Relatie op punt van de afgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:05

__Sannne schreef:
miss_lizje schreef:
Zin maken terwijl je hele lichaam eigenlijk nee schreeuwt alleen om je partner te pleasen vind ik toch echt slecht voor je eigen grenzen en schuren tegen verkrachting.

Mijn ex heeft op die manier meerdere keren sex afgedwongen in de laatste fase van de relatie. Dat ik overspannen was (werk en privé) en mijzelf bijna dagelijks in slaap huilde was mijn probleem, hij vond dat hij in een relatie recht had op sex en hoe mijn geestelijke of lichamelijke conditie was, was ondergeschikt.

Edit: quotes beetje verkloot

Schuren tegen verkrachting? Overdrijven is ook een vak. Volgens mij dwingt de vriend van TS haar helemaal nergens toe.

Er zit een heeeeeel groot verschil tussen af en toe zin maken voor je vriend (en dat hoeft nogmaals geen penetratie te zijn, je kan ook hem een plezier doen bijvoorbeeld) en elke dag gedwongen worden tot seks.

Die ex van jou is natuurlijk niet oké, maar news flash: niet elke jongen die seks in een relatie belangrijk vindt, is zo.

Dat denk ik ook dat t daar niks mee te maken hoeft te hebben, ik maak ook weleens zin voor mijn vriend als ikzelf niet echt de neiging heb om hem te bespringen, of ik doe hem een pleziertje... Ga ik dan op een vervelende manier over mijn grens, nee hoor, want als ik dan zie dat hij daar echt enorm van geniet dan heb ik dat graag voor hem over en meestal heb ik het aan het eind van het liedje toch ook hartstikke fijn gevonden als ik even over die drempel ben. Hij is daar dan ook oprecht blij mee en dankbaar voor dat ik dat dan toch voor hem doe terwijl ik eigenlijk niet zo'n zin had. Hij doet dat voor mij evengoed wel eens hoor. Komt maar zelden voor dat er een echte afwijzing komt....

Denk dat ts zelf even moet bedenken hoe vervelend zij het vind om 'zin te maken' en voor zichzelf te bepalen hoe ze zich erbij voelt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:12

Ik snap wel dat hij gefrustreerd raakt maar dit is niet de manier om er mee om te gaan. En als hij niet wil investeren in een goed voorspel dan is de nood ook niet zo hoog of misschien is hij te lui om zich daar voor in te zetten (let wel ik ga er vanuit dat hij weet hoe hij jou kan verleiden). Maar als jullie je helemaal niet meer aangetrokken voelen tot elkaar dan is het tijd om even een eerlijk gesprek te voeren met elkaar. Wees eerlijk over hoe je de relatie ervaart en geef ook aan wat je graag zou zien van hem. Vraag ook aan hem hoe hij de relatie ervaart en wat hij graag zou willen zien van jou. Wat willen jullie graag doen voor elkaar?
Als de relatie echt goed in elkaar steekt dan is seks een feestje als het gebeurt maar als een van jullie niet in staat is om te feesten dan mag dat geen probleem vormen. Het leven bestaat uit meer dan alleen feesten!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:19

Ik lees iedereen over zin maken in seks, maar ts is gewoon ziek. Extreme vermoeidheid is geen lachertje en ook erg slecht voor de relatie. Seks, ook zonder penetratie, vergt een hoop energie.

Ik hoop dat de huisarts inmiddels al wat wijzer is, misschien is stoppen met de pil wel een oplossing (hormonen kunnen veel doen in een lichaam). Maar die tekorten moeten ook zeker bekeken worden. Slik je ook multivitaminen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:35

Jimbo schreef:
Ik lees iedereen over zin maken in seks, maar ts is gewoon ziek. Extreme vermoeidheid is geen lachertje en ook erg slecht voor de relatie. Seks, ook zonder penetratie, vergt een hoop energie.

Ik hoop dat de huisarts inmiddels al wat wijzer is, misschien is stoppen met de pil wel een oplossing (hormonen kunnen veel doen in een lichaam). Maar die tekorten moeten ook zeker bekeken worden. Slik je ook multivitaminen?

Dit dus, zin maken als je jezelf verder gewoon goed voelt is even wat anders dan wanneer je ziek bent, pijn voelt of gewoon geestelijk niet in staat bent tot seks.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:37

Ik begrijp niet waarom de vriend van TS hier door sommigen zo slecht afgeschilderd wordt. Vrouwen willen altijd dat mannen praten over hun gevoelens binnen een relatie en nu de vriend van TS de moed bij elkaar geraapt heeft om exact dat te doen is hij ineens een zak die geen rekening houdt met de gevoelens van zijn vriendin, die alleen maar aan sex denkt, die een hele verkeerde timing heeft, die niet om zijn relatie geeft, die maar even lekker een sok moet gebruiken, die alleen seks belangrijk vindt,... Kom op. Blijf aub allemaal even realistisch.

