Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:07

karuna schreef:
Nee ik heb geen bedrijf en ken het ook niet, ken ook niemand die er werkt of heeft gewerkt. -O- Om de een of andere vage reden is mijn naam en adres door het ontvangende bedrijf doorgegegen. Dat per telefoon De "nieuwe contactgegevens" heeft doorgegeven. Nu zijn mijn achternaam en ook de straatnaam geen voor de hand liggende namen. Achternaam was weliswaar niet goed doorgegeven, spelling wijkt af. Maar toch.

Post was gericht aan bedrijf, maar de man aan de telefoon herkende mijn achternaam als zijnde contact persoon. Gewoon raar maar hopelijk nu netjes opgelost. 8)7

Ik vind dit klinken als scam / phising... de persoon aan de foon denk oh, eerste poging werkt niet, maar nu heb ik een naam en kan ik binnenkort een iets betere poging doen.
--- just my two cents..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:08

karuna schreef:
In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.

Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?

Helemaal niet , want je kan iedereen opgeven als contactpersoon . Je staat toch bij de KvK niet ingeschreven als eigenaar van het bedrijf en incassoburo en deurwaarder controleert altijd de gegevens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:10

En aangezien het hier duidelijk niet om een aangetekend schrijven ging, heeft niemand een poot om op te staan.
Nergens bewijs dat je die brief ontvangen hebt uiteindelijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:11

Eleeke schreef:
xxCYNNxx schreef:
Jeetje wat een gedoe...en om problemen te voorkomen alles uitzoeken? Waarom? Dat was helemaal niet nodig, want je had helemaal geen problemen gekregen.
Een deurwaarder had hier al niks mee gekund, aangezien je kunt aantonen dat dat bedrijf niet op jouw adres gevestigd is en bovendien alleen jij ingeschreven staat op dat adres. Gelijk dat soort instanties vleugellam gemaakt, want ze kunnen dan niks anders dan afdruipen en uit gaan zoeken waar desbetreffend bedrijf dan wel gevestigd is.
Een incassobureau kan al helemaal niks, behalve bluffen en dreigen...echte macht om je te dwingen te betalen hebben ze verder niet.

En al komt een louche incasso bij je aan de deur; 112 is zo gebeld hoor, zul je zien hoe snel dat soort volk afdruipt als ze bij iemand aan de deur komen die wel weet wat zijn/haar rechten zijn.

Dus problemen had je sowieso hier niet van gehad. Op zn hoogst 5 minuten van je tijd om desbetreffend bureau er op te wijzen dat het bedrijf niet op jouw adres zit en sowieso helemaal niet van jouw is.

Dat klinkt als een flinke stress situatie, terwijl 2 telefoontje om het op te lossen een stuk minder gedoe oplevert. Daarnaast heeft TS hiermee het andere bedrijf een boel kosten bespaard.

lol hoezo stress? Helemaal niet, want een deurwaarder kan ts helemaal niks maken. Ze heeft al dat attest waarmee ze aantoont dat zij de enige is die op dat adres staat ingeschreven. Als een deurwaarder zn werk doet heeft hij kvk nummer van dat louche bedrijf nagekeken, danwel bij de gemeente gecontroleerd of opgegeven adres bij het wanbetalende bdrijf hoort.

Komen ze toch aan de deur, omdat ze hun werk niet goed voorbereid hebben, dan had ts alleen maar met dat attest hoeven wapperen en ze erop wijzen dat ze eerst maar eens hun werk goed moeten doen door bij kvk en gemeente adresgegevens etc te controleren voor ze bij iemand op de stoep staan/dreigende brief sturen.

Als die 2 min zo'n sukkel van een deurwaarder op zn plek zetten je al stress bezorgt, dan ben je wel erg stressgevoelig.

