Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:46

Maar je hebt dus wel gevraagd of hij je gemist heeft? Dat geeft misschien ook al andere signalen af. Als jij totaal niks om hem geeft dan boeit het je ook niet of hij je gemist heeft.
Weet je zeker dat je zelf geen tegenstrijdige signalen afgeeft?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:50

Draai het eens om. Als jouw soon-to-be-husband dit zou doen bij jouw vriendin. Wat komt er in je op?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:02

Wauw, jij wil hem nog steeds als je getuige? Hoe kun je nou iemand die geen enkel respect heeft voor deze verbintenis vragen je getuige te zijn :? ? En persoonlijk vind ik dat je het tegenover je bijna man al helemaal niet kunt maken om degene die het allerliefst met jou vreemd zou gaan en de relatie tussen jou en je man wil saboteren te laten getuigen :x .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:08

Ik snap niet dat je zo iemand nog als je vriend kan benoemen. Ik zou hem uit je leven weg bannen. En wel zo snel mogelijk. Dit is geen vriend

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:09

Suzanne F. schreef:
Maar je hebt dus wel gevraagd of hij je gemist heeft? Dat geeft misschien ook al andere signalen af. Als jij totaal niks om hem geeft dan boeit het je ook niet of hij je gemist heeft.

Ja, inderdaad. Ik vroeg of hij ons gemist had de laatste maand, omdat ik wilde weten of hij zijn eigen gevoelens misschien verkeerd interpreteerde. Het was een reactie op zijn verhaal over gevoelens, niet een 'uit-het-niets'-vraag. Wellicht daarmee inderdaad voor hem de deur op een kier gezet...
Suusjepluus schreef:
Draai het eens om. Als jouw soon-to-be-husband dit zou doen bij jouw vriendin. Wat komt er in je op?

Woede, denk ik...

GDG schreef:
Wauw, jij wil hem nog steeds als je getuige? Hoe kun je nou iemand die geen enkel respect heeft voor deze verbintenis vragen je getuige te zijn :? ? En persoonlijk vind ik dat je het tegenover je bijna man al helemaal niet kunt maken om degene die het allerliefst met jou vreemd zou gaan en de relatie tussen jou en je man wil saboteren te laten getuigen :x .

Ik heb hem gevraagd voordat ik wist dat deze gevoelens zo sterk aanwezig waren.
Het getuige zijn van deze vriend is zeker geen uitgemaakte zaak, maar ik neem nu even 1 stap tegelijk :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:14

nessinator schreef:
GDG schreef:

Het getuige zijn van deze vriend is zeker geen uitgemaakte zaak, maar ik neem nu even 1 stap tegelijk :)

Dat begrijp ik maar je lijkt er tot nu toe weinig problemen mee gehad te hebben om het door te laten gaan en dat begrijp ik dan weer niet. En natuurlijk is het makkelijker als hij zelf besluit om niet meer je getuige te zijn maar ik begrijp wederom niet dat je het daarvan af wil laten hangen. Ik vind hem ongelofelijk respectloos naar jou én naar je vriend en daarnaast zou ik het vrij respectloos van jou vinden naar je vriend toe als je deze manipulatieve vreemdganger laat getuigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:15

Suzanne F. schreef:

Dit idd. Ik zou echt zulke dingen vermijden, geen enkel mogelijk suggestieve vraag doen.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk idioot dat je op je tenen zou moeten lopen. Ik snap eigenlijk niet dat je hem uberhaupt nog in je leven wilt.
Vind je het misschien ergens ook vleiend dat hij je op die manier ziet? :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:17

[quote="Suzanne F.]
Weet je zeker dat je zelf geen tegenstrijdige signalen afgeeft?[/quote]

Sorry maar dit vind ik op het randje van insinueren dat het ook aan TS ligt. Ze heeft al duidelijk NEE gezegd. Ze heeft een relatie. Hij heeft een relatie. Hoeveel rode lichten mag meneer nog negeren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:18

nessinator schreef:

Weet wel dat als je hem wel getuige laat zijn, je voor hem de deur op een kier houdt... :) Hij kan er hele theorieën aan hangen, die hem zelfs doen geloven dat jij hem ook leuk vindt... :roll:

Als je daar zin in hebt, doen!
Geen zin in? Dan een beetje meer dan 1 stap tegelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:20

foxy80 schreef:
Sorry maar dit vind ik op het randje van insinueren dat het ook aan TS ligt. Ze heeft al duidelijk NEE gezegd. Ze heeft een relatie. Hij heeft een relatie. Hoeveel rode lichten mag meneer nog negeren?

Gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat Suzanne eerder bedoelt dat TS hem misschien verkeerd heeft ingeschat en door zijn manipulatieve gedrag juist denkt dat ze voorzichtig nee moet zeggen, (ze zit nu pas in hoe manipulatief hij is) en daarmee zichzelf in de voet schiet.

Nee is altijd nee... Maar bij zo'n gast als dit zit er tussen nee en nee een wereld van verschil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:26

Wat een bizar verhaal. Jammer dat hij jullie vriendschap zo op het spel zet en dit niet lijkt door te hebben.
Ik zou hem iig zeker niet laten getuigen voor je huwelijk en mogelijk het contact verbreken.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:32

nessinator schreef:
Suusjepluus schreef:

Woede, denk ik...

Dat lijkt mij een alarmbel. Je getuige lijkt geen respect voor jou, en/of jouw relatie met je soon-to-be-husband te hebben. Hij parkeert iets bij jou waar jij niks mee kunt. Ik vind het echt niet logisch om zulke informatie te delen met iemand die daar overduidelijk niets mee wil. Als je hem leuker vond was je niet verloofd met iemand anders denk ik. Niet alleen die informatie had hij niet hoeven delen met jou, het verzoek om het vervolgens niet met de belangrijkste persoon in jouw leven te delen vind ik ook respectloos. Zowel naar jou toe, als naar jouw partner toe. En hoeveel respect heeft deze vriend voor zijn eigen partner?
Begrijpelijk dat je niet meteen te hard van stapel wil lopen. Maar voor mij ondermijnt dit alles wat vriendschap inhoud. Het lijkt mij een vriend die erg ver van mijn waarden af zou staan. Dat is niet erg, en ook niet erg dat je daar pas later achter komt, maar wel iets waar ik naar zou handelen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:35

Janine1990 schreef:
foxy80 schreef:

Gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat Suzanne eerder bedoelt dat TS hem misschien verkeerd heeft ingeschat en door zijn manipulatieve gedrag juist denkt dat ze voorzichtig nee moet zeggen, (ze zit nu pas in hoe manipulatief hij is) en daarmee zichzelf in de voet schiet.

Nee is altijd nee... Maar bij zo'n gast als dit zit er tussen nee en nee een wereld van verschil.

Wat ik wel inmiddels doorheb ik dat hij mijn 'nee' gewoon niet lijkt te horen, hoe duidelijk ik het ook zeg. Dat inzicht begint inderdaad nu pas door te dringen... In ieder geval heb ik inmiddels een gesprek 'aangevraagd', met verloofde erbij. Ben benieuwd...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:12

Ik vermoed dat deze jongen al vanaf het eerste moment een oogje op jou heeft. Onder het mom van vriendschap kon en kan hij in jouw nabijheid verkeren en vertrouwelijk met jou omgaan, en daarmee zichzelf wijsmaken dat de gevoelens, ondanks jouw ontkenning, wederzijds zijn. Hij leeft een leugen. Hij liegt feitelijk tegen jou ('vriendschap'), tegen jouw aanstaande man (idem), tegen zijn vriendin, en vooral tegen zichzelf. Hij heeft een werkelijkheid geconstrueerd die niet bestaat. Hij heeft kortom (naar mijn idee) professionele hulp nodig.

Ik zou heel, heel duidelijk zijn, en vervolgens heel voorzichtig, want wie weet hoe hij zal reageren als zijn hele kaartenhuis instort.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:17

Deze persoon vindt het blijkbaar normaal om zijn partner te ´bedriegen´ door informatie te onthouden.
Imo is de partner de éérste waar je dit mee bespreekt.

