"Omgekeerd" feminisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: "Omgekeerd" feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:57

Goed punt, estja. De jongere generaties lijken ook weer steeds preutser te worden......

En idd, dat gallen bij die abortuskliniek. Schandalig vind ik het -:(-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:03

Niet raar eigenlijk dat de generatie steeds preutser wordt met het social media geflikflooi en gepest van de laatste decennia. Maar over preuts zijn loopt een heel apart topic.

Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat er vrouwen zijn die ervoor pleiten om geen baas meer in eigen buik te zijn. Ik geloof niet dat die dat doen omdat ze er zelf zo tegen zijn, eerder vanuit religieuze standpunten.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:16

xU_Blinghx schreef:
Trotse feminist :+

Ik snap de denkwijze van je kennis zeker. Ik zie het om mij heen heel veel gebeuren dat vrouwen 'kiezen' om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen.
Waarom het 'kiezen' tussen aanhalingstekens? Omdat het in mijn ogen geen echte keuze voor ze is geweest.
Zowel man als vrouw zijn opgegroeid in een omgeving waar de traditionele rollen een sterke boventoon voerde. Ze zijn opgegroeid met de gedachte dat het zo hoort.

Een voorbeeld noemende: Een vriendin van mijn studeert, haar vriend werkt. Zij zorgt voor het huishouden (geen huisdieren/kinderen aanwezig), kookt en doet de boodschappen naast dat ze dagelijks naar school toe gaat en huiswerk moet maken. Haar vriend werkt 8 per dag komt thuis en gaat op de bank tv kijken. Hij verwacht van haar dat wanneer hij thuis komt het eten klaar staat of bijna klaar is zodat ze kunnen eten. Zij accepteert dit allemaal omdat hij de geld verdiener is. Hij heeft ook uitgesproken dat hij verwacht dat zij thuis blijft wanneer ze aan kinderen beginnen waar zij akkoord mee gaat.

Ja, het is haar keuze om hiervoor te kiezen. Maar in mijn ogen is het geen keuze. Zij weet niet beter dan dat het zo hoort. In gesprekken met haar merk ik irritaties hierover alleen zal zij het nooit zo uitten dat ze liever zou werken in plaats voor de toekomstige kinderen te zorgen.

Dan vraag ik mij af, in hoeverre is het een keuze?

Hier een trotse thuis blijvende moeder.

Heerlijk hoe jij denkt te wezen dat mijn keuze helemaal geen keuze was..
Oh zeker wel!!

Ik had mijn eigen bedrijf, ik had kunnen kiezen om dat door te zetten.
Ik had kunnen kiezen om lekker hele dagen te werken.

Maar nee..

Echt geen haar op mijn hoofd die daar over getwijfeld heeft.

Echt niet..

Ik vind het heerlijk de gehele zorg voor mijn kindjes te dragen, voor het huishouden, voor alles thuis.
Mijn mannetje lekker aan het werk en als hij thuis komt helpt hij thuis ook prima mee.

Was een hele doordachte keuze, nu jij weer met je onzin praatje. Dat 1 iemand er misschien niet 100% achter staat zegt helemaal niets over al die andere moeders.

Al zou je me nog 10000x deze keuze geven, kies ik alsnog voor hetzelfde. En ja mijn mannetje zou eigenlijk wel met me willen ruilen soms *\o/*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:22

Avalanche81 schreef:
Goed punt, estja. De jongere generaties lijken ook weer steeds preutser te worden......

Ik heb niet het idee dat jongeren steeds preutser worden eigenlijk. Zeker niet als ik kijk naar programma's als Ex on the Beach en Temptation Island :+ . Wel denk ik dat de jongere generatie preutser "moet" zijn omdat tegenwoordig alles binnen no time online staat en je je hele leven kan achtervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:25

mylittlejoy schreef:
Avalanche81 schreef:

Ik heb niet het idee dat jongeren steeds preutser worden eigenlijk. Zeker niet als ik kijk naar programma's als Ex on the Beach en Temptation Island :+ . Wel denk ik dat de jongere generatie preutser "moet" zijn omdat tegenwoordig alles binnen no time online staat en je je hele leven kan achtervolgen.

