Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:34

Yessy schreef:
Ik heb er geen verstand van, ik weet alleen dat ze voor studenten/jongeren soms speciale tickets met betere voorwaarden hebben. Dat is toentertijd mijn redding geweest want via andere aanbieders incl de vliegtuigmaatschappij kon ik ze niet vinden :)

Ik heb flink wat jaren ervaring als reisadviseur, ik durf te zeggen dat ik er wel verstand van heb. ;)

Die 200 euro die Jackyy noemt is maar een voorbeeld he TS.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:35

Hier wordt zo makkelijk geroepen annuleringsverzekering maar die keren dus echt never nooit uit, die proberen om alles maar dan ook alles te doen om vooral niet te hoeven betalen. Los daarvan zit op tickets altijd een bedrag wat je kwijt bent.

Ik wilde een reis naar Las Vegas annuleren omdat we beiden onze baan kwijtraakten, nou dat was dus geen geldige reden. Ook toen ik daarna aangaf dat onze relatie over was en er een scheiding ingezet werd, kreeg ik als antwoord als je de papieren van de scheiding kunt overleggen, kunnen we op grond daarvan annuleren. Nou dat lukt je niet hoor binnen 3 maanden......

Uiteindelijk heb ik met de enorme service van Expedia wel kunnen annuleren, die hebben zelf contact met het hotel en de huurautomaatschappij opgenomen, die gingen akkoord en op de tickets kostte het destijds 200 euro per ticket. Das dus wel 400 euro weggegooid geld.

Ik zou er als ik jou was nog maar even goed over nadenken. Een half jaar een relatie is kort maar dat hoeft nog niet zoveel te zeggen, vier weken op elkaars lip én zijn ouders, daarvoor zou ik ze allemaal eerst iets beter willen kennen persoonljik gezegd.

KimD

Re: Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:37

Ik zou niet gaan, wat een geld voor zoiets... Dan zou ik toch wel iets langer en stabieler in de relatie willen zitten!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:38

Wanneer je vriend niet voor of achteruit wil dan gewoon op je strepen blijven staan, nee is ook een antwoord . En wanneer vriendlief chagrijnig is over je antwoord dan is het inderdaad verstandig om even af te wachten. Je kunt gewoon melden dat je nu een grote stap vind en je over een half jaar beslist en je er dan wel voor zorgt dat je ook op Hawaï komt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:40

Ik snap die ouders niet.
Zij zijn 25 jaar getrouwd, ga je toch lekker met elkaar op vakantie.
Ik zou hooguit eigen kinderen meenemen en geen aanhang.
Wil kind dat niet, blijft hij/zij maar thuis.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:42

Je vriend er van overtuigen dat hij lekker mee moet gaan met zijn ouders. Is toch een ultieme kans om 4 weken naar Hawaii te mogen :o. 4 weken zonder elkaar is niet leuk maar wel te overleven :).
Ik zou zelf niet mee gaan en een andere keer met je vriend op vakantie gaan.
Wel een superlief aanbod van zijn ouders zeg!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:43

Ik mis toch heel sterk je eigen wensen en dromen in dit verhaal. Ik lees dat jij even graag naar Spanje wil, is deze reis jouw dan €1500 waard los van de hele situatie met je vriend? Zou je zoiets op jezelf doen of ben je eerder spaarzaam? Ikzelf bv hou mijn geld voor mijn paard en hou reizen beperkt. Het is helemaal prima dat andere mensen investeren in reizen, maar ik zou nooit nooit om mijn schoonfamilie te plezieren dat bedrag uitgeven als het niet mijn droomvakantie is.

Dus denk ook even heel egoïstisch na wat JIJ het liefste wil.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:44

Anoniem schreef:
Yessy schreef:
Ik heb er geen verstand van, ik weet alleen dat ze voor studenten/jongeren soms speciale tickets met betere voorwaarden hebben. Dat is toentertijd mijn redding geweest want via andere aanbieders incl de vliegtuigmaatschappij kon ik ze niet vinden :)

Ik heb flink wat jaren ervaring als reisadviseur, ik durf te zeggen dat ik er wel verstand van heb. ;)

Die 200 euro die Jackyy noemt is maar een voorbeeld he TS.

