Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:15

Ja TS, je betaald ongetwijfeld netjes voor de kleding die je uiteindelijk koopt.
Maar alle extra kosten die jij veroorzaakt met je manier van bestellen betaald de webshop.
En dus nemen ze maatregelen

GDG

MightyMike schreef:
Lekker, bokt is weer bokt, laat dan maar lekker dit topic... Ik begrijp heel goed dat het hen wat kost heen en weer sturen. Maar daar kies je in het geval van een kleding webshop toch ook voor?

Hoe kan het dat het nog steeds niet tot je doordringt dat jij een uitzonderlijke houding/mening hebt op dit vlak?

MightyMike schreef:
Ik heb bijna 3000 euro alleen dit jaar bij ze gekocht
Iedereen die ik ken doet dit, neem aan dat een webshop met kleding daar rekening mee houd.

Besef je dat je voor 15000 euro, vijftienduizend euro(!), hebt besteld en voor 12000 euro hebt teruggestuurd :wow: ?! En dan klagen dat ze dat niet meer willen voorschieten... daar zakt mijn broek vanaf (oliebol, verkeerde maat besteld).

MightyMike schreef:
Iedereen die ik ken doet dit, neem aan dat een webshop met kleding daar rekening mee houd.

Ten eerste: als dat echt zo is dan heeft iedereen die je kent zo'n mail ontvangen met de mededeling dat op de pof kopen er nu niet meer in zit. Ten tweede: ja ze houden hier rekening mee door die mensen niet meer op de pof te laten kopen omdat ze merken dat mensen het ineens niet meer op deze verkwistende manier doen als ze het eerst zelf moeten betalen.
Laatst bijgewerkt door GDG op 08-10-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

MightyMike schreef:
Ben dus wel benieuwd, ik pas in de stenen winkel ook soms 5 broeken voor ik er 1 mee neem, maar dan worden de overige broeken gepast en wel toch ook niet vernietigd?

In een stenen winkel kan je kledij enkel passen, dus laat ons zeggen max. 5 minuten dragen.
Met een webshop kan je de kleren gerust meerdere dagen aandoen om dan pas retour te doen.

In een stenen winkel kom je af en toe ook wel kledingstukken tegen die gepast werden door iemand met te veel make up of trekt iemand er per ongeluk een knoopje vanaf. Deze stukken worden door de medewerker aan het pashokje gecontroleerd en indien nodig (bij veel schade) met flinke korting aangeboden. Moest er toch een gevlekt shirtje terug in de rekken belanden, kan je er als klant voor kiezen om een ander shirtje te nemen.
Bij een webshop kan je dat niet en hoop je als klant maar dat er een net en volledig kledingstuk naar je opgestuurd wordt. Dit kost voor een webshop tijd en geld. Vernietigen of is dan soms eenvoudiger.

In een stenen winkel is er geen verschil in kosten voor het bedrijf of je nu 1 broek of 10 past.
Bij een webshop is er wel een verschil in kosten voor het bedrijf of je nu 1 broek of 10 past.
Deze kosten neemt een webshop graag op zich voor het merendeel van de klanten (95% in dit geval dus).
Laatst bijgewerkt door Gini op 08-10-19 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:16

Die 3.000, is dat incl of excl retouren :D

Passen mag best. Als jij 2 maten besteld mag je er 1 terug sturen - doe je dit altijd, zit je aan de 50% retour. Bij lange na niet de 80%.

tamary

MightyMike schreef:
Waarom? Ik betaal netjes voor de kleding die ik koop, wil alleen liever niet vooruitbetalen. Heeft niets met in zoomen te maken, kleding moet passen, anders hoef ik het niet. Ga geen opties bedenken om het maar te hoeven houden en niet terug te zenden. 2e hands is dan ook iets heel anders. Kies er dan nu ook voor om naar de stenen winkel te gaan, hoeft helemaal geen discussie te zijn. Gaat met niet om alleen het geld, maar ben gewoon oprecht benieuwd waarom kleding vernietigd zou moeten worden? In de stenen winkel, pas ik ook, vandaar de vraag.

En wehkamp heeft ook geen maattabellen op de site staan? Zodat je jezelf kan opmeten en kijken wat dus moet passen en wat niet?

Skessa_

Nou ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is voor TS :=

Ben je het er niet mee eens, bestel je ergens anders of je gaat de stad in. Nog beter voor de lokale winkels ook *\o/* *\o/*

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:16

Mars schreef:
MightyMike schreef:
Ik hoef zeker ook niet online te bestellen Relaxed, fijn dat je er nog even op wijst.. Ik vraag me alleen af waarom, wat er gebeurd met de kleding naderhand dat het voor een webshop zo'n probleem zou zijn. De hele overige discussie die nu ontstaat en het vinger wijzen hoeft niet..

