Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:04

Ja, ik zou wel blijven werken maar dan wat kortere werkdagen en misschien een dag minder op kantoor en een dag vrijwilligerswerk erbij :j.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:09

Heb mijn hele leven al geroepen dat wanneer ik de miljoenen jackpot win, ik nooit meer zou werken.
Nu werk ik niet meer omdat ik vanwege medische redenen in de WIA zit, maar wat zou het bevrijdend zijn als je je uit kan schrijven bij de UWV en zorgeloos alles wat je hartje begeert kunt kopen/doen! Zeker als je zoals ik medische problemen hebt, dan ontzorgt geld toch ontzettend veel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:14

poes schreef:
O ik wil ook niet ergens anders gaan wonen hoor: echt reizen en leuke dingen doen, mensen ontmoeten en plaatsen zien. Ergens anders leven zie ik mezelf niet snel doen, er ligt hier teveel wat we niet willen achterlaten.

Idem. Mijn huis is hier. Maar ik ben graag in de Amerikaanse natuur en uitgestrektheid en ik zou een groot deel van de grauwe Hollandse winters graag in Nieuw Zeeland/Australie door willen brengen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:20

Ik zou halveren. Ik werk nu 32uur. Zou dan terug gaan naar 16uur of zo. 3 dagen in de week werken :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:34

Ik zou ook willen blijven werken, alleen weekenden en feestdagen. Dus minder uren dan ik nu doe.
Ik word oprecht blij als ik werk, zou dat absoluut niet willen missen.

Marg

Re: Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:43

Ik zou eerst stoppen en wat tijd voor gezin - paard willen hebben. Ik zou graag meer willen sporten wat nu gewoon tijdtechnisch niet lukt. Maar, na een tijd zal ik mij vast gaan vervelen. Daarvoor heb ik wel wat plannen om als zelfstandige te beginnen maar nu (finacieel) niet aandurf.

Zolang ik een eigen paard heb en 2 binnen katten zit het rondreizen om de wereld er niet in. Zo lang kan ik die niet missen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:45

Ik blijf wel werken, maar niet het werk wat ik nu doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:50

Ik zou eerst gaan reizen en dan een eigen opvang beginnen, dat betekend stoppen met mijn huidige werk..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:37

Jawel, alleen niet zoals nu :D Maar zou zeker niet stoppen met werken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:49

Ja, ik zou een eigen bedrijf beginnen en als het mislukt is het niet erg. En ik zou v eel gaan reizen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:51

Ik zou de sores niet willen van een eigen onderneming. Gewoon lekker rentenieren en als er hier slecht weer voorspeld wordt laat je je in businessclass naar een lekkerder klimaat vliegen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:33

Ik zou eerst lekker een pauze nemen van een paar maanden om even bij te komen. En dan ander werk zoeken of opnieuw gaan studeren. Ik zou in principe nu ook terug kunnen studeren maar ik wil niet aan mijn spaargeld zitten om te leven.. Behalve als er miljoenen op mijn spaarrekening zouden staan :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:48

Ik zou mijn eigen stal beginnen. Dus daar zit dan genoeg werk in.

Qucolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 00:06

Ik stop meteen met werken zonder twijfel. Kan mij prima vermaken in en rond ons huis

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 01:18

Ik zou stoppen met mijn huidige baan.
Mijn hobby naast de paarden is om lekker in huis bezig te zijn met de inrichting, misschien hier een webshop of winkeltje in beginnen zou me nog wel erg leuk lijken!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:21

Absoluut niet. Ik zou direct mijn spullen pakken en in stijl het pand verlaten.

Ik zou wel overwegen om vrijwilligerswerk te doen :j

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:22

Ik zou beslist blijven werken, wellicht ontslag nemen en met een paar vrienden onze eigen tent starten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:04

Winged schreef:
Ik zou blijven werken, maar dan max 24 uur. Werk nu 40+.

Dit inderdaad :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:09

Ik zou stoppen,ergens een leuk huis kopen met mogelijkheid tot paarden aan huis en een bed en breakfast beginnen. (paard en bed) zeg maar.Heb je van april tot oktober lekker wat te doen en de rest rustig aan. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:45

Ik zou blijven werken, maar niet in huidige baan. Ik zou mijn eigen praktijk aan huis willen en heel flexibel en kieskeurig zijn en de rest van de tijd met de paarden aan huis bezig willen zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:07

Ik zou onmiddellijk stoppen met werken, geen tijd meer voor dan! Want steeds op vakantie, naar het koor, festivals of bij de paarden :))

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:15

HELL to the NO.

Nou heb ik best wel een hekel aan mijn baan dus stoppen met werken is dan sowieso een logische keuze en ik kan me geen reden bedenken om ander werk te zoeken als ik dat financieel niet nodig heb.

Ik zou een nomadenbestaan gaan leiden en de wereld over reizen. :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:45

Mijn vriend en ik hebben het hier ook wel eens over. Hij neigt naar nee, ik duidelijk JA! Ik vind mijn werk leuk, een goede besteding van mijn tijd. Wel zou ik iets zoeken waar ik mijn tijd zelf kan indelen. Dat lijkt me echt ideaal. Ik werk al parttime dus waarschijnlijk scheelt dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:25

Weet je eerlijk? Ik zou echt niet op hetzelfde niveau blijven werken als nu. Lekker freelance wat aankloten en alleen opdrachten aannemen die echt passieprojecten zijn en waar ik dus niet per se veel voor betaald krijg. Zou mijn tijd echt wel anders in kunnen delen als ik heel veel geld had, werk zou daar niet per se een onderdeel van zijn. Vind het echt niet zaligmakend om 40 uur per week aan het werk te zijn (plus 12 uur reistijd) en ik begrijp ook echt niet hoe mensen in godsnaam kunnen zeggen dat ze gewoon zo veel zouden blijven werken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:28

Vind het ook heel bijzonder dat veel mensen zich nog steeds vast zouden laten leggen door verplichtingen aan te gaan. Kunnen ze niet met vrijheid omgaan?
Vrijwilligerswerk is ook niet vrijblijvend. Daar rekenen ze ook op je dus zit je wederom vast ipv dat je vanavond kunt besluiten een vlucht te boeken voor morgen.