Voor full flex bij klm zie ik 200 euro annuleringskosten staan en dan krijg je al je geld terug. Maar dna betaal je ook gelijk 200 euro meer voor ticket zelf en als je wil annuleren nogeens 200

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:45

SinneJ schreef:
Ik mis toch heel sterk je eigen wensen en dromen in dit verhaal. Ik lees dat jij even graag naar Spanje wil, is deze reis jouw dan €1500 waard los van de hele situatie met je vriend? Zou je zoiets op jezelf doen of ben je eerder spaarzaam? Ikzelf bv hou mijn geld voor mijn paard en hou reizen beperkt. Het is helemaal prima dat andere mensen investeren in reizen, maar ik zou nooit nooit om mijn schoonfamilie te plezieren dat bedrag uitgeven als het niet mijn droomvakantie is.

Dus denk ook even heel egoïstisch na wat JIJ het liefste wil.

Ja voor mij is 5 weken eigenlijk echt te lang zou ook graag dat jaar een maandje weg willen om met paarden te werken maar dat word heel krap met hawaii ook. Maar daarbij zou ik hawaii wel heel vet vinden alleen kan ik niet 5 weken lang actief meedoen want dat kan ik zelf gewoon niet aan

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:50

Dan heb je daar je antwoord. En ik zou dat aan hem ook vertellen. Een goede relatie begint met respect voor elkaars dromen. Je kan proberen dat werken met paarden te plannen tijdens hun vakantie zodat jullie nog wat tijd hebben samen die zomer.

Maar je mag echt nog niet zo vroeg beginnen met je aan te passen aan je vriend op die manier. Jij heb evenveel recht op je droomvakantie.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:52

SinneJ schreef:
Dan heb je daar je antwoord. En ik zou dat aan hem ook vertellen. Een goede relatie begint met respect voor elkaars dromen. Je kan proberen dat werken met paarden te plannen tijdens hun vakantie zodat jullie nog wat tijd hebben samen die zomer.

Maar je mag echt nog niet zo vroeg beginnen met je aan te passen aan je vriend op die manier. Jij heb evenveel recht op je droomvakantie.

Ja ik denk inderdaad dat ik dat zal doen, dan heb ik tijdens dat hij weg is ook wat te doen. Ik heb hem ook eerlijk gezegd dat ik nog heel erg twijfel

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:56

AylaL schreef:
SinneJ schreef:

Ja ik denk inderdaad dat ik dat zal doen, dan heb ik tijdens dat hij weg is ook wat te doen. Ik heb hem ook eerlijk gezegd dat ik nog heel erg twijfel

En bedenk ook dat het elkaar niet kunnen missen typisch in de beginfase van een relatie is. Tegen die zomer zijn jullie 1,5 jaar samen (hopelijk) en dan sta je er al wat anders in, heb je al wat meer zekerheid over de ander. Probeer er met hem ook zo over te praten en dan komt het helemaal goed. Maar investeer op deze leeftijd vooral nog heel veel tijd en geld in jezelf! Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar dat kan ook op een manier waarbij je niet je eigen plannen en dromen moet laten vallen.

