L_iek schreef:70 per week voor 2 volwassenen.
Hier hetzelfde
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ineke2 schreef:Wow 100 euro per week voor alleen jezelf?![]()
Ik ben oprecht verbaasd wat je dan allemaal wel niet eet? Gooi jij niet onwijs veel weg dan?
Ik vraag dat omdat het mij nog nooit gelukt is voor zoveel te kopen in een week voor alleen mezelf.
Ik heb voor mezelf een week budget van max 35 euro en daar blijf ik meestal onder.
Scheelt wel dat ik voor doordeweeks geen fruit hoef te kopen. Dat mag ik pakken op het werk.
Waarom zou je veel weggooien als je meer aan boodschappen besteed?
Ailill schreef:Poeh, echt enkel de dingen uit de Appie/supermarkt? Denk een kleine 100 per week, voor mij alleen wat betreft eten/drinken. Daar komen dan nog wat broodjes hier, koffie daar bij en dan loopt het nog verder op. Nu hoef ik nergens op te letten, dat scheelt natuurlijk een hoop en ik wil het ook niet![]()
Toiletartikelen koop ik dan wel vaak in de aanbieding/groot volume. Ik 'bespaar' dan weer op bijv. All Stars, dingen kosten rond de 55/60 euro maar ik koop ze al jaren 1/2 keer per jaar voor 50%, betaal nooit meer dan 30 euro.
Shaggy09 schreef:Ineke2 schreef:
Wow 100 euro per week voor alleen jezelf?![]()
Ik ben oprecht verbaasd wat je dan allemaal wel niet eet? Gooi jij niet onwijs veel weg dan?
Ik vraag dat omdat het mij nog nooit gelukt is voor zoveel te kopen in een week voor alleen mezelf.
Ik heb voor mezelf een week budget van max 35 euro en daar blijf ik meestal onder.
Scheelt wel dat ik voor doordeweeks geen fruit hoef te kopen. Dat mag ik pakken op het werk.
Maar ligt dat ook niet aan je behoeftes qua eten? Ik geef graag wat meer geld uit aan lekker eten, koffietje hier, broodje daar. Mijn zus daarentegen leeft erg sober, koopt de goedkopere producten en doet daar lang mee. Zij geeft eigenlijk nauwelijks iets om lekker eten, gezellig borrelen en tafelen. Zij verbruikt het liefst zo min mogelijk en zo goedkoop mogelijk. Ik wordt daar echt ongelukkig van, ik heb gewoon graag lekker eten.
Ineke2 schreef:verootjoo schreef:
Waarom zou je veel weggooien als je meer aan boodschappen besteed?
Omdat ik voor zoveel geld dat echt niet op krijg voor het bedorven is
verootjoo schreef:Ik kan ze allemaal afvinkenIneke2 schreef:Omdat ik voor zoveel geld dat echt niet op krijg voor het bedorven is
Je weet toch niet wat ervoor gekocht wordt?
Ms houdt iemand gewoon van elke dag een goed stuk vlees, drinkt daar dagelijks een goede wijn bij, eet veel Franse kaasjes, of gebruikt iemand veel en duur wc papier, of neemt iemand ook elke week veel verse bloemen mee.
Ailill schreef:verootjoo schreef:Ik kan ze allemaal afvinkenJe weet toch niet wat ervoor gekocht wordt?
Ms houdt iemand gewoon van elke dag een goed stuk vlees, drinkt daar dagelijks een goede wijn bij, eet veel Franse kaasjes, of gebruikt iemand veel en duur wc papier, of neemt iemand ook elke week veel verse bloemen mee.![]()
![]()
dus dat koop ik alvast niet inderdaad.Ineke2 schreef:Dat scheelt wellicht. Ik vind alcohol over het algemeen gewoon viesdus dat koop ik alvast niet inderdaad.
Bloemen koop ik niet in de supermarkt. Overigens zijn die bosjes daar nog vrij goedkoop en reken ik niet bij de wekelijkse boodschappen... maar ik hoef mij toch niet te verdedigen omdat ik verbaasd ben?
Ineke2 schreef:Shaggy09 schreef:
Maar ligt dat ook niet aan je behoeftes qua eten? Ik geef graag wat meer geld uit aan lekker eten, koffietje hier, broodje daar. Mijn zus daarentegen leeft erg sober, koopt de goedkopere producten en doet daar lang mee. Zij geeft eigenlijk nauwelijks iets om lekker eten, gezellig borrelen en tafelen. Zij verbruikt het liefst zo min mogelijk en zo goedkoop mogelijk. Ik wordt daar echt ongelukkig van, ik heb gewoon graag lekker eten.
Wie zegt dat ik niet om lekker eten geef dan?
Ik eet gezond, veel groenten, fruit. Ik eet op mijn werk 2 stuks fruit per dag die ik van mijn werkgever krijg. Thuis heb ik als ontbijt of toetje kwark / Yoghurt met stukjes fruit of een smoothy.
Als lunch wissel ik af met boterhammen, krentenbollen, salade, tosti’s en af en toe iets van de snackbar.
Ik ga gemiddeld 1x per maand uit eten maar dat reken ik niet mee uit het boodschappen budget.
Iets wat ik nooit doe is eten laten bezorgen ( thuisbezorgd.nl) dat vind ik echt heel erg zonde van het geld voor iets wat 9 van de 10x nog niet eens lekker is ook

Ineke2 schreef:Oh nee, ook zeker geen aanval. Toevallig klopte het lijstje. Vlees haal ik meestal bij de slager, zuivel/melk bij de kaasboer en dan ook vaak nootjes en dan zit altijd die goede slijterij daarnaastDat scheelt wellicht. Ik vind alcohol over het algemeen gewoon viesdus dat koop ik alvast niet inderdaad.
Bloemen koop ik niet in de supermarkt. Overigens zijn die bosjes daar nog vrij goedkoop en reken ik niet bij de wekelijkse boodschappen... maar ik hoef mij toch niet te verdedigen omdat ik verbaasd ben?