rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:35

Palmera schreef:
purny schreef:
Alsof iedereen elke maand op zijn rijbewijs gaat zitten kijken tot wanneer hij geldig is... Zelf weet ik dat hij nog 8 jaar geldig is.

Succes!

Nee, maar als je weet dat hij nog 8 jaar geldig is hoef je de komende maand iig niet te kijken.
Als je ziet dat hij nog 3 maanden geldig is kun je er bijvoorbeeld een agendapunt van maken.
Wiwabalia schreef:
Ik snap dat het klote is, maar het staat toch op je pasje? Is je eigen verantwoording, dit soort berichten gaan tegenwoordig digitaal. Is meer om te helpen maar kun je niks mee en eigenlijk vind ik dat volkomen logisch.

Nou, ik geloof dat nederland één van de weinige europese landen is waar ze een brief sturen. Je houdt dat toch zelf bij?
Lijkt mij ook. Stukje eigen verantwoordelijkheid. Boete vind ik volkomen terecht.

Anoniem

Re: rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:06

God wat wordt hier weer enorm slecht gelezen door sommige :n

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:51

joyce83 schreef:
Kijk al er idd geen boete voor staat dan is dat zo. Ik zou het wel fijn vinden om aan te kunnen geven van jongens dit is er gebeurd houd hier rekening mee in de toekomst en kijk of er ergens iets mis gaat.

Er kan toch altijd ergens een brief zoek raken bij de post? Daar kunnen zij niet veel aan doen, daarom is het zo fijn dat het nu ook digitaal gaat. Moet je daar wel naar kijken natuurlijk. En wie zegt er dat je ruim 2 jaar geleden die brief niet hebt gehad? Je krijgt hem meestal een tijdje van te voren en kan zijn dat je het daarna gewoon vergeten bent?

Is met de APK van je auto net zo, krijg je ook post van en digitaal, maar je zult toch dan een afspraak moeten maken met de garage. Doe je dat niet krijg je in dat geval wel automatisch een boete.

Maar het is wel zo handig om dat soort dingen (paspoort, rijbewijs) gewoon zelf in de gaten te houden om dit soort dingen te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:00

Zou dat voor TS inmiddels al duidelijk zijn na 4 pagina's? :') Herhaal het anders nog ff :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:04

Bedankt TS voor deze waarschuwing. Ik ga gelijk even spieken :+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:15

Relaxed schreef:
Zou dat voor TS inmiddels al duidelijk zijn na 4 pagina's? :') Herhaal het anders nog ff :+

O sorry, wist niet dat alleen jij reacties mocht plaatsen in dit topic, het spijt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:19

Blackberry28 schreef:
Relaxed schreef:

O sorry, wist niet dat alleen jij reacties mocht plaatsen in dit topic, het spijt me.

Ik doel enkel op de zoveelste herhaling van het feit dat TS dit zelf had moeten zien ;) Gok dat het inmiddels wel duidelijk is :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:22

Ik ben blij dat de ijslanders wat relaxter zijn in dit soort zaken. Een boete van honderden euro´s vind ik een absurd hoge straf vor zoiets triviaals als het vergeten van een datum....

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:29

Asciugamano schreef:
Inderdaad 2 soorten mensen; die zelf hun verantwoordelijkheid nemen en mensen die ‘de schuld’ bij anderen proberen te leggen. ;)

Nee ik bedoelde type mensen die regelmatig kijken naar zulke dingen en het bijhouden, en mensen die daar gewoon nooit aan denken/het ontgaat. Ik ben type 2 :') ik vind t ook knap van mensen dat ze alles up to date kunnen houden :o

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:32

Kuggur schreef:
Ik ben blij dat de ijslanders wat relaxter zijn in dit soort zaken. Een boete van honderden euro´s vind ik een absurd hoge straf vor zoiets triviaals als het vergeten van een datum....

Het gaat niet eens zo zeer om het vergeten van een datum. het feit is dat als je met een verlopen rijbewijs rijd en je een ongeluk veroorzaakt niet verzekerd bent. het is dus wel iets erger dan alleen een datum vergeten :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:33

Kuggur schreef:

Die boete is zo hoog wanneer je meer dan een jaar geleden je rijbewijs al had moeten verlengen én je al rijdend staande gehouden wordt door de politie.
Tot 1 jaar verlopen bij staande houden is meen ik 90 euro.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:40

Seltje schreef:
Ik ben zo blij dat als Belg mijn rijbewijs niet vervalt. Oef. Nu ga ik wel even op mijn passpoort zien...

Helaas, hier zijn ze ook nog maar tien jaar geldig. Heb die van mij net verlengd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:50

Ts slim om de datum in je agenda te zetten.
Digitale agenda’s kan je al jaren eerder iets inzetten.

