Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ocean_Child schreef:Wellicht is het een idee om voorafgaand aan je beslissing om haar af en toe een dagdeel onder begeleiding naar haar vader te laten gaan, haar een paar keer met een therapeut laten praten? Helaas weet ik uit ervaring dat een mishandeld (en in het geval waar ik het over heb misbruikt) kind heel goed toneel kan spelen en precies zegt wat haar is opgedragen. Het meisje wat ik ken bleef ook terug gaan naar haar misbruiker. Ze was altijd heel eerlijk en open naar haar ouders, maar onder bedreiging van de misbruiker en om haar ouders te beschermen heeft ze nooit iets aangegeven. Ze heeft dat 3 jaar volgehouden. Dit meisje is er uiteindelijk aan onder door gegaan en kon het leven niet meer aan. Je weet het gewoon echt niet...
Dus alsjeblieft, ook als je vermoed dat ze je echt alles heeft verteld en jij zeker weet dat je de situatie juist inschat, laat haar met een professional praten. Het kán erger zijn en meer impact op haar hebben dan je denkt.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
Heel veel sterkte met deze ontzettende kl*tesituatie...

pmarena schreef:Goede keuze lijkt mij
Ik ben wel erg benieuwd hoe vader en nieuwe gezin zullen reageren, want het is nogal wat als je je kind alleen onder begeleiding mag zien. Lijkt me een ontzettend ongemakkelijke situatie...
pmarena schreef:Maar hoe werkt dat dan in de praktijk, wat "doet" een vader dan met zijn kind?
Nemen ze het ook wel eens mee naar huis, en dan moet de begeleider altijd het kind kunnen blijven zien ofzo...? Loop je er als begeleider achteraan in de dierentuin? Ik heb geen idee hoe dat in de praktijk werkt.
TinkerTreas schreef:Omdat mijn ex en ik prima samen door een deur kunnen, ben ik er dus altijd bij.