Een incasso kan al helemaal niks, dus daar van onder de indruk zijn is al helemaal niet nodig. Alleen een deurwaarder heeft echte macht, maar ook die kan niks in deze specifieke situatie, want ts kan al aantonen dat het bedrijf, voor wie de factuur was, helemaal niet van haar is, laat staan dat het daar gevestigd is op haar adres....dus dan houdt het verder op voor meneer/mevrouw de deurwaarder

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:19

pjer schreef:
karuna schreef:
Nee ik heb geen bedrijf en ken het ook niet, ken ook niemand die er werkt of heeft gewerkt. -O- Om de een of andere vage reden is mijn naam en adres door het ontvangende bedrijf doorgegegen. Dat per telefoon De "nieuwe contactgegevens" heeft doorgegeven. Nu zijn mijn achternaam en ook de straatnaam geen voor de hand liggende namen. Achternaam was weliswaar niet goed doorgegeven, spelling wijkt af. Maar toch.

Post was gericht aan bedrijf, maar de man aan de telefoon herkende mijn achternaam als zijnde contact persoon. Gewoon raar maar hopelijk nu netjes opgelost. 8)7

Ik vind dit klinken als scam / phising... de persoon aan de foon denk oh, eerste poging werkt niet, maar nu heb ik een naam en kan ik binnenkort een iets betere poging doen.
--- just my two cents..

Ja dat denk ik dus ook. Dat de ellende nu pas begonnen is. De wijze van handelen van TS (helemaal dingen uit gaan zoeken en gaan reageren) werken dat soort dingen juist in de hand. Net als mensen die gebeld zijn door een nummer dat ze niet kennen en dit dan terug gaan bellen. Deze mensen zijn juist heel vatbaar voor internetfraude, meer dan mensen die nergens op reageren of wat mee doen. Daar moet je echt mee oppassen tegenwoordig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:20

Attitude schreef:
karuna schreef:
In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.

Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?

Helemaal niet , want je kan iedereen opgeven als contactpersoon . Je staat toch bij de KvK niet ingeschreven als eigenaar van het bedrijf en incassoburo en deurwaarder controleert altijd de gegevens.

Precies.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:30

Hé kom op, flauwe opmerkingen zijn niet nodig. Als je het een stom topic vindt hóef je niet te reageren.

Er wordt heel veel geklaagd over hondsbrutale incassobureaus en deurwaarders die niet alles volgens de regels doen en erop gokken dat mensen die regels niet goed genoeg kennen. Als je daar al eens gezeik mee hebt gehad snap ik dat je niet wil afwachten. Ik zou er zelf misschien ook nonchalanter mee omgaan maar hé, ik ben niet karuna en prima als zij het wel meteen wil uitzoeken. Ieder z'n eigen manier toch. :)

Het klinkt wel erg vaag allemaal dus ik hoop niet dat dit inderdaad één of andere scam is. Hopelijk is het nu gewoon opgelost.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:42

Bloodymary schreef:
pjer schreef:

--- just my two cents..

Ja dat denk ik dus ook. Dat de ellende nu pas begonnen is. De wijze van handelen van TS (helemaal dingen uit gaan zoeken en gaan reageren) werken dat soort dingen juist in de hand. Net als mensen die gebeld zijn door een nummer dat ze niet kennen en dit dan terug gaan bellen. Deze mensen zijn juist heel vatbaar voor internetfraude, meer dan mensen die nergens op reageren of wat mee doen. Daar moet je echt mee oppassen tegenwoordig.

