Ramadan 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:35

pompadour schreef:
Zij hebben allemaal 2 paspoorten dat is bekend.

Dat mensen een dubbele nationaliteit hebben wil niet automatisch zeggen dat ze ook 2 paspoorten hebben.
Daarnaast kan oa een Marokkaan wettelijk niet zijn eerste nationaliteit opzeggen, daar werkt Marokko nl. niet aan mee.
Zij blijven dus voor Marokko altijd een Marokkaan.
Of ze daar nu wel of geen paspoort van hebben.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:38

Brainless helemaal met je eens, ook ik schaam me kapot voor sommige van mijn mede Nederlanders.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:40

Voor Ts en alle moslims
"Ramadan moebarak"

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:40

senna21 schreef:
pompadour schreef:
Ja wel hoor.
Iedere baby die hier geboren wordt , krijgt automatisch een Nederlandse Nationaliteit .
Ook als ze ouders van hun geen Nederlandse Nationaliteit hebben.

Dat geldt ook voor Nederlandse kinderen die in het buitenland worden geboren.

Iedereen heeft recht op een mening, maar het is wel eerlijk om je aan feiten te houden. Nu
Wat ik me afvraag is hoe het komt dat jij denkt dat moslims de oorzaak zijn van alle problemen?

Sorry, misschien kapen we nu het topic. Maar dit soort gesprekken passen misschien wel in deze tijd van bezinning. Al kan ik ook begrijpen dat moslims dit soort -blijkbaar onvermijdelijke- reacties zat zijn.

Een Nederland kind die buitenland geboren , krijgt geen dubbel paspoort.

Brainless

Re: Ramadan 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:42

Maar wat is nu (voor jou persoonlijk) het probleem of iemand wel of geen dubbel paspoort heeft?
Merk je daar iets van?
Doet het je pijn?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:45

Brainless schreef:
pompadour schreef:
Zij hebben allemaal 2 paspoorten dat is bekend.

Dat mensen een dubbele nationaliteit hebben wil niet automatisch zeggen dat ze ook 2 paspoorten hebben.
Daarnaast kan oa een Marokkaan wettelijk niet zijn eerste nationaliteit opzeggen, daar werkt Marokko nl. niet aan mee.
Zij blijven dus voor Marokko altijd een Marokkaan.
Of ze daar nu wel of geen paspoort van hebben.

Dat schijnt dus wel te kunnen.
Ik heb dat weleens gelezen. De koning van Marokko moet toestemming geven .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:51

pompadour schreef:
Dat schijnt dus wel te kunnen.
Ik heb dat weleens gelezen. De koning van Marokko moet toestemming geven .

En dat doet hij dus niet.
Net zoals Maxima een dubbele nationaliteit heeft en deze niet kan afwijzen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:52

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben met name Marokkanen een dubbel paspoort omdat ze hun Marokkanse niet kwijt kúnnen raken. Al word je hier als vierde generatie geboren, als één van je ouders een Marokkaans paspoort heeft krijg jij er ook eentje. Dat is niet bevorderlijk voor de integratie, maar een individu kan daar niet zo veel aan doen. Dat zou op internationaal diplomatiek vlak geregeld moeten worden.
EDIT: Oke, dit lijkt dus te kloppen.
Hoe dat bij Turken zit weet ik zo niet. Ik dacht dat die er wel makkelijker vanaf konden, en dat ook wel doen omdat ze niet in Turkse militaire dienst willen.

Het is wel sinds kort zo dat ministers geen dubbel paspoort meer mogen hebben. Ideetje van de PVV. Het eerste 'slachtoffer' daarvan was minister Ollongren die een Zweeds en Nederlands paspoort heeft. Dat mag dus niet meer. Nou, gefeliciteerd, daar schieten we echt wat mee op. :roll:

Ik vind het juist zo mooi dat mensen als Ahmed Aboutaleb, die echt nog zelf in Marokko geboren is en dus volledig terecht ook een Marrokaans paspoort heeft, burgemeester van een grote stad kan worden. Hij zou toch ook minister moeten kunnen worden vind ik, en voor mijn part minister-president. Gewoon, omdat dat toch zou moeten kunnen.
In Amerika kun je geen president worden als je niet in Amerika geboren bent. Ik was altijd zo blij dat wij hier die idiote regel in ieder geval niet hebben, maar we gaan er wel naartoe.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:54

LindyH schreef:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben met name Marokkanen een dubbel paspoort omdat ze hun Marokkanse niet kwijt kúnnen raken. Al word je hier als vierde generatie geboren, als één van je ouders een Marokkaans paspoort heeft krijg jij er ook eentje. Dat is niet bevorderlijk voor de integratie, maar een individu kan daar niet zo veel aan doen. Dat zou op internationaal diplomatiek vlak geregeld moeten worden.
EDIT: Oke, dit lijkt dus te kloppen.
Hoe dat bij Turken zit weet ik zo niet. Ik dacht dat die er wel makkelijker vanaf konden, en dat ook wel doen omdat ze niet in Turkse militaire dienst willen.

