Jouw allervreemdste droom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:13

Ik droom altijd en kan me het ook altijd herinneren. Heb ook vaak enge dromen maar voor mij is het dan net een horrorfilm en ik vind het altijd wel leuk. Zo komen horrorfiguren langs en wordt ik achter na gezeten en soms is het net een soort videogame :P

Vind het altijd eigenlijk wel leuk en heb ook nooit echt enge nachtmerries.

Wel had ik laatst dat ik droomde iets uit de lade onder mijn bed te willen pakken en er zal een vogelspin ( mijn zusje heeft er meerdere ) en 2 baby baardagamen. Ik heb alles in de lade gejaagd en er plankjes op gelegd omdat ze er niet uit moesten komen. Toen weer gaan slapen. Ik ben meerdere keren in de droom wakker geworden met het idee dat het nep was en dat ik keek en dat die plankjes er wel op lagen :S Toen ik echt wakker werd meteen gekeken en de lade zat gewoon dicht :P

Dat van de wc's ken ik idd ook en ik verlies ook vaak mijn tanden.

Edit: Er hing ook een keer een koe in het trapgat naar de zolder :P weet verder niet meer waarom efzo, het rare was dat mijn zusje het ook een keer gedroomd heeft :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:25

Ja tanden ben ik ook wel eens kwijt geraakt. Heel naar vond ik dat.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:35

Mijn vader is al een aantal jaar overleden, maar met enige regelmaat droom ik dat hij óf nog niet overleden is (ik weet dan wel dat het gaat gebeuren) óf weer in leven blijkt te zijn. Ik moet altijd mijn best doen hem te kunnen zien of spreken, soms lukt dat, soms niet.

Het zijn best nare dromen, maar naderhand wakker worden met de realisatie dat hij toch echt wel dood is, is de grootste nachtmerrie. :\

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:43

Deze droom heb ik voor het eerst gehad toen ik een jaar of 6,7 was, en het blijft (voor zover ik weet) mijn gekste droom;
Ik kwam in onze achtertuin en alles was bedekt met een dun laagje oranje poeder. Ik snapte niet waar het vandaan kwam, zette de tv aan om te kijken of er een of andere ramp gebeurd was, maar nee. Na wat onderzoekjes van mijn kant kwam ik er achter dat het oranje poeder smaakpoeder was van paprikachips >;)
Dat mysterie opgelost hebbende liep ik door de tuin naar ons terras, waar een soort grachtje om was verschenen, inclusief ophaalbrug. Op de tafel op het terras stonden kopjes thee. Echter wou ik ook een koekje. De koekjestrommel stond op een paal midden in de gracht. Uiteraard zwom er ook een krokodil in de gracht om de koekjes te bewaken.
Of ik die koekjes ooit te pakken heb gekregen weet ik niet, ik word altijd wakker op het moment dat ik een koekje probeer te pakken. maar deze droom heeft zich de afgelopen 20 jaar meerdere malen herhaald in mijn slaap.

Blijft vreemd.

Edit:
@silverdapple
Dat had ik laatst voor het eerst sinds mijn vader is overleden. Ik heb me toch een partijtje lopen janken die dag, ik dacht echt even dat papa weer/nog leefde. Echt onwijs naar -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:49

Niobe schreef:
SusanH schreef:
Als dat toch eens kon, dat zou ideaal zijn :j

Hebben jullie trouwens ook dat je over wc's droomt als je moet plassen? Ik wel. En dat zijn dan altijd de gekste wc's, midden op een druk plein bijvoorbeeld. Er zit iig nooit een deur in. Het kost veel moeite om er te komen. En als ik dan eindelijk zit komt er niks. Pas dan denk ik, volgens mij moet ik wakker worden.

