Contact met buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:32

Slecht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:37

Wij hebben onze directe buren op minimaal 100 meter afstand wonen. Heerlijk :+
Ene buurman heeft 20 jaar geleden besloten dat hij niet meer tegen ons sprak. Dat is ondertussen nooit meer geworden, want hij is een paar weken geleden dood in z'n keuken gevonden. Dus daar komen nu nieuwe buren, en hopelijk dan wel mensen die een beetje minder 'raar' zijn.
Directe buren aan de andere kant hebben we eigenlijk ook geen contact mee, maar dat komt vooral omdat die erg kerks zijn, en dat is gewoon geen match.
We hebben wel heel goed contact met de mensen die 25 jaar geleden tegelijkertijd met ons hier zijn komen wonen aan het eind van de weg (800 meter en 3 huizen verderop, doodlopende weg). We slobberen regelmatig een paar flesjes wijn leeg met ze... Tegenover ons woont niets. Aan de hele weg liggen maar 14 huizen oid.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 22-07-19 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:42

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in een nieuwbouw project komen wonen. Hartstikke gezellig want iedereen was er nieuw en was, net zoals ons, druk bezig met klussen in huis. Ontzettend gezellig contact dus met meerdere mensen uit de straat. Helaas met onze rechterbuurvrouw geen enkel contact. Aan het begin mij voorgesteld en meteen even gevraagd over haar idee van een ergafscheiding. Mevrouw is nergens toe bereid om aan mee te werken. Haar voor en achtertuin is een groot oerwoud geworden en na een jaar sluipt te alsnog snel haar huis in en uit zodat niemand haar ziet :+ verder geen problemen met haar vind het zelf alleen erg jammer dat er 0 contact is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:46

tyleysmiley schreef:
Ooh vervelend van die post zeg, groot gelijk dat je er een slotje ophangt, verkeerd bezorgde post komt vast wel bij haar terecht.
Ik zou voor je badkamerraam een hor plaatsen, heb je zowiezo geen tot amper last van muggen e.d

Er zit al een hor in, alleen is dat een kattenhor (zodat m'n kat, die dat raam als in- en uitgang gebruikte, geen muizen meer mee naar huis sleept. Levende muizen, welteverstaan) Ben vorige week een hele middag bezig geweest om die hor te knutselen en ik ga echt nu geen nieuwe maken. Ik zorg er gewoon voor dat er geen water meer in die ton zit.

Voor de post, als ik post van haar ZOU tegenkomen (wat in de praktijk nog niet gebeurd is) dan doe ik die in haar brievenbus. Alleen vind ik het wel zat om 2x in de week even te kijken voor de post. Zij wil persé dagelijks alle post controleren. Lijkt me heel naar, zo'n leeg bestaan, maar ik ga mij daar niet naar voegen.
De buurvrouw is eergisteren teruggekomen van vakantie. Is blijkbaar door een familielid opgehaald op Schiphol en dat familielid heeft op weg terug naar huis (dus op weg van huis buurvrouw naar haar eigen huis, een dorp verderop) de buurvrouw meegenomen naar de oprit. Buurvrouw is daar uitgestapt en het eerste wat ze deed was (HAAR) orde scheppen in de brievenbussen. Het is letterlijk het eerste wat ze deed.

Voordat ze op vakantie ging heeft ze al eens mijn post uit de brievenbus gehaald en bij mij door de deur geschoven (daar is ook nog een brievenbus namelijk. Mijn buurvrouw communiceert dmv briefjes). Toevallig stond ik net achter de deur. Dus ik heb de post aangepakt, ben naar buiten gegaan en heb de boel weer in de brievenbus aan het begin van de oprit gedaan. Toen was wel duidelijk dat mijn post daar blijft tot ik 'm er uit haal. Maar ik wil gewoon niet hebben dat ze door mijn post neust. Ik heb geen geheimen of rare post, maar ik krijg hele erge kriebels als iemand mij vertelt wat voor post er voor mij in de brievenbus ligt, wat er op de enveloppen staat enz. Ze is er denk ik trots op dat ze zo "zorgzaam" is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:59

