Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:58

Vjestagirl schreef:
Ik vind het wel grappig dat mensen aan de ene kant vinden dat de politie harder op moet treden tegen vanalles en nog wat, maar de aan de andere kant er dit soort motto's op nahouden:
Citaat:
Snitches get stitches :evaw:

Ik heb laatst de politie gebeld toen ik bijna met 130km achterop een auto klapte die nog geen 80 reed, geen verlichting had (om 23.00) en waar ladingen zwarte rook onder vandaan kwam. Toen ik ernaast reed kreeg ik 0 contact met de bestuurder, die alleen maar strak voor zich uit zat te kijken.

Ik heb de politie gebeld toen ik 's avonds laat 2 mannen in joggingbroek en hoody met een grote gevulde tas een schoolgebouw uit zag komen.

Ik heb de politie gebeld voor mijn vorige buren toen ik gestoord werd van hun herrie en ze weigerden de muziek zachter te zetten.

Ik heb de politie gebeld toen er 's avonds laat bij een bouwterrein iemand stond te staan met een wagentje wat half vol was, en er binnen de hekken iemand anders heen en weer liep.

Ik klik nooit, in deze buurt komen ze er echt wel achter wie melding heeft gedaan. En die persoon wil jij niet zijn :')
Neuh ik heb niks gezien of gehoord.

BigOne

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:07

Lau tot je zelf het slachtoffer word van een ernstig misdrijf en niemand zijn mond opentrekt , misschien ga je dan anders over zoiets denken en er is ook nog zoiets als misdaad anoniem.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:08

bigone schreef:
Lau tot je zelf het slachtoffer word van een ernstig misdrijf en niemand zijn mond opentrekt , misschien ga je dan anders over zoiets denken en er is ook nog zoiets als misdaad anoniem.

Wie weet, maar zolang je geen snitch bent heb je hier bescherming en word je met rust gelaten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:11

Yv_ schreef:
kwita schreef:
Ik heb serieus geklikt over een collega die iedereen geweldig vond maar alle clienten bedreigde met het grapje kijk je uit ,dat word een koude douche...
Of een boterham kaas met sambal dat is lekker pittig, dan kunnen we lachen. Of nasi dat je echt niet weet waar je het moet zoeken...De mensen om 19.00 in bed leggen en dan de slaap medicatie malen en door de vla van het avond eten....dus ze werden al moe na het eten.
En dan hebben we het over zwaar demente cliënten, dus mensen die zich niet kunnen verweren en ook niet snappen wat er gebeurde en wat de gevolgen zijn!
Het was allemaal geen waar en ik werd ook door de leidinggevende wel gehoord maar uitgelachen!
Het koste mij mijn baan, toch heb ik het er niet bij gelaten.....
De hele afdeling was angstig, daar kregen ze medicatie voor steeds meer...
de mensen die wel nog mondiger waren werden bestempeld als agressief , ook weer medicatie of zelfs overplaatsing naar een zwaardere groep...
Ze durfden bijna geen nasi ,macaronie of spagettie meer te eten ivm de sambal... dus iedereen verloor enorm snel gewicht...

echt ik kon het niet hebben hoe kon het dat een voor iedereen leuke goede collega was en voor de bewoners een sadist tiran ... ik met die verpleeghuis arts een gesprek gehad....
Die handelde wel ze is berecht ontslagen *\%/* , En ik ja ik ben een klikspaan een collega die nog geloofd word ook met" praatjes"!