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:57

Verstandig dat je hierover nadenkt TS. Als ik jou was zou ik niet meegaan. Het is een hele som geld en ik vind je nou ook niet dusdanig enthousiast overkomen dat je het echt te gek vindt. Het lijkt meer of je het wel leuk vindt, maar een vakantie in Spanje ook prima vindt. In dat geval zou ik het risico te groot vinden en €1500 echt teveel geld. Het valt echt wel te overleven vier weken zonder elkaar. :) Kunnen jullie altijd op een later moment samen nog even weg of iets leuks gaan doen.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:58

SinneJ schreef:
En bedenk ook dat het elkaar niet kunnen missen typisch in de beginfase van een relatie is. Tegen die zomer zijn jullie 1,5 jaar samen (hopelijk) en dan sta je er al wat anders in, heb je al wat meer zekerheid over de ander. Probeer er met hem ook zo over te praten en dan komt het helemaal goed. Maar investeer op deze leeftijd vooral nog heel veel tijd en geld in jezelf! Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar dat kan ook op een manier waarbij je niet je eigen plannen en dromen moet laten vallen.

Ja klopt! Hij ziet er namelijk heel erg tegen op dat ik een maand weg wil naar buitenland om voordat ik ga studeren toch ff mijn penny droom te volgen maar als hij dan ook weg is is het niet zo'n enorm probleem.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:59

BlijNijn schreef:
Verstandig dat je hierover nadenkt TS. Als ik jou was zou ik niet meegaan. Het is een hele som geld en ik vind je nou ook niet dusdanig enthousiast overkomen dat je het echt te gek vindt. Het lijkt meer of je het wel leuk vindt, maar een vakantie in Spanje ook prima vindt. In dat geval zou ik het risico te groot vinden en €1500 echt teveel geld. Het valt echt wel te overleven vier weken zonder elkaar. :) Kunnen jullie altijd op een later moment samen nog even weg of iets leuks gaan doen.

Ja klopt! Hawaii is tof maar Spanje zou ik even leuk vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:17

Gewoon gaan doen wat voor jou belangrijk is, je kunt geen dingen tegelijk doen, en hopelijk laat je je niet nu al onder druk zetten van je vriend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:28

Oh joh dan heb je toch een i-de-ale oplossing!!

Als je echt heel graag een maand met paarden aan de gang wil, dan regel je dat het precies die maand wordt. Heb je geen gedoe over dat je wel of niet mee gaat met die reis, vriend heeft zelf een leuke trip als jij weg bent dus hoeft ook niet te piepen over jouw afwezigheid en zo heeft ieder handig gepland zijn ding en de rest van de tijd heb je nog samen *\o/*

Dan kijk je of je samen nog een keer op vakantie kan naar Spanje ofzo :)

Ik vind het trouwens wel een beetje dubbel om zo "lastig te doen" voor zo'n reis. Het is natuurlijk erg verstandig om er rekening mee te houden dat je niet weet hoe het verder zal gaan het komende jaar. Maar aan de andere kant kan het ook zijn dat er juist problemen ontstaan in je relatie doordat je een slag om de arm wilt houden.

Zeggen dat je ècht graag een maand de penny uit wil hangen en het dan handig is om het in die maand te plannen, geeft een beter gevoel dan denk ik dan de indruk geven dat je twijfelt over de relatie (want zo kunnen mensen het opvatten).

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:32

Ik zou gewoon volgend jaar kijken voor vervoer daarheen. Wellicht dat vriend en jij samen kunnen reizen dan, apart van zijn ouders.
Ik zou het een risico vinden hoor, half jaar samen en dan iets plannen wat twee keer de duur van je relatie in het vooruitzicht ligt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:35

Nu je schrijft dat je met paarden wil werken zou ik dat gewoon plannen voor de zomer dat je vriend met zijn ouders op reis gaat. (Hoeven ze naderhand ook geen ex van de foto's af te knippen)

In de USA of Canada heb je dude ranches waar je tegen bed&board een zomer kan komen werken. Een rijbewijs hebben is overigens wel 'n pré.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:47

luuntje schreef:
Ik snap die ouders niet.
Zij zijn 25 jaar getrouwd, ga je toch lekker met elkaar op vakantie.
Ik zou hooguit eigen kinderen meenemen en geen aanhang.
Wil kind dat niet, blijft hij/zij maar thuis.

