Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Het kan ook anders....
Mijn schoonmoeder is het liefste mens wat ik ken!
Ik heb er 1.5 jaar gewoond.. Ze hielp me om te leren opruimen..ze hielp me leren omgaan met geld.. ze staat altijd achter me.. Ik mocht meebeslissen over het eten in het weekend, ik ging mee boodschappen doen..
En nogsteeds komt ze me helpen als ik ergens niet uitkomt, hebben we open gesprekken over alles en nogwat...
Alles wat ik in mijn eigen jeugd gemist heb, heeft zij mij zo ontzettend teruggegeven.
Evenals mn schoonvader, een hard werkende, rustige, maar zeer duidelijke man.
heerlijk
Vervelend dat jij in deze situatie zit..
MarcoBorsato schreef:Jolliegirl schreef:Het kan ook anders....
Mijn schoonmoeder is het liefste mens wat ik ken!
Ik heb er 1.5 jaar gewoond.. Ze hielp me om te leren opruimen..ze hielp me leren omgaan met geld.. ze staat altijd achter me.. Ik mocht meebeslissen over het eten in het weekend, ik ging mee boodschappen doen..
En nogsteeds komt ze me helpen als ik ergens niet uitkomt, hebben we open gesprekken over alles en nogwat...
Alles wat ik in mijn eigen jeugd gemist heb, heeft zij mij zo ontzettend teruggegeven.
Evenals mn schoonvader, een hard werkende, rustige, maar zeer duidelijke man.
heerlijk
Vervelend dat jij in deze situatie zit..
Hier heb ik mijn eigen lieve ouders voor
plutolover schreef:ik vind dat sommige wel erg fel zijn tegen TS.
Ja ze is te gast ja. Maar dat betekend nog niet dat zowel zei als der vriend afgekat hoeven te worden. Moeders hoef niet alles te weten.
Wat zegt je vriend hiervan? Het is zijn moeder, hij kan er best wat van zeggen.
ik zou ook niet gechameerd zijn. Als mn moeder in de tuin aan het schreeuwen is en niet normaal kan praten.. Of je er nou wel of niet elk weekend er bent.
Denise_Storm schreef:plutolover schreef:ik vind dat sommige wel erg fel zijn tegen TS.
Ja ze is te gast ja. Maar dat betekend nog niet dat zowel zei als der vriend afgekat hoeven te worden. Moeders hoef niet alles te weten.
Wat zegt je vriend hiervan? Het is zijn moeder, hij kan er best wat van zeggen.
ik zou ook niet gechameerd zijn. Als mn moeder in de tuin aan het schreeuwen is en niet normaal kan praten.. Of je er nou wel of niet elk weekend er bent.
Voor haar vriend is het normaal he... In de zin van: hij zal niet anders gewend zijn en is in dit gezin opgegroeid. Hij kent geen andere normen en waarden. Dat TS het niet normaal vindt, wil niet zeggen dat het niet normaal is: zij is andere dingen gewend/is anders opgegroeid/opgevoed. Wil niet zeggen dat je het niet vervelend mag vinden, maar wil natuurlijk ook niet zeggen dat de ouders van haar vriend meteen draken van mensen zijn. Ze hebben alleen een andere manier van leven... Zoals ieder gezin dat heeft...
maar als ik me zo zou hebben gedragen zoals jij nu doet, dan was het oorlog geweest en nooit meer goed gekomen 

Rakkie123 schreef:Ik zou ook behoorlijk balen als de koelkast vol ligt met zooi die niet van mij is.
Constant op moeten letten of ik dit wel of dat niet mag pakken.
Als het voor het gemak is, draag dan bij aan de huishoudpot en eet in ieder geval gewoon van wat er in voorraad is.
Mensen die zich niet tot last willen maken, zijn op hun manier weer lastig.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je irritatie oproept bij je schoonmoeder/ouders.
Maar ik snap ook dat je als je 20 en ouder bent, iets meer op jezelf wil zijn.
Vallen er geen afspraken te maken?
Kunnen jullie niet koelkastje op je eigen kamer hebben?
Of valt er geen kookplaatje te ritselen.
Kortom, wat kun je doen om de boel wat te scheiden.
En er ligt een schone zaak bij je vriend om zijn ouders terecht te wijzen als ze onbeschoft zijn.
Achterom schreef:Tja, heel kort door de bocht misschien, maar jij bent te gast, dus gedraag je dan ook zo.
Zelf heb ik een behoorlijke geschiedenis met mijn schoonmoedermaar als ik me zo zou hebben gedragen zoals jij nu doet, dan was het oorlog geweest en nooit meer goed gekomen
Eigen eten in haar koelkast? No way... en zo zijn er meer dingen.
Hun huis, hun normen en waarden.
Doe iets aan je zelfreflectie, ts.
Sonja_vR schreef:god o god, ben ik blij dat een aantal bokkers mijn schoonmoeder niet zijn idd
waarom gelijk een waarde oordeel er aan hangen als iemand een keer voor/met vriendje of vriendinnetje wil koken ? das toch gewoon schattig...dat ze saampjes zoiets willen doen?
en nogmaals...het ging in het voorbeeld van ts om een zak ijsklonten in de diepvries![]()
ik had wel meer in de koelkasten van schoonmoeders past liggen...vriendjes uit het verleden ook bij mijn ouders, als dat al een drama is
serieus....zoek een hobby
je hebt het over jong volwassenen , die zijn op weg naar zelfstandigheid en het huis uit gaan...laat ze lekker wat dingen zelf doen en regelen
als je eigen kind een zak ijsklonten in de vriezer doet, ook maar direct onterven ??
Ik heb daar ook helemaal geen zin in.
Denise_Storm schreef:De makkelijkste oplossingen? Vaker bij jouw eigen ouders slapen en dan maar een stukje verder fietsen voor de kroeg/vrienden. Deel het op in om het weekend of 1 nacht daar en 1 nacht bij jouw ouders. Dan heb je minder last van elkaar, want elk weekend op elkaars lip zitten geeft gewoon sneller irritaties. Door meer te wisselen haal je bij beide kanten de druk er even af en krijgen zij ook weer wat meer privacy terug.
En tja, zolang je bij hun slaapt, ben jij de gast en zal je het echt met hun regeltjes moeten doen. Ik denk dat mijn moeder ook zou gaan stuiteren als mijn vriend zijn eigen eten zou meenemen en/of wij apart zouden eten van de rest: eten wat de pot schaft en met z’n allen aan tafel. Zelfs als er een allergie op vegetarische wens is, zou ze juist met liefde daar rekening mee houden. En ik denk ook dat zowel mijn ouders als schoonouders het not done vonden als het mooi weer is, we op bed een film zouden gaan kijken...
Ieder gezin heeft zijn eigen normen en waarden. En ja, dat is waarschijnlijk anders dan jij het gewend bent. Maar je zoomt nu vooral in op het negatieve, maar kijk ook even naar de positieve: je bent blijkbaar welkom (er zijn genoeg voorbeelden waar een partner niet welkom is), je mag en kan daar elk weekend slapen (omdat het voor jullie makkelijker is), jullie krijgen veel vrijheid...
En ja. Het blijven schoonouders. Daar zul je bij elk vriendje mee te maken krijgen. Niet altijd leuk en makkelijk, maar ga van het positieve uit: zij willen ook het beste voor jullie!