopen. Toen meneer bijna tegen me aan liep, ben ik stil blijven staan. Uiteindelijk om meneer heen gelopen, maar ik kreeg me toch over me heen hoe asociaal ik wel niet was om niet gelijk aan de kant te gaan en noem maar op. Heb hem er toen nog wel op gewezen dat als hij gewoon aan 'zijn' kant was blijven lopen er niets gebeurt was, maar ja. Vond het maar vreemd. :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:31

heidy_wilco schreef:
In eerste instantie krijgt iedereen respect, maar als je zo verschrikkelijk bent, is dat respect terecht weg en verdien je het ook niet om met respect aangesproken te worden. Iedereen kent leuke oudere mensen, maar er zitten gewoon asociale ouderen tussen waar je niets mee kan. Als het je niet zint dat over die laatste doelgroep grappige, maar ook idiote verhalen verteld worden, raad ik je aan om je niet in dit topic te begeven.

Ik vind het topic hilarisch trouwens, blijf alsjeblieft posten. Wat een rare droeftoeters hebben we op de wereld :')

Ik vind sommige verhalen ook heus wel hilarisch, het gaat me vooral om de toon in sommige berichten. Maar jij sluit ook af met' wat een droeftoeters hebben we op de wereld'. En dat klinkt voor mij al veel beter en dat kan ik uiteraard beamen.

Ik heb me trouwens ook meermalen rot geschaamd voor mijn oma. Maar dat was dan ook haar hele volwassen leven al een portret, hoorde ik van degenen die haar langer kenden. Kan er een boek over schrijven. Wat me zo te binnen schiet: ze loopt een winkel in haar geboorteplaats binnen, waar ze twintig jaar niet heeft gewinkeld en roept: Ah, meneer Jansen, wat ontzettend leuk om u hier nog te zien! En uw vrouw? Hoe gaat het met haar? Is ze nog altijd zo dik?'.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:37

Ik heb het idee dat het lontje van sommige ouderen steeds korter wordt.
En het verkeersinzicht is dramatisch.

Rechts voorrang geven, nope waarom zou je.
Hand uitsteken, aan de kant fietsen, ook niet hun ding.

In ons dorp heb je fietspaden.
Zag ik laatst een oudere man op zijn scootmobiel gewoon op de weg tussen de auto’s rijden.
Was vast levensmoe.

Sommige ouderen kijken boos naar mij omdat ik een scootmobiel heb.
Ik rij liever in een Aston Martin dan een Trophy scootmobiel hoor.

Oudere man die vanaf zijn fiets schoolgaande jeugd probeerde te schoppen werd door die jeugd van zijn fiets getrokken. Tja moet je niet beginnen met schoppen en slaan.

Oude man zakte in elkaar bij de supermarkt. Ik heb hem opgevangen en op de grond gelegd.
Met iemand anders overlegd om 112 te bellen.
Vrouw van die man zat in scootmobiel en vond dat man best naar huis kon lopen, 1,5 km verderop.
Gelukkig een man gestopt met zijn bedrijfswagen en die heeft de man, inmiddels bijgekomen, naar huis gebracht.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:38

Toen ik nog wat jonger was, een jaar of 16, ging ik een keer met mijn broertje van toen een jaar of 4 naar de supermarkt.

Toen ik in de draaideur stond samen met een oude man en vrouw achter me hoorde ik haar gewoon keihard zeggen: echt zonde, zo jong al. Niet best.

Ik dacht echt hallo er bestaan tegenwoordig ook nog broertjes en zusjes :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:39

Ik zat ooit in een (vrijwel) lege bus. Niet op de gehandicaptenplek of wat dan ook, maar een gewone stoel. Komt er een vrouwtje bij me staan of ik voor haar op kon staan. Ik heb haar toen gewezen op de leegte van de bus en dat er nog genoeg andere plekken zijn waar ze kon gaan zitten. Ja, maar ik zat op haar vaste plek! Dus zij vond dat zij het recht had om daar te zitten, maar dat ging nu niet. Je kan je voorstellen dat ik niet ben opgestaan :+

Een ander keertje in een (best wel) drukke Blokker. Kwam er een ouder vrouwtje heel dicht achter me staan. Ik kon zeg maar nog niet eens mijn tas pakken zonder met mijn elleboog tegen haar aan te komen. Nou kon ik me voorstellen dat ze niet midden in het gangpad wilde staan, maar ze heeft dus tot aan de kassa zo dicht op me gestaan. En maar zuchten en kreunen dat het zo lang duurde en dat er zulk incapabel personeel werkte. Ze wilde duidelijk bevestiging van mij dat ze helemaal gelijk had, maar dat kreeg ze niet want het was nou eenmaal gewoon druk. Toen ik eenmaal bij de kassa was en wilde pinnen stond mevrouw nog steeds zo dicht op me, dat ik me met geen fatsoen kon bewegen zonder haar aan te stoten. Hierop ben ik maar omgedraaid en heb ik haar gevraagd of ze mijn pincode ook nog wilde weten? En of ze misschien gewoon fatsoenlijk afstand wilde houden als ik wilde betalen. En dan ook nog vet beledigd doen :roll: Het gaat echt niet sneller als je bovenop me staat hoor!