Echt? Kan me toch heel goed voorstellen dat ze die voor hun speciale gelegenheid ook met hun zoon willen delen (die is er ten slotte al een heel groot gedeelte van die 25 jaar bij :D ). En om het voor hem ook zo leuk mogelijk te maken (op die leeftijd is een vriendinnetje vaak zowat het middelpunt van hun universum) ook 'aanhang' mee. Net zo goed als ouders met kleine kinderen zichzelf ineens op een camping terugvinden waar ze de jaren daarvoor echt niet naar toe zouden zijn gegaan. Je doet wat om het zo gezellig mogelijk te maken toch :j .

Maar TS, als het inderdaad voor jou niet iets speciaals is, zou ik zeker niet aansluiten. Het feit dat je meemocht zou voor je vriend al heel wat kunnen betekenen. Dat een andere invulling voor iedereen beter en leuker is, zal hij dan vast wel begrijpen toch.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:02

Nu je hebt aangegeven graag iets met paarden te doen, wat moeilijk wordt als je ook nog naar Hawaii gaat, zou ik lekker voor jezelf kiezen en iets met paarden gaan zoeken. Misschien kan dat precies hun vakantie overbruggen, zodat jullie allebei druk zijn met jullie vakantie wanneer jullie elkaar een maand niet zien. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:18

AylaL schreef:
Ja klopt! Hij ziet er namelijk heel erg tegen op dat ik een maand weg wil naar buitenland om voordat ik ga studeren toch ff mijn penny droom te volgen maar als hij dan ook weg is is het niet zo'n enorm probleem.

En als het wel een enorm probleem is, weet je ook waar je aan toe bent, toch? Jij bent er ook nog hoor, je houdt niet opeens op te bestaan wanneer je een vriend hebt :')

Je moet geen 1500 euro uitgeven aan iets wat je niet eens wilt in de eerste plaats.

En je bent in het begin al onzeker of de relatie niet stukgaat, en of je daarom wel moet gaan. Zegt dat niet genoeg?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:39

Wat ontzettend lief van je schoonouders dat je met hen mee mag op zo'n gave vakantie voor op zich een schijntje voor wat de reis in totaal zal kosten.

Ik vind je ook ontzettend volwassen overkomen dat je hierover nadenkt en niet direct het diepe instort.
Ik denk dat het beste is om je vriend met zijn ouders te laten zitten hierover of nog beter dat jij hierbij bent.
Moet je zelf een ticket bestellen of boeken zij een pakketreis bij bijvoorbeeld Fox? Als dit het laatste is dan is een losse ticket bestellen inderdaad niet mogelijk en ook lastig om later hier nog aanpassingen in te maken.
Ik denk dat je schoonouders je hier zeker meer over kunnen vertellen.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:43

AylaL schreef:
Jackyy schreef:
Het ligt er maar net aan met wie je de reis boekt. Als t een transavia is dan kan je geen annuleerbaar ticket kopen. Is het een klm bijv. Kan t wel. Als dan annuleert is t eur200 en de rest krijg je terug, maar dan moet je dus wel een annuleerbaar ticket kopen. Die is duurder dan een niet annuleerbaar ticket

Dit zou een hele goeie oplossing zijn! 200 euro vind ik niet veel als ik de rest dna terug krijg.

Nu weet k niet of ze tickets en verblijf apart boeken of als een pakketreis, dat zou je dan ook even moeten uitzoeken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:46

Avalanche81 schreef:
AylaL schreef:

En als het wel een enorm probleem is, weet je ook waar je aan toe bent, toch? Jij bent er ook nog hoor, je houdt niet opeens op te bestaan wanneer je een vriend hebt :')

Je moet geen 1500 euro uitgeven aan iets wat je niet eens wilt in de eerste plaats.

En je bent in het begin al onzeker of de relatie niet stukgaat, en of je daarom wel moet gaan. Zegt dat niet genoeg?

Eens met Avalanche! Wat zijn jouw dromen en wensen? Luister daarnaar! Wat zegt het kleine stemmetje binnenin?