Toch ben ik haar eens tegen gekomen ze was zo kwaad dat ze me snoehard aanreed met het winkel wagentje .... dat zelfs het personeel haar moest tegenhouden volgende aangifte _-:( .

echt ik hoop dat ze vandaag nog omvalt....het schijnt dat ze weer ergenst wat heeft gedaan, dat is toch erg! :wow:

Dit vind ik echt heel erg :oo . Die arme mensjes.
Vind het bijzonder vreemd dat het werd weggelachen en dat er niet direct consequenties op stonden. Dit vind ik vanaf jouw kant ook geen klikken, dat is instaan voor die arme mensjes. Fijn dat ze ontslagen is uiteindelijk, wat een walgelijk mens :r

Dit is geen klikken,maar opkomen voor je patienten. Ik zou dit zelfs bij de politie en de krant gemeld hebben.Die persoon is wreed en hoort niet te werken bij kwetsbaren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:17

Wat ik echt naar vind is bijvoorbeeld de buurt achter ons huis bij het dak terras. Wij geven 1 x per jaar een feestje, de nacht voor Hemelvaart, netjes brief in brievenbus gedaan. Gaan die sukkels de huisbaas bellen en dreigen. Huisbaas geeft er niks om want is ons probleem, hebben ze gezegd om 12 stipt de politie te bellen ook al valt het mee. Dan ben je in mijn ogen echt een zuur persoon. Één avond. :') en dan niet even langs durven komen. Resultaat; volgend jaar feest zonder briefje in de brievenbus.

Ook onze onderburen (winkel) huren bij de huisbaas en bellen eerst de huisbaas voor ze ons wat vragen. Bel gewoon eerst aan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:36

sureido schreef:
Wat ik echt naar vind is bijvoorbeeld de buurt achter ons huis bij het dak terras. Wij geven 1 x per jaar een feestje, de nacht voor Hemelvaart, netjes brief in brievenbus gedaan. Gaan die sukkels de huisbaas bellen en dreigen. Huisbaas geeft er niks om want is ons probleem, hebben ze gezegd om 12 stipt de politie te bellen ook al valt het mee. Dan ben je in mijn ogen echt een zuur persoon. Één avond. :') en dan niet even langs durven komen. Resultaat; volgend jaar feest zonder briefje in de brievenbus.

Ook onze onderburen (winkel) huren bij de huisbaas en bellen eerst de huisbaas voor ze ons wat vragen. Bel gewoon eerst aan.

Wij hadden dus hetzelfde. :P Politie stond op de stoep, mensen hadden zelf geen een keer gebeld of langsgekomen. Lafaards. Politie kwam ook echt super agressief binnen, ik dacht echt calm down man. Ik zet de muziek wel zachter hoor, kun je toch ook gewoon netjes vragen. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:44

Bij ons zeiden ze dat de muziek uit moest maar hebben we niet gedaan, mag namelijk 3 waarschuwingen krijgen. Hebben dakterras deur wat meer dicht gehouden dat ging ook prima gelukkig, politie is ook niet meer geweest :P dus ze hebben het feestje niet verpest :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:48

Ze zijn behoorlijk gul als ze tot 12 uur wachten. Ik belde om 11 uur al de politie. Ik ging trouwens ook niet langs. Ik had echt geen zin om 's avonds op het moment dat ik moe ben en wil slapen nog eens drie trappen af en op te gaan. (En dan? Een discussie misschien? Zodat je naast extra inspanning ook nog lekker wat stress hebt voor het inslapen? Fijn. Ik woon ook alleen. Nog minder zin om me aan welke confrontatie dan ook bloot te stellen. Je kunt ook gewoon uit jezelf bedenken dat mensen niet zoveel zin hebben in lawaai laat in de avond.)

En wat het 'het is maar 1 avondje betreft' - ik keek uit op ongeveer 30 tuinen en nog een handvol balkons. Nou waren de meeste buren gelukkig best rustig, maar al die 'ene keren' kunnen flink optellen. Organiseer een silent disco of verplaats het op een bepaald moment naar binnen?

