vreemde auto voor mijn deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: vreemde auto voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:45

Tsja toen ik nog thuis woonde (rijtjeshuis zonder oprit) en mijn broer nog thuis woonde en mijn vriend vaak bleef slapen stonden er 5 auto's in de straat die van ons waren, en dat terwijl daar veel mensen geen oprit hadden. Ja daar kregen we wel eens commentaar op maar als jouw auto daar mag staan dan mag mijne er ook staan he, dat is dan gewoon pech hebben :D (Wij stonden al vaak aan het einde van de straat hoor!)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:01

Openbare weg is openbare weg. Je koopt/huurt het huis (en in jouw geval zelfs met eigen oprit) en niet de openbare weg. In het geval van een persoon die slecht ter been is zou ik er uit fatsoen rekening mee houden, maar niet in het geval van iemand die zijn eigen oprit blokkeert met een luxeproduct zoals een trailer. Zoek een oplossing voor je trailer.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:09

Joehoe voor iedereen die nog reageerd, TS heeft het punt begrepen. Daarom reageert ze ook niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:11

Dat weet je helemaal niet. TS heeft gisteren nog gewoon gereageerd op vragen.
Dus voor TS antwoorden lijkt me niet zo netjes :)

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:12

Je zou natuurlijk jouw plekje kunnen blokkeren :+
Doen ze hier vlak bij de school en het centrum, ook te weinig plekjes. Xetten de bewoners op de vrijparkeer plaatsen hun container neer. Laatst was er een hoog zwangere vriendin, die werd door de oppasoma uigescholden omdat ze de container aan de kant zette. Ze heeft gewoon geparkeerd. Die bewoners mankeren niks, kunnen ook een keer elders parkeren. Vriendin woont bij het centrum en moet dagelijks zoeken naar een plekje, normaal loopt ze gerust wat verder, maar nu even niet }>

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:12

Hubbels schreef:
Joehoe voor iedereen die nog reageerd, TS heeft het punt begrepen. Daarom reageert ze ook niet meer.

Of ze heeft gewoon moeite met terechte kritiek.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:26

Waarom terechte kritiek? Iedereen mag er toch een mening over hebben en er een bepaald gevoel bij hebben? We mogen die allemaal geven en als ik de reacties zo lees zijn de meningen verdeelt, de een zegt je zeurt en de ander is het er mee eens.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:41

Hubbels schreef:

Joehoe, als je leest gaat het allang niet meer over de TS maar over parkeer irritaties in het algemeen. Laat iexedeen gewoon lekker hun irritatie delen.

Ik heb gelukkig geen parkeerissues maar ik begrijp hoe irritant het kan zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:46

gabyfedde schreef:
Hubbels schreef:

Of ze heeft gewoon moeite met terechte kritiek.

Ze heeft al tig keer netjes geantwoord en gereageerd zou dr ondertussen groot gelijk geven als zr niet meer reageert op tig keer t zelfde

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:54

MarlindeRooz schreef:
Bij de beste vriendin van mijn moeder is ook zoiets. Dat zijn allemaal grote huizen met een oprit waar veelal twee auto’s op passen. Er zijn ook nog parkeerplekken in de straat. Genoeg plek dus! Nu is er een gekke buurvrouw. Ze hebben de auto’s op eigen oprit. Maar de plek voor haar huis moet vrij blijven. Voor het geval ze (onverwachtse) visite krijgen. _O-
Want als die uitwonende (!!!) kinderen van die vriendin op “de buren hun” plek de auto neerzetten. Bellen ze gerust aan met de vraag of je de auto wil verzetten.

Mag jij raden waar ik de auto altijd parkeer. En mijn moeder dus ook. _O-

Heel leuk, zou ik ook doen :+

Mijn ouders hadden een buurvrouw die ook een parkeerplaats claimde. Als zij wegging met de auto moest haar man zijn auto daar neerzetten. Kwam ze terug moesten ze wisselen van plek. De parkeerplaats lag 3 huizen verderop, dus niks voor de deur, het was puur die parkeerplaats die voor haar en de rest van de omliggende huizen het dichtstbij lag. Als iemand uit het gezin de auto daar kon parkeren werd dat bij binnenkomst altijd met een big smile verteld :D Helemaal fantastisch als we de auto daar konden parkeerden als we op vakantie gingen :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:58

Inderdaad TS heeft al tig keer gezegd dat ze onredelijk is en dat ze geen enkel recht heeft. Wat willen jullie nog meer, dat ze door het stof kruipt?

En dan er bij, irritatie hoeft niet altijd redelijk te zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:13

rien10 schreef:
“Ze wilde niet te ver lopen want ze is alleen staand. “ 8)7
Kan je dan niet meer lopen, maar allen staan of zo?

Ik vermoed dat buuf aan straatvrees lijdt, dat ze zoiets zegt. Straatvrees is a bitch... Ik ken wat mensen die daaraan lijden en die halen zulke stunts uit, vandaar dat ik vermoed waarom die buurvrouw daarmee komt.