Onze buurman is een half jaar geleden verhuisd. Gelukkig. Geen kwade vent, maar deed rare dingen.
Wij wonen achteraf, maar op onze grond stond een huisje waarvan de vorige bewoners de ouders erin woonde.Precies tussen ons huis en de wei in.
Liep met een geweer rond en schoot op alles, pikte stukken grond door paaltjes te verzetten, enz.
Nu nieuwe buren, jonge mensen. Echt lieve lui.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:04

Met de meeste buren heb ik prima buren-contact. We zeggen hallo en doei, maken een praatje over de vakantie oid. Verder niets. Verderop in de straat heb ik vrienden wonen, daar kan ik hele avonden zitten. Ik pas op hun dochter, zij passen op mijn katten als ik er niet ben. Prima geregeld.

Met 1 set buren (direct naast me) heb ik helemaal geen contact meer. Ze hebben me 3 jaar lang wakker gehouden met hun hond, maar daarin was ik de zeikerd. De voetbal van de buurjongen (jaar of 5) kwam ook regelmatig over de schutting, waarbij mijn planten eraan gingen en mijn vissen zich dood schrokken. Als ze een feestje geven ligt er troep in mijn tuin, van champagne kurken tot de complete inhoud van een confetti kanon, en van stukken brood tot komkommer tegen mijn ruiten geplakt. Afgelopen voorjaar heb ik buurtbemiddeling ingeschakeld, maar daarmee zijn we ook geen steek verder gekomen (het gesprek heeft nooit plaatsgevonden, ze hebben op de dag zelf laten weten dat ze niet wilden). Nu praten we niet meer tegen elkaar, maar hebben ze volgens mij wel door dat ik er klaar mee ben, want er wordt iig niet meer gevoetbalt in de tuin

Kabayo

Re: Contact met buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:08

Ken hun naam niet eens.. alleen van buren links. Hebben ook paarden en een autobedrijf. Kom er geregeld. Ook om pakketten op te halen :+ . Voor de rest , niet. Hoeft ook niet.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:23

Ik zou graag leuke buren hebben! Zou ook ontzettend praktisch zijn voor de katten als we op vakantie gaan. Maar helaas.

We wonen 2 onder één kap, deze buur is een 96 jarige man van wie de vrouw 3 weken geleden overleden is, heel verdrietig. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het huis binnenkort overgenomen door één van de kinderen, die ook al volgens mij de 70 gepasseerd zijn of er dicht in de buurt komen. Iets verderop een ouder stel maar die vinden het nodig om o.a. steeds aan de zijkant van mijn huis nét voor mijn carport te parkeren waardoor ik er niet meer in kan draaien met de auto :roll: en altijd 'oh ja oeps' grrrr.

Voor de rest weinig contact met mensen in onze straat. Zitten wel aardige mensen tussen hoor, maar ik voel echt een enorm gat in leeftijd waardoor het extra lastig is om iets te zoeken wat we gemeen hebben. Ik ben al niet zo sociaal aangelegd, dus het is me nog niet gelukt een fatsoenlijk gespreksonderwerp te vinden _O-

En er wonen ook nog aardig wat mensen waar ik me sowieso dood aan erger :')
Bijvoorbeeld mensen die in het midden van het hofje/straat een tuintafel met stoelen en BBQ hebben neergezet, dat stuk dus als tuin claimen en daar IEDERE avond zitten te bbq'en. Dat vind ik asociaal. Maarja.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:27

Fortitude schreef:
Bijvoorbeeld mensen die in het midden van het hofje/straat een tuintafel met stoelen en BBQ hebben neergezet, dat stuk dus als tuin claimen en daar IEDERE avond zitten te bbq'en. Dat vind ik asociaal. Maarja.

