Het: "Hoe heb ik ooit zonder gekund topic."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:52

Cookies schreef:
Oh ja een navigatiesysteem, geen ge-eikel meer met kaarten op schoot. Man wat een uitvinding is dat.

Hier sluit ik me bij aan. Wat had ik vroeger een stress als ik ergens heen moest met de auto. Panisch kon ik ervan worden, het idee dat ik zou verkeerd zou rijden.
Wat een genot om te weten dat de navigatie vindt dat je nooit fout zit. :-)

Verder, okay, dit is echt een luxe, maar: mijn Gvido. Oftewel de enige echte bladmuziek e-reader. Dus geen iPad schermpje of zo, maar twee A4 e-ink schermen aan elkaar die gewoon als een boek open en dicht kan. En dan maar volgooien met alle bladmuziek die je kan bedenken. En je kan er gewoon aantekeningen op maken! Best Buy Ever.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:53

verootjoo schreef:
Giolli schreef:

Oja! Deze is ook heerlijk!

Echt? Dat ding staat hier werkloos in de kast, onding :')

Ga jij maar mooi met je emmertje sjouwen dan, mij niet meer gezien. :')
Ben met een kwartiertje klaar, voor en achter het huis!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:54

sureido schreef:
Zolang mensen maar niet met cruise control aan op 120 auto’s gaan in halen op de snelweg vind ik het helemaal prima. Want dat is toch frustrerend!!

Hier ook lekker 120 op de cruise control :D
Hier rijdt haast iedereen 120 (of 110), en als je 130 rijdt kun je constant op de rem, dus lekker 120 met het verkeer mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:54

Nu we het toch over koelkasten hebben, koelkast met water/ijs dispenser. Altijd gefilterd en koud water, drink nu veel meer water dan eerst :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:57

Dallista schreef:
Verder, okay, dit is echt een luxe, maar: mijn Gvido. Oftewel de enige echte bladmuziek e-reader.

Toen de ereaders zo'n beetje opkwamen leek dit me al de uitvinding van de toekomst. Ik vind het heel geruststellend dat het bestaat!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:58

Adaptive cruise control, kan je hem gewoon op 130 zetten, afstand houden regelt ie zelf.

Vaatwasser, tot voor 2 jaar nooit gehad, nu vind ik het een uitkomst!

IKEA vind ik ook zo’n uitvinding, ook pas 3 jaar geleden ontdekt

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:59

Nou er zijn wel meerdere dingen waar ik niet zonder wil! Zoals de koelkast, droogkast, vaatwasser, airco, wasmachine, ... Kan je geloven dat mijn overgrootvader er echt op tegen was dat er een wasmachine in huis kwam, verbruikte veel te veel energie! :o Wie ging dat betalen? Nee, dat kon echt niet, mijn overgrootmoeder moest alles maar met de hand wassen! 8)7

Weet je hoe blij we mogen zijn met ons sanitair systeem? Ik zou echt geen emmers warm water willen sleuren of op " 't huske " moeten gaan zitten. Lekker koud in de winter en heerlijk aromatisch in de zomer Y)(^)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:00

Anthea schreef:
Nu we het toch over koelkasten hebben, koelkast met water/ijs dispenser. Altijd gefilterd en koud water, drink nu veel meer water dan eerst :j

Ben ik ook heel blij mee! Ik gebruik 'm ook echt meerdere keren per dag. Dacht eerst dat het wel over zou gaan als het nieuwtje er af zou zijn, maar dat is niet het geval.

Waar ik ook heel blij mee ben is mijn nieuwe paellapan van 60 cm. doorsnede. Geen getob meer in ons campertje met allerlei pannetjes (die nooit precies op het fornuis passen) maar lekker buiten koken. Afgelopen weekend heb ik voor ca. 25 personen nasi gemaakt, was leuk om te doen!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:27

senna21 schreef:
Bommeltje_ schreef:
Een automatische bronnenprogramma die al je bronnen voor verslagen netjes omzet in voetnoten en een bronnenlijst :)

Handig zeg!
Waar,wat,hoe... !!?!?!

Ik gebruik Zotero valt gewoon gratis te downloaden :D mijn bronnen moeten volgens een ander systeem dan APA, maar volgens mij doet Zotero ook APA :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:28

Vaatwasser. GE-WEL-DIG! Heb een klein jaartje zonder gezeten en dat was rampzalig %)
Zo'n ruitenwasser-ding is ook fijn, strepen zijn verleden tijd. Heel blij dat m'n vriend die online vond op z'n strooptocht van koopjes :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:29

Shadow0 schreef:
Dallista schreef:
Verder, okay, dit is echt een luxe, maar: mijn Gvido. Oftewel de enige echte bladmuziek e-reader.