Ja!! Best wel vaak ook.
Soms ben ik ook heel druk met een wc te zoeken waar ik een beetje privacy heb, maar dat is dan heel moeilijk :')

Goh ben ik toch niet de enige. Dit is een soort droom waar ik helemaal niet blij van wordt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:05

Selina schreef:
SusanH schreef:
Hebben jullie trouwens ook dat je over wc's droomt als je moet plassen? Ik wel. En dat zijn dan altijd de gekste wc's, midden op een druk plein bijvoorbeeld. Er zit iig nooit een deur in. Het kost veel moeite om er te komen. En als ik dan eindelijk zit komt er niks. Pas dan denk ik, volgens mij moet ik wakker worden.

Dat wilde ik ook net typen. Wc’s midden in de kamer, wc’s met glazen deur, wc’s zonder wc pot of gat. Heb alles wel gezien :+

Wc midden in de rijbak vol met lichtgevende, pratende rupsen op de manege waar ik al een tijd niet meer rij :')

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:29

SusanH schreef:

Yep. Op bergtoppen, of met alleen aan gordijntje op oog hoogte eromheen, bij de wc aankomen en ontdekken dat er verbouwd is en de ruimte nu een hele andere functie heeft.. Zulke dingen.

xDenies

Re: Jouw allervreemdste droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:47

Ik heb dat dus als ik ongesteld moet worden … dan ben ik het ook altijd in mijn droom en kan dan niet zwemmen of wat dan ook. Heel stom. Zo zijn er nog wel meer van die dingetjes :')

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:19

Ik ben gestopt met roken dmv nicotinepleisters en toen ik die op had, had ik echt de bloederigste en leguberste nachtmerries. Echt vreselijk! Dat 1 van de paarden was ontsnapt en die maakte een schuiver over het asfalt, compleet ontveld was ze .. leek wel een quinten tarantino film.
Had al snel door dat het door de pleisters kwam dus deed ze toen savonds af en toen was het over.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:46

Dat van die wc’s heb ik nog nooit mee gemaakt... Over het laatst wel bijna iets anders ongemakkelijk. := Ik was mezelf in mijn slaap (!) aan het overtuigen om gewoon in bed te plassen. Maar echt, ik werd wakker en ik dacht van wtf ben jij nu aan het doen??
Gelukkig houd je natuurlijke instinct je wel tegen om werkelijk in bed te plassen maar ik zat er niet ver vanaf.

Vraag me echt af wat me bezielde, moest niet eens zo dringend naar de wc... _O-

Toen ik nog rookte heb ik regelmatig dromen gehad dat ik met mijn sigaret aan in slaap was gevallen, dan voelde ik ‘brandplekken’ op mijn benen. Ook eens dat ik het tapijt van de oppashond in brand gestoken had met mijn sigaret. := (Nee ik rookte daar niet binnen, was toen zelfs al aan het vapen geloof ik)

En wanneer ik ‘s ochtends dorst heb maar ik nog op het randje van slapen-wakker ben dan droom ik altijd dat ik aan het drinken ben. Wanneer ik in mijn droom dan tot het besef kom dat ik niet echt aan het drinken ben dan ga ik mezelf uitschelden. _O- Echt van ‘Idioot ge zijt nog aan het slapen. Pak uw glas nu vast, PAK. HET. VAST.’ En dan zo een ‘discussie’ met mezelf tot ik uiteindelijk echt wakker word. :+

Laurora en silverdapple. :(:) Die dromen zijn echt naar... Ken dat gevoel maar al te goed.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:01

Vroeger wel regelmatig een droom dat ik in een megagroot pakhuis was met allerlei stellingen tot bijna aan het plafond. Ik werd dan achtervolgd en moest langs al die stellingen zigzaggen om te ontsnappen voor...... een tekenfilm stijl vliegtuig met grote ogen. :evaw: Soms ook een vrachtwagen maar meestal vliegtuig _O-

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:09

Toen ik als 17jarige net begon met mijn bijbaantje als cassiere, droomde ik na een shift regelmatig dat ik aan t werk was..

