Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
__danielle__ schreef:zowel mijn zusje als mijn moeder hebben dat ook gehad. en mensen op hun bruiloft gehad die (in beide gevallen) uitgenodigd waren door schoonmoeder omdat die vond dat die er bij hoorden. dat hebben wij dus ook mooi afgevangen door het op zo'n besloten manier te doen haha. als mensen meer willen zien van de setting op de boot hoor ik het graag, maar wil het topic niet volspammen.
wij hebben dus wel voordat we de boot op gingen foto's gemaakt, en echt, 2 uur is echt niet te weinig! dus plan dat ruim in.
Vumana89 schreef:Ik heb een brutale vraag. En antwoorden mogen natuurlijk via PB.
Ik ben druk met locaties zoeken. Wat ik al zei, wij doen de dag als volgt (het wordt een vrijdag dus de kosten liggen natuurlijk iets hoger). Voor alles geldt 40 personen.
- ontvangst 13.30 uur, met thee/koffie,
- Ceremonie, 14.00 uur, tot ongeveer 15.00 uur,
- 15.00 toast met drankje en taart,
- 15.30 uur tot 18.00 uur naborrelen met bittergarnituur en 4 drankjes pp. Wij zijn dan weg voor de foto's.
(- 18.30 uur dineren op een andere locatie.)
Nu hebben wij locatie 5 bekeken. Wij zijn enthousiast. Ligt in een woonwijk, mooie ambiance om en in het gebouw. Het is van origine een restaurant. er worden geen zalen/ruimtes gesloten voor ons huwelijk. het restaurant is dus gewoon open.
Nu krijgen wij zojuist de offerte..
2000 euro voor vanaf de ontvangt tot en met de naborrel tot 18.00 uur.
Dit is dan ook nog de schatting want er wordt met flessen prosseco (toast) nageteld op de fles. Er wordt hier dan 4.95 per glas prosecco gerekend, maar ook €7 servies en serveerkosten voor de taart (die niet bij de 2000 inzit).
Dat alles dus x 40.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat erg duur vind.
Als je bedenkt dat hier nog de volgende kosten bijkomen,
De ambtenaar á €600,
De trouwkleding,
De ringen,
De uitnodigingen,
De taart zelf,
De aankleding van de ruimte,
De fotograaf,
Het diner....
Zie ik zaken nou heel vertekend of is het gewoon vrij duur?
Wat betaalden jullie voor het ceremoniedeel tot aan het diner?
En dat mag echt alleen de ruimte huur zijn.. (fotograaf etc en taart zie ik als extra kosten)
En waar heb je het gehouden? Zeker tips in Zuid Holland zijn welkom!!
Vumana89 schreef:@Mars, we wonen niet ver bij elkaar vandaan, waar ben jij getrouwd als ik vragen mag? Staat me bij dat dit ook niet enorm lang geleden is toch?Citaat:Beroep: Iets met mieren en azijn
En wat is jouw beroep?!![]()
@Amandavd ja zeker wel.

), dit was echt heel mooi! Vanuit de sabelwacht zijn we naar de borrel gegaan, hier was een speech van mijn vader waarna we de taart hebben aangesneden en getoost. Tijdens de borrel heeft een goede vriend van ons live akoestisch gitaar gespeeld en gezongen, er was door mijn vader gemaakte gluhwein en een warme chocomelk-bar. Tijdens de borrel de tijd gehad om even met iedereen te kletsen, mensen konden al in de photobooth en alvast het gastenboek invullen. Na de borrel hebben we gebarbecued, super gedaan door OerBBQ
Tip: kies je ceremoniemeester goed! Wij dachten dit niet nodig te hebben omdat we zelf alles vooraf heel goed hadden geregeld, maar echt, iemand die op locatie aanspreekpunt is en de gasten managed, goud waard
. Super feest gehad en om 2 uur werden we uitgezwaaid met sterretjes terwijl wij in een bootje door de kasteelgracht roeiden. Mijn ouders hebben ons toen naar de luxe B&B gebracht waar we de huwelijksnacht doorbrachten
Wij vonden het allebei heel fijn om nog een paar dagen tussen bruiloft en huwelijksdag thuis en vrij te zijn. Zo kan je rustig nagenieten en de herinneringen een plekje geven, in plaats van je gelijk in weer een nieuwe indrukwekkende reis te duiken.
Anouk94 schreef:Ik schop dit topic weer even.... ook wij zijn voornemens te gaan trouwen volgend jaar, op 3-7-2020.
We doen de gehele dag bij ons thuis op de boerderij.
Dus super leuk om ieders verhalen en tips te lezen!

Heel goed dat je de planning kwa fotografie aanstipt, dat vergeten veel stellen. In de winterperiode verlies je vanaf 14:00 uur alweer veel licht. Een een goede ceremoniemeester is goed waard inderdaad! Klinkt als een topdag
Bizar dat mensen zoiets doen! Die boot is echt super ruig
Cioccolato schreef:De locatie is ook het duurste van je budget vaak.