Overigens kom ik gelukkig zelden opdringerige types tegen, de winkels waar ik regelmatig schoenen koop geven echt alleen advies zonder verkooppraatje waarbij ze de spuitbus al bijna in je tas hebben gestopt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

moonsparkle schreef:Misschien een beetje off topic maar ik vind het bij de kapper vaak ongemakkelijk. Wil je de massagestoel aan? En dan al dat je zelf vraagt kost dat extra? Ja, nou laat dan maar. Wil je deze speciale crèmespoeling in je haar? Ik zie dat je haar lastig is uit te kammen(heb ik zelf nooit last van) of ik misschien iets erbij wil kopen om te ontklitten etc.
.Ineke2 schreef:Heb al eerder hier gezegd dat ik Nee bedankt zeg... nu schoot mij te binnen dat ik er een had die daarop “ ja maar...” zei.
Heb haar uit laten praten en vroeg daarna naar de manager.
Moeilijk, moeilijk nou manager kwam uiteindelijk.
Ik vroeg hem wat er niet duidelijk was aan mijn “ nee bedankt” als ik geen extra’s wilde kopen?
Hij: “ Dat is heel duidelijk mevrouw”
Ik: waarom krijg ik dan toch “ ja maar...” te horen?
Hij: “ omdat wij u graag van advies willen voorzien”
Ik: “ Ik noem dat opdringerige verkooptechniek en zit daar niet op te wachten. Schijnbaar is dit het beleid van deze winkel. Dan beslis ik bij deze dat ik dat beleid niet prettig vind en de schoenen terug geef, mijn geld terug wil en voortaan naar een andere winkel ga.”
Nou toen was het hek van de dam natuurlijk, maar ik bleef bij mijn standpunt, heb mijn geld teruggekregen en vriendelijk gedag gezegd
ik gebruik die zooi ook niet.. Floko schreef:Chapeau2002 schreef:Ik heb altijd wel van die spray staan eerlijk gezegd. Als ik het nodig heb neem ik het vaak mee bij de Action
Ik heb een paar schoenen verpest met spray van de Action, van Kiwi. Leren gedeelten zoals het randje waar de veters in zitten was helemaal uitgebeten. Tegenwoordig geef ik liever een paar euro meer uit.
xSwanHeart schreef:Ik denk dat mensen op een paardenforum geen representatieve onderzoekspopulatie zijnDe meeste van ons hebben waarschijnlijk wel een potje leer-/laarzenvet of een flesje nubuckspray in huis, maar of dat ook voor de rest van Nederland geldt...