Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:51

Ik zit 's avonds meestal met een pyjama en badjas op de bank. En als de hond dan uit moet, ga ik in mijn badjas. En soms trek ik een joggingbroek aan als gewone kleding en ga ik daarin met de hond naar het park enz. Ik vind daarom ook dat in de woonkamer in pyjama en badjas gewoon moet kunnen.

Ik heb ook weleens de deur open gedaan of de hond uitgelaten in mijn schaap onesie. De bezorger moest wel lachen, maar ik had geen zin om mijn normale kleren nog een paar uur aan te houden, omdat hij 's avonds langskwam.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:02

[/quote]
Tsja, als het binnen koud is hou ik mn jas aan, terwijl dat buitenkleding is. In mijn kledingkast liggen een paar sweaters en blouses die van de mannenafdeling afkomen maar die van mij(een vrouw) zijn en ik draag omdat ik ze mooi/fijn vind. Officieel hoort dat misschien allemaal niet, maar volgens mij heeft niemand er last van, ze kunnen het hoogstens niet mooi vinden maar dat heb ik ook wel eens bij de kleding keuze van andere en dan haal je je schouders op en dat is het. Dus waarom niet gewoon dragen waar je zin in hebt?[/quote]

Dit ja; ik loop soms ook nog uren in huis rond in mijn winterjas; omdat het zo lekker warm is. Beesten buiten doe ik in ochtend ook in pyjama. Thuiswerken ook in pyjama en dan de deur open doen als er pakje wordt bezorgd.
FaceTime met collega’s doe ik dan overigens weer niet :)

poes

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:55

Ik werk veel van thuis en mijn kat gaat altijd door mijn conference calls miauwen :’)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:15

Ik zou zelf een joggingbroek aantrekken, maar wij hadden net de elektricien over de vloer en mijn man zat al in zijn pyjama na het douchen (we wisten dat hij zou komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:26

Ik ga rustig in mijn pyjama de winkel in. En laat er de honden in uit.

Dat andere mensen vinden dat het nachtkleding is voor in bed/huis. Is niet mijn probleem.

Daarnaast slaap ik toch nooit in pyjama

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:28

Ik draag in bed niet zoveel zeg maar, dus moet wel wat aantrekken na het douchen. Ik heb wel pyjama broeken voor in het ziekenhuis, maar pak als onze zoon er met zijn vriendin is toch een joggingbroek.

En ik moet er wel aan denken om niet naakt door huis te lopen na het douchen als zij er is, want dat gaat me te ver.

Ik heb weleens zo een pyjama broek aan gehad en nog even snel buiten gelopen, maar dan is het donker en stil, dus wie ziet dat??

Ik vind het eigenlijk erger om bijv geen bh aan te hebben onder een slaap shirt als iemand erbij is.

Het is eigenlijk wel krom, want zomers doe ik weleens na het douchen een kort broekje aan en dat is natuurlijk veel minder bedekt. Toen waren zoonlief en zijn vriendin er en kwam er nog een vriendin van ze langs. Toch maar even excuses aangeboden hoe ik erbij liep.........

Ik denk dat niet te bloot het duidelijk is dat je gewoon in je comfort kleding zit. Maar als het goed is, is die jongen er helemaal niet mee bezig en let hij op je vader.

En verder kan het iedereen overkomen dat je bijv een beetje ziek op de bank ligt en toch iemand aanbelt, dat je zo open doet ook. That's life. Het is raar dat mensen geschokt reageren, want zelf hebben ze dat vast ook weleens.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 04:21

Ik zit hier in mijn hotel in Azie bij het ontbijt en mijn ontbijtburen zitten in ochtendjas en pantoffels aan het ontbijt.:j #Gewoonomdathetkan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 04:27