TS, ook al vind ik Bokt op vele vlakken een goede bron van informatie, voor deze kwestie zou ik vooral focussen op praten met je vriend en professionele hulp zoeken (zowel een fysieke arts voor jouw gezondheid als eventueel met een therapeut voor jouw libido- en relatie-issues).

Jessix

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:44

Ik vind helemaal niet dat de vriend negatief neergezet wordt. Snap heel goed dat hij hier niet happy mee is, maar dat mag geen reden zijn om tegen je wil seks te hebben. En TS is de enige die kan aangeven of even zin maken een optie is of een grote no go.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:47

Killed schreef:
bigone schreef:
Het is gemakkelijk om de schuld bij hem neer te leggen maar geen seks kan inderdaad funest zijn in een jonge relatie. Ts is bij een huisarts onder behandeling en een advies ts, zoek het hogerop bij een goede liefst vrouwelijke internist.

Wat bedoel je met internist? Bij mijn huisarts was ik duidelijk niet aan het juiste adres om hierover te praten, zou ik dan naar een gynaecoloog moeten, of een seksuoloog of nog iemand anders?

Je bent van belgie zie ik nu,ga naar een vrouwelijke gynaecoloog,daar voel je wat meer begrip.Ik weet niet waar je vandaan komt,maar ik heb een fijne.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:47

Maar hij dwingt haar niet tot seks tegen haar wil. TS WIL wel, maar de zin komt gewoon steeds niet. En als ze het toch probeert dan zitten haar opgebouwde angsten in de weg. De vermoeidheid zal daarbij niet helpen.

Naast dat het zeker belangrijk is om je gezondheid uit te zoeken, vind ik de tip die hier langs kwam over misschien afspreken om de komende maanden sowieso geen penetratie te hebben best een goede. Op die manier zullen je angsten langzaam verdwijnen en zal je zin vast wel weer stijgen omdat je dan een aantal 'goede en fijne' intieme momenten hebt gehad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:48

Jessix schreef:
Ik vind helemaal niet dat de vriend negatief neergezet wordt. Snap heel goed dat hij hier niet happy mee is, maar dat mag geen reden zijn om tegen je wil seks te hebben. En TS is de enige die kan aangeven of even zin maken een optie is of een grote no go.

In mijn lijstje heb ik alleen datgene opgesomd wat daadwerkelijk in dit topic voorbijgekomen is, dat vind ik niet echt een heel positief beeld. Ook dat al 'tegen je wil sex hebben'. Dat is iets wat enkel hier in dit topic voorbijgekomen is. Ik lees nergens dat de vriend TS in mindere of meerdere mate "dwingt tot sex". Dus waarom zijn we überhaupt aan het discussiëren over 'tegen je wil sex hebben'? We zijn onze eigen discussie aan het maken waarin we vooral ons eigen punt willen verdedigen en bewijzen. TS kan beter met een professional gaan praten die meer zicht heeft op de precieze situatie van TS.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:52

Als je al commentaar op de vriend van de TS zou kunnen hebben, dan is dat volgens mij vooral het punt over 'niet nodig vinden om langer voorspel te hebben'. Dat is natuurlijk een ontzettend belangrijk punt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:53

Killed schreef:
Ik ben nu al 3 weken ziek en 2weken dat ik niet ben gaan werken omdat ik nog veel uitgeputter ben dan de laatste maanden en m'n spieren willen niet mee, even naar de paarden eten gaan geven is het enkele wat ik tegenwoordig doe en dan ben ik doodop tegen dat ik thuis ben.
Hiervoor ben ik in behandeling van de huisarts, het is enkel nog even wachten op de uitslag.

We hebben al verschillende keren goed gepraat hierover en volgens hem is het abnormaal dat het zo snel in onze relatie voorkomt, het is iets voor mensen die 10jaar getrouwd zijn zegt hij.

Echter heb ik wat opgezocht en het is niet abnormaal dat je na meermaals vaginale infecties verminderde lust hebt.

@fleurtje dat is niet wat we willen, voor ons werkt een relatie zonder seks niet. Ik wil niet liever dan dat we seks hebben maar de zin komt bij mij gewoon niet : ik heb dit al gemeld aan de huisarts maar deze is hier niet op in gegaan.

Ik zeg hem regelmatig dat ik hem graag zie zodat hij daar hopelijk niet over twijfelt.