Maar niet gewoon op t werk.. ik besefte dat ik in bed lag, dat ik sliep en dat dat echt ontzettend NIET klantvriendelijk was! Hoe kon ik nu aan t werk zijn in mn pyjama? Waarom had ik mn uniform niet aan?
Dat ik half wakker werd, ik bijna uit bed wilde stappen om me om te kleden en mn uniform aan te trekken.. Dat was het moment dat ik écht wakker werd, om te beseffen dat ik thuis is bed lag en het midden in de nacht was.. en ik dus écht niet op mn werk was!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:11

Ik heb trouwens ooit gedroomd dat ik in een bak druiven gevallen was en ze aan het opeten was. Werd wakker kauwend op mijn dekbed, was helemaal zeiknat ondergekwijld _O-

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:26

Dat van die WC’s herken ik wel. Vroeger droomde ik wel eens dat ik op de wc zat, en voelde ineens dat het iets te nat was. Je kunt het wel raden, ik had dan in bed geplast. :+

Ik ben ook wel eens in mijn droom op zoek geweest naar snoep en werd dan wakker omdat ik op 4 salmiak lollies lag. Waarschijnlijk heb ik deze in mijn slaap gepakt.

Vroeger had ik ook altijd een of andere rare nachtmerrie. Ik kon vanuit mijn raam op een park uitkijken, aan de overkant zag ik dan een of andere enge (zombieachtige) man staan. Elke keer als ik omkeek was hij dichterbij. Mijn droom eindigde altijd als hij voor me stond. Deze nachtmerrie kwam zo vaak terug, ik was er oprecht bang van.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:19

Ik heb ooit als kind gedroomd dat zombies van 12 uur tot 5 over twaalf konden lopen en dan veranderden in stokjes en takjes en steentjes. Om vervolgens de volgende nacht weer te veranderen in zombies.

Ik ben in mijn slaap toen naar beneden gegaan en de tuin gaan stofzuigen omkeert de kruimeldief om takjes weg te krijgen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:29

Vroeger droomde ik regelmatig dat ik een insect (terwijl ik er gewoon uitzag als kind in mn droom) was en dat een reus me dan optilde, veranderde in een erwtje en aan mn moeder voerde.

Niet mijn droom maar wel hilarisch:
Mn zusje ooit aan het bed van mijn ouders gestaan, helemaal in paniek, want ze had geen hoofd meer. Toen mn moeder vroeg: “hoe kun je dan praten?” Werd ze super kwaad dat het écht niet grappig was en dat het een serieus probleem was.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:33

Over de wc droom ik ook wel eens _O-

Vaak kom ik kan in een ruimte beetje als een toiletblok op de camping.
Daar zijn dan honderden wc's, maar kan de juiste toch niet vinden.

Of op de manege waar ik vroeger reed. Het is al bijna tijd om naar de les te gaan, Wil nog even naar de wc. Deze is ineens heel ver weg. Dus ben ik nooit op tijd terug. Als ik dan bij de bak kijk is de les al 15 minuten bezig.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:05

Ik heb vaak vreemde dromen, stomme is dat ze vaak een soort van uitkomen..

Had gedroomd dat ik bij mijn schoonouders was (wonen in Turkije) en ik moest daar een geit van hun kudde dood schieten van mijn schoonvader. Wou ik niet huilen etc. echt een rotdroom.
Real life: Volgende dag is mijn man met zijn vader aan het bellen en die vertelde dat er een geit uit de kudde mist. Geen idee waar die is gebleven.

Droom dat ik op een paard aan het rijden was, geen idee welk paard. Paard valt dood onder me neer.
Real life: Volgende ochtend appje van de staleigenaar dat de dierenarts onderweg was, want mijn verzorgpaard (die ik al 11 jaar verzorgde) werd onverwachts ingeslapen.

Nu ben ik zwanger. Had gedroomd dat het een jongetje zou zijn, met de 20 weken echo was het allemaal moeilijk te zien maar bleek het toch een meisje. Nu hoop ik dat dat met de 32 weken echo toch nog steeds is aangezien alle kleding roze is :+
In diezelfde droom was ik ook aan het bevallen in de trein, hoop toch dat dat niet uitkomt. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:51

Ik raak vaak mijn schoenen kwijt in mijn droom.