Dit ja. Zelf ben ik helemaal niet preuts. Ik ga regelmatig naar de Sauna en het boeit me echt niets wie me daar ziet. Heb ook niets om me voor te schamen. Maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om topless op het strand te gaan liggen; je hebt genoeg droeftoeters die een foto maken en het op internet zetten.

Eigenlijk zouden we gewoon met z'n allen tegelijk weer naakt op het strand moeten gaan liggen. Dan is de lol eraf om het te filmen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:28

feminisme heeft natuurlijk niets te maken met dat vrouwen mogen doen wat ze zelf willen en hun eigen keuzes maken, wat hier vaak gezegd wordt. Thuisblijven voor de kinderen en huishouden moet iedereen zelf weten, maar heeft absoluut niets met feminisme te maken. Feminisme betekent dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen. Dat staat los van wat er verder mee gedaan wordt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:31

estja schreef:
Ik lees hier alleen maar over werken en de verdeling zorg / huishouden. Voor mijn gevoel zijn we als vrouwen de afgelopen jaren op andere gebieden net een aantal verworvenheden aan het inleveren.

Denk aan de agressieve demonstranten bij abortusklinieken. Daar hebben onze moeders en oma's voor gevochten: " baas in eigen buik".
In de jaren '80 liepen alle vrouwen topless. Dat was heel normaal en werd niet met sex geassocieerd. Mannen liepen immers ook met ontbloot bovenlijf. Vorig jaar werd een vrouw die topless lag te zonnen een zwembad uit gezet. Nu hebben we bangalijsten, slutshaming en sexting. Alle hebben gemeen dat vrouwen alleen nog maar als sexsymbool worden gezien. En doen we daar als vrouwen zelf ook niet aan mee? Met duckface selfies en allerlei apps om onze foto's te bewerken?

Voor mijn gevoel zijn we dus net een aantal stappen terug aan het zetten I.p.v. doorslaan.

Ook helemaal mee eens. Er is achteruitgang, ook in vrijheden op andere gebieden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:31

Dank u dames, voor de correctie :) altijd fijn om bij te leren :)

@ wilmatj: bling zegt toch niet dat jij dat zo ervaart? Ze zegt alleen dat dat voor die vriendin zo is :) dus waarom je nu zo in de verdediging schiet is mij een raadsel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:32

wilmatj schreef:
xU_Blinghx schreef:

Ik snap de denkwijze van je kennis zeker. Ik zie het om mij heen heel veel gebeuren dat vrouwen 'kiezen' om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen.
Waarom het 'kiezen' tussen aanhalingstekens? Omdat het in mijn ogen geen echte keuze voor ze is geweest.
Zowel man als vrouw zijn opgegroeid in een omgeving waar de traditionele rollen een sterke boventoon voerde. Ze zijn opgegroeid met de gedachte dat het zo hoort.

Een voorbeeld noemende: Een vriendin van mijn studeert, haar vriend werkt. Zij zorgt voor het huishouden (geen huisdieren/kinderen aanwezig), kookt en doet de boodschappen naast dat ze dagelijks naar school toe gaat en huiswerk moet maken. Haar vriend werkt 8 per dag komt thuis en gaat op de bank tv kijken. Hij verwacht van haar dat wanneer hij thuis komt het eten klaar staat of bijna klaar is zodat ze kunnen eten. Zij accepteert dit allemaal omdat hij de geld verdiener is. Hij heeft ook uitgesproken dat hij verwacht dat zij thuis blijft wanneer ze aan kinderen beginnen waar zij akkoord mee gaat.

Ja, het is haar keuze om hiervoor te kiezen. Maar in mijn ogen is het geen keuze. Zij weet niet beter dan dat het zo hoort. In gesprekken met haar merk ik irritaties hierover alleen zal zij het nooit zo uitten dat ze liever zou werken in plaats voor de toekomstige kinderen te zorgen.

Oh zeker wel!!

Maar nee..

Echt niet..