Wel fijn dat er geen boete is.
Nu pasfoto’s maken en naar het gemenetehuis.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:51

Wat ik mij dan echt afvraag, zo te lezen zijn er veel mensen die jaren niet naar het rijbewijs kijken. Waar laat je die dan? Die heb je toch altijd mee als je met de auto op stap gaat? Of stel je gaat verder weg, checken of je je rijbewijs hebt? Of wanneer je je moet legitimeren?
Kan mij gewoon niet voorstellen dat ik in geen 2 jaar op mijn rijbewijs kijk namelijk mede door zulke zaken. :)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:34

savieralover schreef:
Kuggur schreef:

Het gaat niet eens zo zeer om het vergeten van een datum. het feit is dat als je met een verlopen rijbewijs rijd en je een ongeluk veroorzaakt niet verzekerd bent. het is dus wel iets erger dan alleen een datum vergeten :+

Precies. De verzekering is heel simpel: je dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. De materiële schade is één ding, maar zelfs dat kan heel naar worden. Een klein tikje op de verkeerde plek bij het wiel kan een auto totalloss krijgen. Ik heb niet even een nieuwe auto op m’n rekening staan zeg maar. Maar laat staan als er letselschade is, of nog erger, overlijden... Tenzij je miljonair bent, ga je die kosten niet kunnen dragen. Dan ga je én zelf heel snel richting faillisement, én je stort het slachtoffer in nog veel meer ellende...

In 9 van de 10 gevallen is een rijbewijs verlengen een formaliteit, maar er is niemand die kan bewijzen dat je geschikt bent om te autorijden als je een ongeluk veroorzaakt, of zelfs maar krijgt...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:34

harriehoef schreef:
Wat ik mij dan echt afvraag, zo te lezen zijn er veel mensen die jaren niet naar het rijbewijs kijken. Waar laat je die dan? Die heb je toch altijd mee als je met de auto op stap gaat? Of stel je gaat verder weg, checken of je je rijbewijs hebt? Of wanneer je je moet legitimeren?
Kan mij gewoon niet voorstellen dat ik in geen 2 jaar op mijn rijbewijs kijk namelijk mede door zulke zaken. :)

Die zit gewoon in mijn portemonnee...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 15:39

Waarom niet gezien. Zit in de portemonnee ik wij pakken eigenlijk altijd de ID-kaart voor legitimatie. Als je al jaren niet staande gehouden wordt pakken wij eigenlijk nooit dat pasje. Is dus wel altijd mee hoor maar wordt niet zo vaak gepakt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:44

Het staat op je rijbewijs dus de volgende keer zelf in de gaten houden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:47

Ik heb ‘m ook in m’n beurs, maar de data staan op de achterkant. Dus ik moet dat ding helemaal uit het plastic vakje peuteren om te kijken... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook van stond te kijken dat ik volgend jaar mijn rijbewijs al moet laten verlengen. Meestal check ik het als ik de paspoorten check ivm vakanties.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:49

Geldigheidsdatum staat bij mij gewoon op de voorkant.
Maar alsnog kijk ik er toch met enige regelmaat op, bv als ik ga stemmen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:58

Mijn rijbewijs zit in mijn portemonnee.
En in de 25 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik 3x gecontroleerd of ik mijn gordel om had.
En 1x moest ik blazen. Rijbewijs is nooit om gevraagd.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:38

hier ook grote paniek van de week... in april een bericht gehad dat ik moest verlengen in augustus en vervolgens afgelopen maandag nog een herrinering.. dat het rijbewijs op zondag was verlopen.. het is er echt zo bij ingeschoten om dat bij te houden. spoed aaanvraag gedaan en daardoor het dubbele moeten betalen. duur lesje zo.. maar idd ik hou het ook niet bij .. denk niet dat je het ergens aan kan vechten helaas. dit zijn idd van die momenten dat de overheid graag even komt innnen. ik zie het nut er niet zo van in, als je aangehouden wordt moet je al 90 euro betalen en als je een ongeval veroorzaakt moet je ook dokken.. wat de overheid wijzer wordt van die 300 euro snap ik niet zo goed..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:45

Sylvia schreef:
Ik heb ‘m ook in m’n beurs, maar de data staan op de achterkant. Dus ik moet dat ding helemaal uit het plastic vakje peuteren om te kijken... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook van stond te kijken dat ik volgend jaar mijn rijbewijs al moet laten verlengen. Meestal check ik het als ik de paspoorten check ivm vakanties.

Data staan netjes op de voorzijde... :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:57

Relaxed schreef:
oomens schreef:
Op mijn rijbewijs staat gewoon vermeld tot wanneer het geldig is. Bij hem niet?

Kijk jij dan regelmatig op je rijbewijs om dit te checken? :') Nav dit topic keek ik ff, maar wist het anders echt niet hoor.. Heb nog 2 jaar :+

Ik zal wel een gek zijn, maar ik ken deze data van zowel mijzelf als die van mijn man uit het hoofd. Ik schrijf het zelfs ieder jaar op 31 december op de kalender tot we het jaar bereikt hebben dat het vervangen moet worden, dan schrijf ik het een maand vóór die datum op de kalender.

Overigens krijgen wij ook de post via Mijn Berichtenbox.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:16

Zo kwam ik er laatst net optijd achter dat mijn auto voor de apk moest. Nooit een brief over gekregen. Bleek het dus ook in de inbox van mijn overheid te staan en wist ook niet dat ik die had!