Cosplay wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ScarOfWars

Re: Cosplay wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:22

Ben ik weer.. Nu dat mijn props in de maak zijn :) ben ik nog wel op zoek naar iemand die sieraden zou kunnen maken. Weten jullie daar nog iemand voor? Of wordt het dan toch een edelsmid?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:47

Hoihoii, even een vraagje voor een geschikte fotoshoot locatie, aangezien hier mensen uit zo'n beetje alle hoeken van het land zitten.
Ik ben voor een cosplay shoot op zoek naar een locatie waar er nog hele oude gevangenissen/kerkers zijn, waar een fotoshoot gehouden mag worden. Ik ben al aan het googlen geslagen, maar nog niet echt iets gevonden of je betaald je scheel voor enkele uren...
Ik heb even een foto toegevoegd als voorbeeld voor de stijl/tijd van de gevangenis..
Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:15

Ik val even binnen. Las dat mensen naar de Midwinterfair wilden gaan, en ben benieuwd of ze zijn geweest. Zelf wel geweest in een van mijn viking outfits. Niet echt een cosplayer, maar ik ben gek op mijn viking spullen <3 Vroeger had ik ook een soort weerwolf masker gemaakt op de middelbare school met een beweegbare kaak enzo. 10 jaar terug ofzo :')

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:52

Zo ik ben druk bezig met mijn cosplay voor elfia
Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:28

Cool :D

Ik ben een nieuwe cosplay aan het 'bedenken'. Het idee is er wel, alleen nu de uitvoering nog :P
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels al wel het kostuum zo goed als compleet, alleen nu nog de schedel en de flikkerende lampjes gaan verwerken :)

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:44

Ik heb dit topic nog nooit eerder gezien haha, ik heb inmiddels een cosplay van de anime blue exorcist gedaan en als volgende staat fun ghoul (van de band my chemical romance en het comic boek The True Lives of the Fabulous Killjoys.) op de planning.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:57

Ik ben ook op Elfia! Ben overigens heel benieuwd hoe je outfit er uit gaat zien Moralian. Waar is het van gemaakt?

En DJZ, ook naar jouw outfit ben ik heel benieuwd! Ik ben gek op Ghostrider namelijk :D

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:11

Mijn cosplay is bijna klaar! De jurk en de riem worden gemaakt en ik zou hem begin Maart moeten krijgen. Kan niet wachten om hem te passen!
Moet nu, behalve dat, nog wachten op stof voor de blinddoek en dan is alles af en klaar voor Elfia!

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:17

Minimus schreef:
Ik ben ook op Elfia! Ben overigens heel benieuwd hoe je outfit er uit gaat zien Moralian. Waar is het van gemaakt?

En DJZ, ook naar jouw outfit ben ik heel benieuwd! Ik ben gek op Ghostrider namelijk :D

De armour delen zijn foam en worbla.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:18

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw cosplay, Moralian.

In welke cosplay ga jij ook alweer Minimus?

Ik denk niet dat ik het ga redden om deze in april af te hebben, maar ga proberen of Arcen wel gaat lukken. Ook wordt mijn horsebike omgetoverd tot "vuurpaard" :P

Naar Haarzuilens ga ik nog als :Zorro :P Dit keer met volledig compleet kostuum. Vorig jaar zat ik nog zonder goede hoed. Inmiddels heb ik die gevonden en aangepast *\o/*

Afbeelding

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:24

Afbeelding

Is de cosplay waar ik mee bezig ben alles klaar nu behalve het wapen :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:56

Salinero123 schreef:
Ik heb dit topic nog nooit eerder gezien haha, ik heb inmiddels een cosplay van de anime blue exorcist gedaan en als volgende staat fun ghoul (van de band my chemical romance en het comic boek The True Lives of the Fabulous Killjoys.) op de planning.

Woww heb je een foto van die eerste cosplay? Ben echt fan van Blue Exorcist namelijk haha, wie was je? :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:42

DJZ schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar jouw cosplay, Moralian.

In welke cosplay ga jij ook alweer Minimus?