Kleding die netjes en heel is wordt gewoon verkocht lijkt mij.

Dat lijkt mij dus ook, vandaar dat ik de vraag stel, waarom het dan toch vernietigd zou moeten worden, want dat is wat er gebeurd volgens de media. Lees hier in het topic ook, dat Wehkamp er een outlet voor heeft. Maar vind dat lastig, ik kan hetzelfde doen in de stenen winkel, hang het dan weer in het rek terug en dan wordt de kleding gewoon weer verkocht. Dat verschil is voor mij de vraag, de rest wat in dit topic ontstaat niet.. Geef al aan dat ik dan voortaan bij de stenen winkel wel shop, na zeker meer dan 10-15 jaar Wehkamp.

Sclimpre

MightyMike schreef:
tamary schreef:
Andere optie is om de grotere maat te bestellen en een tijdelijke zoom te gebruiken om ze daar in te nemen waar dat nog nodig is. Maar dan moet je inderdaad handig zijn en een naaimachine hebben.

Ik zelf zit op het punt om aantal dingen zelf te gaan maken ivm kosten en niet kunnen vinden wat ik zoek, maar geluk van stabiel gewicht en al oude broek (in dit geval) die weliswaar versleten is, maar uitstekend als patroon kan dienen. Kinderen in de groei maakt dat iets moeilijker al zou ik als ze zo rap uit hun kleding groeien meer richting 2e hands opties kijken dan nieuw kopen.

Waarom? Ik betaal netjes voor de kleding die ik koop, wil alleen liever niet vooruitbetalen. Heeft niets met in zoomen te maken, kleding moet passen, anders hoef ik het niet. Ga geen opties bedenken om het maar te hoeven houden en niet terug te zenden. 2e hands is dan ook iets heel anders. Kies er dan nu ook voor om naar de stenen winkel te gaan, hoeft helemaal geen discussie te zijn. Gaat met niet om alleen het geld, maar ben gewoon oprecht benieuwd waarom kleding vernietigd zou moeten worden? In de stenen winkel, pas ik ook, vandaar de vraag.

In de stenen winkel brengt passen geen administratie mee. Terug opvouwen en terug het rek in en klaar.
Bij een webshop hangt er een hele inventaris achter.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:17

Het wordt ook niet vernietigd :roll:

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:17

Ibbel schreef:
MightyMike schreef:
Ik heb bijna 3000 euro alleen dit jaar bij ze gekocht, bestel niet voor de lol, maar wanneer ik iets nodig heb.

Dus je hebt voor meer dan 15.000 euro besteld? :wow: :x
En jij snapt niet dat voor meer dan 12.000 euro retourgoederen verwerken een kostenpost voor Wehkamp is?

Dit dus.

Ik begrijp wel dat Wehkamp jouw liever kwijt dan rijk is als klant.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:17

Skessa_ schreef:

Ben je het er niet mee eens, bestel je ergens anders of je gaat de stad in. Nog beter voor de lokale winkels ook *\o/* *\o/*

Bedankt voor de moeite van je reactie op dit topic. Ook enorm bedankt voor het meedenken waarom kleding dan vernietigd wordt.. Ik geef allang in mijn eerste post aan dat ik dan de keuze maak voor een stenen winkel, nergens lees je dat ik het er niet mee eens ben, maar benieuwd ben wat er dan met de kleding gebeurd waardoor dit blijkbaar voor een webshop niet uit kan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:18

OK, nog een keer. Retour gezonden kleding en schoenen wordt niet vernietigd.
Hoe komen jullie aan dit idee.
Het wordt niet vernietigd.
Niet. Als ik; nee, not. Njet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:19

MightyMike schreef:
Skessa_ schreef:

Bedankt voor de moeite van je reactie op dit topic. Ook enorm bedankt voor het meedenken waarom kleding dan vernietigd wordt.. Ik geef allang in mijn eerste post aan dat ik dan de keuze maak voor een stenen winkel, nergens lees je dat ik het er niet mee eens ben, maar benieuwd ben wat er dan met de kleding gebeurd waardoor dit blijkbaar voor een webshop niet uit kan.

NIET VERNIETIGD NIET NOT NJET NEE

Amber90

Retournern is het probleem niet, dit is onderdeel van de service. Echter is 80% zodanig hoog dat ze geen winst- laat staan verlies op jou maken.
Je kunt blijven bestellen+retourneren maar niet meer achteraf betalen aangezien jij als klant gewoon geld kost op deze wijze. Ze moeten toch blijven bestaan.
Administratie, mankracht om alles uit te pakken, te checken, opnieuw in te pakken, opnieuw in de opslag te plaatsen.. bovenop de verzendkosten heen en terug die ook door het bedrijf worden betaald.