Maar juist tegen straatvrees is een ommetje maken goed, anders wordt het alleen maar erger, als je eraan toegeeft.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:14

Charlotte446 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Bij de beste vriendin van mijn moeder is ook zoiets. Dat zijn allemaal grote huizen met een oprit waar veelal twee auto’s op passen. Er zijn ook nog parkeerplekken in de straat. Genoeg plek dus! Nu is er een gekke buurvrouw. Ze hebben de auto’s op eigen oprit. Maar de plek voor haar huis moet vrij blijven. Voor het geval ze (onverwachtse) visite krijgen. _O-
Want als die uitwonende (!!!) kinderen van die vriendin op “de buren hun” plek de auto neerzetten. Bellen ze gerust aan met de vraag of je de auto wil verzetten.

Mag jij raden waar ik de auto altijd parkeer. En mijn moeder dus ook. _O-

Heel leuk, zou ik ook doen :+

Mijn ouders hadden een buurvrouw die ook een parkeerplaats claimde. Als zij wegging met de auto moest haar man zijn auto daar neerzetten. Kwam ze terug moesten ze wisselen van plek. De parkeerplaats lag 3 huizen verderop, dus niks voor de deur, het was puur die parkeerplaats die voor haar en de rest van de omliggende huizen het dichtstbij lag. Als iemand uit het gezin de auto daar kon parkeren werd dat bij binnenkomst altijd met een big smile verteld :D Helemaal fantastisch als we de auto daar konden parkeerden als we op vakantie gingen :D

Oh wij hebben ook van die buren een stukje verderop in de straat! Die claimen de plek voor de deur, maar die zijn gewoon openbaar. Wat ik dan wel weer irritant vind: wij wonen naast basisscholen en dat is met breng en haaltijden behoorlijk chaotisch. Als je als bewoner toevallig net thuis komt rond die tijden (probeer ik echt te vermijden) kan je nergens parkeren. De scholen hebben af en toe projecten voor ouders en kinderen over de gevaarlijke situaties en advies om lopend of op de fiets te komen of iets verder weg te parkeren. Wat ik dan écht niet snap is dat het personeel in de ochtend vroeg aankomt en de auto vlak voor de deur parkeert. Vervolgens staat die auto daar heel de dag wat voor de bewoners én voor halende en brengende ouders gewoon niet ideaal is. Ik heb al eens briefjes ander de ruiten gedaan(met naam en adres hoor) en gevraagd waarom zij zelf niet het goede voorbeeld geven en ook iets verderop parkeren zoals aan de ouders gevraagd wordt? Geen reactie op gehad en niks geholpen. Ik vind dat wel jammer, als ons als bewoners medewerking wordt gevraagd voor parkeerplekken vrijhouden voor Sinterklaas of schoolreisbussen doet iedereen dat keurig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:26

Ik snap je wel hoor ts, ik erger me ook vaak zeker nu ik in het gips zit.Mijn man moet ook vaak met zijn werkspullen sjouwen omdat er in de straat geen plaats is.Maar je doet er niks aan helaas.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:32

hypos schreef:
Je zou natuurlijk jouw plekje kunnen blokkeren :+
Doen ze hier vlak bij de school en het centrum, ook te weinig plekjes. Xetten de bewoners op de vrijparkeer plaatsen hun container neer. Laatst was er een hoog zwangere vriendin, die werd door de oppasoma uigescholden omdat ze de container aan de kant zette. Ze heeft gewoon geparkeerd. Die bewoners mankeren niks, kunnen ook een keer elders parkeren. Vriendin woont bij het centrum en moet dagelijks zoeken naar een plekje, normaal loopt ze gerust wat verder, maar nu even niet }>

Dit deed de buurman bij mijn ouders ook altijd. Zette hij de fiets neer op de parkeerplaats. Want ja, een auto had hij niet maar hij vond wel dat dat zijn parkeerplaats was. :+

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:33

Ik denk dat er ook een verschil is of je in een dorpje woont of een stad, ik woon in een dorpje en daar zijn soms de fatsoensnormen iets anders.
En als je het normaal vindt om dan juist bij de buren voor de deur te zetten be my guest, maar ik kan heel goed parkeren en heb een grote auto en tja dan kan het zijn dat je vast staat en ik op de fiets weg ben over kinderachtig gesproken.

Als er zoals bij ons 10 huizen zijn met evenveel parkeerplekken dan vind ik het fatsoenlijk om niet bij 1 van mijn buren voor de deur te gaan staan en dat doe ik dus ook niet.
Ik vraag ook mijn visite dat niet te doen maar verderop op het parkeerplaatsje te gaan staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:36

Jessix schreef:
Inderdaad TS heeft al tig keer gezegd dat ze onredelijk is en dat ze geen enkel recht heeft. Wat willen jullie nog meer, dat ze door het stof kruipt?

Ik denk dat het topic nu meer geëvolueerd is naar een 'ik heb dit meegemaakt'-topic dan dat het echt nog naar TS gericht is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:41

Gini schreef:
Jessix schreef:

Ik denk dat het topic nu meer geëvolueerd is naar een 'ik heb dit meegemaakt'-topic dan dat het echt nog naar TS gericht is.