Exact mijn gedachte, ze hebben nu dus een naam en een adres die beide bevestigd zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:53

ook idd met het oog op phising en andere vormen van oplichting is het verstandiger om niet te reageren/retour afzender te doen en verder niks.
Was het geen oplichting en komt idd een deurwaarder is het alsnog snel genoeg opgelost, zeker in ts dr situatie

Het is namelijk erg vreemd dat er geen afzender op de envelop stond, maar blijkbaar ook niet op de factuur zelf. Immers heeft ts dat achterhaald via kvk. Nog nooit meegemaakt dat een bedrijf niet naam en adres op hun factuur heeft staan. Is dat zelfs niet verplicht? In verband met bv btw aangifte van ontvanger (als het een factuur tussen 2 bedrijven betreft en dat was hier het geval)? Een bedrijf zal immers deze facturen op geven bij de belasting vanwege hun btw aangifte, dan moet er wel naam en adresgegevens opgegeven worden, niet alleen een kvk nummer, of nu ja; misschien niet zozeer de belasting direct, maar wel voor hun administratie moet dat allemaal geregistreerd staan. Want als ze controle krijgen van de belastingdienst dan zijn ze de banketstaaf als ze al die gegevens niet hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 14:07

Op de factuur stond wel eea aan gegevens van de verstuurder. Op de enveloppe niet. :j Maar om juist phishing en bedrog voor te zijn. Even gebeld met kvk of het bedrijf bestond, of kvk nummer, adres en telefoonnummers klopten (een wel maar die nam niemand op. andere was fout, scheelde een cijfer. Juiste dus van kvk gekregen). En wie ik aan de lijn zou moeten krijgen als ik zou bellen. En of er bijzonderheden waren. Vervolgens telefoon op anoniem gezet zodat die niet zichtbaar zou zijn bij de gebelde. Betrof bij opnemen idd de juiste persoon en bedrijfsnaam klopt met de soort factuur die gestuurd is.

Ben wel gek maar niet van gisteren. :+ weet dondersgoed dat er scam en andere narigheid bestaat.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:08

En je alarmbellen gingen niet af op het feit dat de telefoonnummer en adresgegevens/poststempel of wat was op de factuur allemaal niet klopte? :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 14:11

Nu lees je verkeerd. De afzenders bedrijfsnaam ed stonden op de factuur. Die ik kon inzien na openen van de brief. Die heb ik gecheckt. Verstuurder heeft mijn gegevens doorgekregen van het bedrijf dat zoek is nu als contact gegevens voor sturen van facturen en zo. Poststempel schijnt te kunnen is me door kvk uitgelegd. Regio wisselt in welke grote plaats er gestempeld wordt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:12

Ik zou ook bang zijn voor een scam in dit geval.
Karuna hoe heb jij je voorgesteld aan de telefoon?
"Goedendag met mvr......, ik heb een factuur ontvangen die niet voor mij is?"
Dan heeft de persoon aan de andere kant van de lijn natuurlijk gelijk jouw naam, dat hij deze dan fout spelt is niet heel gek.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:15

karuna schreef:
Op de factuur stond wel eea aan gegevens van de verstuurder. Op de enveloppe niet. :j Maar om juist phishing en bedrog voor te zijn. Even gebeld met kvk of het bedrijf bestond, of kvk nummer, adres en telefoonnummers klopten (een wel maar die nam niemand op. andere was fout, scheelde een cijfer. Juiste dus van kvk gekregen). En wie ik aan de lijn zou moeten krijgen als ik zou bellen. En of er bijzonderheden waren. Vervolgens telefoon op anoniem gezet zodat die niet zichtbaar zou zijn bij de gebelde. Betrof bij opnemen idd de juiste persoon en bedrijfsnaam klopt met de soort factuur die gestuurd is.

Ben wel gek maar niet van gisteren. :+ weet dondersgoed dat er scam en andere narigheid bestaat.

Bedrijven die aan phishing en nepfacturen doen staan doorgaans gewoon ingeschreven bij de KvK hoor. Die inschrijving stelt namelijk helemaal niks voor eigenlijk.

luuntje

Re: Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:52

Ts hopelijk is het nu opgelost.
En komt er geen verder gedoe van.

Ik heb weleens per ongeluk post van de buurman open gemaakt, zelfde verzekeraar.
Excuus aangeboden bij het bezorgen van de envelop.
Buurman heeft mij niet aangeklaagd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:09

Jes schreef:
Dan heeft de persoon aan de andere kant van de lijn natuurlijk gelijk jouw naam, dat hij deze dan fout spelt is niet heel gek.