De kosten die dergelijke bedrijven maken zijn niet helemaal vergelijkbaar met een stenen winkel, dat zit heel anders in elkaar.

Ik begrijp je frustratie overigens zeker, maar er zitten echt twee kanten aan het verhaal natuurlijk.

Edit: je hebt ergens gelezen dat de producten dan vernietigd worden, dit hoeft niet bij dit bedrijf zo te zijn.. kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Wel kan het zijn dat het door het retourneren niet nogmaals verkocht wordt en dan met een opkoper meegaat voor een klein percentage van de inkoopsprijs, wat dan natuurlijk alsnog geld kost.
Laatst bijgewerkt door Amber90 op 08-10-19 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

MightyMike schreef:
Skessa_ schreef:

Daar is allemaal al 10 x antwoord opgegeven.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:19

Dat is in de media geweest, komende vanuit webshops zelf. Weet niet of dit voor Wehkamp geldt, maar vraag toch ook naar hoe het zit? Maar hoor graag van je Rien10 wat er dan wel mee gebeurd?

rien10

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:20

Heb ik al uitgelegd. Lees een pagina terug.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:21

rien10 schreef:

Nóóóóó!!!! :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:21

Oh ships, die was ik vergeten. Excuser moi.

En er had natuurlijk moeten staan: Als in Niet; als ik.
Bommer

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:23

Wanneer kleding afgeschreven wordt, wordt er eerst geprobeerd om het via een andere weg te verkopen (tweedehands of via kleinere winkels), maar wanneer dat niet kan worden de kledingstukken daadwerkelijk vernietigd. Alleen is dit een zeer klein percentage en absoluut niet de standaard bij geretourneerde kledij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:23

MightyMike schreef:
Dat is in de media geweest, komende vanuit webshops zelf. Weet niet of dit voor Wehkamp geldt, maar vraag toch ook naar hoe het zit? Maar hoor graag van je Rien10 wat er dan wel mee gebeurd?

Dat heeft ze toch uitgelegd? Net als tig anderen hier :roll:

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:25

Ik had een heel stuk getypt, maar ik kom er niet achter hoe we hier tot je door gaan dringen dat het gewoon rete asociaal is wat je doet. Een retourzending verwerken kost een bedrijf om en nabij de 25,- per item. En dan stuur je 80%!!!! terug.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:25

rien10 schreef:
MightyMike schreef:
Wordt al een flinke discussie. Maar gaat mij niet om of ik daar wel of niet zou moeten bestellen, ga nu wel naar de stenen winkels dan, maar waarom, wat gebeurt er dan met de kleding die retour gaat?

Kleding die retour gaat wordt uitgepakt, geadministreerd dat het retour is, er wordt een verrekening aan de klant aangemaakt, de kleding wordt geïnspecteerd, zo nodig gestoomd of gestreken, weer ingepakt en weer op voorraad geboekt en fysiek in het schap gelegd. Heel wat werk dus. En dat allemaal gratis Want; gratis verzending. En wij vinden dat allemaal maar normaal. En maar mopperen op Wehkamp en de andere webshops.

Als jij E 700,-- besteld en E 150,-- houd, vind ik je geen goede klant. Wel een klant waar vreselijk veel werk in zit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:26

rien10 schreef:

Omdat er zat hier ongewenste/onverkoopbare kledingstukken tot balen verpakt verscheept wordt naar Afrika waar het alsnog op de vuilstort beland? Ja daar zit een groot deel recycling in die via de kledingbak op die hoop beland, maar ook bedrijven doneren daar aan. Technisch gesproken is dat inderdaad niet vernietigd als in verbrand, maar dat geeft geen garantie op gebruik als kledingstuk of verwerkt tot andere grondstof.
Qua milieubelasting en duurzaamheid is dat veel terugsturen (of zelfs veel kopen en houden) een flinke kostenpost op allerlei vlakken. Het heeft zijn fijne kanten voor ons, maar er zit een dikke verborgen rekening achter die ook maatschappelijk voor de bedrijven zelf steeds minder te verantwoorden is.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:26

That escalated quickly :+

TS, Wehkamp is een webshop, geen bank. Ben blij dat ze er geen extra kosten voor vragen!

Edit: Of het aso is om zoveel terug te sturen. Imo niet. Wel om er zo'n drama van te maken.

Mam en ik horen ook bij deze 5%, maar wij hebben zo'n extreem lastige maten (supersmalle taille, dikke kont en mega bovenbenen) dat het bijna onmogelijk is om in 1x iets passends te bestellen. Imo is dit niet aso.

Overigens doen wij ook maar 2/3x per jaar zo'n bestelling. Al blijven wij wel onder de 300€
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 08-10-19 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt