shilady schreef:Ja hoor
Ook wel fijn weinig werkdruk
Ik denk dat je je daar in vergist.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar vakkenvullen vind ik wel leuk, gewoon het "autisme" van alles netjes recht zetten zn vrije loop mogen laten en dan het eind resultaat ervan zien. Toen ik als cassiere werkte naast mn studie en ik op een rustige avond kon helpen met vullen en spiegelen kreeg ik na afloop complimenten dat het er zo netjes uit zag (die overigens begonnen met een dreigende "wie heeft dit gedeelte gedaan?
). Daar kan ik net zo trots op zijn als wanneer er nu echt iets goed lukt.
verootjoo schreef:Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.
Dioxide schreef:verootjoo schreef:Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.
Voor mij was het in de wat saaiere banen juist de uitdaging om alles zo efficiënt mogelijk te doen en nieuwe, snellere methodes aan collega's uit te leggen
Het is denk ik maar net hoe je het spelletje kunt zien, maar in worst case scenario kan je altijd dit soort dingen proberen.
Is heb altijd van alles aangepakt en zou dat als het nodig is weer doen.Brainless schreef:Hutcherson schreef:Echter is het geestdodend werk dus ik moet wel een uitzicht hebben dat er een einde aan komt ja.
Niet elk productiewerk is geestdodend hoor.
Het betekend lang niet altijd dat je op een krukje aan de lopende band zit en 12 dingen in een doosje doet.
Wat ik doe is dat absoluut niet en heb echt mij koppie nodig om mijn werk te kunnen doen.
Sizzle schreef:De druk die op slechtbetaalde productiemedewerkers uitgeoefend wordt is niet zelden buiten proportioneel.
Nog niet te spreken over emotionele chantage en dreigen met contract verliezen als je niet flexibel genoeg bent in de shifts en weekenden (ook als de notificatie termijn niet legaal is).
Als je dan de taal niet goed beheerst en geen opleiding hebt, kun je daar behoorlijk aan onderdoor gaan.
Omgekeerd heb je inderdaad ook de extreem inefficiente productie waar je collega‘s het alles behalve tof vinden als je sneller bent.
) of iets in nachtdienst. Was gelukkig niet nodig want binnen een maand een baan (en diverse aanbiedingen). Faelynn schreef:Ja, maar alleen als ik zou weten dat het tijdelijk is en echt niet anders kan.
Heb een keer zo'n ongeschoolde baan gehad, vakkenvuller en kassamedewerker bij de Hema, omdat ik een baan moest hebben, heb het toen 5 maanden volgehouden.
Werd er ontzettend depressief van, eentonig, geen uitdaging, ik kreeg juist heel veel stress van continue t zelfde "hersenloze" werk doen. Ging op den duur huilend naar mijn werk, kon het niet meer opbrengen "weer" het zelfde te moeten doen, dag in dag uit spullen in schappen zetten en kassa piepen. Dat was dus het moment om ontslag te nemen.
Ik zou financieel gezien wel heel erg diep in de put moeten zitten voor ik weer aan zo iets begin.
Ik heb uitdaging nodig in mijn werk en denkstof, anders kwijn ik weg van verveling en frustratie, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel lekker vinden niet te hoeven denken, af en toe wou ik dat ik het kon