Britta31 schreef:Als leerkracht je emoties laten zien voor de klas waar de kinderen bij zijn.
Überhaupt emoties laten zien aan kinderen...
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Resistance schreef:Prostituee zijn. Ik doe zelf momenteel een project over prositutie en als je daar over begint vallen mensen echt stil. Durven er niets over zeggen en niet in te gaan op het onderwerp. Terwijl sekswerk net zo'n respectabel en vooral heel belangrijk beroep is als andere beroepen.
_San87_ schreef:Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.
Resistance schreef:_San87_ schreef:Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.
En hier moet je dus even goed over nadenken. Laten we voorop stellen: een pedofiel mag NOOIT zijn gevoelens uiten. Dat kan simpelweg niet, om duidelijke redenen. Maar desondanks dat, kan een pedofiel niets aan zijn gevoelens doen. Het zijn van pedofiel is taboe, we willen er niet over praten. Wellicht als we er wel over zouden kunnen praten, kan zo iemand eerder hulp zoeken voordat het fout gaat.
Maartje1990 schreef:Ik vind homoseksueel echt niet meer vallen onder taboe, althans niet waar ik woon.
Pedofiel zijn echter wel.
Jessix schreef:Dat idee had ik ook over homoseksualiteit tot ik een opmerking maakte na twee mannelijke collega's toe over hun nog heel jonge kinderen. Twee jonge, moderne vaders, maar ojee laat hun zoons geen homo zijn!
Seksualiteit is sowieso nog steeds een taboe. Als je als vrouw meer dan 10 verschillende bedpartners heb gehad dan vindt men daar nog steeds wat van...
Sky schreef:Danique_G schreef:Drugs gebruik
Prostituée zijn
Verkrachting/seksueel overschrijdend gedrag (als in, daar openlijk over praten als slachtoffer)
Vooral de eerste is toch in NL zeker geen taboe meer? Drugs worden gedoogd en er zijn zelfs lobby’s voor (1 pil maakt geen crimineel). Over de laatste wordt ook juist aangemoedigd om te delen, wat dacht je van de hele me too beweging. Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen gevoelige onderwerpen en taboes.
Britta31 schreef:Ik bedoel dat sommige mensen dat een taboe vinden.Ik niet.Een heel drama mee gemaakt met de juf van de basisschool.Onze dochter was toen 8.De oma van de juf was overleden en oma woonde tegenover de school en de klas keek uit op het huis van oma.De juf zag dat haar oma opgehaald werd door de begrafenisondernemer en toen kwamen de tranen.Er waren dus ouders die dat schandalig vonden en een klacht hebben ingediend bij het hoofd van de school.
stvieee schreef:borstvoeding geven in het openbaar.. óf borstvoeding geven langer dan 6 maanden.
uitspraken als "wanneer ga je afbouwen?" of "als kindjes tandjes krijgen (rond de 6 maanden) vind ik borstvoeding echt niet meer kunnen" zijn opmerkingen die ik dagelijks hoor terwijl mijn baby pas 3,5 maand is nu.