Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:28

Op kleur, dat vind ik best raar :))
Ik heb een stapel zonder mouw, een stapel korte mouw, een stapel dunne stof met lange mouw, en een stapel warme truien.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:29

Ailill schreef:
EmptyWords schreef:

Nee hoor. Strijken doe ik niet. Hang alles recht met drogen. Maar dr kast hangt en ligt op kleur
Zullen we gaan trouwen?

Ligt eraan of je kan leven met de rest van de chaos die ik maak.

Heb veel van mn moeder overgenomen. Kopjes allemaal met t oortje dezelfde kant op. Glazen, mokken, borden soort bij soort en kleur bij kleur..... MAAR!
Ik ruim het pas op als ik last krijg van de zooi. Dan ga ik ook als een malle t huis door, maar eerst moet t een bende worden. En dan t liefst rond 12 in de nacht last krijgen van opruimwoede.
Dat snapt mn moeder echt niet. Ruim t even achter je aan op en dan is t niet zoveel werk.

Als ze bij mij komt staat ze gerust mijn was te vouwen omdat ze t niet aan Kan zien :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:32

Dat laatste klinkt wel herkenbaar :))
Of mijn moeder die de keukenkastjes stiekem wil inruimen als de afwas droog is..
..en dan kan ik het vervolgens opnieuw doen omdat alles op de verkeerde plek staat, zo'n autist ben ik dan wel weer :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:33

Ik snap op kleur stapelen gewoon niet. :') Tenzij je OCD hebt, je ziet toch gewoon welke kleuren er (door elkaar heen) liggen en pakt degene die je wilt? :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:34

Om stipt 18.00 uur avondeten. Ik eet soms pas wat om half 9 of een uitschieter naar wat later. In ieder geval nooit om 18.00 uur. Half 8 is het meest gangbare tijdstip bij ons.

EmptyWords

8nnemiek schreef:
Of mijn moeder die de keukenkastjes stiekem wil inruimen als de afwas droog is..
..en dan kan ik het vervolgens opnieuw doen omdat alles op de verkeerde plek staat, zo'n autist ben ik dan wel weer :+

Iknheb haar nog niet zover dat ze mn ramen zeemt... die zijn wel aan een beurt toe.

Maar goed. Ik heb vakantie, doel is om iedere dag iets extra schoon te maken/op te ruimen

BertBaley

Ik heb nooit leren koken :') kan ik dus ook niet (althans ik kan het vast wel, maar houd deze gedachte gewoon aan _O- )

Opruimen ben ik dan weer de beste in van thuis uit, bij mij vind je niets (tot vervelends toe :P ) !

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:35

Vroeger bij mijn vader thuis kregen de katten op het aanrecht eten :r
Dat vind ik zo smerig, heb dat bij mijn eigen thuis nooit gedaan.

Op vrijdag altijd snack dag, ik eet meestal gewoon gezond O:)

Strijken deed mijn vader wel altijd netjes, ik alleen als het echt echt nodig is hahah.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:36

8nnemiek schreef:

Zo herkenbaar. Mijn ouders waren laatst 4 dagen op vakantie in ons huis (fietsen op de Veluwe is vakantie als je zelf in het westen woont en wij hebben meteen oppas). Komen we thuis, alle keukenkastjes en de voorraadkast helemaal opgeruimd en gesorteerd _O-
Ze zocht gewoon engelse zwarte thee en kon het niet vinden, dus besloot de boel op te ruimen. Hadden wij helemaal niet in huis :')

Overigens heb ik er geen probleem mee, waar andere mensen dit wel zouden hebben. Stond voor ons toch al op de lijst voor de vakantie, dus kwam wel goed uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:37

Giolli schreef:
Ik snap op kleur stapelen gewoon niet. :') Tenzij je OCD hebt, je ziet toch gewoon welke kleuren er (door elkaar heen) liggen en pakt degene die je wilt? :=
Ik heb ze graag op kleur liggen, net als mijn riemen/horloges en schoenen :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:37

Mijn koffer blijft soms wel eens x aantal dagen weken staan na vakantie. Mijn moeder heeft hem de avond van thuiskomst nog opgeruimd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:39

Giolli schreef:
Mijn koffer blijft soms wel eens x aantal dagen weken staan na vakantie. Mijn moeder heeft hem de avond van thuiskomst nog opgeruimd.

