Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:27

Toen ik vrijgezel was en nog geen eigen huis had, had ik het wel kunnen doen.
Maar mijn man, beestjes, droomhuis en leuk inkomen achterlaten? Absoluut niet.

JustMe8484

Re: Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 02:15

Ja, als mijn gezin maar mee mag.

Toen ik jong wad zo'n 200 km verhuisd voor mijn eerste baan. Minimumloon. Geen vrienden of familie in de buurt. Daar alles op moeten bouwen. Had ik nooit willen missen.
Door omstandigheden weer terug gegaan naar mijn ouders.

Nu heb ik een gezin, maar een jaar geleden hebben we ons koophuis ingeruild voor een huurhuis, beide nieuw werk en een redelijk ander leven. OK, het is maar 40km verderop en alles kon gewoon mee, maar voor een nieuwe kans, nieuwe uitdaging gaan wij vrij ver.
Als we financieel gezien de mogelijkheid hadden zouden we gerust een tijd leven op de manier die jij omschrijft, maar dus wel met 't hele gezin...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 03:06

Ja, ik heb in het verleden al meerdere keren in het buitenland gewoond, maar ben in 2018 voor 5 jaar naar Amerika vertrokken om als wetenschapper rodeos te bestuderen. Maar ik heb hier dan ook meerdere jaren naar toe gewerkt en geleefd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:31

juniper schreef:
Ja, ik heb in het verleden al meerdere keren in het buitenland gewoond, maar ben in 2018 voor 5 jaar naar Amerika vertrokken om als wetenschapper rodeos te bestuderen. Maar ik heb hier dan ook meerdere jaren naar toe gewerkt en geleefd.

Wat bijzonder! Gaaf om de hele tijd tussen de rodeo's te kunnen werken!
Hoe is jou dat bevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:20

Ik zou dit best kunnen ja. Alleen ben te gehecht aan mijn dieren, mensen waar je aan gehecht bent kun je in die zin dan toch makkelijker mee nemen en mijn vriend zou er ook wel voor open staan denk ik.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:34

Bijna 7 jaar geleden zijn mijn man en ik met kinderen naar Engeland gegaan, niet meer meegenomen dan dat er in een grote bus kon, wij zijn niet honkvast, als we morgen een aanbieding krijgen om ergens anders naar toe te verhuizen zullen we dat doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:42

Als ik mijn kerel niet had leren kennen was ik allang weggeweest. Naar Engeland of naar Texel ( :+ ).

Nu we bijna 10 jaar verder zijn vind ik de Scandinavische eilanden ook interessant en zou daar ook zo naartoe gaan.

De wederhelft iets minder snel, ben verder wel heel tevreden met wat we hebben hoor! Ik ben een heel gelukkig mens. :j

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 00:44

Ja hoor, makkelijk eigenlijk. Enkel zit ik met mijn paard(en) en die laat ik later niet achter, of ik moet ze mee kunnen nemen. Later wil ik ook zeker verhuizen naar een ander land.
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 20-02-22 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 00:59

Ja,
Ik ben jong, niks wat me tegen houd.

Op dit moment woon ik in Amerika, ik werk als Au Pair. Ik mis Nederland en de vastigheid totaal niet. Vrienden en familie zijn allemaal nog in Nederland. Iedere week ontmoet ik hier nieuwe mensen en zie ik nieuwe plekken.
Vastigheid heb ik wel omdat ik kost en inwoning heb en een vast salaris. Ik woon in bij het gezin dus heb wel een nieuwe ‘familie’ hier.

Als ik weer de keuze zou moeten maken zou ik het zeker doen!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 01:12

Ja, want ik ga dat doen. Tegelijkertijd benauwd het me om stil te staan bij alles wat ik achter laat, al weet ik (uit eerdere ervaring en aannames) dat veel van die structuren, mensen, beesten, etc. er over 2 jaar ook nog zijn.

Ik zie Nederland (nu nog) wel als mijn thuisbasis. Waar ik een huis zal kopen ooit, mijn kinderen (vanaf middelbare schoolleeftijd) op wil zien groeien.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 01:55

Ik ben verhuisd 140 kilometer verderop. Niet voor mijn werk, wel voor een vent en zijn werk :=
Ik vind famillie & vrienden minder belangrijk dan mijn eigen huisje boompje beestje.
Het is immers ook maar 140 kilometer :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 05:11

Ja hoor! Was oorspronkelijk op vakantie nu in amerika maar heb eindelijk goedkeuring gekregen voor mijn visum dus beslist om niet meer terug te gaan naar België gedurende de volgende stappen. Maar dat betekent niet dat ik het er niet lastig mee heb om mijn vrienden achter te laten, integendeel.
Verder hang ik nog niet vast aan een job, vriend of paard (wel een hond) of huis etc. Ik teken en fotografeer, en dat kan je overal doen.
Over workaway gesproken, zou het fantastisch vinden om dit voor een lange tijd te doen en zo amerika rond te reizen!

Verschiet er nog van hoeveel mensen dit effectief zouden kunnen :j

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 05:17

elnienjo schreef:
juniper schreef:

Wat bijzonder! Gaaf om de hele tijd tussen de rodeo's te kunnen werken!
Hoe is jou dat bevallen?

