elnienjo schreef:Vjestagirl schreef:Een cadeau is precies dat: een cadeau. Je kunt voorkeur aangeven, maar niet eisen dat dat het enige is wat mensen je geven. Ik geef uit principe geen geld: ik vind het de lelijkste vorm van cadeau die je kunt bedenken, ik vind het uitstralen dat ik denk dat je zelf je zaakjes niet kunt betalen. Ik stop liever moeite in iets wat persoonlijk is.
Dat vind ik dan weer raar. Als je geld geeft dan kunnen ze zelf iets van waarde kopen waar ze voor aan t sparen waren. Als ze van iedereen een goed bedoeld prul krijgen van een paar tientjes wat op zolder gaat liggen verstoffen is het pas echt zonde van het geld.
Ja precies, maar ik ben daar heel makkelijk in geworden. Ik bedank diegene voor het gebaar, maar vraag het weer mee naar huis te nemen omdat het hier in de kliko of BEST zak verdwijnt.
Ik ben er écht vanaf gestapt om al die rommel als een boer met kiespijn aan te nemen.
Als je geen geld wilt geven, kom dan zonder iets langs, of blijf thuis.
Bruiloften vind ik altijd lastig, ik ga 9 van de 10 keer niet. Mensen die ik zelf niet van plan uit te nodigen ga ik ook niet naartoe.

Als je geen geld wilt geven, prima, kom dan maar zo langs, maar neem geen rommel mee waar ik niet om gevraagd heb.
. My bad!