Het is wel sinds kort zo dat ministers geen dubbel paspoort meer mogen hebben. Ideetje van de PVV. Het eerste 'slachtoffer' daarvan was minister Ollongren die een Zweeds en Nederlands paspoort heeft. Dat mag dus niet meer. Nou, gefeliciteerd, daar schieten we echt wat mee op. :roll:

Ik vind het juist zo mooi dat mensen als Ahmed Aboutaleb, die echt nog zelf in Marokko geboren is en dus volledig terecht ook een Marrokaans paspoort heeft, burgemeester van een grote stad kan worden. Hij zou toch ook minister moeten kunnen worden vind ik, en voor mijn part minister-president. Gewoon, omdat dat toch zou moeten kunnen.
In Amerika kun je geen president worden als je niet in Amerika geboren bent. Ik was altijd zo blij dat wij hier die idiote regel in ieder geval niet hebben, maar we gaan er wel naartoe.

Jawel hoor Obama is een keniaan van geboorte

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:58

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:01

pompadour schreef:
Nou, laat ik het zo zeggen het wordt te vol in Nederland.
Het erger is nog dat moslims voor gaan op de Nederlanders.
Sociale woningen krijgen Nederlanders niet. en zij wel? is dat niet beetje raar.
In Rotterdam heb je sharia wijken. Daar zit je als Rotterdammer ook niet op wachten.

Ik weet niet in welk rotterdam jij geboren bent maar ik herken dit totaal niet?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:05

pompadour schreef:

Oh, ben jij een 'birther'?

Maar zullen we proberen weer enigszins on topic te gaan? Ik zal een poging wagen.

In vind dat de Ramadan wel veel overeenkomsten heeft met het katholieke vasten. In bijna iedere religie heb je wel vormen van vasten, maar nergens komen ze zo veel overeen. Allebei vinden ze één keer per jaar plaats en duren ze grofweg een maand. Dat is volgens mij nergens anders zo, zelfs niet in het Jodendom. Bovendien is het bij beide de bedoeling dat je ook iets doet voor de medemens, en ze eindigen allebei in een heel belangrijke feestdag waarbij er veel zoetigheden gegeten worden.

Het grootste verschil is misschien wel dat het katholieke vasten vrijwel niet meer gedaan wordt in de wereld, terwijl de Ramadan nog springlevend is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of daar ook stromingen in zijn. Vasten sommige moslims anders dan andere? Is er bijvoorbeeld verschil tussen sjiieten en soennieten? Het eten van bepaalde gerechten zal wel cultuurgebonden zijn, en er is verschil in startdatum toch? Maar verder?

Sannens

Re: Ramadan 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:35

Wauw, ik ben even een avond weg en het racisme is losgebroken in dit topic...

Gek he, dat mensen niet aardig tegen je doen als je ze uitscheldt, zegt dat ze kopvodden ophebben en dat heel hun geloof nergens op slaat. 8)7

Ik vind de eerder genoemde uitspraak over 'als je niets aardigs kan zeggen, zeg dan niets' de spijker wel op zijn kop slaan. Ik schaam me diep voor diegene die alle mensen van een geloof over een kam scheren. Dat is niet het Nederland dat ik lief heb en waar ik in ben opgegroeid.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:01

pompadour schreef:
Die vrouw was nogal mager

Afbeelding

Joee.. Hier was ik ruim 3 maanden zwanger. :+

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:12

Wauw ...
Mijn vader heeft een verblijfsvergunningskaart.
Omdat die als Nederlander in België woont.
Is het dan ook een buitenlander? :o?
Zat ik in België was ik Belg, zat ik in het buitenland was ik een Nederlander.Dus dan was ik ook een buitenlander.
Wat ik er mee wil zeggen is dat als zij hier gewoon werken en onze taal spreken is er toch niets aan de hand.

Moet jij ademen? Moeten zij ademen? Ja dus we zijn gewoon allemaal mensen.
Is er leven na de dood? Is in ieders gedachten anders.
En dat vind ik hetzelfde met het geloof dat maakt ieder voor zijn eigen uit. Zolang ze je maar niks opdragen en jou iets verplichten is het toch goed.

Nu ontopic ik heb er helemaal niets mee te maken.
Maar ik zit altijd tijdens de Ramadan in Egypte.
En het is daar gewoon zo geweldig om te zien.
Vanaf het moment dat er afgeroepen word dat ze mogen eten. Zie je iedereen op straat komen drinken en eten uitdelen.
En wat een geluk er dan wordt uitgestraald is gewoon geweldig om te zien.
Ook hebben ze me toen aangegeven dat als je het goed hebt dat je dan ook een gedeelte moet afgeven aan de armen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:28

LindyH schreef:
pompadour schreef:

Oh, ben jij een 'birther'?

