Wandelaar laat honden in weide en akkers lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:20

Rochiril schreef:
:

In het buitengebied doe je schijnbaar alles wat je in de stad/ bebouwde kom niet in je hoofd haalt. Ga beetje in je achtertuin kijken wat daar staat, want ja, gewoon kijken toch... en dan laat ik Mn honden ook wel even in je moestuin, want een beetje schade calculeer je toch zeker in? En ach, even bij je konijntjes laten snuffelen is ook vast prima, tja als ie er een bijt is dat toch gewoon effe pech?

Nu overdrijf je wel een beetje hoor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:41

Nabster schreef:
Rochiril schreef:
:

In het buitengebied doe je schijnbaar alles wat je in de stad/ bebouwde kom niet in je hoofd haalt. Ga beetje in je achtertuin kijken wat daar staat, want ja, gewoon kijken toch... en dan laat ik Mn honden ook wel even in je moestuin, want een beetje schade calculeer je toch zeker in? En ach, even bij je konijntjes laten snuffelen is ook vast prima, tja als ie er een bijt is dat toch gewoon effe pech?

Nee is echt niet overdreven. Mensen plukken het fruit uit je bomen, lopen zomaar je huis binnen. Want bij een boerderij kan dat gewoon. Maar eigenlijk is dat hetzelfde als bij een rijtjeshuis via de poort in de tuin naar binnen gaan, wat gaan snoepen uit de moestuin en dan naar binnen lopen

genja

Re: Wandelaar laat honden in weide en akkers lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:06

Onze paarden staan op een land waar het heel heuvelig is. In de winter als er sneeuw ligt kruipen ze gewoon onder de draad door en gaan sleeën op de berg. Dat het jonge spul daar loopt en er regelmatig door de vaart een draad kapot gaat vinden ze heel normaal.
En dan schelden als je vriendelijk vraagt te vertrekken. Waar moeten onze kinderen dan sleeën nou niet ons probleem niet hier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:11

Ik heb in onze voortuin (in het buitengebied) 2 houten palen in het grasveld moeten zetten omdat mensen onze oprit én voortuin gebruikten om de auto te keren !! Gewoon via de oprit even het gras op rijden, achteruit steken en dan via de oprit weer de weg op.
En idd regelmatig mensen op de oprit omdat de kindjes de paarden willen aaien...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:36

Hier heb ik ook al 2 betonblokken in reservering staan voor als er weer een verpleegster meent dat voor mijn deur de ideale parkeerplaats is. Het is een tijd heel erg geweest, dat ze letterlijk tegen mijn garagepoort stonden. Als ik ze stond op te wachten om te vragen op de openbare parking om de hoek te parkeren werd ik uitgescholden en werd er gezegd 'we zullen eens zien als jij zorg nodig hebt'.

Tja, dan mag je met alle liefde voor mijn garage/deur parkeren maar nu niet.

Het is de laatste tijd rustig met wildparkeerders maar nog altijd veel mensen die de kiezel oprijden om mensen af te zetten (en dan nog even claxonneren als ze wegrijden etc) en in de appartementen naast me hebben ze ondertussen ook door dat als er een nieuwe keuken wordt geplaatst of verhuisd de vrachtwagen niet op mijn stuk hoort zonder te vragen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:47

klopt of hele wielrenploegen die menen in de 'tour de zuid limburg' te zitten en op bestemmingsverkeerswegen als een gek de bochten door komen zetten, en je met je tractor en schudder gewoon middelvinger opstekend van de weg proberen te rijden. word er moe van... 8)7

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:09

DubbelDun schreef:
Ik heb in onze voortuin (in het buitengebied) 2 houten palen in het grasveld moeten zetten omdat mensen onze oprit én voortuin gebruikten om de auto te keren !! Gewoon via de oprit even het gras op rijden, achteruit steken en dan via de oprit weer de weg op.

Is dat zo'n probleem dan? Hier in de stad worden opritten van mensen ook wel eens gebruikt om te keren als dat het leven makkelijker gaat. Zolang dit netjes een weg is en als ze hier direct weer afrijden, dan zie ik hier het probleem niet van in.

Wat betreft deze meneer is wel heel asociaal. Hopelijk zie je hem nooit meer en anders inderdaad die BOA direct bellen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:11

NenaC schreef:
klopt of hele wielrenploegen die menen in de 'tour de zuid limburg' te zitten en op bestemmingsverkeerswegen als een gek de bochten door komen zetten, en je met je tractor en schudder gewoon middelvinger opstekend van de weg proberen te rijden. word er moe van... 8)7

Kan toch ook anders. Dit weekend met de camper een smal baantje opgereden en dat bleek niet te leiden naar waar we dachten. Dan kwam er ook nog een wedstrijd/toertocht van MB's langs. Telkens we een groepje zagen aankomen ons kasteel zo ver mogelijk in de berm gezet en even gewacht. Dan nog bleef er niet veel plaats over voor de fietsers. Ipv scheldpartijden hebben we heel veel duimen gezien. Heel goed voor het humeur :)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:12

Olle schreef:
DubbelDun schreef:

Is dat zo'n probleem dan? Hier in de stad worden opritten van mensen ook wel eens gebruikt om te keren als dat het leven makkelijker gaat. Zolang dit netjes een weg is en als ze hier direct weer afrijden, dan zie ik hier het probleem niet van in.