Er is ook een tijd geweest dat vrouwen enkel een kleed mochten dragen. Of dat het een schande was om op zondag niet jou mooiste kleren te dragen. Broeken die je optrok tot jou ribben is ooit ook de norm geweest en skinny’s waren gemeen. Ik zie trouwens liever iemand in pyjama over straat gaan dan in een te kleine legging :+ Dus nee, ik zie het probleem niet van pyjama’s. :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:15

Ik werk in een joggingbroek en ga zo dus ook gerust naar het winkelcentrum/buiten/wat doen erna _O-

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:18

Your house, your rules

Ik loop graag rond in pyamas, ook op t erf, een buurman vroeg laatst :Ben je ziek?
Nee hoor, ik hou van mijn pj lol

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:41

In huis prima. Maar ik snap je pa niet dat hij bijles gaat geven zonder een besloten ruimte. Dit werkt toch niet prettig? Ik zou er als klant niet erg blij van worden als de halve familie erbij zit als ik bijles krijg. Of ze nou pyjama aan hebben of niet. De aanwezigheid alleen al zou me uit mijn concentratie halen. En ik vind het ook niet professioneel over komen

Toen ik nog thuis woonde ging ik ook echt niet bij mijn ouders hun gesprekken en vergaderingen zitten. Dan moet je toch stil zijn om niet te storen. Zij zaten in de keuken, ik in de woonkamer of mijn slaapkamer. En het vriest nog niet eens dus no way dat het ook maar in de buurt komt van -17 :') en anders lekker verwarming aan, dekentje erbij.

Pyjama buitenshuis ging ik alleen mee naar de paarden in het weekend. Even snel hooi voeren en dan weer mijn bed in. Trainingspakken als kleren vond ik ook met, maar nu ik in een volkswijk woon ben ik niet anders gewend en ga ik er ook mee naar de supermarkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:46

Thatgrumpyh schreef:
Pyjama zou ik echt niet kunnen doen, maar “een goed zittende” joggingbroek wel.

Normaal maakt het mij niet uit of ik make-up op hebt of niet in het openbaar. Tot dat ik vorige week ineens mijn gezicht zag zonder in opgezadeld met Britt....... je weet nooit wanneer je die man of baan tegenkom ;)

Misschien houd die man wel van naturel en als hij je knap vindt zonder make up dan is het toch perfect, zo gaat hij je ook zien als hij naast je wakker word :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:18

Ik draag echt nooit joggingbroeken of pyjama's, behalve in bed dan.
Heeeeel soms zo'n adidasbroek als ik samen met de kids heb gedoucht en nog niet naar bed ga. Maar dat is echt uitzonderlijk, trek meestal gewoon mijn spijkerbroek aan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 09:19

Ibbel schreef:
Ik snap het echt niet. Je vader geeft - tegen betaling mag ik aannemen - bijles aan iemand. Dat is een zakelijke overeenkomst. Dat jij daar in je pyjama bij gaat zitten (en dat je vader én de bijlesklant dat accepteren) gaat mijn pet echt te boven.
Zou iedereen in dit topic die in pyjama de hond uitlaat ook in pyjama bij een overleg tussen de penningmeester en de voorzitter van whatever lokaal clubje gaan zitten waar je niets mee te maken hebt maar je vader/moeder/vriend toevallig voorzitter van is? Da's toch hetzelfde?
Je hebt - of nou in pyjama zit of niet - toch niets te zoeken bij een zakelijk gesprek tussen twee mensen? Of dat nou bijles is of een ander zakelijk gesprek?

Even dit quoten, heb de rest nog niet gelezen, het is niet tegen betaling, maar meer een vriendendienst. De rest van mijn familie is dan ook in de woonkamer. Mijn vader heeft ook een werkkamer, dus daar zou hij in theorie ook kunnen gaan zitten.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:22

superpony schreef:
[...]

Ik vind het eigenlijk erger om bijv geen bh aan te hebben onder een slaap shirt als iemand erbij is.
[...]

