Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:18

Ik zou het er zeker niet bij laten. In het kader van de avg worden mijn persoonsgegevens dus misbruikt. Daar zou ik dus de betreffende monteur op wijzen maar ook zijn werkgever. Het boeit me dus weinig wat voor hem de consequenties zijn. Die inschatting had hij zelf maar moeten maken toen hij besloot mijn persoonsgegevens van z'n baas te jatten.
Overigens is er ook nog een grijs gebied ipv het zwart/wit als in wel/niet melden bij werkgever. Je kunt ook aangeven dat je door één van de monteurs ben benaderd maar dat je geen namen wilt noemen. Dan kan de werkgever een algemene waarschuwing naar z'n personeel laten uitgaan. Of je geeft aan dat betreffende monteur je buiten werktijd heeft benadert met een vraag over de reparatie. Treed je verder niet in detail maar geef je aan dat je het tijdstip niet prettig vindt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:24

Ik zou hem waarschuwen dat hij je gegevens zonder toestemming gebruikt en dat als hij je nog een keer lastig valt je naar zijn baas stapt.
Ik zou niet nu naar zijn baas stappen, denk eerder dat het een domme maar goedbedoelde actie van hem was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:28

Ik ben geen voorstander van de huidige hysterische trend dat aan een kleine, domme misstap van iemand grote gevolgen moeten zitten. Heksenjachtcultuurtje. :r
Deze meneer heeft het alleen over de auto gehad? Geen rare voorstellen of opmerkingen verder toch? Dus dat gedoe over creep dit creep dat vind ik totaal niet van toepassing.
Jouw nummer had hij niet moeten pakken nee.
Stom, niet oke, niet slim, erg onhandig ja, en dat mag zeker tegen hem gezegd worden met de mededeling dat als hij door gaat je melding zal moeten maken bij zijn werkgever.
Als het dan hierbij blijft is het klaar toch?

Muggen moet je doodslaan voor ze olifanten worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:35

Sorry, dat is geen heksenjachtcultuur, deze meneer steelt van zijn baas. In dit geval telefoonnummers en omzet. Maar stelen vind jij oke, Tica?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 17-04-19 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:35

Probleem is dat deze knaap kennelijk dóór is blijven gaan ondanks dat TS gezegd heeft dat ze dit niet wil. En dán mag je best wat pittiger worden tegen hem. Inclusief zeggen dat-ie de wet overtreedt, de baas in de problemen brengt en dat je het daar dan ook gaat melden als-ie doorgaat.

Kan best dat-ie weg wil, voor zichzelf wil beginnen of sowieso al weet dat-ie ontslagen wordt. Maar dan nog is-ie strafbaar bezig.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-04-19 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:36

Ik zou er ook niet van gediend zijn moest mijn telefoonnummer op deze manier misbruikt worden.
En mijn eerste reactie zou ook zijn: melden aan de WG en het boeit me niet wat de consequenties zijn.
Maar zoals Tica zegt, 't is niet slim, 't is onhandig, maar er zijn geen rare voorstellen geweest en als het hiermee stopt, is het klaar. Geen reden om er grote drama's van te maken.

Als het hierna niet stop, zou ik er wel verder mee gaan, een gewaarschuwd man,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:41

Fitzroy schreef:
Sorry, dat is geen heksenjachtcultuur, deze meneer steelt van zijn baas. In dit geval telefoonnummers en omzet. Maar stelen vind jij oke, Tica?

Niet mijn woorden verdraaien Fitzroy. :n

Furrow

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:43

Inderdaad, er is niets ok aan. Mensen maken nu eenmaal fouten, betekend niet dat ze er kei hard voor moeten afgestraft worden en lange termijn gevolgen voor moeten dragen. Hopelijk heeft hij zijn les geleerd.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:49

Kimberley_ schreef:
Ik ga er nog een nachtje over slapen maar denk wel dat ik het hier bij laat of misschien later anoniem een email stuur dat er monteurs bijbeunen. Geloof niet dat ik het op mijn geweten wil hebben dat hij hierom zijn baan kwijt raakt.

Je zegt eerder dat je valt over het feit dat hij je telefoonnummer heeft overgenomen zonder toestemming. Ik ben van mening dat dat ook is wat je in een eventuele (anonieme) mail zou moeten schrijven. Dan heeft de garagehouder ook een mogelijkheid om te verbeteren, en zulke gevallen in de toekomst te voorkomen.

Ik ben het er mee eens dat het niet netjes is van de monteur, ongeacht zijn bedoelingen. Maar ik zou een duidelijk berichtje terug sturen dat je hier niet van gediend bent, en als hij doorgaat zijn baas informeert.