Persoonlijk vind ik dat hij het ook eerder aan zijn vriend moet vertellen dan aan de TS.

Aan de TS vragen om haar partner ook te ´bedriegen´ door informatie te onthouden is volstrekt haar probleem niet; moet ze inderdaad gewoon met haar partner bespreken en in het geheel niet mee zitten.

Tja en tot slot de rol van die partner. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken.
Wij hebben een liberale levensstijl maar zelfs dan nóg zou ik hem hier op aanspreken. Dat stiekem gewoon niet door de beugel kan. Iemand met een dergelijke instelling zou ik geen privilege rol als getuige is willen geven.
Ja en hem daarvoor terzijde schuiven zal bij diens partner vragen oproepen. Dat moet ze dan aan hem vragen. Blijf er verder tussenuit. Dat doe je nl. toch nooit goed en erbuiten blijven is het minste fout.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:18

Aansluitend op wat Askja zegt denk ik dat je eerlijk gezegd, hoe hard het ook aankomt, moet stoppen met deze 'vriendschap'. Als er al zolang gevoelens zijn bij hem, het kwartje ook maar niet valt als je Nee zegt, dan zal het ook nooit terug kunnen gaan naar een gezonde vriendschappelijke relatie, met alles wat er nu al gezegd is?

Mij lijkt het in ieder geval vreemd als jouw aanstaande man nu nog vol vertrouwen gezellig afspreekt met hem? Wetende hoe hij jou blijft benaderen. Daarnaast is het idd nog een heel ander ding nog dat zijn eigen vriendin waarschijnlijk nergens vanaf weet idd - je moet die vriendin maar zijn zeg van een jongen die verliefd is op een ander, bah.

Dit is gewoon een ongezonde vriendschap tussen jullie allemaal, als je het nog vriendschap kunt noemen, en ik zie hier zelf echt geen toekomst meer in als ik alles zo lees, maar dat is iets wat je natuurlijk voor jezelf moet beslissen.

Een hele vervelende situatie om mee om te gaan zo zeg pfoe, maar wel goed dat je een gesprek aangevraagd hebt waar ook de anderen bij aanwezig zijn. Hopelijk gaat het kwartje vallen - maar imo is alle contact afbreken en kappen met de vriendschap het enige wat je echt rust gaat brengen. Benieuwd wat zijn reactie gaat zijn :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:26

Huertecilla schreef:
Deze persoon vindt het blijkbaar normaal om zijn partner te ´bedriegen´ door informatie te onthouden.

Persoonlijk vind ik dat hij het ook eerder aan zijn vriend moet vertellen dan aan de TS.

Aan de TS vragen om haar partner ook te ´bedriegen´ door informatie te onthouden is volstrekt haar probleem niet; moet ze inderdaad gewoon met haar partner bespreken en in het geheel niet mee zitten.

Tja en tot slot de rol van die partner. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken.
Wij hebben een liberale levensstijl maar zelfs dan nóg zou ik hem hier op aanspreken. Dat stiekem gewoon niet door de beugel kan. Iemand met een dergelijke instelling zou ik geen privilege rol als getuige is willen geven.
Ja en hem daarvoor terzijde schuiven zal bij diens partner vragen oproepen. Dat moet ze dan aan hem vragen. Blijf er verder tussenuit. Dat doe je nl. toch nooit goed en erbuiten blijven is het minste fout.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:31

Huertecilla schreef:

:j :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:11

Hoe zeer ik het ook met iedereen eens ben....
Dit was een hele goede vriend van je , en hij is denk ik zo hopeloos verliefd op je geworden dat hij elke vorm van redelijkheid uit het oog is verloren.
Hij heeft geen enkel recht om over je grenzen heen te gaan maar iemand die zo verliefd is vertaald wat vagere reactie natuurlijk graag (onbewust) naar zijn eigen voordeel.