Ik droom regelmatig dat ik een repetitie of optreden met mijn orkest heb.
Alleen kan ik de bladmuziek niet lezen. Duhh ogen zijn dicht.

Als 7 jarige had ik het koud. Ik bedacht in mijn slaap dat mijn dekbed vullen met warm water een goed idee was. Uit bed gegaan en mijn dekbed gevuld.
Was akelig koud. Dus ik ben op de grond naast de verwarming gaan liggen.
Mijn moeder was niet blij met het natte dekbed.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:02

Ik heb heel lang al mijn dromen opgeschreven en ben door dit topic weer wat terug gaan lezen. Deze komt uit 2016 :')

Ik stond te wachten bij de bushalte, de weg was water. Naast me op de bank zaten een vrouw leeftijd en haar vader. Ze waren aan het praten over de hele dure huizen aan de overkant en dat er geen zee aan vast zit. Evenlater kwam er een Orka aan gezwommen. Hij kwam recht op mij af en ik moest m een beetje in bedwang houden. Op een gegeven moment begon hij op mijn hand te sabbelen en kreeg ik m alleen los als ik mijn nagels in zijn lip zette.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:52

Pantykous schreef:
Ik top jullie allemaal.

Ik heb ooit gedroomd dat Yoda mij oraal bevredigde.

:')

:D

Wacht even...

Ik was dobby de huiself uit harry potter. Ik had een piemel en had sex. :')

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:04

Vroeger had ik heel vaak dezelfde droom. Ik als super held vergezeld door de ninja turtles en de slechterikken waren de trollen van David de kabouter. De droom eindigde ook altijd met aftiteling, haha hoe dat nou kwam?!
echt heel vaak gehad als kind deze droom.

En altijd als ik jurresic Parc had gekeken, dezelfde droom dino's in de straat en dan moest ik met de auto op zoek naar mijn ouders.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:30

Ik heb zo vaak gedroomd over dat handje van de adams family. Die liep dan over het plafond en kroop achter mijn hoogslaper omhoog om mijn hoofd aan te raken. Echt super creepy. Ik droom sowieso wel vaak dat er enge entiteiten over mijn plafond heen kruipen :').

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:42

Er schiet me net iets binnen. :+

Ik heb ooit over de 'voorbereiding' van mijn dood/begrafenis gedroomd. Maar dan eerder dat ik 'verplicht' doodging? Het was erg vaag.

Eerst moest ik van school een presentatie geven over de dood en begrafenissen, het was in een erg donkere ruimte met een groot scherm. Heel wat mensen van school waren daar. Leerkrachten ook om ons punten te geven op onze presentatie. Het was zelfs een groepspresentatie.

Vervolgens ging ik afscheid nemen van mijn beste vriendin, nog steeds in de donkere ruimte. Ik was aan het wenen, zij was aan het wenen, we gaven elkaar een knuffel. Als afscheid gaf ik haar een kus op haar voorhoofd (we geven elkaar in het echt nog geen knuffel :') ).

Vervolgens kwam ik terecht in een cabine waar douches stonden. Ik kreeg een handdoek in plastiek omhulsel. Daarin stak een papier waarop mijn 'doodsvoorwaarden'/contract stonden of iets in die aard. Over twee weken zou ik doodgaan.
Ondertussen begon ik mijn twijfels te krijgen en wou ik eigenlijk niet dood maar er was geen weg meer terug.

In de tijd dat ik dit droomde stuurde ik in het echte leven enorm lange berichten met iemand. In mijn droom was zij een bericht naar mij aan het typen, toen stuurde ik haar iets in de trant van '*Naam* het spijt me, maar ik zal niet meer kunnen antwoorden op je berichten. Ik ga binnenkort namelijk doodgaan, het heeft dus geen zin meer om mij te sturen.'

En daar stopte de droom (helaas). :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:21

Toen ik zwanger was van mijn eerste kind droomde ik dat ik de baby kwijt was.Ergens neergelegd en nergens meer te vinden.Gelukkig in het echt nooit gebeurd.