(Met de festivals, overlast van een motorcrossbaan, bouw- en breekwerkzaamheden aan de weg, bouw- en breekwerkzaamheden aan gebouwen was ik op een bepaald moment ook echt wel aan mijn tax qua herrie... en dan reken ik het verkeer en de brandweer niet mee, want dat wist ik toen ik er kwam wonen.)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:59

Shadow0 schreef:
Ze zijn behoorlijk gul als ze tot 12 uur wachten. Ik belde om 11 uur al de politie. Ik ging trouwens ook niet langs. Ik had echt geen zin om 's avonds op het moment dat ik moe ben en wil slapen nog eens drie trappen af en op te gaan. (En dan? Een discussie misschien? Zodat je naast extra inspanning ook nog lekker wat stress hebt voor het inslapen? Fijn. Ik woon ook alleen. Nog minder zin om me aan welke confrontatie dan ook bloot te stellen. Je kunt ook gewoon uit jezelf bedenken dat mensen niet zoveel zin hebben in lawaai laat in de avond.)

En wat het 'het is maar 1 avondje betreft' - ik keek uit op ongeveer 30 tuinen en nog een handvol balkons. Nou waren de meeste buren gelukkig best rustig, maar al die 'ene keren' kunnen flink optellen. Organiseer een silent disco of verplaats het op een bepaald moment naar binnen?

(Met de festivals, overlast van een motorcrossbaan, bouw- en breekwerkzaamheden aan de weg, bouw- en breekwerkzaamheden aan gebouwen was ik op een bepaald moment ook echt wel aan mijn tax qua herrie... en dan reken ik het verkeer en de brandweer niet mee, want dat wist ik toen ik er kwam wonen.)

Oké, bij jou is dat misschien zo. Maar wij wonen gewoon in een vrijstaand huis dus dat zou over het algemeen minder overlast moeten geven. En dan vind ik je echt een azijnzeiker als je die ene keer per jaar de politie gaat bellen.

En sowieso vind ik het belachelijk om niet zelf eerst even polshoogte te nemen. Als je gewoon op een nette manier aangeeft dat de muziek te hard staat durf ik te wedden dat de meeste mensen gewoon netjes de muziek wat zachter zetten. Door de politie te bellen verpest je wel mooi de sfeer op zo'n feest, al helemaal als ze met zo'n houding binnenkomen als bij mij toen. Bah, dat was echt niet leuk.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:02

Ik durf ook niet zo snel aan te bellen bij een feestje of op een groep mensen die buiten staan af te stappen. Als vrouw alleen voel ik mij kwetsbaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:04

Oh ja nog zoiets, in Valkenswaard wordt er constant gezeikt op de cross baan daar, je weet als je daar gaat wonen dat die er zit. Jammer dat een paar personen het altijd verpesten voor de rest.

Ik vind het egoïstisch dat als jij om 11 wilt gaan slapen (in je eentje) je voor 100 man pret moet bederven, en je wist ook nog eens dat dat feest er aan kwam. En dan lekker samen spannen met de buren. Gelukkig woon ik in een studentenstad en zal de politie het verrekken of er gebeld wordt of niet, dan blijven ze aan de gang elke avond. In het algemeen is hier nooit echt veel herrie aan de achterkant en Hemelvaartsdag is ook een vrije dag voor de meeste.

Maar rekening houden met muziek doe ik niet meer na deze actie op het dakterras. Je weet het twee weken van te voren, je had ook langs kunnen komen in die twee weken voor een compromis. En oms telefoon nummer was ook bekend en we hadden er bij gezet, mocht u toch overlast ondervinden bel dit nummer. Maar nee we gaan janken bij de politie :') helaas voor de buren duurde het tot 6.

Geven en nemen in het leven.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:07

sureido schreef:
Oh ja nog zoiets, in Valkenswaard wordt er constant gezeikt op de cross baan daar, je weet als je daar gaat wonen dat die er zit. Jammer dat een paar personen het altijd verpesten voor de rest.

Ik vind het egoïstisch dat als jij om 11 wilt gaan slapen (in je eentje) je voor 100 man pret moet bederven, en je wist ook nog eens dat dat feest er aan kwam. En dan lekker samen spannen met de buren. Gelukkig woon ik in een studentenstad en zal de politie het verrekken of er gebeld wordt of niet, dan blijven ze aan de gang elke avond. In het algemeen is hier nooit echt veel herrie aan de achterkant en Hemelvaartsdag is ook een vrije dag voor de meeste.

