Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nuscaniels schreef:Ik denk dat velen mij verkeerd begrijpen. Waar iemand haar of zijn geld aan uit wil geven maakt mij allemaal niet uit. Vooral doen als je dat wil.
Het ging mij er meer om dat op voorhand wordt gezegd dat het niet goedkoper kan.
Weet even niet meer wie het was maar diegene had prijzen van apparatuur erin gezet.
Koelkast voor 750 euro, mijn ouders hebben net een nieuwe voor 300 euro gekocht, vaatwasser voor meer dan 300, mijne was nog geen 200 euro.
En ja, ik heb 13 jaar geleden plakplastic op de deurtjes van een blauwe Karweikeuken geplaatst die toen al 5 jaar oud was en raad eens wat: alle scharniertjes en deurtjes en randjes zien er nog goed uit. Alleen het aanrechtblad heeft jaren geleden een deukje opgelopen van 1cm
Dat het iemand zijn smaak niet is snap ik, dat iemand het anders zou doen snap ik ook helemaal maar je kan niet op voorhand stellen dat je dat uit moet geven.
Als anderen het anders doen, prima, maar ik hou gewoon niet zo van schulden en hoge lasten.
nuscaniels schreef:Goedkoop is duurkoop, ach gaat niet altijd op. Het is dat mijn ouders vam mij een nieuwe koelkast moesten, aangezien de vorige al 33 jaar meeging. En dat was een Zanussi, is toch niet echt een duur merk. Wasmachine draait ook al 13 jaar en magnetron heeft het ook ruim 25 jaar uitgehouden.
Het is dat het deurtje van de magetron slecht sloot (lees 3x hard rammen en dicht) anders had die nu niet vervangen geweest.
En mijn ouders hebben echt geen duur merkspul gekocht.
Levensduur van een wasmachine wordt bepaald door aantal wasbeurten die je draait. Zo kan een goedkopere die maar 2 of 3x per week draait langer meegaan dan een duurdere die dagelijks aan de bak moet.

nuscaniels schreef:Goedkoop is duurkoop, ach gaat niet altijd op. Het is dat mijn ouders vam mij een nieuwe koelkast moesten, aangezien de vorige al 33 jaar meeging. En dat was een Zanussi, is toch niet echt een duur merk. Wasmachine draait ook al 13 jaar en magnetron heeft het ook ruim 25 jaar uitgehouden.
Het is dat het deurtje van de magetron slecht sloot (lees 3x hard rammen en dicht) anders had die nu niet vervangen geweest.
En mijn ouders hebben echt geen duur merkspul gekocht.
Levensduur van een wasmachine wordt bepaald door aantal wasbeurten die je draait. Zo kan een goedkopere die maar 2 of 3x per week draait langer meegaan dan een duurdere die dagelijks aan de bak moet.
nuscaniels schreef:Ik denk dat velen mij verkeerd begrijpen. Waar iemand haar of zijn geld aan uit wil geven maakt mij allemaal niet uit. Vooral doen als je dat wil.
Het ging mij er meer om dat op voorhand wordt gezegd dat het niet goedkoper kan.
Weet even niet meer wie het was maar diegene had prijzen van apparatuur erin gezet.
Koelkast voor 750 euro, mijn ouders hebben net een nieuwe voor 300 euro gekocht, vaatwasser voor meer dan 300, mijne was nog geen 200 euro.
elnienjo schreef:nuscaniels schreef:Ik denk dat velen mij verkeerd begrijpen. Waar iemand haar of zijn geld aan uit wil geven maakt mij allemaal niet uit. Vooral doen als je dat wil.
Maar die gaat dan waarschijnlijk geen 20 jaar mee. Mijn vaatwasser heb ik pas na 23 jaar hoeven te vervangen. Mijn combi oven/magnetron is ook slechts één keer vervangen. Mijn koelkast 2 keer. Terwijl ik hier nu bijna 25 jaar woon.
Shaggy09 schreef:Maar waar doel je nu precies op? Wat is je vraag?
nuscaniels schreef:Hoeveel van degene die dat aangeven hadden de mogelijkheid om zoveel te sparen op die leeftijd.
Hoeveel van jullie wisten op die leeftijd wat je precies in een keuken of badkamer zocht om dat geld eraan uit te geven.
Amber_anne schreef:Maar het gaat ook om mensen die geen idee hebben van een huis en ervaring vragen. Als iedereen zegt je MOET minstens 20 duizend op de bank hebben anders dan lukt het niet dan gaan ze twijfelen.
Ik heb stage gelopen met een jongen die dacht dat het een soort van vereiste was om op je 18e 10 duizend op de rekening te hebben. Dat iedereen dat had want anders dan ging je het niet redden. Dat soort onrealistische ideeën komen van mensen die het vertellen alsof het je norm is