Toen de ereaders zo'n beetje opkwamen leek dit me al de uitvinding van de toekomst. Ik vind het heel geruststellend dat het bestaat!

In 2010 had ik mijn eerste Kindle e-ink e-reader. Ik was in een paar minuten helemaal gewend en droomde vanaf dat moment over een bladmuziek e-reader. Heeft toen nog zo’n 7,5 jaar geduurd voor er dus eentje op de markt kwam!
Het is echt een geweldig ding. Ik geniet er elke dag met volle teugen van.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:32

Ohh ik wordt altijd hebberig van deze topics :Y)
Ik kan niet meer zonder mijn auping bed en kussen, pas een keertje bij mijn ouders in mijn ikea bed geslapen en ik had gelijk een stijve rug en ‘s nachts had ik kramp in mijn kuiten gehad.

Een tweede is mijn keukenmachine met blender. Ik heb eigenlijk bijna niet zonder geleefd, want het was een van de eerste dingen die ik gekocht had toen ik op mijzelf ging wonen. Ik gebruik hem zonder overdrijven dagelijks en ook verschillende functies. *\o/*

Een nieuwe aanwinst zijn Le creuset taartvormen. Echt fantastisch, zonder invetten of gebruik van bakpapier komen de taarten perfect uit de vorm. _/-\o_

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:35

Absoluut Google Maps in combinatie met het overal 4G in Europa! Anders liep ik nu waarschijnlijk nog rond in Rome :')

En Spotify! Zo makkelijk muziek luisteren zonder eerst heel Youtube af te struinen naar de juiste video's of uren wachten tot je muziek gedownload was.

Trailer, jarenlang geen eigen trailer gehad en altijd gehuurd of geleend. Voel me nu eindelijk een soort van 'vrij'

Totaal geen luxe problemen hoor, neeeuh! :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:36

De tuinslang! Ja ik weet heel simpel maar zonder die uitvinding was het buitenleven toch echt een stukje zwaarder geweest.

elnienjo

Re: Het: "Hoe heb ik ooit zonder gekund topic."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:38

Internet! Hoe hebben we ooit zonder gekund? En natuurlijk gps/googlemaps.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:40

Ja de vaatwasser inderdaad!

En nog één: het navigatiesysteem. Hoe ik vroeger de weg kon vinden is simpel: gewoon niet :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:50

Quooker
Uiensnijder
E-reader
<3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:54

Morrie schreef:
Adaptive cruise control, kan je hem gewoon op 130 zetten, afstand houden regelt ie zelf.

Ooh. Kan echt niet wachten. Auto is vorige week besteld. Heb ook automaat gedaan, dan hoef ik bijna helemaal niks meer te doen, ook niet bij file. Ook wijzigingen in de toegestane snelheid leest die zelf van de verkeersborden af, waarbij cruise control wordt aangepast. Heerlijk!. Nog een paar maandjes :+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:55

Bommeltje_ schreef:
senna21 schreef:

Handig zeg!
Waar,wat,hoe... !!?!?!

Ik gebruik Zotero valt gewoon gratis te downloaden :D mijn bronnen moeten volgens een ander systeem dan APA, maar volgens mij doet Zotero ook APA :)

Ik gebruik zelf altijd scribrr, dan komt het niet met voetnootjes maar volgens de APA regels tussenhaaksjes en zoals het volgens die regels moet ook in de bronnenlijst.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:57

Voor mij toch wel op stipt de nummer 1

De elektrische deken..

Ook nu staat hij weer aan <3

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:59

1. Ons nieuwe 2x2 meter boxspring. We hebben beiden een rothekel aan lepeltje-lepeltje shyte. Nu appen we elkaar: ben jij ook nog in bed? :D

2. Boodschappenbezorgservice van Appie. Geen verkeer-parkeer-wagentjes-kassastress meer. Ever! +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:07

Shiloh schreef:
Morrie schreef:

Ooh. Kan echt niet wachten. Auto is vorige week besteld. Heb ook automaat gedaan, dan hoef ik bijna helemaal niks meer te doen, ook niet bij file. Ook wijzigingen in de toegestane snelheid leest die zelf van de verkeersborden af, waarbij cruise control wordt aangepast. Heerlijk!. Nog een paar maandjes :+

Is zo relaxed allemaal! Ook met de caravan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:09

Kaulitz: ja!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:10

Onze schaar die in 2 delen uit elkaar kan :+

Ik zag al mensen die graag voedsel knippen, dat doe ik ook graag en deze schaar is echt ideaal. Nooit meer vieze restjes er tussen, gewoon schaar uit elkaar en in de vaatwasser +:)+

Ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:11

I <3 dit topic! Wat is er toch veel onmisbaar (geworden).

Op de tauge pot na :+

@Indy: waar is die uberhandige schaar te koop?? Hebben-hebben-hebben!!