Wat betreft deze meneer is wel heel asociaal. Hopelijk zie je hem nooit meer en anders inderdaad die BOA direct bellen.

Een oprit is niet om te keren. Is nog altijd privé terrein.
Ik zou er ook niet blij van worden als ze mijn carport gebruiken om te keren.
Soms moet je maar als dat regelmatig gebeurd dan rijden ze wel je gazon kapot

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:19

Ik verplaats je topic naar Leven zonder paarden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:21

Ik ben ook opgegroeid in het buitengebied.
Bij mijn ouders was het heel normaal om de border bakken in de voortuin te gebruiken als toilet en al afvalbak. En kan de bijbehorende frustratie heel goed gebruiken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:29

Olle schreef:
DubbelDun schreef:

Nja, als er steeds een auto op je gras gaat keren gaat je gras er wel aan natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:35

Je hoort gewoon niet iemand zijn tuin in te rijden... ik heb het hier niet over een strookje groen langs de weg hé, maar écht de voortuin in !!
Dat je eens iemand zijn oprit gebruikt is tot daar aan toe, al waren we niet blij dat vrachtwagens die aan de overkant iets moesten lossen dat gingen doen om 'rechter' hun oprit in te kunnen. Daar konden de stenen van onze oprit niet zo goed tegen ;( . Maar dat was na een simpele opmerking naar de buren ook over.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:37

Ook hier bekend met vreemden die over het erf struinen. Er worden ook bloemen geplukt of afgesneden uit de tuin :+ Even keren op de oprit oké, maar daarvoor hoef je niet helemaal naar achteren te rijden om in de schuur te keren... Of gewoon onze oprit als parkeerplaats gebruiken :+ En diefstal komt ook geregeld voor.

Bij het oogsten is het dan wel weer leuk dat mensen komen kijken, maar zij kijken vaak vanaf de weg en dan vragen we meestal of ze een rondje mee willen :D Dan moet je ze zien glunderen!

Maargoed, TS ik hoop dat je die man nog wat manieren kan bijbrengen. Ik had ook melding gemaakt als ik jou was.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:51

Sclimpre schreef:
NenaC schreef:

Kan toch ook anders. Dit weekend met de camper een smal baantje opgereden en dat bleek niet te leiden naar waar we dachten. Dan kwam er ook nog een wedstrijd/toertocht van MB's langs. Telkens we een groepje zagen aankomen ons kasteel zo ver mogelijk in de berm gezet en even gewacht. Dan nog bleef er niet veel plaats over voor de fietsers. Ipv scheldpartijden hebben we heel veel duimen gezien. Heel goed voor het humeur :)

raar dat je er meteen vanuit gaat dat ik niet aan de kant zou gaan.

Als ik mij moet aanpassen, moeten zij dat ook. tenslotte was/ is dit geen wedstrijd maar dagelijkse gang van zaken, ten tweede is het heuvelachtig in het zuiden en is er behalve de breedte van de weg weinig tot geen mogelijkheden om aan de kant te gaan op de meeste plekken en daarnaast wil ik best vaart minderen en zo ver als mogelijk aan de kant, maar dan moet je wel de kans krijgen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:56

Altijd melding maken van dit soort situaties die a, zich regelmatig door dezelfde mensen voordoen, b, voor ongevallen kunnen zorgen, c, de persoon er op aangesproken is maar het gedrag niet veranderd.
Waarom? Als paard of hond gewond raakt staat die melding er al en heeft ie geen poot om op te staan. Bij de melding krijg je te horen wat ze graag hebben dat je vastlegt en documenteert etc.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:59

Afbeelding
In het bos waar ik regelmatig wandel ligt een maisveld naast een wandelpad.
Mensen laten hun honden er gewoon doorheen rauzen, waarom?
Het gaat ten koste van de opbrengst voor de boer. Is het nou zo moeilijk om je hond even bij je te houden op het pad, nog geen 5 minuten, daarna kun je ze hun gang laten gaan in het bos. Al vind ik dat je ze dan nog niet door het bos mag laten hetzen, op het pad valt ook genoeg te beleven..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:04

Bellatrix schreef:
Het is toch niet goed als honden door de weide lopen waar schapen grazen? Als de schapen de hondenpoep eten kunnen ze hun ongeboren lam verliezen? Zit iets in de hondenpoep geloof ik...

Liepen met 2 paarden en een hond een stukje langs de weg en de hond ging steeds een weiland in...toen we bij de boerderij kwamen kwam de boer naar ons toe en vroeg ons de hond bij ons te houden en legde dat toen uit. Kon geloof ik ook met koeien maar of het ook met paarden ofzo is weet ik niet.