Ja en?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 15:28

Het raadsel helemaal opgelost, dankzij gemeente waar bedrijf zat waar de factuur heenmoest. Die hadden met veel zoekwerk een contact adres. Net ander huisnummer dan ik en die hebben net andere postcode,

Wat blijkt die mevrouw heeft jaren geleden steeds post van ons ontvangen en gebracht en eerste keer ook heel veel zoekwerk gedaan voor ze ons gevonden had. En nu dus omgekeerd. :+

Wat is er nu fout gegaan. Nou een hoop. _O- inclusief een stokoude verzender met een wat kort lontje die soms wat in de war begint te raken. Vandaar ook de knullige factuur en een verhaal dat niet helemaal klopt :oo . :P

Simpeler dan simpel twee cijfers door elkaar gehaald door de verstuurder die wel vaker wat foutjes maakt. En we hebben een beetje dezelfde achternaam maar die van hun de standaard versie zeg maar. En kwa situatie heeft de verstuurder twee bedrijven door elkaar heeft gehaald. Omdat zij een zelfde verhaal hadden gehoord ook. Bedrijf waarvoor de factuur was, is nu aan de verhuis, telefoon juist vandaag tijdelijk in storing geweest daardoor omdat het omgezet moest worden.

Ben er even heen gescharreld en ruim een uur zitten beppen met de mevrouw en hard kunnen lachen om de situatie. Vooral omdat zij destijds ook zo n enorme speurtocht heeft gehad met facturen op naam die net niet klopte en andere postcode en zo. _O-

Kortom factuur is bij de juiste baas. De verstuurder wordt even ingelicht dat hij ander huisnummer moet gebruiken en we weten van elkaar bij foute post waar we moeten zijn. :))

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:01

karuna schreef:
zitten beppen met de mevrouw en hard kunnen lachen om de situatie.

+:)+ :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:19

Zoveeel toeval bestaat niet. Althans ik geloof er niet in.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:54

Wat een bijzondere wending, als ik eerlijk ben snap ik van je laatste post vrij weinig.

Alleen dat je gezellig hebt zitten kletsen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:01

Nu niet meer van toepassing
Maar de meest reguliere oplossing

Adres doorstrepen en
“Retour afZender
Geadresseerde onbekend” op de envelop Kalken
En terug de bus in :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:12

Bijzonder dat je straatgenoot heel blij is met een brief van het incasso-bureau.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 19:15

marleen_88 schreef:
Wat een bijzondere wending, als ik eerlijk ben snap ik van je laatste post vrij weinig.

Alleen dat je gezellig hebt zitten kletsen?

De dame waar de factuur heen moest had al eens lang geleden een zelfde speurtocht gedaan voor een factuur op hun verbasterde naam en huisnummer en onze postcode. Precies andersom dus. We kenden elkaar daar dus van :D

Was geen incasso buro gewoon hun verhuurder van bedrijfspand wiens verhaal dus gewoon niet klopte. Zij hadden zelfde verhaal van hem gehoord ook al. :') man schijnt al flink op leeftijd en wat warrig te worden. Mogelijk twee bedrijven door elkaar gehaald. :P ter plekke verhuurder gebeld en de boel kwa huisnummer rechtgetrokken. Meteen tekeningen en fotos van hun nieuwe locatie gezien ook. Hihi :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:58

Sommige mensen valt het mee en sommige mensen maken ontzettend veel raardere situaties mee. In hoeverre trekken mensen zich dingen aan of beïnvloed hun belevingsvermogem dat.zal niemand weten.

Mooi dat het opgelost lijkt iig

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 00:07

Jeepers creepers, Bokt in de bocht hoor :roll:

Blij dat het opgelost is Karuna!