Ik gooi de complete inhoud direct in de wasmachine na thuiskomst (de kleren dan he). Al is het 3 uur ´s nachts.

Vind ik handig :)

Kaitlyn

Ailill schreef:
Nope, overhemden/pakken/jassen hangen. Dan een stapel dikke truien, stapel dunne truien. Stapel polo's en stapel t-shirts. Lange/korte broeken en rij + sportkleding ligt ook apart. Schoenen daar onder, riemen ernaast.

Ik strijk niet, maar heb wel een volgorde in mijn kast. :=
Aparte stapels van topjes, t-shirts, dunne truitjes, dikke truien, korte broeken en lange broeken van licht onderop naar donker bovenop in de kast. Want black is my happy colour. :Y)

Rijkleding en andere kleding idem. Jurkjes hangen en zelfs mijn wedstrijdjasjes hangen op kleur in de kast. :')

Spoiler:
Beter nog, ik heb zelfs mijn lingerie apart liggen. Het dagelijkse gebruik ligt apart en snel voor het grijpen, en de sexy lingerie ligt ook apart opgeborgen. O:)
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 03-09-19 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Britta31

Ailill schreef:
Ben ik nu echt de enige waarvan al de kleding netjes gestreken én op kleur in mijn kast ligt :o

Kom je bij mij een keer de kast opruimen O:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:40

Sintara schreef:
Giolli schreef:

Ik gooi de complete inhoud direct in de wasmachine na thuiskomst (de kleren dan he). Al is het 3 uur ´s nachts.

Vind ik handig :)

Ja, ik vind het ook heel handig. Ik heb er alleen zo weinig zin in. :')

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:47

Wauw het verbaasd mij dat er zo veel mensen zijn die in hun eigen vuiligheid en rommel kunnen leven := :wow:

Ik ben echt wel heel schoon. Wij hebben geen huisdieren maar ik stofzuig toch wel 3 4 keer per week. Beneden en boven. Ik maak altijd de keuken schoon na het koken, vaak als de pannen op staan maak ik alles al schoon. Na het eten ruim ik alles op en zet alles in de vaatwasser.
Ik maak elke week het hele huis schoon, badkamer en keuken ook. :)
Ik strijk veel, shirts,broeken kussenslopen etc.
Kleding ligt in de kast op kleur en in stapeltjes, tshirts bij de tshirts, korte broeken, lange broeken, trainingspak etc. Ook voor mijn man.
Handdoeken liggen allemaal op kleur met de washandjes erbij :))
Ik vind het echt heel vies als mensen in een rotzooi huis wonen.... ik kan daar niet tegen. Er mag best wel een sok ergens liggen of dat je je glas laat staan, maar dat moet de volgende dag wel echt weg zijn :=

Ik kan er ook niet tegen als ik op mijn blote voeten loop dat ik bijv kruimels oid op de grond voel..... dan pak ik gelijk de stofzuiger en dweil := :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:49

__Robijn__ schreef:
Wauw het verbaasd mij dat er zo veel mensen zijn die in hun eigen vuiligheid en rommel kunnen leven := :wow:

Ik ben echt wel heel schoon. Wij hebben geen huisdieren maar ik stofzuig toch wel 3 4 keer per week. Beneden en boven. Ik maak altijd de keuken schoon na het koken, vaak als de pannen op staan maak ik alles al schoon. Na het eten ruim ik alles op en zet alles in de vaatwasser.
Kleding ligt in de kast op kleur en in stapeltjes, tshirts bij de tshirts, korte broeken, lange broeken, trainingspak etc. Ook voor mijn man.
Ik vind het echt heel vies als mensen in een rotzooi huis wonen.... ik kan daar niet tegen. Er mag best wel een sok ergens liggen of dat je je glas laat staan, maar dat moet de volgende dag wel echt weg zijn :=