Ik heb dus nooit een BH aan. :') Wel eens geprobeerd, maar de laatste keer (jaar geleden) heb ik hem na een uur al zwaar gefrustreerd uitgetrokken, kan er echt niet tegen. :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 09:29

Serenity350 schreef:
superpony schreef:
[...]

[...]

Ik heb dus nooit een BH aan. :') Wel eens geprobeerd, maar de laatste keer (jaar geleden) heb ik hem na een uur al zwaar gefrustreerd uitgetrokken, kan er echt niet tegen. :')

Ik draag ook geen bh hoor onder mijn pyjama hooe, maar dat zie je toch niet door alle laagjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:39

Thuis loop ik zo vaak in pyjama, als ik bijvoorbeeld een ochtend thuis werk. Maar in pyjama de deur uit? Echt niet :n Die pyjama moet 's avonds ook weer in bed aan, dat vind ik echt niet fris :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:42

Voor mij is een pyjama een joggingbroek, geen bh en gewoon baggy trui of tshirt. Maar ik slaap niet met pyjama. Wat ik me dan afvraag, hoe slapen jullie dan? Met dezelfde outfit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:51

Nayomie schreef:
Voor mij is een pyjama een joggingbroek, geen bh en gewoon baggy trui of tshirt. Maar ik slaap niet met pyjama. Wat ik me dan afvraag, hoe slapen jullie dan? Met dezelfde outfit?

Zonder kleren :+

Pyjama is voor op de bank, honden uitlaten, soms boodschappen doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:57

Shae schreef:
Romeo2007 schreef:
Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Iedereen moet doen waar ie zich fijn bij voelt hoor; maar ik kan de behoefte moeilijk begrijpen om op straat er zo bij te lopen

Ik zat dit topic dus met verbazing te lezen. Ik snap het echt niet zo goed. :o

Ik doe een pyjama of nachtpon aan om fris en schoon in bed te kruipen.Dus snap dat wonen in pyjama ook niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:20

Nayomie schreef:

Hier hetzelfde. En slaap verder naakt.
Ga ook rustig in joggingbroek naar de winkel. Heb sowieso een periode in joggingbroek/leggings geleefd toen ik overspannen thuis zat. Moest allemaal zo comfortabel mogelijk en echt niet dat ik mij om ging kleden voor die 5 minuten heen en terug die ik moest lopen. En daarnaast, als ik uit de sportschool kom loop ik ook zo over straat.
Ik ga trouwens ook rustig zonder BH aan naar de winkel. Zoveel zit er niet en een jas erover en niemand meer die het ziet.

Wel moet ik zeggen dat bijna alles wat ik draag zwart/donkergrijs is. Heb ook wel felgekleurde fleecepyjamas en in die broeken ben ik ook wel eens over straat geweest om wat te halen bij bijv het tankstation ofzo. Maar die vind ik te warm hier in NL dus die draag ik bijna nooit meer := wel zou ik daar persoonlijk wat minder snel mee naar de winkel gaan denk ik, maar dat zit meer in mijn eigen hoofd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:56

beatje schreef:
Romeo2007 schreef:
Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Iedereen moet doen waar ie zich fijn bij voelt hoor; maar ik kan de behoefte moeilijk begrijpen om op straat er zo bij te lopen

Ik zat dit topic dus met verbazing te lezen. Ik snap het echt niet zo goed. :o

Ik doe een pyjama of nachtpon aan om fris en schoon in bed te kruipen.Dus snap dat wonen in pyjama ook niet.[/quote]

Ik heb geen pyjama of huis pak aan in bed. Das echt om rond te scharrelen :j

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:59

Ik zal echt niet doen wanneer je bezoek verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:53

Snap sowieso niet dat mensen zich druk maken om kleding. Als je maar wat aan hebt :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:55

love_western schreef:
Snap sowieso niet dat mensen zich druk maken om kleding. Als je maar wat aan hebt :D

Dit dus. Moet je maar voor de grap eens op mijn school komen. Daar zie je wel de meest bijzondere dingen. :))