Maar rekening houden met muziek doe ik niet meer na deze actie op het dakterras. Je weet het twee weken van te voren, je had ook langs kunnen komen in die twee weken voor een compromis. En oms telefoon nummer was ook bekend en we hadden er bij gezet, mocht u toch overlast ondervinden bel dit nummer. Maar nee we gaan janken bij de politie :') helaas voor de buren duurde het tot 6.

Tot 6 uur 's ochtends :wow: !

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:09

Ik herhaal: dakterras deur was dicht gehouden dus toen viel de overlast reuze mee, wij hoorde zachtjes muziek als we buiten stonden en het huis van de klagers is op 500 meter. en rokers hebben we naar voren verplaatst. Dus deur ging ook niet meer open.

Maar 6 u is echt een normale tijd voor huisfeesten van studenten.
Laatst bijgewerkt door sureido op 27-08-19 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:10

Lau schreef:
bigone schreef:

Wie weet, maar zolang je geen snitch bent heb je hier bescherming en word je met rust gelaten.

Bescherming? Lid van de maffia ofzo? :7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:12

sureido schreef:

Oh wow herrie tot 6 uur!

Tja heel eerlijk vind ik ook dat het na 22 uur stil moet zijn. Ga lekker feesten in een kroeg ofzo?

Maar goed, als het aangekondigd was zou ik ff langsgaan om te kletsen. En dan kom je er vast uit. Als niet, ik ga ook niet midden in de nacht in mijn pyama bij de buren smeken om rust. Dan bel ik ook de politie.

Overigens moeten er zat mensen werken op Hemelvaart, en dan nog, met baby’s en (jonge) kinderen zijn dat soort nachten echt niet te doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:14

Wat is klikken, trouwens? Want dat heeft zo'n negatieve intonatie.

Zelf bel ik na 300miljoenmiljard meldingen bij de gemeente en handhaving, tegenwoordig meteen de politie wanneer iemand zijn auto op of voor mijn oprit/uitrit parkeert :). De gemeente weigert te handhaven, ik heb geen tijd om bij iedere auto de eigenaar te gaan opsnorren, dus ik bel meteen de politie, zij regelen het verder :).

Ook heb ik eens de politie gebeld toen ik in een verlaten loods een wel erg nieuwe BMW zag staan. Deze bleek gestolen te zijn in Rotterdam (en in Duitsland verborgen). De eigenaar was me dankbaar, want hij had zijn auto weer terug.

Ook heb ik de politie/dierenarts gebeld toen een merrie op een weitje lag te creperen met een dood veulen in het geboortekanaal. De merrie heeft het overleefd, de eigenaar heeft een boete gehad, hij bleek niet goed voor zijn dieren te zorgen, er waren meer meldingen gekomen over verwaarlozing.

Zelf zie ik bovenstaande acties echt niet als klikken. Okay, de eerste misschien wel. Maar iedere dag je eigen oprit niet of nauwelijks op of af kunnen rijden wordt na al die jaren wel erg vervelend. Dus sja. Overigens is het duidelijk een oprit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:16

sureido schreef:
Ik herhaal: dakterras deur was dicht gehouden dus toen viel de overlast reuze mee, wij hoorde zachtjes muziek als we buiten stonden en het huis van de klagers is op 500 meter. en rokers hebben we naar voren verplaatst. Dus deur ging ook niet meer open.

Maar 6 u is echt een normale tijd voor huisfeesten van studenten.