Ik denk niet dat ik het ga redden om deze in april af te hebben, maar ga proberen of Arcen wel gaat lukken. Ook wordt mijn horsebike omgetoverd tot "vuurpaard" :P

Naar Haarzuilens ga ik nog als :Zorro :P Dit keer met volledig compleet kostuum. Vorig jaar zat ik nog zonder goede hoed. Inmiddels heb ik die gevonden en aangepast *\o/*

[ [url=m/llIcvS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is niet echt cosplay, meer re-enactment :) Maar gewoon als een Viking dame, met een groep andere re-enactors mee naar Elfia. Ik heb de keuze uit drie outfits. Grijs/groen, natuurlinnen/oranje of natuurlinnen/blauwgrijs. Dan zijn mijn jurken respectievelijk grijs of natuurlinnen (heb er twee van die) en mijn hangerokken zijn van wol. Groen, donkeroranje of blauwgrijs. Ik ben nog bezig met het borduren van 1 van de natuurlinnen jurken met een blauw-rood-wit-grijs Noors paardendesign. van de hangerokken heb ik alleen de groene geborduurd. Denk dat ik de oranje en de blauwe hangerok laat zoals ze zijn. Want ik heb namelijk ook nog een grijs linnen voorschort wat ik aan het borduren ben met kleuren haha. Zal eens wat foto's bijvoegen van de grijze set, want van de anderen heb ik nog geen foto omdat die pas gemaakt zijn en nog niet helemaal af :)

Grijze set
Afbeelding

Borduursel op de linnen jurk (al is hij nu een stuk verder)
Afbeelding

En een deel van het voorschort. Deze borduur ik met een speciale steek en dat kost echt veel tijd haha!
Afbeelding

Maar net zoals jullie maak ik alles zelf. Van schoenen tot onderjurk, tot slaapshirts en mannenshirts. Zelfs het handvat van mijn mes heb ik zelf gemaakt :') Als je het doet... Nja...

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:10

WithinYuuri schreef:
Salinero123 schreef:

Woww heb je een foto van die eerste cosplay? Ben echt fan van Blue Exorcist namelijk haha, wie was je? :D

Ik was amaimon!

Afbeelding

Ik wil Rin Okumura of Shima Renzo miss ook Nog wel gaan doen

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:55

Oh dit topic komt weer tot leven!! Ik heb een weekend ticket voor Elfia, moet alleen nog even kijken of ik het red om te gaan ivm verhuizen. Als ik ga trek ik waarschijnlijk mijn fursuit aan!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:21

Salinero123 schreef:
WithinYuuri schreef:

Ik was amaimon!

[ [url=m/n4SpgV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil Rin Okumura of Shima Renzo miss ook Nog wel gaan doen

Ahhhhh dit is echt amazing, Amaimon is mn favoriete karakter haha en je uitvoering is echt heel goed :o :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:15

Hee leuk, een nieuw cosplaytopic!

Ik ben al jaren fervent cosplayer, kostuummaakster en crafter. Mijn "bekendste cosplays" zijn denk ik The Winter Soldier van de Marvel films en Jareth the Goblin King van de film Labyrinth. Daarnaast heb ik o.a. Steve Harrington van Stranger Things, Rumplestiltskin van Once Upon a Time, Angel Dust van Deadpool 1, Esmeralda van de Klokkenluider en Tulio van The Road to El Dorado.

Ik ben nu hard aan het werk met Discord van MLP en Vash the Stampede van Trigun.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:53

Even inhaken op bovenstaande: ik zoek ook een leuke, vrij toegankelijke locatie om te shooten. Ik wil graag met mijn Rumplestiltskin cosplay met een spinnewiel shooten (spinnewiel heb ik), op een sprookjesachtige plek. Liefst een oud boerderijtje ofzo, of een oude put. Iemand een idee waar ik zoiets vinden kan?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:51

Nu Elfia en veel andere (cosplay) evenementen zijn afgelast.. Zijn jullie nu nog bezig met (nieuwe) kostuums of heb je nog een fotoshoot gedaan?

2 weken geleden heb ik nog deel genomen aan een fotoshoot bij kasteel Doorwerth :)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 567&type=3

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:43

Ik heb mijn cosplay woensdag binnen gekregen, en nu mag ie Dus helaas een jaar in de kast hangen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:55

Waarom? Dcc is nu op 4&5 juli en in november gewoon weer! :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:59

Omdat ik eigenlijk alleen maar naar Elfia ga vandaar..

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:28

Ik wil weer een beetje nieuw leven in dit topic blazen.. Helaas geen evenementen, maar ik zit niet stil :P
Eerder had ik aangegeven om te beginnen met Ghostrider.. Echter is er een ander karakter voorbij gekomen, die mijn plannen in de war schopte :P :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen ook bezig geweest met wat try-outs om wonden te maken. Is mijn eerste keer dat ik zoiets doe :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:40

Heb je met wc papier gedaan? Kleine tip, pak watjes ipv tissues. Dan krijg je niet van die rechte lijntjes.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:43

Ja, met tissues. Ik kreeg inderdaad die tip ook van iemand :) Thanks :) Van de week maar weer proberen :D Kan ik mijn moeder weer de stuipen op het lijf jagen :)) _O- :=