Als dit echt een hele fijne goede vriend is kun je hem ook nog een kans geven, en anders in ieder geval op een prettige manier dit beeindigen.

En wat betreft getuigen zijn lijk het me prima om met hem te delen
dat het voor jou geen optie is dat je getuige verliefd op je is en dat je daarom iemand anders vraagt maar hoopt dat hij er samen met zijn vriendin zal zijn oid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:56

Eleeke schreef:
Dit was een hele goede vriend van je , en hij is denk ik zo hopeloos verliefd op je geworden dat hij elke vorm van redelijkheid uit het oog is verloren.
Hij heeft geen enkel recht om over je grenzen heen te gaan maar iemand die zo verliefd is vertaald wat vagere reactie natuurlijk graag (onbewust) naar zijn eigen voordeel.

Als dit echt een hele fijne goede vriend is kun je hem ook nog een kans geven, en anders in ieder geval op een prettige manier dit beeindigen.

dat het voor jou geen optie is dat je getuige verliefd op je is en dat je daarom iemand anders vraagt maar hoopt dat hij er samen met zijn vriendin zal zijn oid.

Kom nou, die gast woont zelf samen. Geen enkel begrip voor zeker niet omdat hij de afwijzing gewoon negeert . Die had ik echt direct een enkeltje richting vriendin gegeven en ik snap echt niet ts dat je ook nog de moeite neemt om een gesprek met hem aan te gaan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:05

Als je iemand als je getuige vraagt is dat toch een hele goede vriend. Het is heel makkelijk om van buiten af te oordelen maar ik kan me van TS best voorstellen dat dit helemaal niet zo zwart wit is.
Je maatje wordt opeens een volledig ander ( onbetrouwbaar) persoon.
Ik laat mijn vrienden in niet gelijk vallen ook niet als ze opeens raar gaan doen , eerst een paar stevige gesprekken.

Ik ben het ermee eens dat dit niet kan en niet aanvaardbaar gedrag is. Ik zou er alleen nog wat gesprekken aan wagen.

Is hij depressief. In de war, ongelukkig, hopeloos verliefd .... Of toch gewoon een eikel die je verkeerd hebt ingeschat

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:21

Zoek de verschillen.

"Niet tegen je moeder zeggen dat ik aan je poezeltje zit, hoor. Dat is ons geheimpje."
"Niet tegen je verloofde zeggen dat ik je wil neuken, en wel hier en nu. Dat is ons geheimpje."

Je wordt gegroomd, TS. En dat het werkt, blijkt uit je reactie dat JIJ bang bent dat je verraad pleegt als je het toch vertelt. Gelukkig heb je door dat het niet klopt en ben je hier te rade gegaan.

Zo'n groomer pakt elke opening aan, en als je hem nog steeds als getuige aanhoudt, is dat een opening van jewelste. Dit is HET moment om dit alles een halt toe te roepen. En dan zonder omwegen of excuses, gewoon heel zakelijk dat je wilt dat het stopt, te beginnen bij je huwelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:28

Eleeke schreef:

Want dat heeft TS nog niet geprobeerd door voorzichtig nee te zeggen :Y)

Intussen gaat hij lekker door met manipuleren... Ook niet een persoon die je als gewone vriend wilt. Gewone vrienden willen niet manipuleren, die zijn oprecht. I've had my fair share :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:31

Eleeke: Hij is, mijn inziens, sowieso een eikel of hij nu verliefd is of niet. Dat is op geen enkele manier een excuus voor zijn gedrag richting zijn vriendin als ook naar TS.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:02

Eleeke schreef:

Ik ben het wel met je reactie eens Eleeke. Wellicht had hij haar 'nee' anders geinterpreteerd door bijvoorbeeld de vraag of hij 'ons' gemist had. We weten de contacten niet die er zijn geweest. Misschien heeft ts onbewust vaker iets gezegd waarbij voor hem een kiertje hoop kwam. Met de reactie van Eleeke geef je, mijn inziens, duidelijk je grens zonder de vriendschap te beeindigen.