Staat dat spul er altijd? Want dan zou ik dus gewoon zorgen dat ik er een keertje eerder zit. BBQ aan, koelbox erbij etc. En als ze dan komen, zeggen hoe ontzettend leuk het toch is dat er zo'n algemene BBQplaats is gecreëerd op dit gemeentelijke stukje grond!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:33

Vjestagirl schreef:
Fortitude schreef:

Staat dat spul er altijd? Want dan zou ik dus gewoon zorgen dat ik er een keertje eerder zit. BBQ aan, koelbox erbij etc. En als ze dan komen, zeggen hoe ontzettend leuk het toch is dat er zo'n algemene BBQplaats is gecreëerd op dit gemeentelijke stukje grond!

Inderdaad. Evenementen op openbaar terrein zijn openbaar toegankelijk. Je kunt dus gewoon aanschuiven bij die barbecue.

Misschien ook even de gemeente bellen om na te vragen of ze een vergunning hebben.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:36

Ik heb het meest contact met mijn bovenbuurvrouw, maar volgens mij maakt die met iedereen contact. Zij past op mijn ratjes als ik op vakantie ben, dus dat is erg fijn.
Onderbuurman heb ik de eerste 1,5 jaar nooit gezien :+
Buren aan de ene kant zitten in een ander portiek dus die heb ik ook nog nooit gezien. Mijn buurvrouw aan de rechterkant zeg ik gedag maar meer ook niet. ( ik zeg overigens iedereen gedag rondom de flat)
Wel ben ik naar buren ver boven mij geweest omdat zij een baby’tje hadden gekregen. We hebben toen met het portiek cadeautjes gekocht die ik ingekocht heb met mijn bovenbuurvrouw.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:03

Wij hebben heel leuk contact met onze buren. Buren die vast aan ons huis zitten zijn een wat ouder echtpaar. Hebben wij overigens ook ons huis van gekocht. Lopen regelmatig even bij elkaar binnen of kletsen met elkaar over de schutting heen wanneer we beide in de tuin zijn. Vinden het erg leuk wat wij allemaal met het huis van plan zijn, helpen waar ze kunnen zelfs.
Buren aan de andere kant (100meter verder op) zijn vrienden van mijn schoonouders. Kende wij dus al voordat we hier kwamen wonen, erg leuke mensen die ook altijd voor ons klaar zijn. Zorgen voor de dieren van elkaar wanneer nodig en ook daar lopen we regelmatig een keer binnen.
Mensen verder op in de straat kende we ook al voordat we hier kwamen wonen. Regelmatig contact mee.
De rest van de straat weinig contact mee, wonen in buitengebied dus wonen allemaal verder van elkaar af.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:51

Wij hebben op zich prima buren, nemen elkanders pakketjes aan en groeten altijd even. De buren links hebben we iets meer contact mee en gaan we ook wel eens op visite, hun dochter is een hele goeie vriendin van mij.

De rechterburen zorgen af en toe wel voor ergernis, maar daar kunnen ze zelf niet altijd iets aan doen. Hun zoontje van 10 is autistisch met het denkvermogen van een peuter, dus die maakt soms een hoop lawaai. Zo vond hij het een tijd leuk om elke ochtend op de verwarmingsbuis te slaan met een stok, ook in het weekend. Dus even aangebeld en het gesprek aangegaan en dat hebben ze goed opgepakt. Verder schreeuwt hij heel veel, maar goed het is ook een beetje geven en nemen in zo’n buurtje, dus prima :)

En ach, volgend jaar willen we graag verhuizen naar een “hutje op de hei” met de paardjes erbij *\%/*
Dus problem solved. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:59

Ik heb al gezegd dat we leuke buren hebben. Maar ik heb zulk leuk nieuws: onze benedenburen én de buurvrouw van ons Nederlandse huis, alledrie tussen de 76 en 80 jaar oud, komen in oktober een weekje naar ons huis in Spanje.