Overigens snap ik hem ergens ook wel hoor, we hebben zo weinig seks dat het normaal is dat hij daarover gefrustreerd is. Maar ik ben daar ook gefrustreerd over, wat me dan zenuwachtig maakt als er dan toch eens actie is, waardoor het sneller mislukt waardoor er dan weer meer frustratie ontstaat bij beide.

och... wij zijn 1,5 jaar samen, maar sinds afgelopen zomer moeten we echt plannen en moet ik ook echt zin maken. ondertussen overgestapt op andere (niet hormonale) anticonceptie in de hoop dat het gaat helpen. dus nee, het is echt niet iets wat pas gebeurt als je 10 jaar samen bent.

maar praat erover! hoewel ik geen zin heb praat ik wel hoe vervelend ik het vind dat ik geen zin heb, ik bespreek dit en mijn vriend is tot nog toe gewoon begripvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:53

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:58

Killed schreef:
bigone schreef:
Het is gemakkelijk om de schuld bij hem neer te leggen maar geen seks kan inderdaad funest zijn in een jonge relatie. Ts is bij een huisarts onder behandeling en een advies ts, zoek het hogerop bij een goede liefst vrouwelijke internist.

Wat bedoel je met internist? Bij mijn huisarts was ik duidelijk niet aan het juiste adres om hierover te praten, zou ik dan naar een gynaecoloog moeten, of een seksuoloog of nog iemand anders?

Een internist bekijkt het hele plaatje want je hebt veel meer problemen met je gezondheid en wanneer je die op kunt lossen en weer goed in je vel zit zal ook seks aantrekkelijker worden. Je punt je nu vast op het seksuele gedeelte maar zoals ik lees is er veel meer aan de hand.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:00

brokjes schreef:
Ik weet niet of TS meteen ziek is of naar de huisarts moet gaan. Het komt toch vaker voor dat een van de twee (oke, vaker de vrouw) geen zin heeft?

toevoeging: https://www.vpro.nl/programmas/mijn-seks-is-stuk.html

Ze is daarom ook niet ziek, maar om de tal van andere lichamelijke klachten die ze beschreven heeft, die waarschijnlijk aan de basis liggen van geen zin hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:04

Gini schreef:
Jessix schreef:

In mijn lijstje heb ik alleen datgene opgesomd wat daadwerkelijk in dit topic voorbijgekomen is, dat vind ik niet echt een heel positief beeld. Ook dat al 'tegen je wil sex hebben'. Dat is iets wat enkel hier in dit topic voorbijgekomen is. Ik lees nergens dat de vriend TS in mindere of meerdere mate "dwingt tot sex". Dus waarom zijn we überhaupt aan het discussiëren over 'tegen je wil sex hebben'? We zijn onze eigen discussie aan het maken waarin we vooral ons eigen punt willen verdedigen en bewijzen. TS kan beter met een professional gaan praten die meer zicht heeft op de precieze situatie van TS.

Tegen je wil seks hebben hoeft ook niet perse afgedwongen te worden. Het is tegen je wil als je iets doet terwijl je het niet wil doen.

Ik maak ook nergens op uit dat de vriend van TS haar dwingt. Alleen als je voor de keuze komt te staan omdat anders je relatie stuk gaat komt er wel druk bij. Maar nogmaals, ik snap de vriend ook.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:06

Je kunt ook op andere manieren sex hebben dan alleen vaginaal.

Misschien anders opzoek gaan naar een partner die A-sexueel is.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 27-11-19 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Storm schreef:
WesternWay schreef:
Ik zou sowieso een tijd stoppen met de hormonen. Kan je hele persoonlijkheid veranderen en kan ook een flinke libido killer zijn. Ook kan je na jaren daar ineens last van krijgen al helemaal na je 30e.

Juist.
Ik denk dat je dit als eerste moet doen.

Ik denk dat je naar je dokter moet luisteren of vragen voor doorverwijzing naar gynaecoloog en geen medisch advies aannemen van vreemde mensen op internet :=

Hormonen kan het zijn, misschien, maar hoeft niet. In dit geval loopt TS al bij de dokter dus zou ik die beslissing aan de dokter overlaten, die hebben er toch meer verstand van.

Vind het persoonlijk ook vrij kwalijk dat er gezegd wordt dat TS zich maar even 'over haar geen zin' heen moet zetten. Geen zin is geen zin. De vriend kan zich ook even over zijn 'zin' heenzetten :').