Ik vind het heerlijk de gehele zorg voor mijn kindjes te dragen, voor het huishouden, voor alles thuis.
Mijn mannetje lekker aan het werk en als hij thuis komt helpt hij thuis ook prima mee.

Was een hele doordachte keuze, nu jij weer met je onzin praatje. Dat 1 iemand er misschien niet 100% achter staat zegt helemaal niets over al die andere moeders.

Al zou je me nog 10000x deze keuze geven, kies ik alsnog voor hetzelfde. En ja mijn mannetje zou eigenlijk wel met me willen ruilen soms *\o/*

En hoe denk je dat het verder gaat als jullie ooit uit elkaar gaan? Ben gewoon benieuwd hoe je dat dan ziet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:53

Ik vind trouwens dat vrouwen ook enorm afkeurend kunnen zijn naar elkaar over alles. Nog veel meer dan mannen eigenlijk. In dit topic zie ik het al meerdere malen voorbij komen. :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:56

Shaggy09 schreef:
Ik vind trouwens dat vrouwen ook enorm afkeurend kunnen zijn naar elkaar over alles. Nog veel meer dan mannen eigenlijk. In dit topic zie ik het al meerdere malen voorbij komen. :P

Daar ben ik het mee eens idd. Had laatst ook al zo'n geval op Facebook. Vrouwen zijn niet zo goed in leven en laten leven.

Je moet juist voor en met elkaar zijn! Wat heeft onze strijd voor gelijke kansen en rechten nou voor zin als vrouwen juist elkaar gaan veroordelen op dingen waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:01

estja schreef:
Ik lees hier alleen maar over werken en de verdeling zorg / huishouden. Voor mijn gevoel zijn we als vrouwen de afgelopen jaren op andere gebieden net een aantal verworvenheden aan het inleveren.

Denk aan de agressieve demonstranten bij abortusklinieken. Daar hebben onze moeders en oma's voor gevochten: " baas in eigen buik".
In de jaren '80 liepen alle vrouwen topless. Dat was heel normaal en werd niet met sex geassocieerd. Mannen liepen immers ook met ontbloot bovenlijf. Vorig jaar werd een vrouw die topless lag te zonnen een zwembad uit gezet. Nu hebben we bangalijsten, slutshaming en sexting. Alle hebben gemeen dat vrouwen alleen nog maar als sexsymbool worden gezien. En doen we daar als vrouwen zelf ook niet aan mee? Met duckface selfies en allerlei apps om onze foto's te bewerken?

Voor mijn gevoel zijn we dus net een aantal stappen terug aan het zetten I.p.v. doorslaan.

??????? Al sta ik met een vette decolleté op de foto dan hoeft nog steeds niemand mij te slutshamen oid

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:03

Nou idd. Kerels met een blote bast vragen er toch ook niet om. Tenminste, zo word dat niet bekeken. En daar zit al een stuk ongelijkheid. Mannen kunnen zich imo veel makkelijker seksueel ontvankelijk gedragen zonder dat ze als slet/prutsmuts bestempeld worden. Vrouwen kunnen dat niet want dan zijn ze meteen ordinair.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:05

xPabloBokt schreef:
Shaggy09 schreef:

Daar ben ik het mee eens idd. Had laatst ook al zo'n geval op Facebook. Vrouwen zijn niet zo goed in leven en laten leven.

Je moet juist voor en met elkaar zijn! Wat heeft onze strijd voor gelijke kansen en rechten nou voor zin als vrouwen juist elkaar gaan veroordelen op dingen waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben?

Vind ik ook. Ik heb het idee dat vrouwen elkaar soms als concurrenten zien.Heel logisch en natuurlijk overigens.Maar prettig voor het groepsgevoel is het niet.Vaak ga ik liever met mannen om,die zitten tenminste niet op allerlei persoonlijke dingen te vitten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:14

Ik snap dat echt niet :') ik concurreer met niemand. Met mannen niet en met vrouwen niet. Zie het nut daar niet van in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:15

Ik ga veel meer met vrouwen om. Vaak als je zelf andere vrouwen niet als concurrent ziet, en ze steunt, zijn andere vrouwen ook tof naar jou.

