Dier doodgereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Re: Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:34

Zelf enkel wat kikkers en padden.

We hebben hier in de buurt vijvers met een weg langs. Daar lopen geregeld eenden, ganzen en zwanenfamilies de weg op maar dat is geweten dus iedereen houdt er rekening mee.

Laatst op de autostrade (2vaks+pechstrook), stak er een moeder eend met wel 10 kuikens de weg over. De middenberm was een betonnen blok dus ze zaten daar vast. Wij reden op het 1e vak en ze liepen op het 2e vak richting de middenberm. Heb de politie onmiddellijk gebeld maar ben paar dagen niet goed geweest van het beeld en het idee dat ze waarschijnlijk zijn platgereden.

Dee_EsJarig

Re: Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:00

Pas geleden een vosje. Ik reed helemaal niet in het buitengebied en het was midden op de dag dus het laatste wat je dan verwacht is een vos die uit de berm schiet. Hij was gelukkig op slag dood voor zover ik het kon zien (kon daar absoluut niet stoppen). Oh wat vond ik het erg, heb kei hard zitten brullen in de auto. Snel de politie gebeld en die hebben geregeld dat het vosje is opgeruimd en mij gekalmeerd. Heb die weg nog wel een tijd ontweken, verschrikkelijk.

Gelukkig veel vaker mee gemaakt dat ik beestjes nog wel kon ontwijken (zonder zelf daarbij te verongelukken).

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:54

Al die verhalen hier... |( Ik heb zelf gelukkig nog nooit een dier aangereden *afkloppen*. Helaas al wel meerdere malen meegemaakt. De eerste keer was met één van onze eigen katten. Was net gebeurd. Natuurlijk nooit leuk om een dier van de weg te moeten halen, maar helemaal niet als het je eigen dier is. Tweede keer was een eend die werd aangereden door iemand op de andere weghelft. Wij waren nog uitgestapt om te gebaren dat die eend er liep, maar de bestuurder gaf zelfs extra gas. Kan natuurlijk van de schrik zijn geweest, maar het leek eerder op opzet. Eend was niet meteen dood, heel naar om te zien. We hebben hem maar bij de vrouwtjeseend gezet en de dierenambulance gebeld. Hij was later wel weg, maar ik denk dat hij wel is overleden. Ben daar echt naar van geweest.

Laatst wel bijna een konijn aangereden op weg van stal naar huis. Beest schoot vanuit de berm ineens voor de auto. Ik wist zo goed als zeker dat ik hem niet had geraakt, maar ben toch omgekeerd om te kijken. Schoot hij wéér voor de auto langs |o Maar niet geraakt dus, een hele opluchting.