Ik vind sowieso dat je je hond bij je moet houden en niet op andermans terrein moet laten lopen.

Dit gaat om de bacterie Neospora. Veroorzaakt abortus bij koeien en schapen en is een levenslange infectie. Besmet dier kan niet meer mee gefokt worden en wordt afgevoerd

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:21

Honden mogen niet op andermans terrein komen.En trouwens mensen ,auto's, etc.,ook niet.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:33

NenaC schreef:
Sclimpre schreef:

raar dat je er meteen vanuit gaat dat ik niet aan de kant zou gaan.

Als ik mij moet aanpassen, moeten zij dat ook. tenslotte was/ is dit geen wedstrijd maar dagelijkse gang van zaken, ten tweede is het heuvelachtig in het zuiden en is er behalve de breedte van de weg weinig tot geen mogelijkheden om aan de kant te gaan op de meeste plekken en daarnaast wil ik best vaart minderen en zo ver als mogelijk aan de kant, maar dan moet je wel de kans krijgen.

Hu? Ik heb het enkel en alleen over de reactie van de fietsers. Uiteraard ga je zo ver mogelijk opzij, dat is gewoon het verkeersreglement, dus ik ga er net vanuit dat jij dat ook doet. Maar dan nog sta je met iets groots soms in de weg. Sommige mensen ergeren zich daaraan, maar ik wou enkel melden dat er ook mensen het waarderen dat je moeite doet, ook al kan je de hinder niet helemaal wegnemen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:38

Nou ja zeg...
Wat en belachelijke actie van die man ..

Ik loop heel veel langs landerijen met mijn hond in weides komt hij nooit (hij is wel los maar heeft en geen interesse voor de dieren en kent stroomdraad heel goed :+ )

Op de akkers mag hij alleen in de winter als het leeg is. Ik loop vaak langs een schaduwpad langs een kanaal naar een natuurgebied. De akker die r vlak langs ligt daar loopt hij in de winter dus wel eens overheen. Maar graven etc doet hij niet
Nu het mais opkomt houden we hem uit het land.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 13:48

Nabster schreef:
Rochiril schreef:
:

Vind je?
Ook als ik je vertel dat er een paar maanden ingebroken is omdat er containers met koper op ons terrein stonden, dit had alleen iemand kunnen weten als iemand op t terrein is geweest en in de containers gekeken heeft. Ik heb de daders zelf betrapt per ongeluk en verjaagd, had mijn hond bij me.
Maar je kunt je vast voorstellen dat de schrik er wel even in zat, het hekwerk vernield was, en ook wat koper weg.
Ook een jaar of wat geleden, 5000liter diesel uit onze voorraad gepompt, pomp gesaboteerd en vernield daarna.
Zoiets kan alleen als je precies weet wat en waar wat staat, dus is zo iemand eerder/overdag al eens polshoogte komen nemen.

Kun je je een beetje voorstellen dat ik geen zin heb in vreemden die maar een beetje over t terrein rondlopen?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:51

Joh, al was dat allemaal niet gebeurd.. ze moeten gewoon van andermans terrein wegblijven.
Ik vind niet dat je overdreven reageert hoor, zou ik ook doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:20

Schuur_ schreef:
Hier heb ik ook al 2 betonblokken in reservering staan voor als er weer een verpleegster meent dat voor mijn deur de ideale parkeerplaats is. Het is een tijd heel erg geweest, dat ze letterlijk tegen mijn garagepoort stonden. Als ik ze stond op te wachten om te vragen op de openbare parking om de hoek te parkeren werd ik uitgescholden en werd er gezegd 'we zullen eens zien als jij zorg nodig hebt'.

Tja, dan mag je met alle liefde voor mijn garage/deur parkeren maar nu niet.

Het is de laatste tijd rustig met wildparkeerders maar nog altijd veel mensen die de kiezel oprijden om mensen af te zetten (en dan nog even claxonneren als ze wegrijden etc) en in de appartementen naast me hebben ze ondertussen ook door dat als er een nieuwe keuken wordt geplaatst of verhuisd de vrachtwagen niet op mijn stuk hoort zonder te vragen.

Oh wauw hier het zelfde! Ik heb over de 65 verzorgende op het erf gehad voor mijn oma en slechts 3 lieten de oprit vrij. En parkeerplek is hier verder overal, maar uiteraard niet zo dat je de oprit afsluit. Schijnt heel lastig te zijn.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:25

Rochiril schreef:
Nou, laat het toeval zijn, een bekende van ons is BOA en kwam langs voor wat anders...( ik dacht ook dat dit buiten zijn werkgebied viel).
Verhaal voorgelegd, direct nummer gekregen, volgende keer direct bellen, dan krijgt het een staartje.
Je honden zo in de akkers laten rommelen valt onder vernieling, klaar!

Mooi! En bovendien, zit je te wachten op neospora in je land? Nou heb je er geen koeien in, maar toch. Het is jouw grond, heeft hij niet op te komen! Punt.