Goed, het is inderdaad super bijzonder. Voor de mensen daar is het heel normaal, maar voor mij als Nederlander is het heel speciaal om achter de schermen te komen of kenners te mogen interviewen. Er gaat veel kennis en kunde rond in die wereld. Niet alle gedachtegangen zijn het zelfde als die van ons, maar dat is juist de focus van mijn studie!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 07:40

@juniper
Zoiets lijkt me echt retegaaf... Heb je nog een assistent nodig? O:)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:52

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:18

Ja, een basisinkomen - zoals dat in Scandinavische landen is (of geopperd is) - zou mij niet in NL houden. Al moet ik zeggen dat dat niet mijn reden is om wél in NL te blijven. Mijn vriend en ik werken en sparen en beleggen hard om in de toekomst (over 10 tot 15 jaar) inderdaad een basisinkomen te hebben vanuit waar we kunnen doen wat we willen. Dat vraagt een verandering van mindset, maar wij vinden het heel prettig om niet vast te zitten aan Nederland, maar ook onze werkplekken of vrijwilligerswerk te kunnen verplaatsen naar het buitenland als we daar behoefte aan hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:27

juniper schreef:
Goed, het is inderdaad super bijzonder. Voor de mensen daar is het heel normaal, maar voor mij als Nederlander is het heel speciaal om achter de schermen te komen of kenners te mogen interviewen. Er gaat veel kennis en kunde rond in die wereld. Niet alle gedachtegangen zijn het zelfde als die van ons, maar dat is juist de focus van mijn studie!

Mocht je daar 'n blog o.i.d. over op internet hebben, ben ik wel geinteresseerd (mag ook via PB als je het niet openbaar wil zetten uiteraard)

Ben zelf bij een paar rodeo's geweest terwijl ik aan 't roadtrippen was en vond het geweldig om mee te maken.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:20

Toen ik nog geen dieren had deed ik dat soort dingen met de regelmaat van de klok, heb gewerkt in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Griekenland en een half jaar in Brazilie.

Maar met paarden, een hond en katten, is dat een stuk lastiger.

Als ik straks niet meer hoef te werken, zou het wel zomaar kunnen dat ik mijn veestapel oppak en bv in Portugal ga wonen.
Maar dan ga ik naar 1 plek en strijk neer.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:30

Ik heb het ook gedaan, inmiddels al weer bijna vier jaar over de grens. En bij een interessant aanbod pak ik mijn spulletjes en verkas ik weer :P

En wat betreft de zorgverzekering: dat is hier beter dan in Nederland. Ik betaal mij blauw, maar ik krijg er dan ook wel vanalles voor terug :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:07

Nee, en ik zou niet weten waarom..
Ik ben van Groningen verhuisd naar Rotterdam, en over een maandje ga ik naar een klein dorpje in Zeeland..
Maar alles achterlaten zou ik niet kunnen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:45

ik ben vertrokken, mijn fam achter gelaten en opnieuw begonnen met mijn man dan wel (hij is zweeds) :D zou het zo weer doen, stel dat het uit zou gaan. Ga ik ook niet meer terug naar NL :j

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:53

Ik ben afgelopen jaar samen met mijn man, na bijna 25 jaar dromen om weg te gaan uit Nederland vertrokken naar Zweden. Onze voorkeur was altijd Engeland, maar helaas onbetaalbaar voor wat wij wilden. 6 jaar geleden voor het eerst in Zweden geweest. Sinds eind november vorig jaar wonen we in Zweden, we hebben alle 4 de paarden en onze honden meegenomen behalve de kinderen :D. Kinderen zijn volwassen en hebben hun eigen leven, werk, relatie en geen interesse om met ons mee te gaan. Tot nu toe geen spijt :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:57

flitzz schreef:
Ik ben afgelopen jaar samen met mijn man, na bijna 25 jaar dromen om weg te gaan uit Nederland vertrokken naar Zweden. Onze voorkeur was altijd Engeland, maar helaas onbetaalbaar voor wat wij wilden. 6 jaar geleden voor het eerst in Zweden geweest. Sinds eind november vorig jaar wonen we in Zweden, we hebben alle 4 de paarden en onze honden meegenomen behalve de kinderen :D. Kinderen zijn volwassen en hebben hun eigen leven, werk, relatie en geen interesse om met ons mee te gaan. Tot nu toe geen spijt :D

Qua lage bevolkingsdichtheid lijkt mij Zweden idd ook een zeer gunstige bestemming. Veel natuur, weinig mensen. Maar ja, die winters he, nog langer/kouder/donkerder dan hier!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:12

Ik vind dat dus juist heerlijk Elnienjo <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:13

elnienjo schreef:
Mocht je daar 'n blog o.i.d. over op internet hebben, ben ik wel geinteresseerd (mag ook via PB als je het niet openbaar wil zetten uiteraard)

Ben zelf bij een paar rodeo's geweest terwijl ik aan 't roadtrippen was en vond het geweldig om mee te maken.

Thanks! Zodra ik tijd heb wil ik idd graag een blog maken! Ik twijfel soms of het wel gelezen gaat worden maar dan heb ik iig al een lezer ;)

fleurtjeuh schreef:
@juniper
Zoiets lijkt me echt retegaaf... Heb je nog een assistent nodig? O:)

Haha, soms wel ja. Al is het maar om niet constant alleen te zijn tijdens de rodeo zelf.