Autorijden, hoe zonder angst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:06

SindyKaya schreef:
xsensibel schreef:
Ik maak er gewoon een mini race van. Wie is sneller bij het stoplicht weg. Ik of de auto naast me. Ik rij een golfje uit 96 maar die gaat nog verdorie snel _O-

Soms heb ik het gevoel dat het dus nodig is om heel snel weg te rijden, komt ook omdat dat van mijn instructeur moest.
Daarom probeer ik altijd te overhaasten en gaat het dus mis

Nou dat vind ik heel raar.. zeker als beginnend bestuurder hoef je toch niet als een raket weg te zijn bij het stoplicht... kon ik ook zéker niet hoor aan t begin. Gewoon een beetje spelen met je koppeling/gas voor het stoplicht wilt ook nog wel eens helpen. Heel zachtjes optrekken, steeds kleine stukjes. Komt van zelf! Echt waar :D

Nu ben ik uiteraard mn eigen auto gewend en weet al zn zwakke/goeie punten maar zodra ik in de mini van mn moeder stap valt die uit hoor bij het eerste beste stoplicht :j

Shiloh

Re: Autorijden, hoe zonder angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 01:31

Vlot wegrijden doe je niet door zo snel mogelijk het koppel punt te vinden en je auto voorwaarts te krijgen. Neem daar gewoon de tijd voor.

Vlot wegrijden doe je door als je je koppelpunt eenmaal hebt, en je je koppeling hebt kunnen loslaten, niet te voorzichtig/zuinig met je gas te zijn. Als je voet eenmaal van de koppeling is, trap dan gewoon lekker zelf verzekerd je gas in.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:57

Ik heb trouwens een keer op een helling gestaan toen ik net mijn rijbewijs had, ik liet de auto net zo vaak afslaan tot het stoplicht weer rood werd. Mijn ex zei toen geef straks gewoon wat meer gas want ik was natuurlijk ook helemaal in de stress. Inmiddels was ik de enige die nog rechts stond, want iedereen was er van overtuigd dat het niet meer goed kwam. Het stoplicht werd groen en ik gaf zoveel gas dat ik iedereen ver achter mij hield en mijn ex mij echt moest vertellen dat het nu tijd werd het gas los te laten en over te schakelen. :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 08:56

Zijn motivatie was om zo min mogelijk tijd te verspillen bij het stoplicht :')
Ik ben trouwens weer heel aangekomen, het ging weer super goed maar het was dan ook super rustig op de weg :) Als het zo door blijft gaan ga ik het nog leuk vinden :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:14

Gewoon, letterlijk, kilometers maken. Goed bezig!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:36

xsensibel schreef:
Ik maak er gewoon een mini race van. Wie is sneller bij het stoplicht weg. Ik of de auto naast me. Ik rij een golfje uit 96 maar die gaat nog verdorie snel _O-

Hier moet je wel mee oppassen want ik heb daar een keer bijna een kettingbotsing mee veroorzaakt. :7
Ik was even vergeten dat er verderop ook een stoplicht was en die stond al een tijdje op rood dus er stond een rij auto´s voor te wachten en toen moest ik heeel hard op de rem.
Sindsdien rij ik rustigaan weg, ook omdat het niet de eerste keer is dat er nog een fietser, voetganger of auto besluit toch door rood licht te rijden op een kruising. Zo kan je veel beter overzicht houden en zit je niet gelijk achterop iemand als een of andere idioot ineens op zijn rem gaat staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:48

SindyKaya schreef:
Zijn motivatie was om zo min mogelijk tijd te verspillen bij het stoplicht :')
Ik ben trouwens weer heel aangekomen, het ging weer super goed maar het was dan ook super rustig op de weg :) Als het zo door blijft gaan ga ik het nog leuk vinden :+

Gewoon wegrijden bij het stoplicht is geen tijdsverspilling :D

Met gierende banden wegrijden is voor petjes in afgeragde polo'tjes..... }:)
(die er dan door een oude Volvo afgereden worden)

@Lepeltje: wel op blijven letten.

Ooit eens een collega; komt zo'n blij kind naast 'm staan; jengelen op het gas (ik ben sneller dan jij) dus collega doet even later alsof ie optrekt maar stopt gelijk. Die gast geeft echter plank gas; FLITS! want er stond een rood-licht-camera _O- _O-

Uiteraard had collega eerst goed gekeken of ie dat geintje wel uit kon halen; leeg kruispunt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:56

ikke schreef:

Je hebt de memo nog niet gehad dat oude Volvo's de laatste jaren de petjesauto's zijn geworden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:02

FlyAway schreef:
ikke schreef:

Je hebt de memo nog niet gehad dat oude Volvo's de laatste jaren de petjesauto's zijn geworden?