Blijkbaar viel de overlast niet reuze mee, aangezien de politie dus gebeld is. Persoonlijk vind ik feesten tot 6 uur 's ochtends buiten het redelijke, helemaal in een woonwijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:16

Als ik echt zwaar overlast heb van een feestje zou ik ook de politie bellen. No way dat ik in mn uppie naar zo'n feest ga om te vragen of het zachter mag. Je weet niet wat voor een idioten daar zitten. Als ik het nummer zou hebben zou ik wel eerst even appen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:17

Waarom niet naar een feestje stappen als je wil slapen. Nou 1: mensen worden agressief en zetten de boel daarna extra hard, want lollig vinden onder invloed van alcohol. 2: je moet een eeuwige discussie aangaan en dan helpt het 5 minuten waarna de boel weer hard gezet wordt 3: uit "wraak" is de keer er op extra hard bij voorkeur bij de klager voor de deur.

Dus nope ook hier wordt politie gebeld, ik houd ook uur of 12 aan s nachts of eerder als het echt uit de hand loopt. Ik heb alle varianten al gehad dus nee, ik ga er niet meer heen. Mijn nachtrust is me heilig en heb ik ook heel hard nodig. En zoals Shadow zegt bij 100 mensen een feestje is 100 nachten niet slapen.

En ook als student kun je je aan fatsoensregels houden en rekening houden met buren. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-08-19 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:18

Jongens lees eens even al mijn reacties, Sanne graag mijn aller eerste lezen zodat je de situatie helemaal snapt :+ lastig ook he.

Ze hadden om 12 stipt de politie gebeld waarmee ze ook dreigde bij de huisbaas (die er niks om gaf). Terwijl ze best even hadden kunnen appen of langskomen al eerder. Andere buren hadden wel even geappt namelijk. En de politie is 1 keer langs gekomen en na die keer om 12 geen een keer meer dus blijkbaar viel het wél reuze mee. Begrijpend lezen!! :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:18

__Sannne schreef:
Als ik echt zwaar overlast heb van een feestje zou ik ook de politie bellen. No way dat ik in mn uppie naar zo'n feest ga om te vragen of het zachter mag. Je weet niet wat voor een idioten daar zitten. Als ik het nummer zou hebben zou ik wel eerst even appen.

Nou, nou. Idioten. :+ In een beetje buurt weet je wel ongeveer wie er naast je woont.
In een studentenflat/huis is dat anders, dat snap ik.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:20

sureido schreef:
Jongens lees eens even al mijn reacties, Sanne graag mijn aller eerste lezen zodat je de situatie helemaal snapt :+ lastig ook he.

Ze hadden om 12 stipt de politie gebeld waarmee ze ook dreigde bij de huisbaas (die er niks om gaf). Terwijl ze best even hadden kunnen appen of langskomen al eerder. Andere buren hadden wel even geappt namelijk. En de politie is 1 keer langs gekomen en na die keer om 12 geen een keer meer dus blijkbaar viel het wél reuze mee. Begrijpend lezen!! :D

Joh ik had het toch niet persoonlijk tegen jou..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:20

Ik houd me niet meer aan fatsoensregels als het andersom ook niet gebeurd :’) niemand hier heeft het over langskomen op het moment zelf, er had ook gebeld kunnen worden dan was het gewoon normaal al opgelost.

Ik heb het ook tegen san87 :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:21

Shaggy09 schreef:
__Sannne schreef:

Nou, nou. Idioten. :+ In een beetje buurt weet je wel ongeveer wie er naast je woont.
In een studentenflat/huis is dat anders, dat snap ik.

En ik woon dus in zo'n buurt vol horige studentenhuizen. Geen idee wie mijn buren zijn, dus nee daar ga ik niet zomaar langs om te klagen.

Gelukkig heb ik hier eigenlijk nooit last van feestjes, dus dat scheelt weer.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:21

sureido schreef:
Ik houd me niet meer aan fatsoensregels als het andersom ook niet gebeurd :’) niemand hier heeft het over langskomen op het moment zelf, er had ook gebeld kunnen worden dan was het gewoon normaal al opgelost.

Ik heb het ook tegen san87 :)

Oh sorry, dacht tegen mij :))