Nee maar TS, ik denk dat je een keer een moment moet plannen om alles gewoon eerlijk en open met je vriend te bespreken. Geef ook vooral heel duidelijk aan wat jij vindt en voelt en laat elkaar ook goed uitpraten. Ik kan me best voorstellen dat je vriend wat gefrustreerd is maar als jullie buiten de seks nog wel gewoon goed gaan dan kan praten en op die manier samen oplossingen bedenken wel helpen. Het voorstel om bijv. een periode geen seks te hebben (dus voor jou geen 'verplichting'/druk) vind ik bijv. een goede als je vriend hierin meegaat. Dan kan je, als je daar zin in hebt, toch nog een beetje 'rollenbollen' in bed. En wie weet, als die druk van je af is krijg je misschien wel zin.

Hoe dan ook is communicatie erg belangrijk in je situatie, zowel naar je dokter als naar je vriend :j. Succes!

Avalanche

Vrouwen hebben van nature net zoveel libido als mannen hoor. Sex drive verschilt per persoon, niet per geslacht. En sommigen van jullie zouden wel wat meer empathie mogen hebben. 'Even zin maken' als je al maanden ziek bent, extreem vermoeid en last hebt van vaginale droogheid en pijn...... Serieus joh???

En volgens mij is die jongen hartstikke lief, maar ook seksueel gefrustreerd en wordt onzeker omdat hij zich niet aantrekkelijk voelt. En dat is heel normaal in zo'n situatie.
TS haar situatie klinkt als een medisch probleem, en een goede gynaecoloog lijkt me de aangewezen optie. En daarna een seksuoloog en dan komt het heus wel weer goed.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:18

Ik zou wat aan je vermoeidheid gaan doen. Slik je vitamine of floradix oid? Denk als je wat fitter bent , alles wat beter gaat. Ook down under.

Lijkt mij ook moeilijk als partner na korte relatie al zo moe is , geen behoefte aan seks heeft. Het gaat dan meer op verzorgings situatie lijken als hij thuis komt uit zn werk en moet koken, schoonmaken en het lichamelijke aspect uitblijft vanwege moeheid.

In ieder geval beterschap!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:27

Misschien zou je naar een sekscoach kunnen gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:30

Zou dit probleem niet seizoensafhankelijk kunnen zijn?Aangezien dat in de natuur ook zo is.Ook vermoeidheidsklachten kunnen met het najaar te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:37

Sterkte hoor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:52

Om te beginnen eerst afwachten wat de test opgeleverd heeft. Daarna kan je vervolgstappen ondernemen.
En inderdaad ook elke dag schoon ondergoed en dan het liefst gewoon katoen. Dit kan je nl heet wassen(60/90graden) Geen zeep. Gebruik veenbessen want vaginale infecties gaan vaak samen met urineweg of andersom. Gebruik indien vt katoenen inlegkruisjes.
En het kan zomaar zijn dat je elkaar besmet dus even helemaal niets op dit gebied. ;) ;)
Soms krijgt ook de partner wat te slikken om de infectie te bestrijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:51

Killed schreef:
Ik heb ook nood aan lang voorspel om goed in de mood te geraken terwijl hij dat niet noodzakelijk vindt. Dus er is wel seks maar niet frequent, 1xop de 3weken ofzo? Soms eens vaker maar niet zoals het vroeger was.

Dit is ook wel een belangrijk puntje. Tijd nemen, rustig opbouwen en eventueel eerst het houden op hand/mondwerk zonder penetratie.

Verder gezondheidstechnisch zijn er al heel wat tips gegeven :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:07

ik heb niet alles gelezen *sorry*

wat ik kan delen naar je is:

ik heb een hersenschudding een tijd geleden opgelopen ( 3.5 maand geleden en ben er nog lang niet zoals ik was). ik had natuurlijk ook geen zin in sex maar voelde me ook schuldig naar mijn vriend. ik snauwde hem af als ik iets zei terwijl ik dat niet wou en was steeds moe, zwak en misselijk.
we hebben er toen samen over gesproken.
hoe is het voor mij? hoe ervaar ik het en hoe is het voor hem en ervaart hij het?
wat kunnen we wel samen doen en wat niet?
hoe kunnen we elkaar helpen?
en hoe willen we er samen weer goed uit komen en hoe denken we dat aan te gaan pakken?

na een gesprek van 2 uur saampies was voor ons allebei duidelijk hoe of wat en wisten we van elkaar alles.

weet dat de meeste relaties stuk gaan op communicatie en begrip en respect voor elkaar.
en zeker dwing elkaar niet, ook al lees ik dat gelukkig niet uit je bericht.

en een mooie uitspraak van mijn vriend na het gesprek was: liefde is een geschenk aan elkaar en sex is daarvan een cadeau die je moet waarderen en respecteren wanneer je dat krijgt van de ander.

en vooral doe wat je gevoel zegt! dat is de leidende factoor in je leven.