Ik kan er ook niet tegen als ik op mijn blote voeten loop dat ik bijv kruimels oid op de grond voel..... dan pak ik gelijk de stofzuiger en dweil := :')

Ik vraag me dan wel af of jij er bijv. Fulltime naast werkt? Lijkt me anders bijna niet te doen...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:50

kimberly1995 schreef:
__Robijn__ schreef:

Ik vraag me dan wel af of jij er bijv. Fulltime naast werkt? Lijkt me anders bijna niet te doen...

Ja zeker, werk gewoon fulltime en ik heb ook nog een paard waar ik elke dag ben. Maar ik kan niet goed stil zitten... dus dat is misschien ook wel een dingetje. Als ik thuis kom van werk ga ik vaak eerst stofzuigen en daarna zet ik het eten op, na het eten alles schoonmaken en dan naar het paard. En vaak als ik van het paard kom ruim ik nog de was op of strijk ik. Dan ff half uurtje tv kijken en slapen
Het scheelt ook dat mijn man netjes is en ik zijn zooi niet achter zn kont hoef op te ruimen :j

Ps. ik denk ook dat het scheelt dat ik alles bij houd, dus niks stapelt op... als het bij houd is het echt niet zo veel werk. Vind ik :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:55

Giolli schreef:

Mijn koffer staat al sinds halverwege vorige maand half open in mijn slaapkamer. Ach heb hem donderdag weer nodig. Ik heb wel de neiging mijn kleding weer eens op te ruimen door dit topic.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:56

Giolli schreef:

Ow dat ruim ik ook zo snel mogelijk weg. Alles wassen, opruimen en klaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:00

Elles schreef:
tita schreef:
3-4x pw groenten eten deze dingen gelijk laten vallen toen ik op mezelf ging

Dus nu eet je iedere dag groenten? :))

Grapjas 2x voor de kids
Groente in pasta en hartige taart telt niet

Ik ga boven op het sparen en geld van de kinderen zitten :j
Vanaf moment dat ze zakgeld krijgen tot ze uit huis gaan.
Ik ga ze volledig controleren en begeleiden mijn taak is zonder schuld met geld uit huis wellicht studieschuld maar die gaan we snel behandelen

Kwa geld heb ik totale controle behalve mijn aandelen maar ook dat noteer ik elke week hoeveel gezakt of gestegen
Pensioenaandelen behandel ik anders als mijn project aandelen die zijn voor de gok en verkoop

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:03

kimberly1995 schreef:
__Robijn__ schreef:

Of kinderen en huisdieren hebt
Ik had smetvrees is nu aardig over

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:05

Oh, nog eentje: mijn moeder vond - mede vanwege het financiële plaatje - dat je rustig een paar dagen dezelfde kleding kon dragen, voordat je het ging wassen. Bij mij gaat werkelijk alle kleding na één keer dragen de was in.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:08

Shenavallie schreef:
Oh, nog eentje: mijn moeder vond - mede vanwege het financiële plaatje - dat je rustig een paar dagen dezelfde kleding kon dragen, voordat je het ging wassen. Bij mij gaat werkelijk alle kleding na één keer dragen de was in.

Ik ben het met je moeder eens. Voornamelijk omdat ik het zonde van het water en ook van mijn kleding vind om het na 1x dragen te wassen. Mijn kleding is dan echt niet vies (uitzonderingen daargelaten).

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:13

Ik draag kleren ook vaker dan 1x hoor. Als ze niet vies zijn en ik heb niet gezweet. Who cares?

Ik ben wel blij dat ik die vieze vaatdoekjes niet heb overgenomen. Moeders laat ze gewoon vol kruimels in de bak liggen stinken.

Hier netjes uitspoelen als ik ze gebruik en over de kraan uithangen. Maar meestal gewoon keukenpapier