Maar zullen we proberen weer enigszins on topic te gaan? Ik zal een poging wagen.

In vind dat de Ramadan wel veel overeenkomsten heeft met het katholieke vasten. In bijna iedere religie heb je wel vormen van vasten, maar nergens komen ze zo veel overeen. Allebei vinden ze één keer per jaar plaats en duren ze grofweg een maand. Dat is volgens mij nergens anders zo, zelfs niet in het Jodendom. Bovendien is het bij beide de bedoeling dat je ook iets doet voor de medemens, en ze eindigen allebei in een heel belangrijke feestdag waarbij er veel zoetigheden gegeten worden.

Het grootste verschil is misschien wel dat het katholieke vasten vrijwel niet meer gedaan wordt in de wereld, terwijl de Ramadan nog springlevend is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of daar ook stromingen in zijn. Vasten sommige moslims anders dan andere? Is er bijvoorbeeld verschil tussen sjiieten en soennieten? Het eten van bepaalde gerechten zal wel cultuurgebonden zijn, en er is verschil in startdatum toch? Maar verder?

https://www.youtube.com/watch?v=QM8ZAEeWklE

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:29

Balou_k schreef:
pompadour schreef:
Die vrouw was nogal mager

[ [url=m/ugwrY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joee.. Hier was ik ruim 3 maanden zwanger. :+

ik had het niet over jou he

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:30

quera schreef:
pompadour schreef:
Nou, laat ik het zo zeggen het wordt te vol in Nederland.
Het erger is nog dat moslims voor gaan op de Nederlanders.
Sociale woningen krijgen Nederlanders niet. en zij wel? is dat niet beetje raar.
In Rotterdam heb je sharia wijken. Daar zit je als Rotterdammer ook niet op wachten.

Ik weet niet in welk rotterdam jij geboren bent maar ik herken dit totaal niet?

In het oude noorden en op gegroeid op Zuid,

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:42

:')
Wat een reacties.
Hoe kun je nu last hebben van iemand die aan de ramadan meedoet? Dwingen ze jou ook ofzo in de sharia-wijken van Rotterdam? :+
En dat iemand anders niet meedoet aan de ramadan en hamburgers wil eten; prima toch? Hier is niemand verplicht.

Ook niet alle Nederlanders vasten in de 40-dagen tijd en vieren Pasen en kerst. Of vier jij wel de betekenis van deze dagen als rasechte Nederlander? Of is kerst ook een gourmetfeest en zoek je chocolade eieren met Pasen :=

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:37

Ik heb redelijk wat islamitische collega's, maar daar zijn er ook bij die niet mee doen aan de ramadan.
Dat moet toch kunnen. Onderling hebben ze daar (volgens mij) ook geen problemen mee. Er werkt zelfs een vader en zoon. Zoon doet niet mee, vader wel.

Op het werk hebben we er trouwens geen last van. Ze houden pauze in een leegstaand kantoortje, en niet in de kantine, en gaan rond 21.00 naar huis i.p.v. 23.00 (2 ploegendienst)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:02

pompadour schreef:
ik had het niet over jou he

Want? Ik zou net zo goed mee kunnen doen aan de Ramadan. Want, ik ben blank en kan geen moslima zijn? Sorry Pompadour, maar ik word zo verdrietig van jouw berichten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:04

Sharia wijken hoe kom je er op :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:10

Wauw volgens mij is er weer eentje ontsnapt :+
Ik ben ook 3 maanden zwanger en niemand die het ziet, wat een wijsheid := Daarnaast, kinderen hoeven niet te vasten.
Maar goed zo te lezen snap je er sowieso niks van. We hebben het over ramadan, en jij komt met voorrang op huurhuizen, dubbele paspoorten, en het weghalen van moskeeën. :')

Om weer terug ontopic te gaan...

Bij ons op het werk zijn 3 personen die aan ramadan mee doen. Deze werken de pauze door, en gaan dan een half uurtje eerder naar huis. Prima toch..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:20

Goede regeling booo.

Collega’s van mij die vragen of ze voor en na de ramadan extra diensten kunnen werken en met de ramadan dan minder diensten.
Dus dat komt er dan op neer op minder diensten achter elkaar.
Cliënten van mij hoeven niet mee te doen en raden wij ook af. Is vaak niet te doen met medicatie en ook voor ons een heel gedoe om te regelen qua eten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:44

Ik word zo verdrietig van een aantal berichten, hier.
Onze Turkse buren doen ook niet mee aan de Ramadan omdat ze beide chronisch ziek zijn en hun zoon van 12 mag zelf kiezen of hij meedoet en of hij alle dagen meedoet of 1 dag om het te proberen.
Dat maakt ze niet minder moslim of hypocriet.