De buurvrouw heeft al 40 jaar niet meer gevlogen, na het overlijden van haar man. Zo gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:11

Een van mijn goede vriendinnen is mijn achterbuurvrouw, oke ik woon beneden zij woont boven (3 hoog) maar kunnen wel naar elkaar zwaaien zeg maar. Mijn directe buurvrouw is ook een goede vriendin, wel 20 jaar ouder maar boeiend. Haar ken ik inmiddels al een jaar of 5 en sinds 2,5 jaar zijn we buren ik woonde eerst verderop in de straat maar wou graag verhuizen en de oude bewoonster ging weg dus zodoende na veel moeite ben ik er in gekomen.
Mijn bovenbuurman en ik lopen de deur niet plat maar als we elkaar zien maken we een praatje dus is ook prima.
En m'n directe achterbuurvrouw is niet de makkelijkste maar ik kan het opzich wel met haar vinden.
Dus, ja, ik heb best leuke buren :)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:14

Met mijn vorige buurvrouw had ik zo'n leuk contact dat dat inmiddels mijn beste vriendin is geworden.
Met de buurvrouw die ik nu heb heb ik helemaal niks.
Wilde me aan haar voorstellen toen ik er net kwam wonen maar hoorde haar zo ordinair praten op het balkon met haar vriendinnen dat ik er geen zin meer in had. Verder woon ik heerlijk rustig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:32

Goed contact met alle buren, ook degene die verhuisd is nog contact mee.

Elkaars sleutels en regelmatig een babbeltje. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:51

We zeggen elkaar gedag en maken een praatje,maar niet bij elkaar op de koffie.We wonen in het buitengebied en de huizen staan ver uit elkaar.Maar als er iets is kan iedereen bij elkaar aankloppen.Onverwachte zorg voor de paarden,ontsnapte geiten,ontsnapte koeien van de buren.Iedereen helpt dan mee.De kinderen weten ook dat als er iets is en ze kunnen ons niet bereiken ze bij de hele buurt aan kunnen kloppen.En dat is heel prettig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:56

Wij wonen in een hofje.
En ik vind niet iedereen even leuk en aardig.

Buren direct links van ons, prima. Aardige man. Maakt onze goten schoon en lapt dan gelijk de ramen boven. Ik hou onze gezamenlijke heg bij.

Buren rechts van ons. Normaal contact.
Lastig als alleenstaande om 2 pubers in huis te hebben. Die horen wij ook ruzie maken of berliezen met computerspel.

Verderop in het hof een leuk echtpaar.
Zij verzorgen de katten als we op vakantie zijn. Ik verzorg hun planten als zij weg zijn.

Andere kant een oudere weduwnaar. Drinken we af en toe thee.
Brengen eten langs. Kletsen vaak met hem.
Heb zijn huissleutel en mobiele nummers van zijn kinderen.

Ook een lieve Marokkaanse buurvrouw.
Reageerde op Fb op haar linzenschotel en 5 minuten later stond haar dochter voor de deur met linzenschotel. Haar man leent gereedschap van mijn man.

Nieuwste mensen in het hof hadden een haan.
Die haan is weg gedaan na 2 weken. Behalve onze straat had ook de straat erachter problemen met het gekukel om 0430 uur in de ochtend, 4x per minuut.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:09

Voor degene met de postproblemen: er staat tot 2 jaar gevangenisstraf op het openen van andermans post! (Voor moord krijg je minder geloof ik :D )

Ik heb alleen maar rare buren, de een verzameld afval en als ze de lekkende zakken dan in het trappenhuis zet zit alles onder de vieze vlekken. Wel een heel aardig mens, maak er wel eens een praatje mee.
Die ernaast woont heeft woedeaanvallen en slaat z'n huis aan puin, dan moeten we de politie bellen om hem te kalmeren. Die erboven is een jongeman, alcoholist en rookt als een schoorsteen, de stank die uit die woning komt is aanzienlijk. Ook hij verzamelt rommel. Die daarnaast is voor de tweede keer uitgezet en mag niet meer terugkomen van de woningbouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:59

