[VOLG] Verbouwing schuurtje tot heuse garage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Verbouwing schuurtje tot heuse garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:45

Dat inderdaad :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:34

Dank voor het antwoord :D ik had geen idee ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:48

Het wordt echt heel mooi! Ik ben benieuwd wat je met de vloer gaat doen. Mijn werkplaats is bijna af en daar heb ik ook een betonvloer in. Zit ook te twijfelen om hem te behandelen of het zo te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:06

Mja, op zich door het vlinderen is de vloer gewoon dicht, dus in theorie zou er niets overheen hoeven. Maar omdat wij er twee motoren en mijn oldtimer in gaan zetten, is de kans op een olievlek best groot. En dat vind ik zonde.

Even een non-foto update; het dak is helemaal klaar. Alle pannen liggen er op, ook de randpannen. De dakgoten hangen aan beide zijden. Het begint nu echt op afwerking aan te komen *\o/* Enige 'grote' wat nog moet gebeuren, maar niet zo'n hele grote prioriteit heeft, is het stucen van de achterzijde van de schuur, aan de pleinkant.

Deze kant;
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:43

Netjes hoor, jullie gaan toch hard ineens.

Gaan jullie nog wat doen met de ruimte die je hebt in de nok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:25

Ja, zeker! :Y) Kerstspullen, winterbanden, etc etc.... :')
En als ik m'n vriend beu ben mag die er slapen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:56

Een tijdje stil geweest, maar niet stil gezeten. Het weer is er niet echt naar om buiten dingen te doen, maar dat proberen we toch wel. Zo heeft mijn vriend de rechter nok afgewerkt. De isolatie moest daar nog vast gepurd worden en het geheel moest afgedekt worden met folie. We zetten er aan die kant nog geen rabathout tegenaan, omdat de buren binnenkort ook hun schuur gaan verbouwen.

Ik ben vooral bezig met het laatste raampje te schilderen. Deze had ik (dom dom dom) in de zomer nog niet gedaan omdat er een nieuwe ruit in moest komen. Achteraf gezien had ik hem al prima kunnen schilderen, maar goed, dan nu maar in de warme woonkamer schilderen :')

Afbeelding

Mijn vriend is verder bezig geweest met het aanleggen van de elektra. De LED-balken hangen nu en verder is hij alles aan het aansluiten om stopcontacten te gaan hangen etc.

Afbeelding

Ook zijn we de kalkzandstenen muren aan het witten, omdat ze toch wel erg smerig zijn geworden in de tussentijd. Wordt een stuk netter!

Nog niet gedaan:

Afbeelding

Al wel gedaan:

Afbeelding

En ik ben op zolder in het woonhuis van alles aan het opruimen en naar de stort aan het brengen. Heerlijk!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:13

Lekker bezig hoor <3 wordt prachtig <3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:15

Heel netjes zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:27

Ben benieuwd hoe lang het wit blijft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:00

Hoog tijd voor een update!
De elektra is helemaal klaar, we hebben eindelijk fatsoenlijk stroom en goed licht (en water + wasbak) in de schuur! Jeetje, dat is echt ontzettend fijn, vooral omdat ik regelmatig 's avonds nog wat wil doen.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben het luik naar het zoldertje zo'n 20 cm verplaatst. We hadden met alles rekening gehouden met het plaatsen (eventuele werkbank etc), behalve met het frame waarin de paneeldeur zich beweegt |o Zodoende kon de trap niet helemaal uitgeklapt worden. Dus het luik verplaatst en de ophanging van het frame degelijk gemaakt. In plaats van houten latjes, nu een net stalen frame.

Ook de versterker + boxen opgehangen die we van een kennis hadden gekregen. Mooi muziekje in de schuur is goud waard!
Afbeelding

Eerstvolgende stap gaat nu eindelijk de coating zijn. We wachtten op iets warmer weer, maar dat komt voorlopig nog niet. Dus dan de boel maar warm stoken met kacheltjes en dan coaten.
Als dat klaar is gaan we kasten halen en kunnen we de boel gaan opruimen/inrichten!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:50

Lekker aan het opschieten zo hoor, ben benieuwd einde is in zicht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:01

Ja inderdaad! Ik kan echt niet wachten tot mijn oldtimer erin staat te blinken <3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:10

Ziet er netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:26

Hèhè, weer een mijlpaal, eentje die zeer belangrijk is voor als mijn oldtimer naar huis komt O:)

De coating zit op de vloer! M'n knieën en m'n rug zijn compleet dood, maar ik ben ontzettend blij dat het er op zit. Nu kunnen we stellingkasten gaan aanschaffen en de boel netjes op- en inruimen. Eindelijk m'n woonhuis weer een beetje terug.

