Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb ook geen toeslagen, moet mijn eigen auto helemaal alleen betalen, terwijl jullie misschien wel samen met 1 auto kunnen. Zo blijven we bezig. Ik kan niet in een anders portemonnee kijken en zij niet in de mijne..
Gelukkig doe ik heel weinig aan verjaardagen en cadeau's

x_Anne_x schreef:Woont je schoonvader samen of heeft hij een LAT-relatie? In het geval van een LAT-relatie vind ik dat hij een korting moet krijgen op het singles-tarief. Hij is immers maandelijks meer kwijt voor reiskosten naar zijn vriendinKortom er wordt van ons verwacht dat wij 2/5 van het cadeau betalen.
Terwijl mijn schoonvader ook een relatie heeft maar daar wordt niets van verwacht zeg maar.
.x_Anne_x schreef:Wij doen daar gelukkig niet zo ingewikkeld over. Meestal gaat het als volgt: "weet je al wat je voor je verjaardag wil?" "Doe maar geld, ik spaar voor [duur voorwerp]".Wat is bij jullie gebruikelijk in de familie?
Relaxed schreef:Maar Chantal, ik heb toch helemaal niks te maken met wat andere stellen verder nog moeten betalen? Net als dat jij niet kan bepalen hoe ik blijf wonen.. Ik ben namelijk ook net gaan uitbreiden en groter/nieuwer gaan wonen.. Vreemd om te zeggen dat een single vooral niks moet ondernemenIk heb ook geen toeslagen, moet mijn eigen auto helemaal alleen betalen, terwijl jullie misschien wel samen met 1 auto kunnen. Zo blijven we bezig. Ik kan niet in een anders portemonnee kijken en zij niet in de mijne..
Maar heel simpel, als ik weet dat ik hetzelfde bij zou moeten dragen aan een cadeau als stellen, dan bedank ik en neem ik zelf mijn cadeau wel meeGelukkig doe ik heel weinig aan verjaardagen en cadeau's
m ChantalSmook schreef:Relaxed schreef:Maar Chantal, ik heb toch helemaal niks te maken met wat andere stellen verder nog moeten betalen? Net als dat jij niet kan bepalen hoe ik blijf wonen.. Ik ben namelijk ook net gaan uitbreiden en groter/nieuwer gaan wonen.. Vreemd om te zeggen dat een single vooral niks moet ondernemenIk heb ook geen toeslagen, moet mijn eigen auto helemaal alleen betalen, terwijl jullie misschien wel samen met 1 auto kunnen. Zo blijven we bezig. Ik kan niet in een anders portemonnee kijken en zij niet in de mijne..
Maar heel simpel, als ik weet dat ik hetzelfde bij zou moeten dragen aan een cadeau als stellen, dan bedank ik en neem ik zelf mijn cadeau wel meeGelukkig doe ik heel weinig aan verjaardagen en cadeau's
Je begint zelf met de vergelijking dat het als single allemaal zoveel duurder is dan als je een relatie hebt rondom de vaste lasten.. dat vind ik een opmerking die uit de lucht is gegrepen en waarvan ik zeker denk dat ook dat niet standaard zo is en daarom krijg je mijn argumentatiem

Relaxed schreef:absque_dubio schreef:
Ik pak even jouw bericht erbij als voorbeeld.
Als single heb je 1 familie/gezin, en 1 vriendengroep.
Voeg 2 singles samen, als stel. En bovenstaande verdubbelt.
Als stel heb je dus 2 families/gezinnen, en 2 vriendengroepen om cadeautjes voor te kopen.
Dus ik denk niet dat stellen het zoveel makkelijker hebben.
Maar andere vaste lasten deel je ook samen, die je als single gewoon alleen moet dragen. Want helaas, de energiekosten bijvoorbeeld zijn voor mij alleen echt niet de helft van wat een stel betaald
ChantalSmook schreef:Relaxed:
Je zegt dat je net zoveel moet betalen als stellen. Maar ook de aanhang heeft een familie waarbij cadeaus gelapt moeten worden dus daar ben je ook weer geld aan kwijt. Terwijl jij dat als singel dus niet hoeft te betalen. Het is niet dat we per maand dan bv minder geld zijn aan cadeaus dan dat singels zijn omdat je ook 2 x zoveel bijzondere momenten hebt.
Die 1/9e extra waarvan jij vind dat het betaald moet worden moet ook al bij het netwerk betaald worden voor gelegenheden toch door dat stel.
Als singel zou ik lekker in mijn goedkope huur flat blijven...als relatie zijn we bezig met uitbreiding en moeten we straks een groter huis met hogere vaste lasten een ruimere auto meer verzekeringen etc. Omdat hier blijven wonen geen optie meer zal zijn. Daarnaast zijn ook al mijn toeslagen vervallen sinds ik samen ben omdat we teveel verdienen en zijn mijn mileu belasting e.d. ook gewoon verdubbeld. Onderaan de streep scheelt het een beetje aan energie en aan het tv abonnement wat je kunt delen.. maar verder valt dat best mee hoor.
Ik denk als singel dat ik financieel meer over hou als stellen.
Daarom vind ik het ook zo stom om voor een ander te vinden wat er betaald moet worden. Iedereen heeft een andere draagkracht en mogelijkheden.
meen je dit echt?? Staat vol met aannames. Wie zegt dat een vrijgezel geen leven wil met eigen huis. Vrijgezel kan ook geen toeslagen krijgen etc..... quintusgl schreef:ChantalSmook schreef:Relaxed:
Je zegt dat je net zoveel moet betalen als stellen. Maar ook de aanhang heeft een familie waarbij cadeaus gelapt moeten worden dus daar ben je ook weer geld aan kwijt. Terwijl jij dat als singel dus niet hoeft te betalen. Het is niet dat we per maand dan bv minder geld zijn aan cadeaus dan dat singels zijn omdat je ook 2 x zoveel bijzondere momenten hebt.
Die 1/9e extra waarvan jij vind dat het betaald moet worden moet ook al bij het netwerk betaald worden voor gelegenheden toch door dat stel.
Als singel zou ik lekker in mijn goedkope huur flat blijven...als relatie zijn we bezig met uitbreiding en moeten we straks een groter huis met hogere vaste lasten een ruimere auto meer verzekeringen etc. Omdat hier blijven wonen geen optie meer zal zijn. Daarnaast zijn ook al mijn toeslagen vervallen sinds ik samen ben omdat we teveel verdienen en zijn mijn mileu belasting e.d. ook gewoon verdubbeld. Onderaan de streep scheelt het een beetje aan energie en aan het tv abonnement wat je kunt delen.. maar verder valt dat best mee hoor.
Ik denk als singel dat ik financieel meer over hou als stellen.
Daarom vind ik het ook zo stom om voor een ander te vinden wat er betaald moet worden. Iedereen heeft een andere draagkracht en mogelijkheden.
meen je dit echt?? Staat vol met aannames. Wie zegt dat een vrijgezel geen leven wil met eigen huis. Vrijgezel kan ook geen toeslagen krijgen etc.....
Ik zit dit met mn mond open te lezen...
en nu een paar jaar later wel met relatie vind ik niet dat ik veel erop vooruit ben gegaan omdat ik hele andere prioriteiten heb maar ook omstandigheden weer zijn veranderd.Rakkie123 schreef:.....als ik zou weten dat mensen zo zouden lopen eikelen voor een cadeau, zou ik spontaan nooit meer een feest geven....