Buurman sprak net 2 zinnen ipv 2 woorden tegen mij :oo , ben er ondersteboven van _O- (plantjes water geven in de voortuin en hij liep net voorbij , normaal zegt ie niks _O- )

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:30

luuntje schreef:
Wij wonen in een hofje.
En ik vind niet iedereen even leuk en aardig.

Buren direct links van ons, prima. Aardige man. Maakt onze goten schoon en lapt dan gelijk de ramen boven. Ik hou onze gezamenlijke heg bij.

Buren rechts van ons. Normaal contact.
Lastig als alleenstaande om 2 pubers in huis te hebben. Die horen wij ook ruzie maken of berliezen met computerspel.

Verderop in het hof een leuk echtpaar.
Zij verzorgen de katten als we op vakantie zijn. Ik verzorg hun planten als zij weg zijn.

Andere kant een oudere weduwnaar. Drinken we af en toe thee.
Brengen eten langs. Kletsen vaak met hem.
Heb zijn huissleutel en mobiele nummers van zijn kinderen.

Ook een lieve Marokkaanse buurvrouw.
Reageerde op Fb op haar linzenschotel en 5 minuten later stond haar dochter voor de deur met linzenschotel. Haar man leent gereedschap van mijn man.

Nieuwste mensen in het hof hadden een haan.
Die haan is weg gedaan na 2 weken. Behalve onze straat had ook de straat erachter problemen met het gekukel om 0430 uur in de ochtend, 4x per minuut.

Is dat die haan uit Amsterdam Noord :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:37

Oh, mijn buurvrouw was lichtelijk gestoord. Het huis was niet van haar maar ze beschouwde het wel zo na de dood van haar ouders. Af en toe kwam ze 'logeren' in het museum. Uiteindelijk is ze door de politie afgevoerd en zijn alle meubels door de raam naar buiten geflikkerd. Het huis openbaar verkocht en nu woont er een gescheiden man in. Die is nooit thuis dus lekker rustig. Ik had al schrik dat er kinderen kwamen wonen ofzo.

Af en toe maken we een praatje en laatst was die om middernacht nog aan het werk. De dag erna kwam die vertellen dat hij een lek had en dat het daarom zo lang duurde. Nouja, Who cares. Ik ben er niet zo moeilijk in :wave:

Aan de andere kant zit een appartementblok en daar wonen vooral Polen en Roemenen. Ik zeg iedereen vriendelijk hallo maar er is hier geen samenhang. Ben ook de jongste van de straat geloof ik.

Verderop woont een jong koppel en we passen regelmatig op elkaars hond. Ik zou graag meer contact willen maar ben er eigenlijk wat te verlegen coor. Zou gewoon een appje moeten sturen om te vragen of ze zin hebben in een wijntje

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:37

Hier goed contact.
Wonen op een apart stukje een eind van het dorp vandaan, staan 6 huizen.

Doen eens per jaar met zn alle bbq’en. Verder regelmatig praatje maken, 2 huishoudens helpen mij met de paarden (als ik late dienst heb en mijn vriend onderweg is) en met een andere buurman wordt nog wel is een biertje gedronken.
Super fijn, iedereen helpt elkaar en kan op elkaar aan als het nodig is

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:50

Haha geen idee of de haan uit Amsterdam kwam.
Of waar hij naar toe is.

Die nieuwe (van de haan) bewoners zeggen geen gedag terug.
Flikkeren wel hun afval in andere klikobakken.

Beetje aanpassen van hun kant zou handig zijn.
Meeste mensen zijn best vriendelijk in de straat.