Je zult voor jezelf moeten afwegen, hoe erg je het vindt dat hij jou telefoonnummer heeft 'gestolen'.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:50

Inderdaad een hele onhandige actie van hem, en zéker niet netjes, maar hij hoeft ook weer niet meteen zijn baan kwijt te raken met alle gevolgen (ook in de toekomst) van dien. Ik vind sommige reacties behoorlijk overdreven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:58

Wow. Dit zou ik dus melden. En wel om de volgende redenen:

- de AVG is hier gebroken. Deze persoon kan kennelijk zo bij je gegevens en de baas dient te weten dat zijn databeveiliging zo lek als een mandje is.

- dit is grensoverschrijdend gedrag. Buiten dat hij zijn baas beduveld, wordt jij ongewenst lastig gevallen.

- zelfs al zou je dit doen, je hebt geen garantie.

Dit is op vele vlakken niet pluis.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:00

Het feit dat hij achter de rug van zijn baas om klanten gaat ritselen en zijn baas (die hem betaald!) omzet ontzegt vind ik een grens voorbij en zou dit ook melden.

Als hij meent dat die meer kan verdienen door in het zwart bij te klussen moet die dat ook vooral doen. Maar niet over de rug van de werkgever. En dan wrs nog onderdelen uit het magazijn gebruiken en af en toe wat gereedschap mee naar huis nemen.

Zelf ben ik ook ondernemer en dit soort dingen zou ik juist willen weten, 1 rotte appel kan een hele mand bederven namelijk. Dingen zoals dit kunnen echt schade toebrengen aan het bedrijf, denk maar aan mensen die niet meer teruggaan omdat ze zich ongemakkelijk voelen. Deze komen op een familiefeest en dan gaat het daar over waar nog 10+ mensen horen dat het niet fijn is bij deze garage etc. Dat kan heel snel gaan!

Persoonlijk zou ik de werkgever aanspreken en vragen of hij er van op de hoogte is dat er een medewerker klanten aanspreekt buiten werktijd met een beter voorstel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:01

Ik vind de reacties die gaan over je man, vader, broer sturen apart anno 2019. Womenpower? -O-

Ik zou meneer heel duidelijk maken geen enkel privecontact te wensen vanaf nu. Jouw gegevens moet hij verwijderen. Hem duidelijk maken dat wanneer hij zich niet daaraan houdt je zijn werkgever direct inlicht. Ik zou me hierdoor niet laten wegjagen bij de garage. Ik zou hem nu niet aangeven bij zijn baas, maar de volgende keer zeker wel. En ik zou hem aanraden dit niet bij andere klanten te flikken, omdat het zeer onprettig is en hem zijn baan kan kosten.

Ik begrijp mensen die zijn baas wel zouden inlichten. Maar een persoon kan erg in de oliebol komen bij baanverlies. Dat is voor mij een te zware "straf".

Succes! Op mij, van een afstand, komt hij eerder over als een onhandige, niet al te slimme vent dan als een creep.
Laatst bijgewerkt door Boras op 17-04-19 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:06

Amber_anne schreef:
In veel van deze sectors wordt bijgebeund, bijvoorbeeld in de bouw.

Ik zou hem gewoon blokkeren en het erbij laten. Wat maakt het voor jou uit dat die dit doet achter z'n baas zijn rug om? Hij bedoelde het aardig om jou kosten te besparen

Nee, hij bedoelt het niet aardig. Hij wil gewoon het geld in z'n eigen zak steken. Gewoon eigen belang verder niets aardigs aan. Eerder achterbaks om het op deze manier te doen. Je zou zulk volk in dienst hebben dat ze je klanten proberen af te pakken. Mag hopen dat hij zich een keer in de vingers snijdt.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:06

Kimberley_ schreef:
t maakt het creepy. Hij heeft echt serieus goed in je “dossier” gekeken :=

Er is dus geen dossier. Dit weet ik omdat toen ik belde voor het maken van de afspraak er geen gegevens van mijn auto bekend waren.. ze hebben door de overname niet alle gegevens van alle klanten gekregen van dealer B.[/quote]

Maar hij heeft daar gewerkt en misschien nog wel toegang tot deze gegevens.
Niet zo groot maken, hij wil gewoon wat bij verdienen. Doen zo veel monteurs in de avonden.
Dat hij het niet zo handig heeft aangepakt is een tweede, maar ga nou geen monsters maken van mensen die gewoon een centje bij willen verdienen.
Mocht hij nog contact zoeken, gewoon zeggen dat je het liever via de garage doet en verder geen contact met hem wilt.
Mocht hij dan nog blijven pushen, kan je altijd nog naar zijn nieuwe baas stappen.
Heleboel "bazen"weten trouwens gewoon dat hun personeel bijklust hoor.... Dus hoeft helemaal niet zo naar te zijn.
Meestal wordt er dan wel afgesproken dat ze niet aan de klanten van de baas komen.
Maar deze man zal trouwer zijn aan zijn oude baas als aan zijn nieuwe.

En heeft het geld misschien wel heel hard nodig.... waardoor hij wat wanhopige niet al te slimme acties uitvoert weet jij veel...