Ja en nee. Er wordt nog gericht aan TS gevraagd waarom ze niet reageert en ook nogal op toon alsof ze zich ergens voor moet schamen. Lees maar terug. Daar reageert ik op, niet op het onderwerp want dat kan uiteraard gewoon doorlopen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:44

Hier in de straat meer auto’s dan huizen maar we parkeren waar het kan, natuurlijk met grote boodschappen oid weleens lastig maar niemand zeurt.
Droom weleens van een huis met eigen oprijlaan :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:42

Neverland schreef:
Dit deed de buurman bij mijn ouders ook altijd. Zette hij de fiets neer op de parkeerplaats. Want ja, een auto had hij niet maar hij vond wel dat dat zijn parkeerplaats was. :+

:') :D Echt sommige mensen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:45

In onze vorige buurt hadden we buren (huurden het huis van de eigenaar) en die hadden op een gegeven moment 5 auto's staan waarvan er 2 rijp waren voor de sloop, dat waren dan projecten die ze gekocht hadden om op te gaan knappen. Toen ze er kwamen wonen hadden ze eerst 2 auto's toen 3 waarvan er 1 dus niet echt gebruikt werd, later op kwamen die 2 projectjes er ook nog eens bij, voor de huizen was niet echt heel veel plek, om de hoek echter wel, ik zou zeggen parkeer die projectjes daar neer, rijden kan je er niet mee maar je pakt wel een plek weg voor een ander die daardoor niet meer vlakbij kan parkeren. Dit vind ik ronduit aso gedrag, geen rekening houden met je buren..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:46

rumay schreef:
Ik denk dat er ook een verschil is of je in een dorpje woont of een stad, ik woon in een dorpje en daar zijn soms de fatsoensnormen iets anders.
En als je het normaal vindt om dan juist bij de buren voor de deur te zetten be my guest, maar ik kan heel goed parkeren en heb een grote auto en tja dan kan het zijn dat je vast staat en ik op de fiets weg ben over kinderachtig gesproken.

Als er zoals bij ons 10 huizen zijn met evenveel parkeerplekken dan vind ik het fatsoenlijk om niet bij 1 van mijn buren voor de deur te gaan staan en dat doe ik dus ook niet.
Ik vraag ook mijn visite dat niet te doen maar verderop op het parkeerplaatsje te gaan staan.

Ik woon ook in een dorp, maar hier parkeer je gewoon waar er plek is. Iemand klemzetten omdat ie op een legale plek staat vind ik echt te idioot voor woorden eigenlijk :?
Maar gelukkig wonen hier veel sterke mensen, die zouden zo’n auto gewoon handmatig verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 13:19

Hier in de straat hadden ze toendertijd wel terecht geklaagd. 1 gezin waarvan 3 een rijbewijs hadden. Maar hadden 6 auto's. Terwijl er 8 auto's kunnen staan voor het huis.

Waarvan 3 auto's amper werden gebruikt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 13:28

Iemand reageerde dat mijn trailer niet op mijn oprit mag. Waarom niet? Is toch mijn eigen oprit?

Daarnaast had ik al gemeld dat ik een plek aan t zoeken ben voor mijn trailer.

Ook moet de heg nog vervangen worden voor een hek, dan kan de trailer vlak naast t huis eventueel een daarvoor mijn auto. (Ook al ben ik opzoek naar ander plek voor de trailer)

M’n buurvrouw daar in tegen eigent wel een parkeerplek op (gaat ook echt naar de mensen toe) terwijl ze ook eigen oprit heeft. Die ze niet gebruikt. En voor haar huis is wel een officieel parkeerplek die dan vrij is, en dan zetten ze de auto voor mijn huis... in de straat. ipv dat ze die parkeerplek pakken of naast t bos zetten.

Dat ik onredelijk dacht. Dat weet ik nu wel ;-)

Maar vind t dan wel irritant dat ze die plek (echte parkeerplek) vrij houden voor de buurvrouw en dat ze dan de auto voor mijn deur zetten ipv even verderop. (En niet omdat ik perse m’n auto dan voor de deur kwijt kan, dat was ind onredelijk denken van mij ;-))

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 13:40

Ach ik snap de ergernis wel hoor, hoe onredelijk ook. Wij hebben twee auto's en een oprit waar er eentje op past, maar die vrij smal is. De kleinste auto zetten we op de openbare parkeerplek recht voor het huis. Dat heeft als voordeel dat je met 2x steken de grote auto de oprit op kan mikken. Er zijn hier veel meer parkeerplekken dan huizen, dus als buren houden we rekening met elkaar door niet elkaars 'favo' parkeerplek te gebruiken als er nog andere plekken vrij zijn. Maar soms zijn er 3 plekken vrij en heeft wel iemand z'n dikke bak voor ons huis staan, met als gevolg dat wij 6x moeten steken om de oprit op te komen. Dan rol ik ook even met m'n ogen :D