Daarom ook op zoek naar een jongere :)* Mocht je een leuke 6-pitter tegen komen, let me know :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:10

Ik ben geen schakelbak gewend. (Heb wel lessen mee gehad, en af mee gereden)

Dus ik ben nog steeds geen ster in schakelen. Dus soms bij optrekken bij stoplicht of een helling slaat die van mijn ook af. Of ik kom heel hoog in m’n touren en gaat de auto ipv voorruit achteruit (als ik op helling staat) dat vind ik ook wel een spannend

Maar dat toeteren en middelvinger heb ik nog nooit gehad en anders hebben ze toch echt pech..

Ik zelf toeter nooit als er voor mij auto uit valt.. ik vind die waaghalzen op de weg vervelender..

Maar geduld heeft niemand meer op de weg...

Kortom maling hebben aan al die mensen!
En vaker rijden in de auto gaat echt helpen.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:18

Lepeltje schreef:
xsensibel schreef:

Hier moet je wel mee oppassen want ik heb daar een keer bijna een kettingbotsing mee veroorzaakt. :7
Ik was even vergeten dat er verderop ook een stoplicht was en die stond al een tijdje op rood dus er stond een rij auto´s voor te wachten en toen moest ik heeel hard op de rem.
Sindsdien rij ik rustigaan weg, ook omdat het niet de eerste keer is dat er nog een fietser, voetganger of auto besluit toch door rood licht te rijden op een kruising. Zo kan je veel beter overzicht houden en zit je niet gelijk achterop iemand als een of andere idioot ineens op zijn rem gaat staan.

Haha uiteraard pas ik altijd wel op hoor! T is natuurlijk niet dat ik met spinnende banden weg ben bij het stoplicht. Maar beetje vlotter weg rijden heb ik geen moeite mee :p

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:23

ikke schreef:
FlyAway schreef:

Daarom ook op zoek naar een jongere :)* Mocht je een leuke 6-pitter tegen komen, let me know :D

Jonge Volvo's bestaan niet. Dat zijn Geely's. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:37

FlyAway schreef:
ikke schreef:

Jonge Volvo's bestaan niet. Dat zijn Geely's. :+

Ze kunnen gewoon 2 ton aan de haak hebben en dat is handig met twee paarden :)* totdat een van m'n Sollihull-produkten weer legaal de weg op kunnen.

En dan komt er misschien wel zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1407243639

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 20:04

Ik kan me niet voorstellen dat ik dit topic een week geleden heb gemaakt, autorijden gaat zo goed en denk er niet eens meer bij na. Echt heel raar hoe het zo ineens kan veranderen :)
Als niet naar werk was gereden dan zat ik er waarschijnlijk nog steeds mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:13

SindyKaya schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit topic een week geleden heb gemaakt, autorijden gaat zo goed en denk er niet eens meer bij na. Echt heel raar hoe het zo ineens kan veranderen :)

Goed gedaan! +:)+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:22

Goed bezig! :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:18

Fijn om te lezen TS.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:27

Wat fijn TS :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:30

Is er in je woonomgeving ook een rustige weg achteraf te vinden?

Optrekken, remmen, optrekken, remmen. Heuveltje in de buurt? Helingproef.

Ik woon in een rustige wijk en toen ik net mijn rijbewijs had reed ik vaak een aantal extra rondjes haha.

Edit: oh super TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:35

Wanneer kom je naar Amsterdam? Rondje over de grachten doen? ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 22:30

Haha, misschien ooit :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:38

Abort mission _O-

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:12

SindyKaya schreef:

Haha, nou helemaal mooi toch? Lekker van genieten! :D

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:46

Heel herkenbaar, ik was in het begin ook best bang om alleen te rijden. Het idee dat er niemand meer naast me zat die kon ingrijpen vond ik eng. Rijden probeerde ik ook zoveel mogelijk te vermijden en als het wel moest dan kreeg ik er letterlijk buikpijn van.

Tegenwoordig rij ik iedere week op en neer naar mn huis in België, toch zo'n 350km. Wat voor mij heel erg helpt is om gewoon mee te zingen met de muziek. Maak een leuke lijst op spotify en zingen maar. Op die manier ben ik bezig en heb ik niet zoveel tijd om te stressen. Zonder muziek kan ik ook snel weer in mn lichte paniek schieten. Of neem een paar keer een vriendin mee om tegen aan te kletsen. Dat geeft je net genoeg afleiding waardoor het rijden niet in je hoofd gaat zitten.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 12:40

Autorijden gaat erg goed maar voor vanavond schijt ik hem toch wel een beetje. Ivm de stakingen kan ik niet met de trein naar werk en moet ik met de auto, midden in de pits. Normaal vind ik dat niet zo erg maar omdat het nu extra druk is op de weg zie ik er echt wel een beetje tegen op :\