Ik ken echt heel veel leuke, lieve mannen die niet in je broek proberen te komen. Ik ken er ook waar gewoon geen normale vriendschap mee mogelijk is omdat ze dan ineens vervelend worden omdat ik niet met ze naar bed wil.... maar als ik het wel doe ben ik een slet.

Mijn vriendinnen zijn overigens prachtige vrouwen, sterke vrouwen en onvoorwaardelijk in hun trouw en vriendschap <3

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:17

wilmatj schreef:
xU_Blinghx schreef:

Oh zeker wel!!

Maar nee..

Echt niet..

Jammer dat je je zo aangevallen voelt gezien het geen persoonlijke aanval is geweest. En ik het ABSOLUUT niet over ALLE huismoeders heb. Zoals eerder is aangegeven; als dit zo wordt opgevat wordt dit was niet de bedoeling. Eerder een vraag over in hoeverre iets een keus is wanneer de omgeving inspeelt op iemands keuze.

Maar ik ben blij voor je dat jij er veel plezier aan hebt om thuis te zijn. +:)+ (Dit kan sarcatisch worden opgevat, zo bedoel ik het totaal niet)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:19

At the end of the day denk ik toch altijd dat man of vrouw niet zoveel uitmaakt. Het karakter van een persoon trekt mij wel of niet aan. Of dat nu man of vrouw is.

Het enige wat me vaak gewoon opvalt is dat vrouwen elkaar sneller misgunnen. Ik heb maar 3 echte vriendinnen en die zijn goud waard. Heb veel andere vriendschappen verbroken met een paar dames, omdat die gewoon echt heel bitchy en misgunnend konden zijn.
Maar heb ook een aantal mannen verbannen uit mijn leven omdat die de friend zone niet accepteren.

Dusja, geslacht boeit me eigenlijk niet zo.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:21

wilmatj schreef:
xU_Blinghx schreef:

Oh zeker wel!!

Maar nee..

Echt niet..

Hier nog een☺

Ik geniet ook enorm van het zorg dragen voor thuis, man en kinderen. Er is rust, reinheid en regelmaat waar iedereen hier het goed op doet.

Bewuste , eigen, keuze.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:22

xPabloBokt schreef:
Nou idd. Kerels met een blote bast vragen er toch ook niet om. Tenminste, zo word dat niet bekeken. En daar zit al een stuk ongelijkheid. Mannen kunnen zich imo veel makkelijker seksueel ontvankelijk gedragen zonder dat ze als slet/prutsmuts bestempeld worden. Vrouwen kunnen dat niet want dan zijn ze meteen ordinair.

Mooi voorbeeld hiervan vind ik Instagram; Halfnaakte mannen op fotos waar tepels(!) zichtbaar zijn is allemaal toegestaan. Geen aanstoot of wat dan ook.
Bij vrouwen, als je al een stukje tepelhof ziet wordt het al geblokkeerd omdat het een tepel is op een borst :wow: Ik merk sowieso dat op platformen als Instagram en Facebook zoveel gecensureerd wordt wanneer het aankomt op vrouwelijkheid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:23

Amerikaanse censuur :')

Grof geweld mag gewoon, maar oh oh een tepel..... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:24

Avalanche81 schreef:

Of: sexy halfnaakte dames op advertenties; kan allemaal. Maar borstvoeding? Dat is goor en moet je maar op het toilet doen. :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:25

Resistance schreef:
Avalanche81 schreef:

Of: sexy halfnaakte dames op advertenties; kan allemaal. Maar borstvoeding? Dat is goor en moet je maar op het toilet doen. :')

Of met een dekentje over het hoofd van de baby :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:27

_O- ja echt...... traumatisch, borstvoeding :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:28

Resistance schreef:
Avalanche81 schreef:

Het ergste is dat zelfs dat eerste al niet meer kan. Net als laatst die bloemkoolreclame van New York Pizza. Weer een voorbeeld van de verpreutsing van de maatschappij. En een beetje humor is tegenwoordig al helemaal uit den boze.