Je kan dit prima oplossen met een duidelijk Appje of telefoontje, zonder er meteen een halszaak van te maken, dat kan namelijk altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:07

Schuur_ schreef:
Het feit dat hij achter de rug van zijn baas om klanten gaat ritselen en zijn baas (die hem betaald!) omzet ontzegt vind ik een grens voorbij en zou dit ook melden.

Als hij meent dat die meer kan verdienen door in het zwart bij te klussen moet die dat ook vooral doen. Maar niet over de rug van de werkgever. En dan wrs nog onderdelen uit het magazijn gebruiken en af en toe wat gereedschap mee naar huis nemen.

Zelf ben ik ook ondernemer en dit soort dingen zou ik juist willen weten, 1 rotte appel kan een hele mand bederven namelijk. Dingen zoals dit kunnen echt schade toebrengen aan het bedrijf, denk maar aan mensen die niet meer teruggaan omdat ze zich ongemakkelijk voelen. Deze komen op een familiefeest en dan gaat het daar over waar nog 10+ mensen horen dat het niet fijn is bij deze garage etc. Dat kan heel snel gaan!

Persoonlijk zou ik de werkgever aanspreken en vragen of hij er van op de hoogte is dat er een medewerker klanten aanspreekt buiten werktijd met een beter voorstel.

Wat een aannames...

Los dit op als volwassenen. Laat hem weten dat dit niet ok is en hij hier nu mee moet stoppen. Doet hij dat niet kun je nog altijd naar de baas gaan. Maar wet van de privacy? Als je hem daar echt op wilt pakken, handel dan eerst de baas af die jou gegevens open en bloot laat liggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:08

Anoniem schreef:
Ik ben geen voorstander van de huidige hysterische trend dat aan een kleine, domme misstap van iemand grote gevolgen moeten zitten. Heksenjachtcultuurtje. :r
Deze meneer heeft het alleen over de auto gehad? Geen rare voorstellen of opmerkingen verder toch? Dus dat gedoe over creep dit creep dat vind ik totaal niet van toepassing.
Jouw nummer had hij niet moeten pakken nee.
Stom, niet oke, niet slim, erg onhandig ja, en dat mag zeker tegen hem gezegd worden met de mededeling dat als hij door gaat je melding zal moeten maken bij zijn werkgever.
Als het dan hierbij blijft is het klaar toch?

Muggen moet je doodslaan voor ze olifanten worden.

Zo mee eens :j
Deze man maakt een fout, dat is zeker, maar om hem nu gelijk werkloos te maken gaat veel te ver.
Er is inderdaad een hysterische trend gaande dat een man geen foutje mag maken anders wordt hij aan de schandpaal genageld, zelfde als dat gedoe met fluiten naar een leuke meid, gebeurde 40 jaar geleden ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:09

Vreselijk onhandige manier van klanten werven :+
Ik zou er niets mee doen. Welke monteur werkt niet een beetje bij na 5 uur?
Ik ken een bijbeun monteur die in het weekend de lift van zijn baas kan gebruiken, dus erg geheim is het doorgaans ook niet.
Wellicht nog even goed duidelijk maken dat de manier niet juist is, wellicht was hij juist net zo trots op zichzelf dat hij zo ‚assertief‘ was :P

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:09

Ben ik de enige die zijn auto altijd zwart laat doen? Ik zou best blij zijn want vaak scheelt het aanzienlijk op de rekening!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:10

Je kunt ook gewoon een bericht terugsturen, bvb Heb het met mijn vriend overlegd en we gaan de auto gewoon in de garage laten maken ivm garantie en dus geen belangstelling .
Voor de mensen die zeggen foutje, de man probeert klanten bij zijn werkgever weg te halen , gebruikt bedrijfsgegevens om in contact met ts te komen, zegt dat hij dit normaal nooit doet en weet zich ts en auto goed te herinneren van de vorige garage en blijft appen ondanks nee. Dat zijn op zijn minst tekenen dat hij ts in persoon aantrekkelijk vind . En hier moet je dus erg voorzichtig mee zijn , geen belangstelling en toch in contact blijven is een no go.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-04-19 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:11

nouklime schreef:
Ben ik de enige die zijn auto altijd zwart laat doen? Ik zou best blij zijn want vaak scheelt het aanzienlijk op de rekening!

Zwart niet, maar wel iemand die het naast zijn gewone werk doen :j

Amado7

Ik zou gewoon nog 1 keer duidelijk wezen: als je mij nu niet met rust laat, stap ik naar je baas. Mocht hij dan nog contact met je zoeken dan zou ik het melden :j Zo geef je hem nog een kans.

Telefoonnummer stelen is zeker niet oke. Maar misschien is het een jong gozertje die net werkt. Dan nog niet oke maar het kan ook gewoon een hele domme fout zijn.

chanicha

nouklime schreef:

Nou Nouklime, wist ik er maar eentje :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:12

chanicha schreef:
nouklime schreef:

Even TS vragen om het nummer :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:15

chanicha schreef:
nouklime schreef:

Even TS vragen om het nummer :')[/quote]
_O-