Begonnen met de randjes, waar een foamachtig stripje zat om het beton wat ruimte te geven, af te smeren.
Afbeelding

Vandaag, na het goed te hebben laten drogen en het hok flink warm te hebben gestookt, begonnen met de coating! Het is een twee componentencoating met een soort grit wat je er doorheen mengde, voor een antislip werking. Hoewel ik niet voor me zie dat ik op mijn sokken in de schuur loop, is het vast heel handig :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We blijven de garage nog een dag of twee warm stoken met een straalkachel. Na twee dagen drogen mogen we er weer overheen lopen, na zeven dagen mag er weer een auto of motor in.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:52

Is dat die coating van de gamma? Zou je eens de hond erover kunnen laten rennen en kijken of die uitglijdt? :+

Misschien gekke vraag maar in het clubgebouw van de hondenschool hebben we de vloer laten bewerken omdat deze te glad begon te worden. Helaas nog gladder geworden als vooraf en diegene die dit gedaan heeft is weg bij de vereniging dus echt oplossen door die persoon is er niet bij. Maar we zijn dus op zoek naar een vloer met antislip, niet zoveel antislip dat bij rennen de zooltjes van de honden gepijnigd worden maar wel als ze gek stuiteren dat ze niet uitglijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:44

Dan is dit misschien best een goede optie... Mijn hond is niet zo'n wildebras, maar ik kan het een keer proberen :')
Wij hadden garagecoating van de Gamma, en daar hebben we deze korrels doorheen gemengd. Mijn vriend zegt nu net dat er drie soorten grid van zijn, fijn, middel en grof. Wij hebben middel.
Als je wilt kan ik je over een weekje of zo wel PB-en met mijn bevindingen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:51

Renee1991 schreef:
Dan is dit misschien best een goede optie... Mijn hond is niet zo'n wildebras, maar ik kan het een keer proberen :')
Wij hadden garagecoating van de Gamma, en daar hebben we deze korrels doorheen gemengd. Mijn vriend zegt nu net dat er drie soorten grid van zijn, fijn, middel en grof. Wij hebben middel.
Als je wilt kan ik je over een weekje of zo wel PB-en met mijn bevindingen.

Dat zou fijn zijn :o

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:10

WOW, deze stille meelezer is echt onder de indruk. Wordt echt super mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:20

Thanks! Wij worden nu ook helemaal blij van het feit dat we echt meters aan het maken zijn. Met het stuccen van de achterzijde wachten we tot het voorjaar, da's nu met die regen geen doen. Dan moeten we alleen nog latjes over de latijen maken.
Ik sjees vandeweek even naar de Ikea om Hejne stellingkasten te halen, en dan kunnen we spullen gaan opbergen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:06

Gisteren had de wederhelft een middagje vrij genomen, dus konden we mooi samen verder. We hebben weer wat meters gemaakt hoor *\o/*

Ik ben 's morgens naar de Ikea gereden om kasten te halen. Daarna samen begonnen met het opbouwen van de kasten.
Afbeelding

En daarna de werkbank die we, net als de gereedschapskar, hebben gekregen van een kennis, op maat gemaakt. Hier ben ik echt zo onwijs blij mee!!
Afbeelding

En 's avonds, toen we gingen stoppen, was dit de eindstand;
Afbeelding

Afbeelding

De kast direct naast de koelkast gaat ook tot het plafond worden opgebouwd. Als dat klaar is maken we een overbrugging tussen de linker en de rechter kast, waarop we nog grotere gereedschappen zoals de cirkelzaag etc kwijt kunnen. Zo fijn!!
Mijn vriend heeft alleen de balen dat hij nu de hele tuin door moet voor zijn biertje :+ Koelkast stond eerst naast de achterdeur :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:43

Haha, is goed voor 'm! En ook beter voor de koelkast en jou humeur! :')

Ziet er tof uit hoor!!! :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:30

Lekker bezig geweest zo te zien!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:09

Ja ging heerlijk! Inmiddels de gereedschappen, motorkleding en dergelijke al netjes een plekje gegeven. Heel fijn, ons huis begint steeds minder een verzamelplaats voor zooi te worden, maar gewoon ons huis.

Vandaag mijn oldtimer naar huis gehaald om mee aan de slag te gaan. Gelijk de vuurdoop: Zou ie in de garage passen, ja of nee?
Afbeelding

Maar 't past goed!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zowel voor als achter voldoende ruimte nog, om er langs te kunnen. De motoren zouden zelfs nog rechts van de auto passen. Enige is dan wel dat als we de motoren eruit willen halen, de auto er even uit moet. Dat is dan zo.

Mijn vriend is vandaag bezig geweest met het afgraven van de tuin, voor de nieuwe bestrating. Lijkt echt een ravage nu, maar het komt goed, haha.
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:36

Hebben jullie de nieuwe geverfde vloer nu al zo vies :D ik was even aan het inzoomen of de vloerverf nog wel heel was, ook de vlekjes enzo, dat wel toch? Het wordt echt een mooie garage!